Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
To vlaggetje or not to vlaggetje, that's the question.
#53
(07-Jun-2023, 01:03 PM)datakneder schreef: Heeft iemand al een drone met vlaggetje uitgeprobeerd? Ik bedoel dat die op 1.80m één meter voor de vm vliegt.
Als ik Saukki mag geloven is een drone volgen met een Velomobiel ook niet perfectloos
Saukki op Instagram: "The active track of new DJI drones can track only people or cars. So no velomobiles then ?"
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle
#54
(07-Jun-2023, 01:03 PM)datakneder schreef: Heeft iemand al een drone met vlaggetje uitgeprobeerd? Ik bedoel dat die op 1.80m één meter voor de vm vliegt.
Ik weet niet wat voor drone je dan mee wil nemen maar ik had vorige week 88 km/h op de klok Big Grin
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#55
Ik zie op dit moment vooral meer heil in een hogere fiets, zowel qua eigen zicht als zichtbaarheid. Hoewel de VM wel echt een unieke smaak fiets is met allerlei specifieke voordelen (droog, stabiel, droge bagageruimte, zeer goed te gebruiken op middel-tot-lange afstanden) worden die steeds minder belangrijk voor me.

Ik heb al een tijdje een zwak voor de Flevobike Greenmachine, simpelweg omdat het voor mijn idee écht een volwassen ligfiets is. Misschien kan ik wel een ruil voor elkaar krijgen? Maar dan nog, een Greenmachine is ook "maar" 120cm hoog, dat is een 30 centimeter meer dan de top van de muts. Door het stoeltje zal ik nog wel een halve kop hoger zitten, dan heb je het ineens over 50cm totaal... Dat zal ik echt moeten proberen. Eerst maar eens goed laten kristalliseren dit.


(15-May-2023, 10:47 PM)Tom Fekkes schreef: En ik gebruik mijn armen bij een kruising. Helpt ook.

Ik stak de afgelopen keren mijn hand recht in de lucht bij het naderen van een kruising, dat gaf ook wel wat zichtbaarheidsverbetering  thumb ik kon duidelijk zien dat andere aanrijdende fietsers me daar beter van gingen opmerken.

(07-Jun-2023, 11:16 AM)Hardloper schreef: Tja verkopen , hoeveel afschrijving ga je dan hebben? Is het niet iets waar je spijt van gaat krijgen? Ik las ergens dat paar jaar geleden een tweedehandse quest duurder was dan een nieuwe. Wat wil je als je 3 jaar op een nieuwe moet wachten. Maar aan de hand van je model moet je ook nu nog verschillende maanden wachten. Maar toch denk ik dat je niet gelijk moet verkopen

Niet zoveel hoor, ik heb mijn Mangootje tweedehands gekocht voor een licht-boven-redelijke prijs Cool

(07-Jun-2023, 11:52 AM)Bacchus schreef:
(07-Jun-2023, 10:52 AM)ThijsR schreef: Daarbij opgeteld dat ik nu slechts 8km enkele reis naar kantoor heb in plaats van ruim 20, en het nut van de VM is tot een minimum gedaald. Ik zit dan ook stevig na te denken om hem te verkopen.

Als dit nu je primaire argument is, dan snap ik dat wel een beetje. Uiteraard afhankelijk van je route maar op acht kilometer is de kans groot dat je relatief veel manoeuvreerwerk hebt en weinig op kruissnelheid rijdt met een VM. Van de andere kant is in de winter, met koud en nat weer en kort gras, de VM misschien juist alsnog wel prettig.

Inderdaad, met de woon-werk-route die ik nu heb zijn juist de lange stukken waar je ongestoord door kunt zoeven niet meer aanwezig. Precies daar zit de kracht van de velomobiel natuurlijk! Sterker nog, de twee fijnste routes zijn respectievelijk geblokkeerd en voorzien van twee "tijdelijke" bouwbruggen. Die krengen zijn met 20 inch wieltjes en knallende vering niet fijn om te nemen, en doordat de platen in de lengte in de rijrichting zijn gelegd ook domweg gevaarlijk als je met een voor- of achterwiel in een spoor belandt. Angry

(07-Jun-2023, 12:08 PM)Willeke_IGKT schreef: Je hoeft je VM niet alleen voor woon werkverkeer te gebruiken.
Een voorbeeld is Pé Komen. Volgens mij geen enkele km ww maar jarenlang ruim 1000 km per maand.

Ik hoef maar 5 km naar het werk maar ben blij met de VM, vooral voor langere tochten als ik vrij ben.

Wie weet neem/krijg ik daar ooit nog eens tijd voor... Maar voor fietstoeren is qua comfort een open ligger ook een prima optie. Als het hondenweer is ga ik ook in een VM niet voor de lol de deur uit.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#56
(07-Jun-2023, 10:52 AM)ThijsR schreef: Ik zit dan ook stevig na te denken om hem te verkopen.

Anders verkoop je eerst alleen het vlaggetje.
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt  FlevoTrikeJouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Antwoord }
Bedankt door: kuŝbiciklo , 365cycle , Hoekie
#57
(07-Jun-2023, 03:34 PM)ThijsR schreef: Ik stak de afgelopen keren mijn hand recht in de lucht bij het naderen van een kruising, dat gaf ook wel wat zichtbaarheidsverbetering  thumb ik kon duidelijk zien dat andere aanrijdende fietsers me daar beter van gingen opmerken.

Dat is inderdaad iets dat ik me ook aangeleerd heb. Op de bukfiets kom je er best mee weg om je hand een beetje lafjes uit te steken maar op de ligfiets steek ik mijn hand vaak eerst omhoog en laat hem dan zakken in de afslarichting.
M5 M-Racer / Challenge Hurricane / Giant Expedition / Giant Defy 1 / MBK Course
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#58
(07-Jun-2023, 04:46 PM)Bacchus schreef: Dat is inderdaad iets dat ik me ook aangeleerd heb. Op de bukfiets kom je er best mee weg om je hand een beetje lafjes uit te steken maar op de ligfiets steek ik mijn hand vaak eerst omhoog en laat hem dan zakken in de afslarichting.
Schiet je daar iets mee op dan? Ik had vanmiddag nog discussie met een automobilist die vroeg of ik de volgende keer gvd m'n richting aan kon geven zodat hij door kon rijden. Toen ik daarna vroeg of hij de volgende keer gvd gewoon op tijd uit zou willen kijken omdat ik zeker 5 seconden lang een ramlat van bijna een meter in de langste horizontale stand naast me had bond hij in.

Ik heb dat dus echt vaak he, dat ze niet zien dat ik richting aan geef, of me zelfs helemaal niet zien. En dat dan met m'n bijna twee meter lange lijf op deze fiets:
[Afbeelding: hukacopilot.jpg]
Antwoord }
Bedankt door: Hoekie , gideon , Willeke_IGKT , emgaron
#59
Een vlaggetje op de VM.?? Kom toch, we zijn toch geen peuters met driewielers..
Ten eerste een noodkijk, ten tweede nul toegevoegde waarde, want diegene die het vlaggetje zouden moeten opmerken, zien sowieso al niks ( automobilisten)..Een vlaggetje op alle auto’s, dat lijkt me een beter idee. Dan kunnen wij als ligfietsers veilig fietsen, want dat valt pas op.
Nou ja, dit is mijn mening en voor mij geen vlag of andere onzin. Ik blijf gewoon lekker defensief fietsen en anticipeer net als op de motor.

Groeten Henk - excuses voor mijn boze bericht..;-)
Antwoord }
#60
(07-Jun-2023, 12:08 PM)Willeke_IGKT schreef: Je hoeft je VM niet alleen voor woon werkverkeer te gebruiken.
Een voorbeeld is Pé Komen. Volgens mij geen enkele km ww maar jarenlang ruim 1000 km per maand.  

Hij heeft juist wel vlaggetjes op z'n fiets. Links en rechts heeft hij op de smurfenmuts een Nederlands vlaggetje geplakt.

Ik heb achteraan op de staart, voor de kenners van de Milan, tussen het 2e en het 3e gat een Achterhoeks vlaggetje geplakt.

Bij mij dus geen gezeur over een vlaggetje. Mocht iemand erover beginnen, dan vraag ik altijd met enorm veel verbijstering in mijn stem of ze het echt serieus menen dat ze het vlaggetje op mijn fiets niet gezien hebben.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: de Boer , 365cycle , Willeke_IGKT , Hoekie
#61
Hier het blog van Pé Koomen: Questie van tijd
Met foto's. Wim bedoelt met "vlag" een stickertje op de zijkant achteraan.

Althans ik zie niets anders dat Wim zou kunnen bedoelen. Als ik het mis heb laat ik mij graag verbeteren.

Groet,

Marco
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#62


Je ziet ze zo slecht he...?  Tongue

Zolang pijlwagens geen vlaggetje hebben begin ik er ook niet aan.
Antwoord }
Bedankt door: TimSch , gideon , Hoekie , Lig-hen
#63
Zoals ik dacht, de vlaggetjes van Pé zitten lager en verder naar achter dan de smurfenmuts.

Op de Strada heb ik op de smurfenmuts, aan beide zijden, vlaggen geplaatst, gekopieerd van Mark (met de witte Quest met zwarte reflectie) en ook van zijn voorraad.
Onze vlaggen zijn ongeveer 15 cm hoog en 23 cm lang. En van reflectie tape.

Ook geplaatst, maar veel lager, een ronde sticker van blauw met een geel patroon, ongeveer 30 cm doorsnee. Ik ga ook proberen om er op de wieldoekjes te plakken, maar weet nog niet of dat gaat werken. Ook reflectie stickers.

Foto's volgen als de wieldoekjes klaar zijn.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }
Bedankt door: Roepers
#64
(07-Jun-2023, 07:11 PM)Roepers schreef: Hier het blog van Pé Koomen: Questie van tijd
Met foto's. Wim bedoelt met "vlag" een stickertje op de zijkant achteraan.

Althans ik zie niets anders dat Wim zou kunnen bedoelen. Als ik het mis heb laat ik mij graag verbeteren.

Groet,

Marco

Goed lezen  Tongue

Ik heb geschreven dat hij een vlaggetje op zijn vm heeft geplakt. Let op het laatste woord  Big Grin

-
-
Oké, ze zitten iets lager. Maar iedereen begrijpt waarschijnlijk verder wel dat ik die bedoel.

Dit is ook echt een bewuste grap van Pé.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hoekie
#65
Ik lees dat de NL vlag bij Willeke 23 x 15 cm is. En hoe groot zouden jullie hem maken op een Velomobiel? Toevallig heb ik al contact gehad met iemand die voor mij een reflecterende vlag wil maken met erachter mijn naam. Wil die aan achterkant plakken op de achterklep. Maar hoe groot maak ik zoiets ?
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door:
#66
Citaat:Wil die aan vijfde kanten plakken op de achterklep.


Ik kan niet echt bedenken wat hier moet staan. Misschien toch 'beide'?
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
#67
(07-Jun-2023, 09:32 PM)Wim -de roetsende schreef:
Citaat:Wil die aan vijfde kanten plakken op de achterklep.


Ik kan niet echt bedenken wat hier moet staan. Misschien toch 'beide'?

Links, rechts, achter, voor en bovenop. Duidelijk toch? Wink
Antwoord }
Bedankt door:
#68
Ik merk dat de auto correctie soms hele woorden anders maakt op de telefoon
Maar ik bedoel dus op dit witte vlak achter het hoofd. Boven Velomobiel.nl of zouden jullie juist op een ander locatie doen? En deze letter grote ?
[Afbeelding: QuattroVeloPlus.jpg]
MartinPfeiffer • CC BY-SA 4.0
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door:
#69
Ik kocht voor de Milan van tevoren ook reflectiestickers.

Uiteindelijk heb ik twee hele dure stickers gewoon nooit gebruikt.

Ik had beter even kunnen wachten totdat ik de Milan had, dan had ik kunnen zien dat het niet echt mooi zou worden.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Hardloper , 365cycle , Willeke_IGKT
#70
(07-Jun-2023, 09:56 PM)Hardloper schreef: Maar ik bedoel dus op dit witte vlak achter het hoofd. Boven Velomobiel.nl of zouden jullie juist op een ander locatie doen?

Ik denk dat je bedoelt wat we hier meestal 'de Smurfenmuts' noemen. 
Het hoogste punt van de VM, net achter je hoofd.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }
Bedankt door: Hardloper
#71
Ja dat klopt.
Bericht te kort ???
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door:
#72
Ik rijd vrij voorzichtig, ik rem liever een keer te vaak dan een keer te laat. Doordat ik in een dun bevolkte rustige omgeving woon, gaat dat naar mijn idee allemaal prima. Over de grens mijd ik het dicht gegroeide fietspad nogal eens, en wijk uit naar de weg. In Nederland wordt dat niet gewaardeerd. maar daar pas ik wel mijn routes wat aan, er zijn hier veel rustige weggetjes zonder fietspad, hoef je daar ook niet op.

Er zijn een hoop anderen die rijden als een onbenul, maar ga dat zelf niet doen.

Je kunt misschien met 40 rechts langs de langzame auto's, maar je komt een keer bij een kruising, dan schiet ik er niet met die snelheid langs. Moet nu ergens van de weg een fietspad op, wat een heel handige route is. maar die heg ernaast is zo hoog dat ik nog net het koppie van die rechtop fietser zag. Dan toch maar even stilstaan. Verder ligt er ook een basisschool aan dat fietspad, met een Buitenschoolse opvang, dus ook om 17.00 uur nog kans op overstekende kindjes. Jammer dan en langzaam aan, hoewel het daar een pietsje afloopt en je dus lekker vaart zou kunnen maken.

Ik heb een opvallende kleur op mijn velomobiel, maar ik ga niet met een vlaggetje rijden. Je gaat eigenlijk altijd zo hard dat ie recht naar achter waait. Van voren zie je dus alleen het stokje, dat voegt niks toe. Van de zijkant is er een zeer klein bewegend vlekje, ik kan me niet voorstellen dat dat iets wezenlijks toevoegt.

Laatst nog twee E bikers voor me die bijna onder de Combine belanden die van rechts kwam, 3,5 meter hoog en ongeveer zo breed, maar ja, hadden ze niet gezien. Hij was behoorlijk fel groen, maar ja, d'r zat geen vlaggetje op.

Een toeter is een fietsonderdeel wat ik in de Velomobiel niet meer wil missen, maar ook dat werkt niet asl de koptelefoon maar hard genoeg staat.
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Willeke_IGKT , Hoekie
#73
(07-Jun-2023, 10:19 PM)Jeroen S schreef: Over de grens mijd ik het dicht gegroeide fietspad nogal eens, en wijk uit naar de weg. 


Vroeger reed ik hier in Duitsland op een hoge M5 28/28. Nu in mijn vm merk ik pas wat het effect van hoog gras is. Maar juist in de week dat ik me dat realiseerde zijn ze hier alle kruispunten aan het maaien. Dus de lange rechte wegen hebben nog steeds hoog gras, maar ruim voor het kruispunt is het gemaaid, zodat ik vol vertrouwen het kruispunt kan naderen en weet dat als ze kijken, ze me kunnen zien.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hoekie
#74
(07-Jun-2023, 10:19 PM)Jeroen S schreef: Een toeter is een fietsonderdeel wat ik in de Velomobiel niet meer wil missen, maar ook dat werkt niet asl de koptelefoon maar hard genoeg staat.
Deze wel Big Grin 



Heb ik een tijdje in m'n fiets gehad. Leuk maar werkt iets té goed. Iedereen schrikt zich rot en met een racekap is het ronduit pijnlijk.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#75
Meer geluid vraagt meer stroom.
Ik weet niet hoeveel stroom er zonder schade geleverd kan worden door het "boordnet" van de velomobiel.

De half open bevestiging van de claxon in mijn Strada zorgt voor nogal wat "interieurgeluid" .
Dat zou ik nog wel een keer willen afschermen.
Uiteraard kijk ik dan ook naar een claxon met een betere sound.
Even an absolute beginner has to start somewhere.

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#76
Als belooft, foto's van de Strada met de vlag en de nieuwe reflectie stickers.
[Afbeelding: IMG_20230608_164841_596.jpg]

[Afbeelding: IMG_20230608_165002_856.jpg]

Die op de wieldoekjes zitten niet erg mooi, maar de doekjes zitten dan ook niet vlak.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }
Bedankt door: TheodeG , Roepers , TvWijk , Lig-hen
#77
Ziet er goed uit! Wat voor tape is dat precies?
Groeten, Theo
- - ‐ - - - - - - - - - - - - -
Challenge Cirrus, Flevo Alleweder A2, Challenge Hurricane, Nazca Gaucho >>> Velomobiel.nl Quatrevelo
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#78
(08-Jun-2023, 06:00 PM)TheodeG schreef: Ziet er goed uit! Wat voor tape is dat precies?

Geen flauw idee, het is tape dat Mark had gekocht, op rolletjes, en hij had genoeg over voor nog een aantal fietsen. De rolletjes zijn weer terug naar hem.

(07-Jun-2023, 03:34 PM)ThijsR schreef: Ik heb al een tijdje een zwak voor de Flevobike Greenmachine, simpelweg omdat het voor mijn idee écht een volwassen ligfiets is. Misschien kan ik wel een ruil voor elkaar krijgen? Maar dan nog, een Greenmachine is ook "maar" 120cm hoog, dat is een 30 centimeter meer dan de top van de muts. Door het stoeltje zal ik nog wel een halve kop hoger zitten, dan heb je het ineens over 50cm totaal... Dat zal ik echt moeten proberen. Eerst maar eens goed laten kristalliseren dit.

Misschien nog wat te vroeg, maar de prijs is goed:
https://www.marktplaats.nl/v/fietsen-en-...-l-stoel-l
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }
Bedankt door: ThijsR


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
LINK: Flevobike 438 wielen te koop
Daar ik maar al te g...martinus — 11:14 PM
Hoeveel bar is genoeg voor vlot en comf...
Systeemgewicht; een ...TvWijk — 11:13 PM
Groot Brittannië: Tips voor fietsen in....
Ja, daar kom ik wel ...melle z — 10:20 PM
Groot Brittannië: Tips voor fietsen in....
Melle, ben je toeval...Fietsbennie — 10:01 PM
mods op mijn roeifiets
De "Roeifiets k...Merijn — 09:41 PM
Ongeduldige automobilisten.
Met " jakke...Tom Fekkes — 09:15 PM
Ongeduldige automobilisten.
Het hoofd van die au...Jeroen S — 08:27 PM
mods op mijn roeifiets
Vooral als de wi...Wim -de roetsende — 07:59 PM
Ongeduldige automobilisten.
Met " jakkere...Lopopodium — 07:12 PM
Ongeduldige automobilisten.
Het is echt ongekend...melle z — 06:07 PM
Groot Brittannië: Tips voor fietsen in....
Echter ik zou dan ee...melle z — 04:33 PM
Ongeduldige automobilisten.
Ben je niet je h...PieterTrapt — 02:12 PM
Ongeduldige automobilisten.
Ben je niet je hele ...Hardloper — 02:04 PM
Ongeduldige automobilisten.
Het kan inderdaad na...PieterTrapt — 02:02 PM
Groot Brittannië: Tips voor fietsen in....
Oef.. hier w...Arend-Jan — 12:27 PM
Groot Brittannië: Tips voor fietsen in....
Het onderscheid tuss...melle z — 12:26 PM
mods op mijn roeifiets
Oh,de roeifietskno...pieterz — 12:04 PM