Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Pontjes en andere manieren om water over te steken.
#27
(09-Mar-2023, 09:31 PM)Jeroen S schreef: Pontje Pannerden (de Bijland)- Millingen vaart maar heel af en toe, om de 1,5uur. Is geen heen en weer pont. Fietspad er naar toe is erg mooi, maar erg smal en twee richtingen. In de zomer moet je er nog hoog gras en zwabberende E bikers bij denken.

Dit pontje vaart normaliter op 'normale' dagen eens per uur in het hoogseizoen, en eens per twee uur in het dalseizoen. Maar op dagen dat het lekker weer is en er veel wandelaars en fietsers zijn, vaart het veer vrijwel continu heenenweer. Goed om te weten als het lekker lenteweer is, dat je waarschijnlijk niet lang hoeft te wachten!

(Overigens vaart het veer de hele winter tot in ieder geval april niet vanwege een conflict met de gemeente over geld. Ik moet nog maar zien of het in april al weer vaart...)
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#28
Er zijn drie fietsveren over de grensmaas gratis vanaf morgen.

Ophoven - Ohé en Laak
Rotem - Grevenbricht
Uikhoven - Geulle

https://www.vlaamsewaterweg.be/nieuws/fi...vanaf-2023
https://www.dorpsraadstevensweert.nl/202...en-gratis/

Dienstregeling: https://www.rivierparkmaasvallei.eu/nl/veerpontjes

Deze pontjes liggen niet al te ver van de brug bij Maaseik en de Scharbergbrug tussen Maasmechelen en Stein. In de praktijk zou ik meestal de brug nemen.
Antwoord }
Bedankt door: Fietsbennie , Willeke_IGKT , 365cycle
#29
Toevallig vorige week zaterdag op het Lexkesveer (Wageningen) naar Zetten gegaan. Bij slecht weer, niet echt brede achterband en een totaalgewicht van 130 kg, kwam ik het eerste gedeelte vanaf het pontje (beton) nauwelijks op omdat mijn achterwiel ging slippen. Voor de rest een prima pontje dat vaak genoeg heen en weer gaat.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#30
Het water zal wel hoog hebben gestaan, dus het klimmen was waarschijnlijk nog niet zo stijl. In de zomer zou je wiel nog meer gaan slippen, denk ik.

Overigens ben ik meestal een van de weinige fietsers die achteraan de pont blijft staan. Tegen de tijd dat ik er af mag, gebruik ik de pont zelf als aanloop. Dan knal ik makkelijker die veerstoep op. Meestal haal ik de fietsers die vooraan stonden bij de klim al in (of ze zitten op een sterke elektrische fiets).

(10-Mar-2023, 12:16 AM)Lopopodium schreef: (Overigens vaart het veer de hele winter tot in ieder geval april niet vanwege een conflict met de gemeente over geld. Ik moet nog maar zien of het in april al weer vaart...)

Blijkbaar wel weer: https://kievitsveerdiensten.com/index.ph...pannerden/
Antwoord }
Bedankt door: datakneder , Willeke_IGKT
#31
(31-Mar-2023, 10:27 PM)Lopopodium schreef: Overigens ben ik meestal een van de weinige fietsers die achteraan de pont blijft staan. Tegen de tijd dat ik er af mag, gebruik ik de pont zelf als aanloop. Dan knal ik makkelijker die veerstoep op. Meestal haal ik de fietsers die vooraan stonden bij de klim al in (of ze zitten op een sterke elektrische fiets).
Dit werkt idd vaak goed. Geen kneiterharde antilekcompound hebben helpt overigens ook. Ik ben al meermaals verbaasd over op wat voor ondergrond de GP5000 en de Wild Run'R nog grip weten te vinden. Met de NoContact Speed heb je dan allang andere uitdagingen gehad.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#32
Vandaag las ik over het leed van de veerboot van Rozenburg naar Maassluis van rederij Blue Amigo. Schijnbaar is het daar al een paar maanden mis. De laatste keer dat ik er gebruik van maakte was september, toen voer alles nog gewoon normaal. Maar komende zomer staan er weer tochten naar Voorne-Putten op de agenda, en dan is deze veerboot eigenlijk niet makkelijk te moeten missen.

Nu was het vorig jaar zomer al een beetje drama met de Calandbrug (ten zuiden van Rozenburg) die maanden niet beschikbaar was voor verkeer en toen moesten fietsers een kilometer of tien (!) omfietsen door industriegebied. Maar een niet-varende veerboot is nog een stuk vervelender, en dan moet je omfietsen via Hoek van Holland of Rotterdam / Pernis. Ik gok een kilometer of 20 tot 30 omfietsen... Hoe dan ook, ik ben blij dat ik niet in Rozenburg woon.

Vond het vorig jaar ook al jammer dat de fast ferry veerboot tussen Hoek van Holland en de Maasvlakte uit de vaart was gehaald (en kwam gelukkig nog een iets minder leuk en handig alternatief). Ik hoop dat er snel een oplossing komt voor Rozenburg.

Het is nu ook weer niet zo dat de tunnel onder de Nieuwe Waterweg die ze een heel klein eindje verder aan het bouwen zijn geschikt zal zijn voor fietsers. Een tunnelbuis voor fietsers en wandelaars vond men blijkbaar te duur, dus die is alleen voor auto's geschikt. Nu al een gemiste kans!
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Hoekie , Willeke_IGKT , emgaron
#33
Heb je daar een linkje of een scan van Lopopodium? Ben erg benieuwd naar de details.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#34
Zie: https://nos.nl/artikel/2476492-veerboot-...-met-varen

De foto is denk ik van een noodveer. Dit is niet de 'normale' veerboot die normaal overvaart, ook de locatie is afwijkend, want hier kan uiteraard geen auto een veer op rijden.
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Willeke_IGKT
#35
(26-May-2023, 07:20 PM)Lopopodium schreef: Het is nu ook weer niet zo dat de tunnel onder de Nieuwe Waterweg die ze een heel klein eindje verder aan het bouwen zijn geschikt zal zijn voor fietsers. Een tunnelbuis voor fietsers en wandelaars vond men blijkbaar te duur, dus die is alleen voor auto's geschikt. Nu al een gemiste kans!


Het excuus was dat er geen ruimte is voor een geleidelijke in- en uitrit voor fietsers. Het zou dus te steil zijn, en daarom doen ze geen fiets/voetgangersbuis.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#36
(26-May-2023, 11:26 PM)Frutsel schreef: Het excuus was dat er geen ruimte is voor een geleidelijke in- en uitrit voor fietsers. Het zou dus te steil zijn, en daarom doen ze geen fiets/voetgangersbuis.
Dan plaats je een lift. Heeft ze bij Heinenoord ook niet tegengehouden.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#37
(26-May-2023, 11:26 PM)Frutsel schreef: Het excuus was dat er geen ruimte is voor een geleidelijke in- en uitrit voor fietsers. Het zou dus te steil zijn, en daarom doen ze geen fiets/voetgangersbuis.

Inderdaad excuus.

[Afbeelding: BicycleHelix0.jpg]
Antwoord }
#38
Oh, dat ziet er leuk uit.
Kan me herinneren dat een ontwerp voor een toekomstige brug onder het IJ in Amsterdam ook zo'n ronddraaifietspad zou kunnen krijgen.
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Willeke_IGKT
#39
Is zo'n ronde brug nou te nemen met een VM?
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#40
(27-May-2023, 10:13 AM)Hardloper schreef: Is zo'n ronde brug nou te nemen met een VM?

Ik neem vaker de ronde wentel opgang naar de fietsbrug over de A12 iets onder Bilthoven. Deze is met een velomobiel prima te doen en ik schat in dat de bochten hier scherper zijn.

Ik heb nog wel de vraag de hoe de toegangen er uitzien.
De fietsbrug bij Maarssen is zonder uitstappen voor mij van boven niet toegankelijk, (en ook de haakse knik halverwege is zonder uitstappen niet te doen.) De Demka-brug vlak erbij heeft een zeer slechte naam, maar is voor een velomobiel makkelijker. (slechts een keer uitstappen).

Niels, uitstapper, van der Wal

De verrijking zit in de beperking
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
#41

(26-May-2023, 11:49 PM)datakneder schreef: [Afbeelding: BicycleHelix0.jpg]

Aan de naam te zien is dit Ulm Duitsland Verweggistan dus. Ik meen me te herinneren dat je zulke bruggen in Nederland hebt?
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door:
#42
(27-May-2023, 12:02 AM)Lopopodium schreef: Oh, dat ziet er leuk uit.
Kan me herinneren dat een ontwerp voor een toekomstige brug onder het IJ in Amsterdam ook zo'n ronddraaifietspad zou kunnen krijgen.

Een brug onder het IJ? Bedoel je niet gewoon een tunnel? Wink
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Kruissnelheid vs Gemiddelde snelheid
Heb het gevoel dat d...365cycle — 11:30 PM
MM/DID naven
Check, voorwiel is 1...Victor — 11:14 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
... Omdat de zachte ...Boyd Maduro — 10:12 PM
Kruissnelheid vs Gemiddelde snelheid
En met CCU kan je pr...Frutsel — 08:25 PM
Fietsreis Duinkerken - Straatsburg - Ei...
Aan het einde van ee...365cycle — 08:09 PM
MM/DID naven
Ja, voornaven zijn o...melle z — 06:39 PM
MM/DID naven
De breedte van de vo...gideon — 06:29 PM
MM/DID naven
Vziw zijn naven met ...Victor — 03:29 PM
MM/DID naven
MM - Michael van der...ZoefZoef — 02:39 PM
MM/DID naven
Oh, dan was ik abuis...Tijanus — 02:30 PM
Fietsreis Duinkerken - Straatsburg - Ei...
Dag 5 Ik werd vroeg ...Martin van Mourik — 02:22 PM
MM/DID naven
Optima / MMbicycles ...ZoefZoef — 02:19 PM
MM/DID naven
Ik heb hier twee rac...melle z — 02:01 PM
MM/DID naven
DID staat waarschijn...ZoefZoef — 02:00 PM
MM/DID naven
Over DID kan ik geen...Tijanus — 01:49 PM
MM/DID naven
Ik heb bij Tempelman...melle z — 01:09 PM
Kruissnelheid vs Gemiddelde snelheid
Op wat voor banden r...365cycle — 01:01 PM