Velomtek VT1
|
Berichten: 114
Topics: 4
Lid sinds: Oct 2022
Bedankt: 2232
303 x bedankt in 113 berichten
24-Dec-2022, 12:29 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 24-Dec-2022, 12:32 AM door Jan van Ochten.)
YouTube heeft mij weer verrast met deze video.
https://youtu.be/4T4Z2EP601o
Nog nooit van Velomtek gehoord....
Vooral het vizier (op c.a. 13 minuten) sprak mij wel aan. Lijkt mij veel fijner dan een dichte racekap.
Jan van Ochten
Quest 147 (3×20") , Sinner Mango+, Flevo-Racer 28"
Berichten: 5.896
Topics: 150
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 2122
7499 x bedankt in 3690 berichten
Dat is wel een maf ding zeg. Knap gemaakt, dat sowieso.
Past wel een beetje in de stijl van Daniël Fenn tegenwoordig.
Breed en de bovenkant van de body bijna plat.
Wel weer elektrisch ondersteund. Ik ben benieuwd wat deze weegt.
Ik vind dat glazen koepeltje toch een beetje lijken op zo'n helm die in oude tekenfilmpjes werden gedragen door ruimtevaarders.
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - 272 - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler
Berichten: 1.963
Topics: 57
Lid sinds: Dec 2020
Bedankt: 29396
2870 x bedankt in 1280 berichten
Als die doorzichtige koepel werkt will ik er misschien wel een voor mijn Quest.
De meeste kappen zijn mij te massief en geven me het gevoel opgesloten te zijn als ik er maar naar kijk.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220 - Whike - (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Berichten: 114
Topics: 4
Lid sinds: Oct 2022
Bedankt: 2232
303 x bedankt in 113 berichten
24-Dec-2022, 12:02 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 24-Dec-2022, 12:07 PM door Jan van Ochten.)
(24-Dec-2022, 07:38 AM)Wim -de roetsende schreef: Dat is wel een maf ding zeg. Knap gemaakt, dat sowieso.
Past wel een beetje in de stijl van Daniël Fenn tegenwoordig.
Breed en de bovenkant van de body bijna plat. Ik vind het niet lelijk.
Citaat:Wel weer elektrisch ondersteund. Ik ben benieuwd wat deze weegt.
Ik ben ook benieuwd. Zo op het eerste oog zit er ook erg veel aluminium frame in.
Citaat:Ik vind dat glazen koepeltje toch een beetje lijken op zo'n helm die in oude tekenfilmpjes werden gedragen door ruimtevaarders.
Inderdaad space-age (jaren 60/70) vormgeving
(24-Dec-2022, 11:39 AM)Willeke_IGKT schreef: Als die doorzichtige koepel werkt will ik er misschien wel een voor mijn Quest.
De meeste kappen zijn mij te massief en geven me het gevoel opgesloten te zijn als ik er maar naar kijk.
Ik denk dat die daar heel mooi op zou staan.
Jan van Ochten
Quest 147 (3×20") , Sinner Mango+, Flevo-Racer 28"
Berichten: 983
Topics: 27
Lid sinds: Jun 2022
Bedankt: 0
1657 x bedankt in 888 berichten
(24-Dec-2022, 07:38 AM)Wim -de roetsende schreef: Ik ben benieuwd wat deze weegt. 34-45 kg. Hij ziet er mij ondanks al het carbon vooral uit als een concurrent voor de Alleweder.
2x Dries Baron | Optima Stinger | Challenge Hurricane
Berichten: 5.896
Topics: 150
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 2122
7499 x bedankt in 3690 berichten
Jan, heel even OT.
Hoeveel sneller is nou die Q147 dan de Mango+?
Eén van de vorige eigenaren ruilde deze in op een 26" Quest en heeft daar spijt van gehad.
Hij zei vaak dat de 147 duidelijk sneller was.
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - 272 - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler
Berichten: 1.963
Topics: 57
Lid sinds: Dec 2020
Bedankt: 29396
2870 x bedankt in 1280 berichten
24-Dec-2022, 01:24 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 24-Dec-2022, 01:24 PM door Willeke_IGKT.)
Even op de naam gezocht en ik kwam op deze pagina.
Het is een bedrijf in Canada.
Dit betekent dat deze VM waarschijnlijk het meest op de Noord Amerika markt gericht zal zijn, minder vervoers kosten voor de Canadezen en US Amerikanen, meer voor ons in Europa.
Maar intersant model voor de mensen die iets anders willen.
En misschien kunnen ze die koepel racekap ook in andere maten leveren.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220 - Whike - (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Berichten: 114
Topics: 4
Lid sinds: Oct 2022
Bedankt: 2232
303 x bedankt in 113 berichten
(24-Dec-2022, 12:49 PM)Wim -de roetsende schreef: Hoeveel sneller is nou die Q147 dan de Mango+?
De Quest was helaas nog niet straatwaardig toen ik die kocht. Op dit moment ligt die zelfs helemaal uit elkaar. In het voorjaar wil ik het polyester werk doen en daarna helemaal opnieuw opbouwen.
Van het beetje dat ik er mee gereden heb verwacht ik wel dat ik er flink wat sneller mee ga rijden dan met de Mango+. Eerst met Mango+ conditie opbouwen deze winter, die is door ziekte erg slecht. Op dit moment zit ik met de Mango nog maar op een kruissnelheid van rond de 27km/h.
Ik zal jullie op de hoogte houden als de Quest weer de straat op gaat.
Jan van Ochten
Quest 147 (3×20") , Sinner Mango+, Flevo-Racer 28"
Berichten: 1.037
Topics: 17
Lid sinds: Apr 2021
Bedankt: 1251
1775 x bedankt in 890 berichten
Dat F-16-deksel lijkt me wel mooi maar ik ben benieuwd hoe dat zich houdt met krassen, condens en volle zon. Ik moet zeggen dat de rest van de fiets me een beetje lomp overkomt.
Berichten: 5.434
Topics: 103
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 10707
8263 x bedankt in 4079 berichten
(24-Dec-2022, 07:38 AM)Wim -de roetsende schreef: Wel weer elektrisch ondersteund. Ik ben benieuwd wat deze weegt. We hadden het er in de RR app ook al over. Deze fiets is veel meer gericht op het binnenhalen van gewone fietsers als potentiële klanten. Veel toegankelijker dan een Milan met z’n extreem vlakke houding of een Alpha 7 met z’n instap waarvoor je je heupen even moet invouwen
De E-assist is hier niet nodig, maar in heuvelachtig landschap een erg prettige toevoeging, zelfs als je wel sportief probeert te doen. Met 6 km/h een heuvel op @ 300W nadat je boodschappen gedaan hebt is niet iedereens hobby
Berichten: 1.477
Topics: 11
Lid sinds: Jul 2019
Bedankt: 672
2442 x bedankt in 1138 berichten
Hij is ook verkrijgbaar zonder e-assist, Wim
Ik vind de achterkant van de kuip wel erg hoekig, maar hij heeft wel wat. En de koplampen in de spiegels vond ik ook wel een leuk idee.
Mijn vrouw ziet de ruime instap en de tankbesturing wel zitten.
... En toen kwamen we erachter dat hij inderdaad in Canada wordt gemaakt. Nou ja, de Canadese dollar is best gunstig in verhouding met de Euro, dus wie weet...
Berichten: 158
Topics: 8
Lid sinds: Nov 2020
Bedankt: 16
350 x bedankt in 157 berichten
Echt snel lijkt me dat niet, maar dat zal wss ook niet de bedoeling zijn. Ruime instap is praktisch, maar dat afsluitdeksel dan weer niet. Ik bedoel hiermee : het is geen klapdeksel dat je vlug ff vanachter in de body kunt wegstoppen. Ik heb het nogal snel warm en vind de "traditionele" schuimkap echt geniaal : die stop je gewoon achter -of voorin weg. Weegt niks, zit niet in de weg en als het regent is het zo bovengehaald. Dat gaat met zo'n scharnierend afsluitdeksel niet.
Als ik het goed heb gezien, is zo'n gelijkaardig afsluitdeksel ook voorzien voor de Quest 3.0 (of toch tenminste bij het voorontwerp ervan), die wordt het dan ook niet voor mij ....
Rans Stratus XP - Raptobike Lowracer - Rans Zenetik Pro - Rans Alterra 29 - Quattrovelo #66 - Hase Kettwiesel (2020) - Azub Tricon 26 (2023)
Berichten: 5.896
Topics: 150
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 2122
7499 x bedankt in 3690 berichten
De Milan heeft twee maten.
Ik rijd nu met de langere klep en dan is het gat dat overblijft iets groter dan met de schuimkap.
Als het warmer wordt, dan gaat de korte klep erop. Dan is het gat groter dan van de QV.
De korte klep past eventueel ook achterin de Milan. Dat wordt de badkuip-modus genoemd.
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - 272 - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler
Berichten: 158
Topics: 8
Lid sinds: Nov 2020
Bedankt: 16
350 x bedankt in 157 berichten
(24-Dec-2022, 09:35 PM)Wim -de roetsende schreef: De Milan heeft twee maten.
Ik rijd nu met de langere klep en dan is het gat dat overblijft iets groter dan met de schuimkap.
Als het warmer wordt, dan gaat de korte klep erop. Dan is het gat groter dan van de QV.
De korte klep past eventueel ook achterin de Milan. Dat wordt de badkuip-modus genoemd.
Ja, ik weet dat je de korte klep in de Milan kan wegstoppen, maar de lange niet, of heb ik dat mis ? Dan moet je al kiezen in de zomer als het zou kunnen gaan regenen he .... ?
Rans Stratus XP - Raptobike Lowracer - Rans Zenetik Pro - Rans Alterra 29 - Quattrovelo #66 - Hase Kettwiesel (2020) - Azub Tricon 26 (2023)
Berichten: 5.896
Topics: 150
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 2122
7499 x bedankt in 3690 berichten
Bij de korte klep zit net zo'n schuimkap als de QV heeft. Die schuif je er gewoon in.
Kan ook achterin
Samen weet ik niet of het lukt.
Meestal kijk ik op Buienradar
In de zomer nat regenen vind ik nooit zo erg.
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - 272 - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler
Berichten: 5.434
Topics: 103
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 10707
8263 x bedankt in 4079 berichten
Er was voor de Milan wel een deelbare kap die mee zou moeten kunnen. Ik heb ‘m er alleen nooit in gekregen
De battle mountain kap is een geheel.
Berichten: 1.470
Topics: 7
Lid sinds: Oct 2020
Bedankt: 275
2851 x bedankt in 1328 berichten
De video gaf me zelfs bij snel door kijken wat meer informatie;
- Er zit een aluminium subframe in.
- De rijder zit nogal hoog, er zit een batterij en dergelijke onder het zitvlak van de stoel, zithoogte lijkt ongeveer 20cm.
- de afneembare achterwielkap beschermt het interieur tegen viezigheid. Maar niet de ketting en de aandrijflijn die daar in de viezigheid rond draait.
- Aerodynamisch verwacht ik er ook geen wonderen van.
My doet ie op veel onderdelen denken aan de Go One 3, dus ongeveer 30 jaar terug in de tijd.
Berichten: 5.896
Topics: 150
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 2122
7499 x bedankt in 3690 berichten
Citaat:de afneembare achterwielkap beschermt het interieur tegen viezigheid. Maar niet de ketting en de aandrijflijn die daar in de viezigheid rond draait.
Klopt inderdaad. Zou voor mij 'een no-go' zijn.
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - 272 - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler
Berichten: 1.037
Topics: 17
Lid sinds: Apr 2021
Bedankt: 1251
1775 x bedankt in 890 berichten
(26-Dec-2022, 01:50 PM)Jeroen S schreef: - Er zit een aluminium subframe in.
- De rijder zit nogal hoog, er zit een batterij en dergelijke onder het zitvlak van de stoel, zithoogte lijkt ongeveer 20cm. Dat eerste viel me ook wel op. Een ladderchassis lijkt me aardig ouderwets tussen al die zelfdragende carbon velomobiel-carrosserieën. Dat tweede maakt een velomobiel (of welke meersporige fiets dan ook) toch erg onvoorspelbaar in de bocht?
Berichten: 5.434
Topics: 103
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 10707
8263 x bedankt in 4079 berichten
juist niet onvoorspelbaar. Het zwaartepunt komt hoger dus hij kiept gewoon veel sneller. Als het gebeurt, gebeurt het veel langzamer dus je hebt meer tijd om te reageren, maar ook minder marge. M’n Quest ging ooit op twee wielen door een verzakt fietspad (schuin) in combinatie met zijwind.
|
Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)
|
Welkom
|
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.
|
|