Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Fraaie jonge Carbon Quest (882!) op Marktplaats
#1
https://www.marktplaats.nl/v/fietsen-en-...rbon-quest

Van ene Kees Schipper. Heb 'm opgezocht, het is nummer 882, van Juli 2022.
Jong, weinig gelopen, fraaie kleuren. Als ik in de markt was voor een nieuwe Quest was ik al gaan kijken Big Grin
Antwoord }
#2
zohey; bieden vanaf 7k...
(dan had ik vast mazzel met mijne)
Quest 506 carbon
(Sparkman & Stephens 30' Antilla 200)
http://www.aelixihr.org
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#3
Tsja, nog geen jaar oud en geen 1.000 km gelopen, dan is 2.000 euro afschrijving voor de verkoper ook wel slikken.
M5 M-Racer / Challenge Hurricane / Giant Expedition / Giant Defy 1 / MBK Course
Antwoord }
Bedankt door: Roepers , Lig-hen , Willeke_IGKT , 365cycle
#4
(20-Jan-2023, 08:23 AM)Bacchus schreef: Tsja, nog geen jaar oud en geen 1.000 km gelopen, dan is 2.000 euro afschrijving voor de verkoper ook wel slikken.

€2,- per kilometer is inderdaad wel even schrikken zeg.

Ik kocht mijn vorige vm (een DF) van 1 jaar oud en 2400km op de teller voor €2200,- onder de nieuwprijs. Dat was dus bijna €1,- per kilometer voor de vorige eigenaar.

Ik verkocht de DF na 4 jaar en 25.000km (beetje weinig, want door een blessure kon ik 4 maanden niet fietsen met de DF en daarna heb ik anderhalf jaar weinig gefietst) met €1300,- afschrijving.

Dat is dus ongeveer €0,05 per kilometer wat afschrijving betreft.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR  -  M5 Minimal.Bike  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
#5
Als ik hem was, was ik hoger begonnen. En op het Duitse forum te koop gezet.
En ene Bas O aanschrijven (via velomobiel.nl) , die zo te zien in de orderlijst van velomobiel.nl, een Quest in dezelfde kleur in bestelling heeft staan.

PS Ik heb de verkoper daarover net een berichtje gestuurd.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
#6
het ligt er ook aan of je zzp bent. Dan is deze duurder dan een nieuwe maar je hoeft niet te wachten, dat dan weer niet.

Ik heb voor mijne heeul veeul minder betaald, geen idee hoeveel km, maar het is allemaal nog netjes.
Quest 506 carbon
(Sparkman & Stephens 30' Antilla 200)
http://www.aelixihr.org
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
#7
(19-Jan-2023, 10:35 PM)=oNNo= schreef: zohey; bieden vanaf 7k...
(dan had ik vast mazzel met mijne)
Velomobielen schrijven nauwelijks af. De opties wel. De accountant vond wat van het feit dat ik zowel m'n QV als m'n DF binnen een jaar weer verkocht, totdat ze zag wat voor bedrag ik ervoor kreeg.

(20-Jan-2023, 10:35 AM)Hoekie schreef: Als ik hem was, was ik hoger begonnen. En op het Duitse forum te koop gezet.
En ene Bas O aanschrijven (via velomobiel.nl) , die zo te zien in de orderlijst van velomobiel.nl, een Quest in dezelfde kleur in bestelling heeft staan.

PS Ik heb de verkoper daarover net een berichtje gestuurd.
Jij ook al, haha Big Grin
Antwoord }
Bedankt door: Hoekie , Willeke_IGKT
#8
Op Quest 777 heb ik € 2.600,= afgeschreven in 7 jaar tijd en 51.000 km. Dat vind ik heel netjes. De kosten van onderhoud, reparatie en banden e.d. zijn wel behoorlijk uit de hand gelopen, maar dat was deels een keuze. Bij de Milan zijn deze kosten tot op heden aanzienlijk lager. Waarbij rekening gehouden met de kosten per periode en kilometer.
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Hoekie , Willeke_IGKT
#9
Als ie slim is, levert ie m gewoon weer bij velomobiel in voor een verkoop op basis van consignatie. Kost 250 euro geloof ik, maar heeft ie er verder geen omkijken meer naar.

Houdt ie meer over ook, denk ik.
Antwoord }
Bedankt door: Hoekie , 365cycle , Willeke_IGKT
#10
De quest wordt nauwelijks meer verkocht als ik de orderlijst zie. De quattevelo en snoek daarentegen.

Waarom is dat eigenlijk? Is ie achterhaald inmiddels? Te duur geworden ten opzichte van andere velomobielen?
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#11
(20-Jan-2023, 11:13 PM)ZoefZoef schreef: De quest wordt nauwelijks meer verkocht als ik de orderlijst zie. De quattevelo en snoek daarentegen.
Waarom is dat eigenlijk? Is ie achterhaald inmiddels? Te duur geworden ten opzichte van andere velomobielen?

Te duur lijkt me erg onwaarschijnlijk, de Q is samen met de Strada en de Q XS de "goedkoopste" vm als je het lijstje van de huidige modellen afgaat.

Hij heeft uiteraard tegen dat het model al zo lang bestaat. Ik vind het persoonlijk nog steeds één van de mooiste vm-en, gewoon door de eenvoud ervan (kwa vorm bedoel ik dan). 
Maar de meeste mensen willen steeds iets nieuws, dus tja ....
Rans Stratus XP - Raptobike Lowracer - Rans Zenetik Pro - Rans Alterra 29 - Quattrovelo #66 - Hase Kettwiesel (2020) - Azub Tricon 26 (2023)
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#12
(20-Jan-2023, 11:13 PM)ZoefZoef schreef: De quest wordt nauwelijks meer verkocht als ik de orderlijst zie. De quattevelo en snoek daarentegen.

Waarom is dat eigenlijk? Is ie achterhaald inmiddels? Te duur geworden ten opzichte van andere velomobielen?
Als je een tweedehands QuattroVelo wil... hard zoeken. Als je een tweedehands Snoek wil... veel succes.
Als je een tweedehands Quest wil... is er allerlei keus. Wil je eigenlijk zo min mogelijk uitgeven voor een heel capabele velomobiel? Neem €3000 mee en haal een vroege tweedehands 26" Quest op. Heb je nog minder budget en/of wil je nog meer bagageruimte? Zoek een 20" Quest.
Wil je een moderne fiets die nog steeds heel goed meekomt met de nieuwe modellen, maar tegen een veel vriendelijker bedrag? Carbon Quest.
Wil je gewoon een Quest? Dan hoeft het niet per se een nieuwe te zijn.

Daarnaast verkloot velomobiel.nl ook al ruim 2 jaar hun eigen markt door te blijven vertellen dat de Quest III er écht aankomt.
My 2 cents? Ik zou 'm inmiddels een andere naam geven - zolang de markt voor de "oude" niet opdroogt, lekker blijven verkopen. De mallen zijn er toch al.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , emgaron
#13
(21-Jan-2023, 12:29 AM)365cycle schreef: Daarnaast verkloot velomobiel.nl ook al ruim 2 jaar hun eigen markt door te blijven vertellen dat de Quest III er écht aankomt.

Ik ken het verdere verhaal hiervan niet. Maar het doet me wel gelijk denken aan de Chamsin van Challenge.

Al in 2016, toen ik me aan het oriënteren was op een nieuwe ligfiets, zong de naam Chamsin al rond. Maar echt veel informatie kon ik er niet over vinden, niet op de website en ook niet in de winkel in Nijmegen waar ik toen op bezoek ging. Dit is feitelijk de enige informatie: http://challengebikes.com/chamsin.php.

Nu, ruim zes jaar later, wordt de Chamsin nog steeds niet echt genoemd op de website van Challenge. Het lijkt wel of ze 'm niet willen verkopen. Mij hadden ze in 2016 al weggejaagd, ik was toen maar op de Nazca-trein gestapt, die niet zo vaag deden over welke modellen ze maken. Ik zie nu dat de eigen prijslijst van Challenge op hun website van 2011 is (http://challengebikes.com/pdfs/bap/prijz...ebikes.pdf). En daar staat de Chamsin niet op vermeld.

Ik weet eigenlijk niet of de Chamsin wel echt bestaat, dat het meer is dan alleen een demonstratiemodel.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , martinR , 365cycle
#14
Ik heb een paar maanden terug een gebruikte snoek overwogen. Stond helaas net iets te ver weg, namelijk in Engeland. 6500 GBP slechts.Het was de enige die ik ooit gebruikt aangeboden heb zien worden. Iemand heeft daar een leuk koopje aan gehad.

Ik bedoelde nieuwe quests. Dr worden er nog maar een handjevol van verkocht, terwijl het nog steeds een prima velomobiel is, lijkt me. Oubollig zou ik m ook niet willen noemen, terwijl het toch al een klassieker is.

Quest III zou ik ook anders noemen. Compleet ander ontwerp dat niet lijkt op zn voorgangers. Het vooraanzicht deed mij denken de Ninja Turtles.. maar gezien het kruis achter zou het ook de jezusvelomobiel kunnen worden Smile

Zouden er echt mensen geen quest meer bestellen omdat er een nieuw model quest zou komen?

Blijf de quest mooi vinden qua lijnenspel. Oogt nog steeds modern.

(21-Jan-2023, 01:12 AM)Lopopodium schreef:
(21-Jan-2023, 12:29 AM)365cycle schreef: Daarnaast verkloot velomobiel.nl ook al ruim 2 jaar hun eigen markt door te blijven vertellen dat de Quest III er écht aankomt.

Ik ken het verdere verhaal hiervan niet. Maar het doet me wel gelijk denken aan de Chamsin van Challenge.

Al in 2016, toen ik me aan het oriënteren was op een nieuwe ligfiets, zong de naam Chamsin al rond. Maar echt veel informatie kon ik er niet over vinden, niet op de website en ook niet in de winkel in Nijmegen waar ik toen op bezoek ging. Dit is feitelijk de enige informatie: http://challengebikes.com/chamsin.php.

Nu, ruim zes jaar later, wordt de Chamsin nog steeds niet echt genoemd op de website van Challenge. Het lijkt wel of ze 'm niet willen verkopen. Mij hadden ze in 2016 al weggejaagd, ik was toen maar op de Nazca-trein gestapt, die niet zo vaag deden over welke modellen ze maken. Ik zie nu dat de eigen prijslijst van Challenge op hun website van 2011 is (http://challengebikes.com/pdfs/bap/prijz...ebikes.pdf). En daar staat de Chamsin niet op vermeld.

Ik weet eigenlijk niet of de Chamsin wel echt bestaat, dat het meer is dan alleen een demonstratiemodel.

De chamsin staar al heel lang op mn wishlist. Ik heb er de afgelopen jaren welgeteld 1 aangeboden zien worden gebruikt en helaas een dag later was ie verkocht. Heel fraai fietsje. 

Ze zijn weldegelijk geproduceerd dus. Dat dan weer wel maar de informatie erover is lastig te vinden idd De website van Challenge is ook behoorlijk beroerd. Jammer wel, maar het heeft geen prioriteit. Toen ik er jaren terug was, zou die geloof ik onderhanden genomen worden dooreen stagiair maar dat is kennelijk nooit gebeurd. Gemiste kans. Verbaas me erover dat ze nog bestaan eigenlijk, al heb ik geen idee of de ligfietsen nog core business zijn bij ze. Vermoed van niet.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
#15
Ik vermoed dat het website-verhaal een kwestie van tijd, geld, energie en interesse is. Of in een andere volgorde.

Misschien kan één van de wizz-kids hier iets voor ze betekenen?

Ik heb ooit van een website alle spellingfouten verbeterd. Maar dat is dan ook het enige dat ik kan op 'ict-gebied'  Big Grin 



Ik keek net even bij velomobiel.nl, maar er zijn vorig jaar toch nog 10 Questen verkocht.
3x een QuestXS (die wordt dus niet meer verkocht vanwege de Snoek vermoed ik).
6x een Strada
1x een Alpha 7
29x een Snoek
32x een QV

Er worden dus nog steeds meer Questen verkocht dan Strada's  Cool 
Het aantal verkochte vm-en is al 9 jaar stabiel rond de 85.
Volgens mij zijn in het jaar daarvoor de mannen uit elkaar gegaan en is Ymte begonnen met ICB.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR  -  M5 Minimal.Bike  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Hoekie , Jan van Ochten , 365cycle
#16
(21-Jan-2023, 07:59 AM)Wim -de roetsende schreef: Ik vermoed dat het website-verhaal een kwestie van tijd, geld, energie en interesse is. Of in een andere volgorde.

Misschien kan één van de wizz-kids hier iets voor ze betekenen?

Nouja, als je als bedrijf zelf al te beroerd bent om je eigen koopwaar netjes aan je eigen potentiele klanten aan te bieden en niet kan inzien dat een website een eerste visitekaartje en oriëntatie is voor je klanten, waarom zou een buitenstaander dan wel die moeite willen nemen? Dit klinkt als een erg ondankbare onbetaalde taak.
Antwoord }
#17
(21-Jan-2023, 07:59 AM)Wim -de roetsende schreef: Ik vermoed dat het website-verhaal een kwestie van tijd, geld, energie en interesse is. Of in een andere volgorde.

Misschien kan één van de wizz-kids hier iets voor ze betekenen?

Zo'n verouderde website is tegenwoordig echt een keuze en ben het met Lopopodium eens dat de VM ondernemers het effect van zo'n waardeloze, incomplete site onderschatten. Heb me in de oriëntatiefase op ligfietsen in het algemeen en later de velomobiel meer specifiek behoorlijk verbaasd hoe matig dit nu is in deze branche.

Ik heb, voor ik het licht zag en me ging omscholen tot onderwijzer, jaren in de online marketing gewerkt en als hobby de nodige, eenvoudige WordPress sites in elkaar gedraaid (nee, deze wizz-kid van 41 gaat het niet doen voor ze  Wink ). Maar je hoeft ook echt geen Wizz Kid te zijn om iets fatsoenlijks online te zetten en houden. Laat je eenmalig helpen met een site en uitleg en daarna is het een kwestie van bijhouden waar gebruiksvriendelijke dashboards je de weg wijzen. Ja, dat kost wat tijd. Maar ik denk dat het niet doen je indirect geld kost.

Ik ben ervan overtuigd dat het langzaam uitsterven van de ligfietser waar in andere topics over gediscussieerd werd ook te maken heeft met de ver achterlopende communicatie(-middelen) van de desbetreffende bedrijven. Dit land heeft legers aan ZZPers die ze hier graag mee helpen, dat hoeft echt geen fortuin te kosten.
Carbon Quest #501 - Challenge Hurricane - Thys 222 -  Ligfietsclub Noorderligt 
Antwoord }
#18
(21-Jan-2023, 01:51 PM)TimSch schreef: Zo'n verouderde website is tegenwoordig echt een keuze en ben het met Lopopodium eens dat de VM ondernemers het effect van zo'n waardeloze, incomplete site onderschatten. Heb me in de oriëntatiefase op ligfietsen in het algemeen en later de velomobiel meer specifiek behoorlijk verbaasd hoe matig dit nu is in deze branche.
Dat gaat 2 kanten op. Enerzijds hebben ze het niet nodig, ze hebben het nog steeds druk.
Uitbreiden kan prima, maar dan moet er een dealernetwerk komen en waarschijnlijk ook een tweede fabriek.

Op die trein springen is leuk en spannend, maar ook een risico. Vooral als je midden 50 bent en binnen 15 jaar aan je pensioen wil beginnen.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , emgaron
#19
(21-Jan-2023, 03:10 PM)365cycle schreef:
(21-Jan-2023, 01:51 PM)TimSch schreef: Zo'n verouderde website is tegenwoordig echt een keuze en ben het met Lopopodium eens dat de VM ondernemers het effect van zo'n waardeloze, incomplete site onderschatten. Heb me in de oriëntatiefase op ligfietsen in het algemeen en later de velomobiel meer specifiek behoorlijk verbaasd hoe matig dit nu is in deze branche.
Dat gaat 2 kanten op. Enerzijds hebben ze het niet nodig, ze hebben het nog steeds druk.
Uitbreiden kan prima, maar dan moet er een dealernetwerk komen en waarschijnlijk ook een tweede fabriek.


Ik wist niet dat ze nu op hun huidige max presteren. Dat is goed nieuws voor ze natuurlijk. Wel vraag ik me af of er op de langere termijn nog nieuwe klanten bereikt worden. Cijfers heb ik niet, maar de ligfietspopulatie is vrees ik niet de jongste. Op middellange termijn is dat natuurlijk eindig en heb je een nieuwe generatie klanten nodig. Daarvoor is internet onmisbaar.

Citaat:

Op die trein springen is leuk en spannend, maar ook een risico. Vooral als je midden 50 bent en binnen 15 jaar aan je pensioen wil beginnen.

Dit snap ik goed hoor, maar de vraag rijst of de velomobiel wereld dan stopt wanneer de huidige generatie bouwers aan z'n pensioen toe is...
Carbon Quest #501 - Challenge Hurricane - Thys 222 -  Ligfietsclub Noorderligt 
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
#20
An sich is er op internet voldoende informatie te vinden. Een gebrekkige, oubollige website zal niet snel iemand onthouden een ligfiets of velomobiel te bestellen. Een product als een velomobiel of ligfiets verkoopt zichzelf in principe. Je ziet het bij M5. Ook die website is achterhaald, maar nog altijd een succesvolle onderneming volgens mij. Nouja, volgens mij verkoopt Bram nog genoeg M5'jes wereldwijd om zn boterham belegd te houden. Vooral de m-racer en chr's verkopen nog wel


Het grootste nadeel van ligfietsen: de kennismaking ermee is ietwat lastig door de kleinschaligheid aan dealers en verkopers. Het grote publiek zal dan ook nauwelijks in contact
komen met ligfietsen en velomobielen. De ebike en normale fiets koop je praktisch op de hoek van de straat.

Ik ben ervan overtuigd dat de velomobiel- en ligfiets markt veel groter kan zijn dan zij nu is. In de toekomst zie jk de velomobielmarkt gewoon blijven en niet krimpen, denk ik. Krijg alleen wel het idee dat er doordat er meer en meer modellen zijn, te zijner tijd wellicht weer wat zullen verdwijnen en dat nkeuwe modellen ontwikkelen noodzakelijk zal blijven. Je ziet het aan de quest. Die lijkt inmiddels niet populair meer te zijn om nieuw aan te schaffen.

De ligfietsgeneratie is idd niet de allerjongste maar de huidige jongere generatie is straks de oudere generatie die ik rustig in een velomobiel zie stappen straks en helemaal als bijv rekeningrijden ingevoerd wordt. Hoe duurder autorijden wordt, hoe interessanter de velomobiel wordt.

Als de huidige velomobielbouwers met pensioen gaan, zal er een wjnstgevend bedrijf op de markt komen dat ongetwijfeld verkocht kan worden om de continuïteit te garanderen. Onderhoud zal blijven. Reparatie van schade idem dito.

Wat dat betreft zie ik de toekomst van velomobielen minder somber in dan die van de ligfiets, die terrein verliest aan de snelle ebike.

Grootste nadeel van velomobielen: de hoge aanschafprijs. Het blijft uiteindelijk voor veel mensen een berg geld. Dat de lease auto of auto op afbetaling 10x meer kost dan je in een jaar afschrijft aan een velomobiel beseffen ze niet.

Al heeft luiheid er ook een hoop mee te maken. Ik kan me bwst voorstellen dat je lekker in de auto stapt met de radio aan als je lekker kan doorkachelen ermee en lekker warm en drlog zit.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hoekie , 365cycle
#21
(21-Jan-2023, 04:45 PM)ZoefZoef schreef: An sich is er op internet voldoende informatie te vinden. Een gebrekkige, oubollige website zal niet snel iemand onthouden een ligfiets of velomobiel te bestellen.


Hier ben ik het niet helemaal mee eens. Zeker de jongere generaties worden heus in hun aankoopproces beïnvloed door de website. Bestel jij bij louche websites met spelfouten en verouderde informatie? En al helemaal de bedragen die je voor een VM op moet hoesten. 

Citaat:
De ligfietsgeneratie is idd niet de allerjongste maar de huidige jongere generatie is straks de oudere generatie die ik rustig in een velomobiel zie stappen straks en helemaal als bijv rekeningrijden ingevoerd wordt. Hoe duurder autorijden wordt, hoe interessanter de velomobiel wordt.


Het spijt me, ik ben een optimistisch mens en vind het product velomobiel geweldig, maar hier geloof ik niet in. Ja, men gaat op zoek naar alternatieven maar als de bedrijven in de VM branche niet gaan werken aan hun zichtbaarheid buiten de huidige clientèle gaat maar een fractie van die zoekenden de velomobiel überhaupt tegenkomen in hun zoektocht naar alternatieven. Ik weet niet hoe jij het ervaart maar ik moet 9 van de 10 mensen uitleggen waar ik in vredesnaam in aan kom fietsen. Buiten de VM bubbel is het product simpelweg onbekend en praktisch onzichtbaar.


Citaat:
Als de huidige velomobielbouwers met pensioen gaan, zal er een wjnstgevend bedrijf op de markt komen dat ongetwijfeld verkocht kan worden om de continuïteit te garanderen. Onderhoud zal blijven. Reparatie van schade idem dito.


Ik hoop dat er dan liefhebbers willen instappen/investeren. Want ik denk dat menig geldjagende investeerder zal vallen over eerder genoemde onbekendheid.
Carbon Quest #501 - Challenge Hurricane - Thys 222 -  Ligfietsclub Noorderligt 
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hoekie , 365cycle , emgaron
#22
Citaat:

Hier ben ik het niet helemaal mee eens. Zeker de jongere generaties worden heus in hun aankoopproces beïnvloed door de website. Bestel jij bij louche websites met spelfouten en verouderde informatie? En al helemaal de bedragen die je voor een VM op moet hoesten. 



Een velomobiel bestel ik niet via een louche website. Die bestel ik bij een dealer of velomobiel zelf.   Het is simpelweg geen product dat verzonden wordt en je makkelijk kan terugsturen. Het is een serieus product  met een serieuze prijs. Die aanschafprijs zorgt er dan ook voor dat je voor aanschaf eerst een proefrit wil maken en dan kom je al snel bij een dealer met winkel of de fabrikant zelf uit. Ik denk dat dat ook precies is wat velomobiel.nl het liefst ook wil.

Dat de site dan wat oubollig aandoet. Tja.. dat zal me dan werkelijk geen kont meer schelen. Voor nu vind ik de site duidelijk genoeg  al mag ie best wat moderner. Noodzakelijk is het echter niet.

Voor ligfietsen zelf is het een wat ander verhaal. Die zijn wat goedkoper, kunnen verstuurd worden. Toch geldt ook daar: als ik er een nieuw koop, dan wil ik proefrijden erop. Dan kom je ook al snel fysiek in de showroom terecht van Elan, M5, of.. en dan zie je dat het een serieus bedrijf is ondanks de niet altijd heel actuele websites.

Daar gaat het trouwens bij Elan wel mis. Op mails wordt lang niet altjjd gereageerd. Eigen ervaring en ook vaker gelezen. Elan is eigenaar /,producent van Challenge, raptobike en dat is niet heel duidelijk. Dat moet beter en zou de verkoop ten goede komen.  Ik vraag me bijv af of je een reactie terugkrijgt als je een mail stuurt via raptobike bijv.




Citaat:Het spijt me, ik ben een optimistisch mens en vind het product velomobiel geweldig, maar hier geloof ik niet in. Ja, men gaat op zoek naar alternatieven maar als de bedrijven in de VM branche niet gaan werken aan hun zichtbaarheid buiten de huidige clientèle gaat maar een fractie van die zoekenden de velomobiel überhaupt tegenkomen in hun zoektocht naar alternatieven. Ik weet niet hoe jij het ervaart maar ik moet 9 van de 10 mensen uitleggen waar ik in vredesnaam in aan kom fietsen. Buiten de VM bubbel is het product simpelweg onbekend en praktisch onzichtbaar.
Er zouden er best wat meer mogen komen idd.
Probleem: er is geen capaciteit om veel grootschaliger te produceren.

Al zou velomobiel morgen een order krijgen van 100 stuks.  Op korte termijn geleverd worden kunnen ze niet.

Een rijke investeerder die een grotere velomobiel fabriek kan en wil bouwen zou dat verschil kunnen maken. Vind die maar.. naast personeel dat de velomobielen kan maken.
  

Citaat:


Ik hoop dat er dan liefhebbers willen instappen/investeren. Want ik denk dat menig geldjagende investeerder zal vallen over eerder genoemde onbekendheid.

Ik weet niet hoe winstgevend de diverse bedrijven zijn, masr denk dat ze een goede boterham eraan overhouden. Die basis die zou bij een pensionering reden kunnen zijn voor een overname en voortzetting.

Zet een goed team erachter, pomp er geld in en je kan het bedrijf verder uitbouwen, al denk ik niet dat forse groei nu een doel is van velomobiel eigenlijk.   

Vraag me dan ook af wat ee gebeurd als ze nu een order binnenkrijgen van bijv 50 stuks tegelijk van bijv leaseplan die ze wil aanbieden aan hun zakelijke klanten.  De productiecapaciteit kan dat gewoon niet aan op het moment.


Dat laatste vind ik wel een leuke.  Mensen zijn dol op leaseauto's van het werk.  Hangt een prijskaartje aan natuurlijk .. maar wat nou als de keuze ook een velomobiel zonder bijtelling kan zijn en 500 euro extra per maand salaeis OF een auto van de zaak?  In menig branche zou die velomobiel prima kunnen dienen als vervanging.

Zou dat gebeuren,  zul je ze steeds meer zien. Alleen, waar haal je die grote hoeveelheid velomobielen vandaan?
Antwoord }
Bedankt door: Hoekie , Willeke_IGKT , 365cycle
#23
Ik erger me vaak aan de elektrische auto reclames, zoveel subsidie van de regering.

Maar als er subsidie op VMs gegeven zou worden zou de capaciteit meteen een probleem zijn.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }
Bedankt door: Hoekie , Jan van Ochten , 365cycle
#24
Als je op de website van Elan (www.elan.cc/index.php/winkel.html) kijkt, zie je bij de webshop dit staan: "In Ontwikkeling. Momenteel wordt er door ons hard gewerkt aan een nieuwe online web-winkel". Volgens mij staat dat er ondertussen ook alweer járen...

Op de website www.raptobike.nl zitten ze blijkbaar op de Waalbandijk, op www.elan.cc zitten ze op de Copernicusstraat.

Op www.raptobike.nl/fietsen/challenge zie ik de Chamsin overigens wel staan. Kost 0 euro. Geen geld. Letterlijk.

Dus je hebt met www.challenge-ligfietsen.nl erbij drie afzonderlijke websites en drie afzonderlijke URLs, en eigenlijk zijn ze alle drie inhoudelijk hopeloos verouderd of op z'n minst qua informatie onbetrouwbaar. Niet best.
Antwoord }
#25
(21-Jan-2023, 07:44 PM)ZoefZoef schreef: Mensen zijn dol op leaseauto's van het werk.  Hangt een prijskaartje aan natuurlijk ..

Dol is niet het woord. Dat is alweer jaaaaren geleden. Dat kan ook niet meer met de huidige bijtelling (belasting en nieuwprijs auto's)
Lease auto's zijn eerder een soort van P(ersoonlijke )L(ening) van de zaak geworden.

Je 'wat nou' klinkt fantastisch, het gros blijft auto rijden, maar een deel zou inderdaad te overtuigen kunnen zijn. Zeker als men door heeft dat men droog en warm zit (Ik ben dat al door geen ~ €300 bijtelling te hoeven te betalen) Een half procentje denk ik dan aan. Dat zouden er dan al aardig wat zijn.
Voor een serieuze deuk in de boter, zou omkleden ook niet nodig moeten zijn. Gemakzucht begint met dat men zich niet eens om hoeft te kleden. Dat hoor ik al van motorfiets rijders; voor het werk een motorpak aantrekken is te veel gedoe. De UPDATE VM45 project | (katanga.eu) zou dan een geschikte kandidaat kunnen zijn.
Een procentje van de leasemarkt is al een leuke heleboel.

Voor het nog leukere, ze zijn nu aangestoken door de efficiëntie, neemt een kwart er een bio VM bij. Voor als reserve en voor de dagen dat men wel goed wil zweten.

PS Ik zie dat we offtopic gaan...
Antwoord }
#26
Nope, da's helemaal niet best. Hier laat Elan een hele hoop potentiele klanten en verkopen liggen.

Hoe moeilijk is het om de diverse sites door te leiden naar een site: elan.cc en alle majls die binnenkomen via de sites door te sturen naar één mailaccount?

En wat ik ook altijd vreemd vond en nog steeds vind: de cc-extensie. Maak daar Elan-ligfietsen.nl van ofzo.

Tja, voor Elan heeft het kennelijk geen prioriteit. En dat is een keuze. Alleen of het bedrijfseconomisch verstandig is ?


Ondernemer zijn. Het geeft je de vrijheid om te doen en laten wat je zelf wilt en in geval van de ligfietsbranche lijkt uitbreiden en groeien niet het primaire doel te zijn en dat is wat mij betrreft een prima keuze als ondernemer.
Antwoord }


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 7 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
SL in Grou
Ik had die adver...Tijanus — 12:04 PM
OBT 2024 Rotterdam
Graag ZoefZoef, dat...ZoefZoef — 03:23 AM
OBT 2024 Rotterdam
Graag ZoefZoef, dat ...Willeke_IGKT — 01:20 AM
Tocht met een CruzBike door GCN
Excuus, ik schaa...Wim -de roetsende — 12:24 AM
OBT 2024 Rotterdam
Ik heb net gekeken ...ZoefZoef — 11:56 PM
Tocht met een CruzBike door GCN
Wales! Excuus...Fietsbennie — 11:52 PM
XL Hotspot in 3d-print
Niets is een VM-accu...365cycle — 11:28 PM
OBT 2024 Rotterdam
...., zit dus ...LowJob — 11:08 PM
OBT 2024 Rotterdam
...., zit dus vo...TimSch — 10:57 PM
OBT 2024 Rotterdam
Ik heb net gekeken n...Willeke_IGKT — 10:42 PM
OBT 2024 Rotterdam
Mijn basiscondit...LowJob — 10:34 PM
OBT 2024 Rotterdam
Als rookie met een...TimSch — 09:57 PM
OBT 2024 Rotterdam
Bedankt voor de upda...Hoekie — 09:09 PM
XL Hotspot in 3d-print
... Een specifi...Hoekie — 08:50 PM
Tocht met een CruzBike door GCN
Met ligfietsen kun j...voodoo — 08:38 PM
Lange imbussleutel bij M5 Low Racer
Je hebt een lange ...John1000 — 08:35 PM
Tocht met een CruzBike door GCN
Wales! Laat dat de...Lopopodium — 08:02 PM