|
Flixbus
|
Berichten: 2
Topics: 1
Lid sinds: Aug 2022
Bedankt: 0
1 x bedankt in 1 berichten
Heeft iemand ervaring met een ligfiets op een Flixbus?
Mag het?
Berichten: 2.342
Topics: 35
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 1
2056 x bedankt in 1150 berichten
Die zal dan wel de laadruimte in moeten. Is dat wel iets dat je wil?
Berichten: 2
Topics: 1
Lid sinds: Aug 2022
Bedankt: 0
1 x bedankt in 1 berichten
Zou die ook achterop dat een kunnen?
Berichten: 7.444
Topics: 183
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 3515
10915 x bedankt in 5192 berichten
(04-Aug-2022, 10:12 PM)JeroenLeertouwer schreef: Heeft iemand ervaring met een ligfiets op een Flixbus?
Mag het?
Wat is een flixbus?
Hier in de Achterhoek hebben we wel streekbussen en zelfs een vlinderbus.
Thys 209 Rowingbike - M5 CHR - DF 282 - DFxl 137 - Rans Dynamik Pro - M5 MinimalBike
Berichten: 139
Topics: 3
Lid sinds: Jul 2020
Bedankt: 22
186 x bedankt in 90 berichten
Citaat:Wat is een flixbus?
Flixbus
Meen trouwens ook melkbussen te hebben gezien tijdens oud en nieuw
groet sjef
Berichten: 1.220
Topics: 16
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 393
2409 x bedankt in 947 berichten
(05-Aug-2022, 09:11 AM)sjefke schreef: Citaat:Wat is een flixbus?
Flixbus
Meen trouwens ook melkbussen te hebben gezien tijdens oud en nieuw 
Een flexibus is een primitieve vouwfiets?
Niels, dubbelflauw, van der Wal
Berichten: 847
Topics: 30
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 1233
906 x bedankt in 452 berichten
Berichten: 1.037
Topics: 17
Lid sinds: Apr 2021
Bedankt: 1251
1776 x bedankt in 890 berichten
05-Aug-2022, 10:10 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 05-Aug-2022, 10:12 AM door Bacchus.)
(05-Aug-2022, 08:29 AM)Wim -de roetsende schreef: Hier in de Achterhoek hebben we wel streekbussen en zelfs een vlinderbus. .. èn een Naoberbus.
(als deze Brabo het goed schrijft..)
en @Niels: we zullen jou eens dubbelflauwen, of hoort dat meer in het flauwfiets-topic? Het is duidelijk vrijdag..
Berichten: 1.562
Topics: 16
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 98
505 x bedankt in 350 berichten
Flix Companies: Algemene voorwaarden personenvervoer
15.7.1 Fietsen
15.7.1.1 Op een aantal routes is het mogelijk om een fiets van standaardformaat, zonder grote accessoires en van maximaal 20 kg mee te nemen. Elektrische fietsen, pedelecs, tandems of driewielers kunnen niet worden meegenomen.
15.7.1.2 Wij raden alle passagiers die een fiets willen vervoeren aan om hun reis, inclusief ruimte voor de fiets, ruim van tevoren te boeken.
15.7.1.3 Het vervoer van fietsen kan alleen plaatsvinden indien er voldoende ruimte is; een bus heeft capaciteit voor maximaal 5 fietsen. Er is geenszins sprake van enig recht op het vervoer van fietsen.
15.7.1.4 Aan het vervoer van fietsen is een extra fietstoeslag verbonden. De hoogte van de kosten voor het vervoer van fietsen is ongeacht de lengte en de ticketprijs van de geboekte route. Fietsen worden vervoerd op fietsdragers. In speciale gevallen is het fietsvervoer alleen mogelijk in een geschikte fietsdraagtas in de bagageruimte (bv. een vouwfiets). De totale afmetingen van de fietstas mogen niet groter zijn dan 240 cm (hoogte + breedte + diepte) en deze tas mag niet meer dan 20 kg wegen. In dat geval moet de klantenservice worden geïnformeerd (vgl. bepaling 15.3.5).
Een ligfiets is geen fiets in standaard formaat. Neem contact op of het in bijzondere gevallen mogelijk is.
Berichten: 2.820
Topics: 29
Lid sinds: Dec 2017
Bedankt: 42
4359 x bedankt in 2397 berichten
05-Aug-2022, 09:09 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 05-Aug-2022, 09:11 PM door ZoefZoef.)
Ik ben met Flixbus naar Antwerpen gegaan om daar een opptima High baron te kopen. Dit kon gewoon op de achterdrager mee naar Nederland en ik heb daar niet extra voor betaald.
Nu hebben ze diverse bussen en dus ook verschillende type fietsendrager, dus of elke type ligfiets meekan is maar de vraag. Ik zou ruim vantevoren informeren en vragen of ie anders in de bagageruimte mag. Neem dan wel spullen mee om de ketting af te dekken of te verwijderen. Zal noet gewaardeerd worden dat jouw ketting/fiets bagage van anderen beschadigt.
Berichten: 1.870
Topics: 45
Lid sinds: May 2018
Bedankt: 3096
2696 x bedankt in 981 berichten
06-Aug-2022, 08:33 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 06-Aug-2022, 08:35 AM door Fietsbennie.)
(05-Aug-2022, 08:29 AM)Wim -de roetsende schreef: (04-Aug-2022, 10:12 PM)JeroenLeertouwer schreef: Heeft iemand ervaring met een ligfiets op een Flixbus?
Mag het?
Wat is een flixbus?
Hier in de Achterhoek hebben we wel streekbussen en zelfs een vlinderbus.
(05-Aug-2022, 09:22 AM)Niels van der Wal schreef: (05-Aug-2022, 09:11 AM)sjefke schreef: Citaat:Wat is een flixbus?
Flixbus
Meen trouwens ook melkbussen te hebben gezien tijdens oud en nieuw 
Een flexibus is een primitieve vouwfiets?
Niels, dubbelflauw, van der Wal
- klopt als een ...
-Je kunt in Zwolle uitstappen bij de Onze lieve vrouwetoren.
- voor brieven een halte verder.
-Zou die tussen Hilversum en Naarden rijden?
- En volgens Höllenboer komt hij in Luttenberg zó.
Nee ik ga ze niet uitleggen, ga maar googlen.
Berichten: 287
Topics: 30
Lid sinds: Dec 2019
Bedankt: 495
486 x bedankt in 220 berichten
06-Aug-2022, 09:16 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 06-Aug-2022, 09:51 AM door PlantageBohémien.)
(05-Aug-2022, 10:18 AM)PietV* schreef: Flix Companies: Algemene voorwaarden personenvervoer
15.7.1 Fietsen
15.7.1.1 Op een aantal routes is het mogelijk om een fiets van standaardformaat, zonder grote accessoires en van maximaal 20 kg mee te nemen. Elektrische fietsen, pedelecs, tandems of driewielers kunnen niet worden meegenomen.
15.7.1.2 Wij raden alle passagiers die een fiets willen vervoeren aan om hun reis, inclusief ruimte voor de fiets, ruim van tevoren te boeken.
15.7.1.3 Het vervoer van fietsen kan alleen plaatsvinden indien er voldoende ruimte is; een bus heeft capaciteit voor maximaal 5 fietsen. Er is geenszins sprake van enig recht op het vervoer van fietsen.
15.7.1.4 Aan het vervoer van fietsen is een extra fietstoeslag verbonden. De hoogte van de kosten voor het vervoer van fietsen is ongeacht de lengte en de ticketprijs van de geboekte route. Fietsen worden vervoerd op fietsdragers. In speciale gevallen is het fietsvervoer alleen mogelijk in een geschikte fietsdraagtas in de bagageruimte (bv. een vouwfiets). De totale afmetingen van de fietstas mogen niet groter zijn dan 240 cm (hoogte + breedte + diepte) en deze tas mag niet meer dan 20 kg wegen. In dat geval moet de klantenservice worden geïnformeerd (vgl. bepaling 15.3.5).
Een ligfiets is geen fiets in standaard formaat. Neem contact op of het in bijzondere gevallen mogelijk is.
Daar zijn we weer in het land van de regeltjes, niets kan, in geval wel, liefst zo weinig mogelijk, een bijzondere dienst verlenen om de klant een plezier te doen, kunnen we niet aan beginnen.
Kan me nog herinneren dat ik aan de hand van mijn vader stond te wachten bij de bushalte, de bus stopte, de bestuurder stapt uit, loopt achter naar de bus, daar was een ladder, de man klimt op het dak, neemt de daar liggende fiets op zijn schouder, en geeft de fiets aan de eigenaar, daarna konden wij instappen.
Zo'n dienstverlening zou tegenwoordig ook nuttig zijn, veel bus bestuurders hebben door het vele zitten een probleem met overgewicht, daar kan een klauterpartij helpen, ook het met een fiets op de nek, beklimmen van een ladder, kan het evenwichtsgevoel versterken.
Hier in het Böhmerwald, hangt in het toeristen seizoen, achter iedere bus, een flinke aanhanger, kunnen denk ik zo'n 20 fietsen op, met het voorwiel naar boven, om en om, met of zonder motor maakt niet uit, de bestuurder bind de fietsen, persoonlijk vast, een 3 wieler zou denk ik geen probleem moeten zijn, misschien zelf een spanband meenemen, wanneer ik me dat hier zo aanzie, valt er in Nederland nog veel te verbeteren, groet uit het Boheemse woud.
Piet . wel bedankt voor het uitzoeken van de voorwaarden, positief is dat Flixbus nog wat wil doen voor fietsers, wat belangrijk is om het fiets toerisme in leven te houden, gelukkig zijn die er nog, hier zie ik ook nog steeds veel mensen met de bus komen, om hier hun vakantie door te brengen, die dienstverlening, moet ook in stand worden gehouden, anders krijgen we hier nog meer auto's, de weinige wegen die er zijn in het Nationaal Park, zijn nu al overbelast, fietsers verdelen zich meer over de vele kleine weggetjes.
Berichten: 1.562
Topics: 16
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 98
505 x bedankt in 350 berichten
Regels zijn er voor de veiligheid van de passagiers en normaal vervoer van bagage. De buschauffeur moet daar op toe zien. Ik een aantal jaren als pensionado busvervoer gereden. Lijndiensten in de nacht, vervoer gezelschappen naar en van Schiphol, schoolreizen, meerdaagse reizen buitenland etc. Als je de klant niet wil teleurstellen moet je schipperen met de bus die je voor die rit krijgt.
Had een kleine touringcar met precies voldoende zitplaatsen naar Schiphol en veel te weinig bagageruimte. Bij de tweede opstapplaats moesten er koffers uit om iedereen netjes in te laten stappen. Daarna heb ik alle koffers naar binnen gesjouwd en het gangpad vol gestapeld. Niemand kon zijn zitplaats verlaten. Alleen kruipend over de leuningen. Anders missen ze de vlucht of de koffers. Op Schiphol was ik de enige die normaal kon uitstappen en de koffers kon uitladen. Een van de vele zaken die je mee maakt als buschauffeur.
|
Gebruikers die dit topic lezen:
|
|
Welkom
|
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.
|
|
Nieuwe berichten
|
|
Moordenaar op een ligfiets?
|
| Gisteravond keken we...TvWijk — 01:34 AM |
|
Vandaag ben ik blij omdat.....
|
|
Ik heb een Baron...ZoefZoef — 10:16 PM |
|
Vandaag ben ik blij omdat.....
|
|
Ik heb een Baron (#...Lopopodium — 07:52 PM |
|
Vandaag ben ik blij omdat.....
|
|
Ik had eigenlijk ee...Willeke_IGKT — 07:32 PM |
|
Vandaag ben ik blij omdat.....
|
| Is het heiligschenni...Gideonaut — 06:52 PM |
|
Vandaag ben ik blij omdat.....
|
| Ik had eigenlijk een...LigfietsWilsum — 06:42 PM |
|
Vandaag ben ik blij omdat.....
|
| Vorige week was ik n...Willeke_IGKT — 06:32 PM |
|
Vandaag ben ik blij omdat.....
|
| Ik heb een Baron (#9...melle z — 06:01 PM |
|
Kilometer topic
|
| Afgelopen week 302,5...arnovelo — 04:43 PM |
|
Vandaag ben ik blij omdat.....
|
|
Hier nog een int...Gideonaut — 04:01 PM |
|
Vandaag ben ik blij omdat.....
|
| Hier nog een interes...Jeroen S — 03:27 PM |
|
Milan 4.2
|
| Mooi als ze mee kome...Jeroen S — 03:18 PM |
|
Milan 4.2
|
| Anonimised by Milan ...365cycle — 01:41 PM |
|
Milan 4.2
|
| Even kijken of dit w...Arend-Jan — 10:37 AM |
|
Medeliggers onderweg
|
| In een tochtje van 1...Lopopodium — 11:27 PM |
|
Route tips gevraagd: Goes Esonstad
|
|
Zo, morgen de teru...Niels van der Wal — 09:13 PM |
|
Kilometer topic
|
| Na mijn retourtje Cl...TimSch — 07:49 PM |
|