Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Oostfriese TV over met de velomobiel naar het werk
#1
Rechtstreeks van het Duitse forum  geplukt:
 
Een item op de Oostfriese TV over met de velomobiel naar het werk en de vergelijking hoe lang je er met andere vervoermiddelen over doet en wat de politie ervan vind dat er op straat gereden word.



Ik vond vooral het eind heel grappig.  Smile
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , pietandringa , Bacchus , Hoekie , TheoZw
#2
Ook fraai dat ze gewoon 24 minuten rijden op een snel stuk waar de auto 20 minuten nodig heeft Big Grin

(28-Apr-2022, 11:06 PM)berth9999 schreef: Ik vond vooral het eind heel grappig.  Smile
Idd Big Grin Gaat je met je nieuwe fiets echter niet lukken  Wink
Antwoord }
Bedankt door:
#3
(28-Apr-2022, 11:06 PM)berth9999 schreef: Ik vond vooral het eind heel grappig.  Smile

Ja, die flintstone voetjes zijn inderdaad erg leuk Smile
Heel mooi stukje reclame voor vm'en, zo'n item op tv.
Antwoord }
Bedankt door:
#4
Inderdaad mooi deze aandacht voor de velomobiel. Het is wel een beetje appels (de twee velonauten) met peren (presentatrice) vergelijken. De presentatrice heeft 1 uur en 15 minuten nodig voor 18 km op een gewone fiets. Hoeveel tijd zou het haar kosten in de Milan SL? Veel meer dan 23 minuten, maar vast aanzienlijk sneller dan met haar eigen fiets.
Antwoord }
Bedankt door: Hoekie
#5
(29-Apr-2022, 08:22 AM)pietandringa schreef: Inderdaad mooi deze aandacht voor de velomobiel. Het is wel een beetje appels (de twee velonauten) met peren (presentatrice) vergelijken. De presentatrice heeft 1 uur en 15 minuten nodig voor 18 km op een gewone fiets. Hoeveel tijd zou het haar kosten in de Milan SL? Veel meer dan 23 minuten, maar vast aanzienlijk sneller dan met haar eigen fiets.

Ze haalde makkelijk 30km/h tijdens haar proefritje, dus iets als 40 minuten zat er wel in. Dat is weliswaar half zo snel als de ervaren mannen, maar daar zou ik het voor doen Smile
Antwoord }
Bedankt door:
#6
Leuk om juist al die data bij elkaar in een video te zien. Niet alleen dat je een stuk dat met de auto 20 minuten is, in 23 minuten met de fiets kunt afleggen maar ook dat je ongetraind en zonder enige ervaring al dubbel zo snel bent met een velomobiel dan met een rechtopfiets. En dan dat daar dus met training en ervaring potentieel nog bijna een verdubbeling inzit.
Antwoord }
Bedankt door: Lig-hen , Hoekie
#7
(29-Apr-2022, 08:22 AM)pietandringa schreef: Het is wel een beetje appels (de twee velonauten) met peren (presentatrice) vergelijken. De presentatrice heeft 1 uur en 15 minuten nodig voor 18 km op een gewone fiets. Hoeveel tijd zou het haar kosten in de Milan SL? Veel meer dan 23 minuten, maar vast aanzienlijk sneller dan met haar eigen fiets.
Dat hangt er ook vanaf hoe je het bekijkt. Weet niet of je de TEDx Reinventing Your Way of Transportation toevallig gekeken hebt?
Onervaren ik-met-een-bescheiden-bierpens had de eerste keer met de Quest 90 minuten nodig voor net geen 30 kilometer. Niet alleen omdat ik geen tempo kon maken, maar ook omdat ik nog niet wist hoe ik efficiënt moest fietsen, wat handig was en wat niet qua routes. Ik begon redelijk "alleen op de wereld", met vooral velomobiel.nl, Wim Schermer en de site van Kees (LigFries) als informatiebronnen. Al snel werd dat 70 minuten, daarna 60 minuten, consequent minder dan 60 minuten en m'n record op die route staat op net over de 40 minuten.
Die presentatrice is jong en ziet er gezond uit; daar zit vermoedelijk nog meer dan genoeg sportpotentieel in. Denk dat zij met bijvoorbeeld een Snoekje na een half jaar al niet meer noemenswaardig langzamer is dan de heren.
Antwoord }
Bedankt door: Hoekie , John70
#8
Dat hangt er heel erg vanaf hoeveel ontwikkeling er mogelijk is door training. Op de gewone fiets haalt zij een gemiddelde van 15 km/h afgerond. Ik zie op Strava fanatieke fietsters in een velomobiel die ook na jaren gemiddeld niet boven de 25 tot hooguit 30 km/h komen. 365cycle, jij hebt je conditie aanzienlijk kunnen verbeteren, maar zulke sprongen zal niet iedereen kunnen maken. Ook al zou de dame van de reportage gemiddeld 25 tot 30 km/h gaan fietsen dan is het aanzienlijk sneller en met meer comfort dan met haar huidige fiets.
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Hoekie
#9
Die 15km/h is waarschijnlijk niet in 'woon/werkverkeer mode' gedaan, dus geven een vertekend beeld van haar potentie. (Ja, een aanname)
365Cycle is een slecht voorbeeld, dat ben ik met je eens Smile
Neem ik mezelf: Na jaaaaren niet gefietst te hebben met ligfietsen begonnen, en na twee jaar recreatief rijden een velomobiel aangeschaft om woon/werkverkeer te doen. (62km enkele reis)
Mijn conditie was/is niet echt dendered, en ik begin te merken dat ik boven de 50 zit in jaren, maar daarentegen ben ik erg eigenwijs Smile
De eerste paar keer duurde dat zo'n 2,5 uur. Nu zit ik rond de 2 uur. Mijn topsnelheid is niet veel veranderd, maar mijn duurvermogen is wat verbeterd, maar de meeste winst zat in een meer efficiente route (minder drempels en stoplichten). Die route is 5 km langer, maar 30 minuten sneller.

Die 30km/h gemiddeld moet die dame makkelijk kunnen halen in een velomobiel.
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , pietandringa
#10
(29-Apr-2022, 11:06 AM)pietandringa schreef: Dat hangt er heel erg vanaf hoeveel ontwikkeling er mogelijk is door training. Op de gewone fiets haalt zij een gemiddelde van 15 km/h afgerond. Ik zie op Strava fanatieke fietsters in een velomobiel die ook na jaren gemiddeld niet boven de 25 tot hooguit 30 km/h komen. 365cycle, jij hebt je conditie aanzienlijk kunnen verbeteren, maar zulke sprongen zal niet iedereen kunnen maken. Ook al zou de dame van de reportage gemiddeld 25 tot 30 km/h gaan fietsen dan is het aanzienlijk sneller en met meer comfort dan met haar huidige fiets.
Eens, maar wat ik als belangrijke factoren meeneem in m'n betoog is haar leeftijd en bouw (op het moment dat ze in- en uitstapt zie je haar bovenbenen en kuiten, vermoed wel dat ze wat aanleg heeft voor fietsbenen). Hoe ouder je wordt, hoe moeilijker het wordt om die conditie op peil te krijgen, maar ik kan me niet anders voorstellen dan dat zij nog heel veel onbenut potentieel heeft. Dit zie ik inderdaad óók aan fanatieke fietsers in een velomobiel... die het ding het grootste gedeelte van de winter gewoon in de schuur laten staan. Gevolg? Ieder jaar zie je het langer duren voor de vaart er weer een beetje in zit, en zeker op de sprint verliezen ze ieder jaar een stukje, omdat een oud mannenlichaam minder testosteron aanmaakt en er ten opzichte van het voorgaande jaar dus ieder jaar spierverlies is. Daarbij zijn de meeste velonauten de jongsten niet meer. Ik werd "geprezen" omdat ik relatief vroeg begonnen ben (36).

Daarnaast zat het grootste deel van de winst voor mij in het optimaliseren van de route zodat ik tempo kan houden, en leren hoe ik efficiënt moet fietsen. Ik ben er echt van overtuigd dat iedere werkende (met name om de leeftijd af te bakenen), gezonde fietser (d.w.z. iemand zonder forse mankementen, die 3-4 dagen per week beweegt en al "in onderhoudsmodus" is, maar niks extreems) in een efficiënte velomobiel (DF XL, DF, Snoek) mijn oude woon-werkroute in 60 minuten kan fietsen (dus tegen de 30 km/h gemiddeld).
Antwoord }
Bedankt door: pietandringa
#11
(29-Apr-2022, 01:25 AM)365cycle schreef:
(28-Apr-2022, 11:06 PM)berth9999 schreef: Ik vond vooral het eind heel grappig.  Smile
Idd Big Grin Gaat je met je nieuwe fiets echter niet lukken  Wink

Ik overweeg peddels.  Smile (maar de lijst met aan te schaffen overwegingen in mijn bookmarks is al heel groot en ik ga eerst eens rijden en dan zien wat er aan tekort schiet. Een Hoes heb ik echter al wel besteld. Dat lijkt me een goede beveiliging tegen mensen die er op en aan willen gaan zitten als ik de fiets een keer  op een vreemde plek parkeer.)
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle
#12
(29-Apr-2022, 12:45 PM)berth9999 schreef: Een Hoes heb ik echter al wel besteld. Dat lijkt me een goede beveiliging tegen mensen die er op en aan willen gaan zitten als ik de fiets een keer  op een vreemde plek parkeer.)
Houd er rekening mee dat als er iemand op gaat zitten en er komt een barst in, die dan niet zichtbaar is. Het zal vast beschermen tegen krassen (ook al zijn de hoezen uit Zweden erg dun en licht), maar zo'n zitter heeft misschien onvoldoende "trigger" dat ie echt schade veroorzaakt heeft.
Antwoord }
Bedankt door:
#13
Het is meer een psychologische barriëre. Met een hoes om de velomobiel zullen er minder mensen geneigd zijn om erop te gaan zitten etc.
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle
#14
Ik had van de week een meisje dat met haar volle gewicht op de schuimkap leek te leunen. Ik was net te ver weg om er iets van te zeggen dus werd het een boze brul.

Even later was ik wel op praat afstand en toen uitgelegd dat die kappen makkelijk beschadigen.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Hoekie
#15
(29-Apr-2022, 05:30 PM)Willeke_IGKT schreef: Ik had van de week een meisje dat met haar volle gewicht op de schuimkap leek te leunen. Ik was net te ver weg om er iets van te zeggen dus werd het een boze brul.

Even later was ik wel op praat afstand en toen uitgelegd dat die kappen makkelijk beschadigen.
Mijn schuimkap is 'Kapot' nadat er een koter op heeft gehangen.   Dr zit voorop over de lengterichting een breuk in het schuin waardoor ie zn stevigheid verliest zodra ie nat is.  Bij regen is dat funest en zakt de kap in Sad

En ik verdenk ook dat er een koter op de bovenkant heeft gehangen . Dasr trof ik opeens een hele strook lange kraakjes in de gelcoat aan in eveneens de lengterichting. Alsof de bovenkant gewoon compleet ingedrukt is Sad   Naast enkele keren dat ik de kap half ingedrukt in de quest aantrof Sad
Antwoord }
Bedankt door:
#16
Maar is het dan geen klimrek?
Antwoord }
Bedankt door:
#17
(29-Apr-2022, 02:29 PM)Frutsel schreef: Het is meer een psychologische barriëre. Met een hoes om de velomobiel zullen er minder mensen geneigd zijn om erop te gaan zitten etc.

Dat is het idee inderdaad.
Antwoord }
Bedankt door:
#18
Zo een stukje zouden de ligfietsfabrikanten ook moeten proberen te krijgen op dn hollanse tv. Mooie reclame.
Antwoord }
Bedankt door: Lig-hen , 365cycle , Hoekie


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik merk nu wel van m...Gideonaut — 05:33 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Met voetballen...Niels van der Wal — 05:06 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Tsja, interessante...datakneder — 04:18 PM
Prototype tegen verblinding auto's
De Duitse TÜV kijkt ...365cycle — 04:13 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Tsja, interessante o...Grrrrrene — 03:16 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
...vanmorgen mijn ...365cycle — 02:38 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Leuk om de verschill...PieterTrapt — 01:58 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
...vanmorgen mijn ru...Hoekie — 12:58 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik denk dat je als s...Frutsel — 11:12 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Laten we het eufemis...LigfietsWilsum — 10:18 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens n...Hardloper — 10:00 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Dat als laatste ge...Bart Verbeek — 09:35 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens nac...Wim -de roetsende — 08:11 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Snap eigenlijk n...365cycle — 01:37 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens nacht...Hardloper — 11:17 PM
VM45
Mijn zoontje (7) l...365cycle — 11:07 PM
VM45
Mijn zoontje (7) leg...blokdoorn — 11:03 PM