Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Mango/Quest in Groningen eo gezocht om eens te bekijken
#1
Ik heb er afgelopen jaar op dit forum geen geheim van gemaakt dat ik in de (verre) toekomst een VM wel erg interessant vind. Nu lijkt het erop dat die verre toekomst wellicht toch niet zo ver weg is en er nu misschien al mogelijkheden en aanleiding ontstaan voor de aanschaf van een eerste VM.  Smile

Ik heb al veel gelezen op dit mooie forum en sites van gebruikers en houd het aanbod van oa de welbekende Peter de Rond al een tijdje in de gaten. Hij heeft momenteel een erg nette Mango Toer op Marktplaats staan die rond mijn max. budget zou zitten. Ik heb hem uiteraard zelf ook al benaderd met wat vragen, maar Twente is best een stukje rijden vanaf Noord Groningen. 

Daarom de brutale vraag (en naar het schijnt hebben brutalen de halve wereld   Wink ): wie o wie woont in Groningen eo, heeft een Mango en staat er voor open om eens af te spreken zodat ik die eens kan bekijken in het echt? 

Ik overweeg ook nog een Quest en evt. andere VMs die rond dezelfde aanschafprijs van rond de 3,5k zitten, maar zou liefst wel bij een winkel/bedrijf kopen ivm het deels financieren met een fietsplan van de baas waarvoor ik een factuur nodig heb Wink Maar ben ook nieuwsgierig naar die modellen dus ook als je een Quest oid hebt zou ik graag een keer een bakje doen   Angel

Alvast dank!!
Quest #229 - project: Carbon Quest #501 - Challenge Hurricane - Ligfietsclub Noorderligt 
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#2
(17-Sep-2022, 10:07 AM)TimSch schreef: maar zou liefst wel bij een winkel/bedrijf kopen ivm het deels financieren met een fietsplan van de baas waarvoor ik een factuur nodig heb Wink Maar ben ook nieuwsgierig naar die modellen dus ook als je een Quest oid hebt zou ik graag een keer een bakje doen   Angel

Alvast dank!!

Volgens mij kan je ook een factuur van een particulier vragen. Zo heb ik een keer mijn Versatile verkocht aan iemand die hem voor zijn bedrijf wilde gebruiken

Groet

Piet -nu Quest- Kaagman
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#3
Forumlid de Boer woont in Middelstum en heeft een Mango.

Groet,

Marco
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#4
Heeft Harry Lieben er geen meer?
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#5
Harry had er 1 te koop staan:

(15-Mar-2022, 08:08 PM)pietandringa schreef: Harry Lieben biedt een scherp geprijsde Mango aan, zeker vergeleken met de tegenwoordige nieuwprijzen: https://www.marktplaats.nl/v/fietsen-en-...velomobiel

Zou dat zijn laatste Mango zijn? Hij heeft, denk ik, in ieder geval een Milan. Hij woont ergens in Noord-Drenthe. Ik dacht dat hij ook lid was van dit forum. Ik kan hem zo niet 1,2,3 vinden in de ledenlijst



Groet,

Marco

Net vermeld dat ik hem niet vond en toen vond ik Harry hier.

Groet,

Marco
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#6
Dank allemaal voor de reacties! Ik zal forumlid De Boer een PM sturen. Inmiddels ook in contact met Peter de Rond en denk daar wel even langs te gaan binnenkort.

Naast de nieuwere Mango+ heeft hij ook een oudere Mango (nr. 56, zal rond bouwjaar 2004/2005 zijn heb ik beredeneerd) staan die natuurlijk prijstechnisch gezien aantrekkelijk is (maar ook al een leven achter zich heeft wat je wel kunt zien). Ik lees dat de Mango+ van Sinner veel verbeteringen heeft. Zijn er hier mensen die iets kunnen zeggen over de verschillen? (Naast wat ik natuurlijk al gegoogled heb: de andere carrosserie, elektra/verlichting beter/uitgebreider, andere kettingloop).
Quest #229 - project: Carbon Quest #501 - Challenge Hurricane - Ligfietsclub Noorderligt 
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#7
Peter de Rond kan jou de verschillen zo vertellen.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#8
(18-Sep-2022, 09:58 AM)PietV* schreef: Peter de Rond kan jou de verschillen zo vertellen.

Die heb ik het uiteraard ook gevraagd. Misschien moet ik mijn vraagstelling wat aanscherpen: wie heeft ervaring met/gedachten over de verschillen in de dagelijkse praktijk: wat merk je daarvan?
Quest #229 - project: Carbon Quest #501 - Challenge Hurricane - Ligfietsclub Noorderligt 
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Willeke_IGKT
#9
Welkom Tim.!

Groeten Henk
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , TimSch
#10
Tim, ik heb beide gereden. Van het voorjaar heb ik mijn Mango Tour verkocht waarin ik bijna tien jaar heb gereden. Toen ik tijdelijk zonder velomobiel zat, heb ik in de Mango Classic (die met de vouw) gereden. Daar kon ik 5 km/u sneller in rijden.
De oorzaak blijft vaag. De Mango Plus (wat een eenvoudigere versie is van de Mango Tour) zou ‘aerodynamisch wat slechter’ zijn. Maar heeft wel wat meer bagageruimte.

Er is nog een Mango die nog wat sneller is als de Classic versie, dat is de Mango Sport (carbon en dus nog lichter).
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#11
(18-Sep-2022, 11:35 AM)TheoZw schreef:  ...Mango Classic (die met de vouw) gereden. Daar kon ik 5 km/u sneller in rijden...

Er is nog een Mango die nog wat sneller is als de Classic versie, dat is de Mango Sport (carbon en dus nog lichter).

Dank voor je ervaringen Theo! Waardevol! 

Zo, 5 km/u vind ik een groot verschil! 

Toevallig staat er ook een mooie, jonge Sport bij Velomobielservice. Maar die kan ik nog even niet betalen  Tongue
Quest #229 - project: Carbon Quest #501 - Challenge Hurricane - Ligfietsclub Noorderligt 
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#12
(18-Sep-2022, 11:35 AM)TheoZw schreef: Tim, ik heb beide gereden. Van het voorjaar heb ik mijn Mango Tour verkocht waarin ik bijna tien jaar heb gereden. Toen ik tijdelijk zonder velomobiel zat, heb ik in de Mango Classic (die met de vouw) gereden. Daar kon ik 5 km/u sneller in rijden.
De oorzaak blijft vaag. De Mango Plus (wat een eenvoudigere versie is van de Mango Tour) zou ‘aerodynamisch wat slechter’ zijn. Maar heeft wel wat meer bagageruimte.

(18-Sep-2022, 11:43 AM)TimSch schreef: Dank voor je ervaringen Theo! Waardevol! 

Zo, 5 km/u vind ik een groot verschil! 

Theo z'n ervaring is op zich zeker waardevol, maar de 5 km/h zou ik met een korrel zout nemen. Niet omdat Theo fabels vertelt, maar omdat we niet genoeg informatie hebben. Want bij welke snelheid trad die 5 km/h verschil op?
Is dat het verschil tussen 65 en 70 km/h geweest? Bij 65 km/h heb je in een classic Mango (even op de gok, gebaseerd op mijn ervaringen met de Quest en de DF) dik 400 watt nodig om enkel de luchtweerstand te overwinnen. Bij 70 km/h moet er denk ik nog zo'n 100 watt bij. Met een lekker licht lopend bandje ben je echter bij beide snelheden maar ongeveer 100 watt kwijt aan rolweerstand (bij 70 km/h een kleine 8% meer dan bij 65 km/h). Je zou dan dus kunnen zeggen dat de rolweerstand bijna verwaarloosbaar is, en 5 km/h verschil puur een aerodynamisch voordeel voor de Mango Classic.
Trad het verschil op tussen 30 en 35 km/h? Dan wordt het verhaal compleet anders. Rijd je 35 km/h met de Mango uit mijn fantasie, dan mag je de rolweerstand uit het vorige gedachtenexperiment door 2 delen: er blijft dan 50 watt over om de boel in beweging te houden. En dan wordt het moeilijk. Hadden we bij 70 km/h ~500 watt luchtweerstand, dan is dat nu 500 gedeeld door 8 (ACHT!); er blijft maar 62,5 watt over. Bij 30 km/h is dat zelfs nog maar 50 watt. Je ziet: De rolweerstand is ineens de helft van het benodigde vermogen aan het achterwiel geworden!
Goed, we pakken er even een grafiekje van Wim Schermer bij (niet iedereen vertrouwt erop, ik weet het, maar zijn informatie komt voor mij in ieder geval altijd dicht bij de werkelijkheid): klik hier voor een deeplink. De Mango heeft drie 20" wielen, dus dit is de enige grafiek die we nodig hebben. 
Onze Mango stond op heerlijk rappe Schwalbe Shredda 50mm uit 2015, maar we willen een goedkoper bandje en een kleinere draaicirkel, dus we pleuren er even een splinternieuw setje Continental Contact Speed onder (van 2022 dus). Volgens Wim z'n grafiek leveren die 42% meer rolweerstand op; onze rolweerstand neemt dus toe naar 50 * 1,42 = 71 watt. Het verschil in rolweerstand is dus 21 watt; meer dan de toegenomen luchtweerstand bij 35 km/h t.o.v. 30 km/h veroorzaakt (dat is nl. 12,5 watt).

En dan hebben we het nog over zaken die makkelijk te identificeren zijn; een ander bandje zie je direct. Twee vrienden & ik zijn van plan dit jaar deel te nemen aan de race Lelystad-Enkhuizen-Lelystad; Eén van die vrienden is minder sterk dan ik, maar de andere heeft sport soort van als beroep, en rijdt ook dagelijks 2x40 km (vaak in zijn Milan SL). Aan hem heb ik op z'n minst een zware dobber. We grapten in ons groepje dus al om vlak voor de wedstrijd zijn ophanging even los te maken en hem een centimetertje uitspoor te geven in plaats van de huidige parallelstand. Daarmee veroorzaak je wel meer extra rolweerstand dan de genoemde 21 watt Big Grin
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#13
Hou het maar op dat ik normaal toer met 30 km/u met de Tour, en 35 km/u met de Classic. Allebeide met dezelfde type Marathons.
Ja, dat was niet erg duidelijk van mij.
En met de Milan GT? Weer 5 km sneller. (Goed het mag ook 4 km zijn, in ieder geval sneller).
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Willeke_IGKT
#14
(18-Sep-2022, 01:56 PM)TheoZw schreef: Hou het maar op dat ik normaal toer met 30 km/u met de Tour, en 35 km/u met de Classic.
Ja, dat was niet erg duidelijk van mij.
Niet erg. Betekent overigens wel dat het verschil in véél meer kan zitten dan alleen het ontwerp van de fietsen.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#15
Ik zou sowieso nooit meer een vm met een tussenas willen.

Ik had één van de allereerste Mango's. Misschien dat nieuwere versies minder geluid maken.

Later kocht ik een XS. Ik vond het geluidsverschil echt extreem.

De Mango is ook super windgevoelig. Is wat mij betreft een nog groter minpunt dan de herrie.


Misschien iets langer sparen voor een moderne vm.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#16
Iets te negatief over de tussenas. Omdat ik de Tour versie had, zat daar de dynamo die één van de twee accu’s laadt tijdens het fietsen. Je kan eventueel ook een trapondersteuning op de middenas aansluiten (is me verteld). En ja, zo’n tussenas overbrenging geeft wat verlies.

In 2016 heb ik de stuurgeometrie versie 2 laten inbouwen in de Mango (bij Drymer/Sinner), en de Mango was een stuk rustiger bij windvlagen. In mijn ‘tijdelijke Mango’ dit jaar zat deze update niet, met als gevolg dat ik behoorlijk moest wennen aan het tegensturen bij windvlagen.
Ik geef toe dat mijn Milan nog gemoedelijker is op dat gebied (dan de Mango met stuurgeometrie versie 2).
Antwoord }
Bedankt door:
#17
Ik heb eerst 5 jaar een Mango gehad, daarna de XS 5 jaar en toen 4 jaar een DF.

Nu een MilanSL.

Ik kan ze dus redelijk goed met elkaar vergelijken.


Ik vond de Mango echt op alle fronten het minste scoren.

De XS is extreem ongevoelig voor zijwind.
De DF is echt een sprintmachine.
De SL is comfortabel en super op de lange stukken.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#18
(18-Sep-2022, 08:49 PM)Wim -de roetsende schreef: De DF is echt een sprintmachine.
Huh Schreef je dat nou echt Wim? Big Grin 

Maar ff zonder dollen, want ik ken de Mango dus niet heel goed. Had jij de nieuwe stuurgeometrie in je DF? En welke was windgevoeliger, de DF of de Mango?
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#19
(18-Sep-2022, 09:01 PM)365cycle schreef:
(18-Sep-2022, 08:49 PM)Wim -de roetsende schreef: De DF is echt een sprintmachine.
Huh Schreef je dat nou echt Wim? Big Grin 

Maar ff zonder dollen, want ik ken de Mango dus niet heel goed. Had jij de nieuwe stuurgeometrie in je DF? En welke was windgevoeliger, de DF of de Mango?

Het scheelt waarschijnlijk niet zo veel als bij jou. Maar de DF is simpelweg sneller van de plek. Het kan met de SL ook, maar met de DF gaat het makkelijker.

Ik had inderdaad de nieuwe stuurgeometrie.

De Mango is nog een flink stuk zijwindgevoeliger dan de DF.
Ik had de uitvoering met die een beetje samengeknepen achterkant. Is dat de Sport?
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
#20
5km/h was bij mij ongeveer het verschil tussen een optimaal ingestelde sporing en twee draaitjes van een kogelkop de verkeerde kant op.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
#21
Een hoop input weer! Dank allen! Ik ben echt dol op fora met liefhebbers waar veel kennis en enthousiasme zit! En uiteraard haal ik er voor mezelf uit wat ik belangrijk vind in de overwegingen :-)

Deze week ga ik bij forumlid De Boer op de koffie om zijn Mango eens te bewonderen en ik ga hopelijk komend weekend richting Twente om de 2 Mango's te bekijken.

(18-Sep-2022, 01:24 PM)365cycle schreef: Theo z'n ervaring is op zich zeker waardevol, maar de 5 km/h zou ik met een korrel zout nemen. Niet omdat Theo fabels vertelt, maar omdat we niet genoeg informatie hebben. Want bij welke snelheid trad die 5 km/h verschil op?........

Dank voor deze nuance! Ik heb de hele toelichting 2x gelezen en snap dat het verschil tussen 25 en 30 heel anders is dan tussen 55 en 60 (ondanks mijn talent voor talen en iets minder voor natuurkunde ;-) Daarom is het fijn als mensen dat een beetje uittypen :-) )

(18-Sep-2022, 01:56 PM)TheoZw schreef: Hou het maar op dat ik normaal toer met 30 km/u met de Tour, en 35 km/u met de Classic. Allebeide met dezelfde type Marathons.
Ja, dat was niet erg duidelijk van mij.
En met de Milan GT? Weer 5 km sneller. (Goed het mag ook 4 km zijn, in ieder geval sneller).

Ik hoop na de gewenningsperiode de langere stukken op of liever nog iets boven de 30 km/u gemiddeld te komen. Kruissnelheid moet dan logischerwijs daar een stuk boven. Ik reed op de Furai als ik beetje mijn best deed zo'n 27 km/u gemiddeld over dik 30 km. Wind mee wat daarboven, wind tegen eronder. Met een km of 5 stadsverkeer.

Ik ben van plan 1 dag in de week een opleidingsdag van 54km enkele reis met de VM te fietsen, naast kortere woon-werk stukken en vrijetijdstochtjes. Die langere route loopt veel door (winderige) polders en weinig door bebouwde kom, dus ik denk daar wel wat snelheid te kunnen maken.

(18-Sep-2022, 08:04 PM)Wim -de roetsende schreef: Ik zou sowieso nooit meer een vm met een tussenas willen.

Ik had één van de allereerste Mango's. Misschien dat nieuwere versies minder geluid maken.

Later kocht ik een XS. Ik vond het geluidsverschil echt extreem.

De Mango is ook super windgevoelig. Is wat mij betreft een nog groter minpunt dan de herrie.


Misschien iets langer sparen voor een moderne vm.

Zo! Die is niet zo'n fan van de Mango ;-)

Trek ik de analogie even kort naar auto's: ik zou nu mijn eerste auto van dik 20 jaar geleden ook een lawaaiig, traag en oncomfortabel brik vinden omdat ik steeds een stapje beter ben gaan rijden en daarmee vergelijk. Als ik jouw posts lees heb jij met VMs diezelfde stappen al ruimschoots genomen. Daarmee wil ik niet zeggen dat die Mango geen lawaai maakt of geen last van wind zou hebben, ik wil alleen maar zeggen dat de Mango als eerste VM voor mij misschien wel zou kunnen. Omdat ik niet beter weet, omdat ik misschien lawaai niet erg vind, noem maar op. En zonder er al teveel over uit te wijden want dat is persoonlijk, maar 'even' een paar duizend euro bijsparen is voor mij niet zo makkelijk. De versnelde aanschaf zou juist zijn om maandkosten te besparen van OV/auto...

(18-Sep-2022, 10:58 PM)Jeroen S schreef: 5km/h was bij mij ongeveer het verschil tussen een optimaal ingestelde sporing en twee draaitjes van een kogelkop de verkeerde kant op.

Deze opmerking versterkt mijn al bestaande overtuiging om deze eerste VM bij een expert als Peter de Rond te kopen, zodat die goed opgeleverd wordt en ik rustig met een goede basis de techniek kan leren kennen.

(18-Sep-2022, 09:42 PM)Wim -de roetsende schreef: Ik had de uitvoering met die een beetje samengeknepen achterkant. Is dat de Sport?

De Sport is in vorm gelijk aan de door velomobiel.nl gebouwde eerste versie van de Mango, die met die smalle achterkant met vouw. De + of Tour is wat ronder achter, zonder vouw (meer bagageruimte, waar ik wel waarde aan hecht). Zou het trouwens kunnen dat die extra ronding nog een gunstig/ongunstig effect heeft op de windgevoeligheid?
Quest #229 - project: Carbon Quest #501 - Challenge Hurricane - Ligfietsclub Noorderligt 
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#22
Citaat:De Sport is in vorm gelijk aan de door velomobiel.nl gebouwde eerste versie van de Mango, die met die smalle achterkant met vouw. De + of Tour is wat ronder achter, zonder vouw (meer bagageruimte, waar ik wel waarde aan hecht). Zou het trouwens kunnen dat die extra ronding nog een gunstig/ongunstig effect heeft op de windgevoeligheid?

Ja! Bij de Plus/Tour ontstaan wervelingen achter de bolle achterkant: werkt vertragend.
Moderne, snellere, velomobielen hebben een zo smal mogelijke staart, zodat de stroming van de wind er makkelijk af kan gaan (veel minder wervelingen).
Ter nuance, dit treed op bij hoge snelheden.

Anders neem je contact op met Twilwiel in Rolde, Harry Lieben: de voormalige bouwer van de Mango’s en Hilgo’s (is bezig met het opknappen van een Hilgo na een ongelukje daarmee, misschien ook wat voor je).
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#23
(19-Sep-2022, 09:17 AM)TimSch schreef: Dank voor deze nuance! Ik heb de hele toelichting 2x gelezen en snap dat het verschil tussen 25 en 30 heel anders is dan tussen 55 en 60 (ondanks mijn talent voor talen en iets minder voor natuurkunde ;-) Daarom is het fijn als mensen dat een beetje uittypen :-) )
Ging er dus met name om dat dat verschil dat Theo beschrijft bij de snelheid die hij rijdt vermoedelijk vooral met banden/sporing te maken heeft, niet zozeer met stroomlijn.

(19-Sep-2022, 09:17 AM)TimSch schreef: Ik ben van plan 1 dag in de week een opleidingsdag van 54km enkele reis met de VM te fietsen, naast kortere woon-werk stukken en vrijetijdstochtjes. Die langere route loopt veel door (winderige) polders en weinig door bebouwde kom, dus ik denk daar wel wat snelheid te kunnen maken.
Lange winderige stukken? Ik zou de Quest dan ook eens overwegen. Die is zowel qua stuurgedrag als qua snelheid fijner onder die omstandigheden.

(19-Sep-2022, 09:17 AM)TimSch schreef: En zonder er al teveel over uit te wijden want dat is persoonlijk, maar 'even' een paar duizend euro bijsparen is voor mij niet zo makkelijk. De versnelde aanschaf zou juist zijn om maandkosten te besparen van OV/auto...
De Quest is niet per se duurder.

(19-Sep-2022, 09:17 AM)TimSch schreef: Deze opmerking versterkt mijn al bestaande overtuiging om deze eerste VM bij een expert als Peter de Rond te kopen, zodat die goed opgeleverd wordt en ik rustig met een goede basis de techniek kan leren kennen.
Met alle respect voor Peter, maar dat zou voor mij juist een reden zijn om te kijken of er misschien een technisch forumlid met je mee wil, en niet bij Peter de Rond te kopen.
Het is een liefhebber, maar zeker ook een handelaar. Er wordt geld verdiend aan het feit dat je bij hem koopt; velomobielen de eerst voor bedrag X op marktplaats staan verschijnen kort daarna voor bedrag Y bij Peter. Dat verschil kan je ook in een paar kleine reparaties kan steken indien nodig. En of hij lekker rijdt of niet, dat voel je al snel Wink
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#24
(19-Sep-2022, 11:31 AM)365cycle schreef: Lange winderige stukken? Ik zou de Quest dan ook eens overwegen. Die is zowel qua stuurgedrag als qua snelheid fijner onder die omstandigheden.

(19-Sep-2022, 09:17 AM)TimSch schreef: Deze opmerking versterkt mijn al bestaande overtuiging om deze eerste VM bij een expert als Peter de Rond te kopen, zodat die goed opgeleverd wordt en ik rustig met een goede basis de techniek kan leren kennen.

Met alle respect voor Peter, maar dat zou voor mij juist een reden zijn om te kijken of er misschien een technisch forumlid met je mee wil, en niet bij Peter de Rond te kopen.
Het is een liefhebber, maar zeker ook een handelaar. Er wordt geld verdiend aan het feit dat je bij hem koopt; velomobielen de eerst voor bedrag X op marktplaats staan verschijnen kort daarna voor bedrag Y bij Peter. Dat verschil kan je ook in een paar kleine reparaties kan steken indien nodig. En of hij lekker rijdt of niet, dat voel je al snel Wink

De oplettende lezer ziet ook de Quest genoemd in de titel van dit draadje ;-) Dus ja, die overweeg ik ook wel en zou ik graag eens zien want ik zie bijvoorbeeld op Marktplaats Quest #250 (in België, dat is wel jammer vanuit Groningen, maar goed..) voor een soortgelijke vraagprijs als de Mango +/Tour in Twente. 

Ik begrijp uiteraard dat een liefhebber iets anders is dan een liefdadigheidsinstelling en dat een VM handelaar dat ook voor het geld doet. Gevoelsmatig ben ik, gezien dit mijn eerste VM zou worden, geneigd daar wel een zekere meerprijs voor over te hebben. Met een technisch onderlegd persoon bij een particulier kan natuurlijk ook (al loop ik dan potentieel de bijdrage van het fietsplan mis ;-)). Zelf ben ik overigens ook wel redelijk technisch onderlegd, maar de finesses van de VMs specifiek zijn mij nog onbekend. 

Eerst deze week maar eens de Mango bekijken hier in de buurt en wellicht in Twente. En wie weet wat er nog op het pad komt...
Quest #229 - project: Carbon Quest #501 - Challenge Hurricane - Ligfietsclub Noorderligt 
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle , TheoZw
#25
Ik rij een vroege Quest, dus met tussenas, gekocht bij Peter de Rond.
Er zitten nu snellere banden onder, maar ook beter op spanning gebrachte banden, dat op zich bracht snelheids winst. Ik rij nu nog steeds redelijk langzaam voor een vm rijder maar kan nu langere en snellere tochten aan dan in het begin van dit jaar.
Ik heb niet de indruk dat de tussenas herrie maakt maar wel het kettinggeleidingswieltje.

Mijn Quest was iets duurder dan vergelijkbare op marktplaats maar ik heb met veel meer vertrouwen gekocht, en aflevering aan huis was mogelijk.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }
Bedankt door: TheoZw
#26
Zoals de openingspost al genoemd zou ik best graag ook een Quest eens in het echt uitgebreid bekijken ergens in de regio :-)

Zijn er ook Groningse, Drentse of Friese Questen in de zaal?

Want gezien de ervaringen van de kenners blijft die toch ook interessant!

Aanvullend: waar kijk je allemaal eigenlijk voor 2e hands VMs? Uiteraard ken ik MP en ligfiets.net maar de bekende specialisten in Dronten hebben ofwel geen aanbod ofwel het online erg goed verstopt...
Quest #229 - project: Carbon Quest #501 - Challenge Hurricane - Ligfietsclub Noorderligt 
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ik ben blij, omdat g...Wim -de roetsende — 08:27 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook dat...Lopopodium — 08:18 PM
M5 Low Racer trapboom + stuurpen gezocht
De diameter van Arje...melle z — 07:29 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Als auto's naar Enge...melle z — 07:10 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel...Gideonaut — 07:09 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Laten we het eufem...Hardloper — 07:04 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook dat ...Hardloper — 06:59 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel m...Josligfiets — 06:58 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel m'n...365cycle — 06:14 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik merk nu wel van m...Gideonaut — 05:33 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Met voetballen...Niels van der Wal — 05:06 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Tsja, interessante...datakneder — 04:18 PM
Prototype tegen verblinding auto's
De Duitse TÜV kijkt ...365cycle — 04:13 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Tsja, interessante o...Grrrrrene — 03:16 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
...vanmorgen mijn ...365cycle — 02:38 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Leuk om de verschill...PieterTrapt — 01:58 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
...vanmorgen mijn ru...Hoekie — 12:58 PM