Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Zeevruchten
#1
Vandaag heb ik mijn eerste kunstwerk bezocht.

Ter voorbereiding had ik het boek Hardop Kijken besteld. Dat is nog wel even lezen. Ik lees dat voor het slapen gaan. Het boek heeft een weldadige uitwerking op mijn nachtrust, dus ik ben er nog niet ver in gevorderd.

Ook mijn warme schoenen waren inmiddels binnen, maar daar heb ik nog niet helemaal scherp hoe ik ze op mijn pedalen moet aansluiten. Ik heb de indruk dat er nog iets ontbreekt. Ik moet eerst mijn inbussleutels maar eens zien te vinden om het luikje te openen.

[Afbeelding: IMG-20230101-125859.jpg]

Omdat je in Lelystad zo'n 180 graden aan water hebt, is er sowieso minder te vinden dan elders.
De verhuizing van kunstwerken van Openstreetmap naar mijn GPS met behulp van Overpass Turbo kostte ook nog wel wat moeite, omdat het programma Basecamp van Garmin een gebruikersinterface heeft die af en toe mijn logica te boven gaat. Het is wel gelukt. Zonder dat ik weet waar de kunstwerken staan of wat ze behelzen. Een verrassing dus, en dat was precies de bedoeling.

Mijn keuze viel op het kunstwerk "Zeevruchten". Ik navigeer old school, dat wil zeggen met uitsluitend pijl en afstand. 14 kilometer, zoals de kraai vliegt. Dat kan nog heel wat anders worden dan zoals Bart Verbeek rijdt. Om te beginnen moest ik al kiezen, linksom of rechtsom de Oostvaardersplassen. Mijn pijl wees precies naar het midden. Na een kilometer of twee vertrouwde ik het niet helemaal, en ben ik toch maar weer terug gereden en linksom gegaan. Een goede keuze. Ik schatte dat het kunstwerk zich ergens in het Kotterbos zou bevinden.

Er waren veel biddende torenvalken (het was natuurlijk zondag). Die zag je hier vroeger nauwelijks. Ook waren er erg veel joggers en solitaire racefietsers, de goede voornemens kwamen me tegemoet, als het ware. Dat zal na Blue Monday wel minder worden.

Mijn knieën functioneren eindelijk weer geheel pijnloos. Een jaar in en op bed liggen gaat je niet in de kouwe kleren zitten.

Onderweg werd ik vergast op bankjeswijsheden.

[Afbeelding: IMG-20230101-133653.jpg]

Bankjes met onbegrijpelijke teksten die erg wijs klinken. Je kunt pas van de omgeving genieten als je die teksten uit je hoofd zet.

Er stond een straffe bries, waardoor de knopen van mijn jas woeien. Onderweg werd ik tegengelegen door een dame in een oranje Quest. We hebben elkaar gegroet.

Het kunstwerk bleek zich in Almere Buiten te bevinden, in de Regenboogbuurt. Het kunstwerk veroorzaakte een kortsluiting in mijn denkpap. Zoiets als wat de vraag "wat is het verschil tussen een krokodil?" bij mij bewerkstelligt. Enfin, aan die kortsluiting wordt dus gewerkt iedere avond voor het slapen gaan.

[Afbeelding: IMG-20230101-145245.jpg]

[Afbeelding: IMG-20230101-145317.jpg]

[Afbeelding: IMG-20230101-145343.jpg]

[Afbeelding: IMG-20230101-145441.jpg]

[Afbeelding: IMG-20230101-145528.jpg]



Almere heeft hier en daar hele fraaie architectuur.

[Afbeelding: IMG-20230101-145933.jpg]
[Afbeelding: IMG-20230101-150133.jpg]
[Afbeelding: IMG-20230101-150245.jpg]
[Afbeelding: IMG-20230101-150405.jpg]
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt  FlevoTrikeJouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Antwoord }
#2
Mooie eerste poging Bart. Je verslag heeft in ieder geval een dikke glimlach op mijn gezicht getoverd. Succes met het lezen en veel succes met het uitzoeken van het volgende object.
Jan van Ochten 

Quest 147 (3×20") , Sinner Mango+, Flevo-Racer 28" 
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hoekie
#3
Prachtig Bart, erg leuk om te lezen en te zien. Ik verheug me op je volgende avontuur.
Antwoord }
#4
Het beschrijven van kunst of wat daar voor doorgaat is voor mij een enorme puzzel. Maar de architectuur en wat je daarvan hebt vastgelegd is werkelijk fantastisch! Echt genieten,waarvoor dank!
AkA Jeroen - Sinner Demon 2020. In plaats van de meeste kilometers, meet ik graag de onvolprezen PlezierFactor. 
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Jan van Ochten
#5
Leuk verhaal en mooie foto's. Je maakt me wel nieuwsgierig over hoe je aan je denkpap werkt voor het slapengaan.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Jan van Ochten
#6
(01-Jan-2023, 10:48 PM)Hans Schipper schreef: Leuk verhaal en mooie foto's. Je maakt me wel nieuwsgierig over hoe je aan je denkpap werkt voor het slapengaan.

Jan van Ochten raadde mij het boek Hardop Kijken aan, van Ad Visser. Dat lees ik voor het slapen gaan..
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt  FlevoTrikeJouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Jan van Ochten
#7
Citaat:Ook mijn warme schoenen waren inmiddels binnen, maar daar heb ik nog niet helemaal scherp hoe ik ze op mijn pedalen moet aansluiten. Ik heb de indruk dat er nog iets ontbreekt. Ik moet eerst mijn inbussleutels maar eens zien te vinden om het luikje te openen

Plaatjes horen bij de pedalen. Onder het luikje zul je dus niet veel aantreffen.

Er zullen dus echt nieuwe plaatjes gekocht moeten worden  Big Grin
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#8
Zal eens even zoeken of ik nog SPD-plaatjes en pedalen heb rondzwerven. Gebruik zelf Look Keo dus SPD gaat er eigenlijk altijd direct vanaf.
Antwoord }
#9
Ik vind het wel leuk dat kunstwerk. Het is net of bij de drooglegging van Zuidelijk-Flevoland deze exotische zeevruchten in de klei boven water kwamen. Ik hou wel van land-art die de fantasie prikkelt.

Groet,

Marco
Antwoord }
#10
anders heb ik vast wel een setje plaatjes. (en spd pedalen vast ook nog wel; ik heb er een stel vervangen door combi pedalen)
Antwoord }
#11
(02-Jan-2023, 11:52 AM)365cycle schreef: Zal eens even zoeken of ik nog SPD-plaatjes en pedalen heb rondzwerven. Gebruik zelf Look Keo dus SPD gaat er eigenlijk altijd direct vanaf.



(02-Jan-2023, 01:14 PM)Frutsel schreef: anders heb ik vast wel een setje plaatjes. (en spd pedalen vast ook nog wel; ik heb er een stel vervangen door combi pedalen)


Ik had ze inmiddels al besteld. Maar allebei toch bedankt!

(02-Jan-2023, 12:06 PM)Roepers schreef: Ik vind het wel leuk dat kunstwerk. Het is net of bij de drooglegging van Zuidelijk-Flevoland deze exotische zeevruchten in de klei boven water kwamen. Ik hou wel van land-art die de fantasie prikkelt.

Groet,

Marco

Ik ben er al vaak langsgefietst waarschijnlijk. Maar het is me nooit opgevallen. In eerste instantie dacht ik dat het om Scandinavisch graniet ging dat hier tijdens de voorlaatste ijstijd is gedumpt. Maar het is geheel kunstmatig. Met een basis van beton.

Zeevruchten zijn normaal gesproken dierlijk. Maar dit lijkt meer door gewoon fruit geïnspireerd. Er zit zo te zien heel wat werk en onderzoek in.
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt  FlevoTrikeJouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Antwoord }
#12
Leuke set foto's, ook een mooi verslag, Bart.
Die huizen achter die brugleuning doen mij wel wat aan de Scandinavische langhuizen denken.
Roelof
Gele Greenspeed gt20
Antwoord }
Bedankt door: Jan van Ochten , Willeke_IGKT


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Prototype tegen verblinding auto's
Nou ik heb die a...Wim -de roetsende — 09:58 AM
Prototype tegen verblinding auto's
Is gewoon je han...datakneder — 01:17 AM
Prototype tegen verblinding auto's
Is gewoon je hand ge...Martin van Mourik — 01:04 AM
Prototype tegen verblinding auto's
Ik vertrouw altijd o...Bart Verbeek — 12:54 AM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook ...Frutsel — 11:49 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ja, 10x om de roeiba...Frutsel — 11:45 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Je hebt geen groot...Hardloper — 10:41 PM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
plannen zijn wat gew...GHOOGEN — 09:50 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook da...365cycle — 09:20 PM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
Toevallige vondst op...Merijn — 09:18 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Als je dan toch een ...ZoefZoef — 08:51 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ik ben blij, omdat g...Wim -de roetsende — 08:27 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook dat...Lopopodium — 08:18 PM
M5 Low Racer trapboom + stuurpen gezocht
De diameter van Arje...melle z — 07:29 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Als auto's naar Enge...melle z — 07:10 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel...Gideonaut — 07:09 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Laten we het eufem...Hardloper — 07:04 PM