Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Bezorgers
#1
Ik bestel al jarenlang alles via internet, en dat gaat vrijwel altijd goed. Maar de laatste maanden beginnen de bezorgers zich steeds vreemder te gedragen. Het begon met de bezorgers van DHL, die je pakket van soms honderden euro's voor je deur neerzetten, aanbellen en wegrennen. Laatst betrapte ik er ééntje die bezig was het zeil van mijn Quest los te maken om er een pakket in neer te leggen.
Maar gisteren was wel het toppunt. Nadat de bel ging rende ik naar beneden. Ik heb het later even nagemeten, dat kost mij circa 23 seconden. Ik zag de bezorger van postNl nog net in zijn auto stappen. Hij had de pakketten helemaal niet bij zich, dus hij was kennelijk van het begin al van plan de pakketten af te leveren op een ophaalpunt een paar kilometer verderop.

Een klacht indienen bij postNl lukt trouwens niet. Eerst wordt je te woord gestaan door een chatbot, waar je binnen 250 karakters je verhaal moet zien te doen. Vervolgens zijn er 32 wachtenden voor je voordat je kunt chatten met een medewerker. Ja, dat begrijp ik, met zulke bezorgers.
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt  FlevoTrikeJouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Fietsbennie , Lig-hen
#2
Ik laat de meeste bestellingen op mijn werk bezorgen, wat goed gaat als de bezorging voor 17:00 gebeurd.
Maar dan heb je opeens een die tussen 16:00 and 22:00 bezorgt, en op het werk na de gewone uren niemand aanwezig en de buren zijn ook allemaal bedrijven die laat in de middag sluiten. Dus dan bellen (of was het online? Alweer een paar jaat terug.) En de bezorging naar thuis om laten zetten en hopen dat ze niet erg vroeg zijn.

Ik denk dat bij sommige bedrijven de bezorgers te veel werk in te weinig tijd krijgen, en dan ook nog een laag loontje.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }
Bedankt door: Lig-hen
#3
Ik bestel ook zo goed als niets en haal liever iets in de fysieke winkel. Alleen zaden van planten moet ik ècht bestellen uit het buitenland. Als je het zelf ophaalt is het goedkoper, makkelijker (voor mij dan toch), veelal sneller en je kan het even rustig beoordelen voordat je het koopt (vind ik altijd fijn).

(31-May-2023, 06:27 PM)Willeke_IGKT schreef: Ik denk dat bij sommige bedrijven de bezorgers te veel werk in te weinig tijd krijgen, en dan ook nog een laag loontje.

Toevallig vandaag twee pakketjes voor de buren aangenomen. Sprak een van de twee bezorgers, en die komt alleen in mijn postcode (nog niet eens een volledige wijk van deze grote stad) en moet daar (per dag?) 400 pakketjes afleveren. Dat vond hij ook wel een beetje veel... En dan is hij niet de enige bezorger die hier geregeld komt langsrijden.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , datakneder
#4
(31-May-2023, 06:27 PM)Willeke_IGKT schreef: Ik denk dat bij sommige bedrijven de bezorgers te veel werk in te weinig tijd krijgen, en dan ook nog een laag loontje.

Ongetwijfeld is hier sprake van een vorm van moderne slavernij. Maar de slavendrijver verschuilt zich achter chatbots en wachtrijen. Ik zoek nog nog naar een weg om hier invloed op uit te oefenen.
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt  FlevoTrikeJouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#5
Wij hebben ooit een paar pakketjes hier thuis gehad die bedoelt waren van mensen die hun pakket bij een officiële ophaalpunt wouden ophalen. Lijkt me ook niet handig
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#6
(31-May-2023, 06:32 PM)Lopopodium schreef: Sprak een van de twee bezorgers, en die komt alleen in mijn postcode (nog niet eens een volledige wijk van deze grote stad) en moet daar (per dag?) 400 pakketjes afleveren. Dat vond hij ook wel een beetje veel... En dan is hij niet de enige bezorger die hier geregeld komt langsrijden.

400 x 30 seconden = 3 uur 20 minuten wachten per dag. Dat maakt het wel begrijpelijk. Maar als klant ben ik daarmee toch echt niet tevreden. Ik ga het probleem van de bezorger niet oplossen.

detailhandel = designfout
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt  FlevoTrikeJouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#7
De postbezorger is meestal in dienst van een franchiseonderneming die voor PostNL rijdt. De bezorgers hebben maar iets van 90 seconden per pakketje (inclusief naar het volgende adres rijden). Ben je te langzaam dan lig je er zo uit.

Het is dus niet zo gek dat de bezorgers als gekken rijden, en aanbellen & teruglopen voordat je open hebt gedaan.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#8
(31-May-2023, 07:44 PM)Frutsel schreef: De postbezorger is meestal in dienst van een franchiseonderneming die voor PostNL rijdt. De bezorgers hebben maar iets van 90 seconden per pakketje (inclusief naar het volgende adres rijden). Ben je te langzaam dan lig je er zo uit.

Het is dus niet zo gek dat de bezorgers als gekken rijden, en aanbellen & teruglopen voordat je open hebt gedaan.

En ze worden constant gemonitord via gps. Ik zou helemaal ramgek worden.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR  -  M5 Minimal.Bike  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#9
Ik zag ooit een programma over Amazon. Daar moeten ze altijd inschrijven voor bezorgingen. De goedkoopste krijgt het. Helemaal erg daar ik de VS.

Ik zag trouwens vandaag 1 a 2 DHL bestelbusjes flink in de kreukels van voren. Een bevatte de stickers van DHL en de andere had alleen die kleur . Was langs de schade expert af gelopen
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#10
Jullie zien het goed!!!
De contracten met de bezorgdiensten zijn wurgcontracten. Met als gevolg dat deze toestanden ontstaan.

PostNl, ga je eens netjes gedragen ten opzichte van je bezorgers en dus ook je klanten. In België zijn jullie voor deze toestanden voor de rechter geweest en veroordeeld. In Nederland hebben jullie helaas nog te veel vrienden in de top zitten. Het gevolg is asociaal gedrag van jullie bedrijf.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Bacchus
#11
Was het niet in Nederland ook al voor de rechter geweest? Ik begreep wel dat de Belgische rechter bepaald uitgesproken in zijn uitspraak was Big Grin en de Nederlandse wat milder.
M5 M-Racer / Challenge Hurricane / Giant Expedition / Giant Defy 1 / MBK Course
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#12
Allemaal waar. Toch zie ik mij nu niet naar een ophaalpunt fietsen om dit op te lossen.
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt  FlevoTrikeJouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#13
De rechtszaken in Nederland hebben alleen  geleid tot opzegging van het contract met de bezorgers die de rechtszaak aanspanden. In België is de top bijna veroordeeld.  In ieder geval vastgezet.
De rechtszaak moet nog plaatsvinden.
Antwoord }
Bedankt door: Bacchus , Willeke_IGKT
#14
Bezorgers, daar had ik laatst ook iets mee...  Wink
Antwoord }
Bedankt door:
#15
ik heb een mailtje gekregen dat er een aangetekende brief binnen zou komen afgelopen zaterdag toen ik de wierden tocht aan het rijden was. maar zag het mailtje daarna pas en ook het mailtje dat de bezorging niet lukt omdat er iets fout ging aan hun kant en nu zijn we al weer een paar dagen verder. maar ze mogen die aangetekende brief mooi houden. want ik weet al wie de brief gestuurd heeft en dat betekent alleen maar slecht nieuws.

Maar gelukkig gaat het bij mij in de straat wel goed met bezorgers en gaan ze wel eerst alle deuren af voordat het bij de buren afgeleverd word of een ophaalpunt.
En aangezien ik altijd de stoep op fiets heb ik geen probleem mee als ze midden op straat parkeren.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#16
(01-Jun-2023, 12:20 AM)365cycle schreef: Bezorgers, daar had ik laatst ook iets mee...  Wink

Daar hebben er toch een paar een acute aanval van flapdrose. . .
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt  FlevoTrikeJouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
#17
Ik verbaas me er altijd over dat het normaal gevonden wordt dat auto's en busjes een fietspad blokkeren maar niet dat ze op de rijbaan stoppen, zelfs als ze er een verhoogde rand voor op moeten.

Laat die dingen staan waar ze rijden!
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }
#18
Helemaal mee eens Willeke!
Antwoord }
Bedankt door:
#19
Die heren worden helemaal afgeknepen, en dan vaak nog als zzper ook. Dan wordt je best rijk, tot je het verschil tussen brutto en nettoloon gaat zien als de belastingdienst zich meldt. Maar ja aan de andere kant zijn we ook allemaal blij met gratis bezorging, en dat het zo lekker goedkoop is.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#20
Maar het is natuurlijk wel gek dat je in een kwartier tijd meerdere busjes pakketjes ziet brengen. Als je niet zoveel aanbieders zou hebben die allemaal langs elkaar heen werken, kan het natuurlijk ook gewoon wat efficiënter en handiger. Was de post- en pakketjesdienst maar een staatsbedrijf, dat zou vernieuwend zijn!
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle , Hoekie
#21
(01-Jun-2023, 06:45 AM)Willeke_IGKT schreef: Ik verbaas me er altijd over dat het normaal gevonden wordt dat auto's en busjes een fietspad blokkeren maar niet dat ze op de rijbaan stoppen, zelfs als ze er een verhoogde rand voor op moeten. 

Laat die dingen staan waar ze rijden!


En dan auto's die over de verkeerde weghelft in gaan halen, met het risico van frontale botsingen en gewonden?
Neuh, laat ze dan maar even op het fietspad staan.  Fietsers kunnen er makkelijker omheen en zijn -denk ik- ook een stuk minder gehaast dan automobilisten.
Antwoord }
Bedankt door: Bacchus
#22
Het doet automobilisten geen kwaad om even te wachten, en als er te vaak gewacht moet worden gaat men denken aan maatregelen die werken.
Nu zijn het de fietsers die gevaar lopen, van het fietspad af de drukke weg op, waar het auto verkeer geen rekening met ze wil houden.

Of staan wachten tot het vervelende voertuig weg gaat.

Automobilisten zijn beter beschermd, laat hun het risico maar nemen.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }
Bedankt door: Bacchus , 365cycle , Hoekie
#23
Auto's zijn groot, hard, zwaar en beperkt in hun mogelijkheden van verplaatsing.
Auto's zijn levensgevaarlijke dingen.

Niels, mens, van der Wal

De verrijking zit in de beperking
Antwoord }
#24
(02-Jun-2023, 12:13 AM)ZoefZoef schreef:
(01-Jun-2023, 06:45 AM)Willeke_IGKT schreef: Ik verbaas me er altijd over dat het normaal gevonden wordt dat auto's en busjes een fietspad blokkeren maar niet dat ze op de rijbaan stoppen, zelfs als ze er een verhoogde rand voor op moeten. Laat die dingen staan waar ze rijden!


En dan auto's die over de verkeerde weghelft in gaan halen, met het risico van frontale botsingen en gewonden?

Neuh, laat ze dan maar even op het fietspad staan.  Fietsers kunnen er makkelijker omheen en zijn -denk ik- ook een stuk minder gehaast dan automobilisten.

Niet mee eens: het fietspad is een vrijplaats voor fietsers en eventueel, waar geen trottoir is, voetgangers. Andere weggebruikers hebben er niets te zoeken, al wil ik ruiters wel tolereren aangezien de rijbaan voor hen ook bepaald vijandig is. Automobilisten stoppen op de rijbaan of in de berm, niet op het fietspad.
M5 M-Racer / Challenge Hurricane / Giant Expedition / Giant Defy 1 / MBK Course
Antwoord }
Bedankt door: gideon , Willeke_IGKT , 365cycle
#25
Op drie van de vijf ritten naar het centrum staan of rijden er auto's of tractoren op het fietspad. Onderaannemers van de gemeente die snoei- of maaiwerkzaamheden doen, mensen die een nieuwe schutting aanleggen, leveranciers die bevoorraad worden, pakketbezorgers, dat soort zaken.

En gisteren natuurlijk de avondvierdaagse.

Wij fietsers nemen onszelf niet erg serieus. Dus doen anderen dat ook niet.
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt  FlevoTrikeJouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle , Roefie


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Het nieuwe wapen tegen fatbikes: de rol...
Iemand een Optima Ri...TimSch — 11:00 PM
Tocht met een CruzBike door GCN
Hank past voor gee...Frutsel — 09:25 PM
Tocht met een CruzBike door GCN
Na lang speuren heb ...Lopopodium — 07:15 PM
Tocht met een CruzBike door GCN
Hank past voor geen ...melle z — 07:05 PM
Tocht met een CruzBike door GCN
Ik heb ook Ublock....Frutsel — 06:47 PM
Lange imbussleutel bij M5 Low Racer
Bij de M5 Blueglide ...De tovenaar — 06:27 PM
Tocht met een CruzBike door GCN
Ik heb ook Ublock. M...Lopopodium — 06:01 PM
Tocht met een CruzBike door GCN
Ik heb alleen de e...Frutsel — 05:10 PM
LinkedIn / Velomobiel promotie
Heeft een van jullie...Hardloper — 04:34 PM
Lange imbussleutel bij M5 Low Racer
Klopt helemaal wat M...Jeroen S — 03:00 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Ai, en dat in deze t...Jeroen S — 02:58 PM
Tocht met een CruzBike door GCN
Ik heb alleen de eer...Lopopodium — 12:15 PM
Tocht met een CruzBike door GCN
Excuus, ik sch...Tijanus — 12:07 PM
SL in Grou
Ik had die adver...Tijanus — 12:04 PM
OBT 2024 Rotterdam
Graag ZoefZoef, dat...ZoefZoef — 03:23 AM
OBT 2024 Rotterdam
Graag ZoefZoef, dat ...Willeke_IGKT — 01:20 AM
Tocht met een CruzBike door GCN
Excuus, ik schaa...Wim -de roetsende — 12:24 AM