Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Velomobiel parkeerhoes ervaring
#1
Wat zijn jullie ervaringen met hoezen voor de velomobiel, zoals bv Radical die aanbiedt? Zijn er nog andere/betere alternatieven? 
Gebruik je de hoes dagelijks, permanent, of af en toe?
Groeten, Theo
- - ‐ - - - - - - - - - - - - -
Challenge Cirrus, Flevo Alleweder A2, Challenge Hurricane, Nazca Gaucho >>> Velomobiel.nl Quatrevelo
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#2
Ik heb goede ervaring met de hoes van Radical. Hij past perfect om mijn Quest, met gat voor de tilhendel aan de achterkant. En ik gebruik hem bijna dagelijks. Quest staat meestal op straat (vast aan paal) met hoes eromheen. Als je een beetje handigheid hebt gekregen zit hij er ook zo om/over heen.

Enige nadeel is de prijs, en dat de spiegels soms wat bijgesteld moeten worden als je de hoes eraf doet. Dat laatste is een soort automatische check geworden voordat ik wegfiets.
Quest 631
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#3
Op het Duitse ligfiets forum is er een draadje over een goedkopere hoes. Ik heb hem benaderd en heb ook de NL hoes genoemd. Zelf overweeg ik ook een van beide

Citaat:Hello *********!

Thanks for your interest in the velomobile cover.
The price is 140 € incl. shipping and VAT (Dutch: BTW). No import taxes, as it is inside the EU.

There are three colours: black, dark green and brown.

I could deliver within 2-3 weeks, or if preferred later in Aug./Sep.

Just a note: I myself don't see it mainly as a rain cover, but more as a "magic hood". Obviously, the velomobile doesn't disappear with the cover, but the perception changes nearly completely. Whereas the uncovered VM attracts a lof of interest (and unfortunately sometimes grabbing), the covered VM mostly disappears from peoples' perception.
As for rain: While the fabric is silicon-covered, there is an inset on top, and usually I don't seal the seams. For the QV, you probably have some hood, so mostly it will be covered, I have the additional foam cover when it's raining, therefore waterproofness isn't my biggest concern for the cover. However, I can offer silicon sealing of the seams for additinal 10 € (i.e. 150 € in total).

The difference to the radical-design cover is:
- lighter, only ca. 210 g (compared to ca. 1000 g)
- price
- simpler design of my product, just a simple inset, but still very good fit.
- possibly less mechanical protection, as the radical covers is more sturdy. However, sitting on or leaning againg the VM, the difference will be small.
- also I should mention that I don't stitch the lower part of the cover, which may look fringed. The whole desing is minimal, but hundreds of sold covers have not shown any problems with fringing of the fabric, even after long use.
You can see more pictures here:
https://bikesnberries.se/en/VM/VMFaltgaragen.html
Much more pictures, also of the colours, can be found in this (long) thread (registration required for larger pictures): https://www.velomobilforum.de/forum/inde...sse.51255/

Don't hesistate for contact me should you have more questions.

Best regards,
Burkhardu
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#4
Bovenstaande hoes in actie (over mijn Snoek):

[Afbeelding: snoek-cover.jpeg?raw=1]
randonneur en verzamelaar van tegels zonder spreuken; rijdt sinds april 2023 in een Snoek
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#5
Ik heb deze hoes ook gekocht.

Voor de SL kan het zelfs zonder naad. Is dus echt waterdicht. Weegt bijna niets en is op te vouwen tot een heeeeeel klein pakketje.

Gebruik ik om over de SL te doen, als ik 'm ergens moet neerzetten en het regent.

Met mijn lange klep past de foam-kap niet en wordt de Milan dus flink nat van binnen.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#6
Dus via het duitse forum besteld?
Was de overweging vooral het prijs verschil, of is de duitse versie ook nog veel lichter?
Groeten, Theo
- - ‐ - - - - - - - - - - - - -
Challenge Cirrus, Flevo Alleweder A2, Challenge Hurricane, Nazca Gaucho >>> Velomobiel.nl Quatrevelo
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#7
(18-Jun-2023, 08:36 PM)TheodeG schreef: Dus via het duitse forum besteld?
Was de overweging vooral het prijs verschil, of is de duitse versie ook nog veel lichter?

Met welke hoes,vergelijk jij nu de Duitse versie?

De Duitse versie weegt maar 200gram of zoiets.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#8
Ik heb er geen ervaring mee, en dat is tegelijkertijd weer wel een ervaring. Het resulteerde er namelijk in dat mn gele quest verkleurde als gevolg van UV-straling. De volgende velomobiel krijgt dus een rubbertje om ter bescherming.


365cycle had zo'n Duitse hoes in gebruik voor zn Milan GT. Meen me te herinneren dat ie qua levensduur wat tegen leek te vallen en dat er toch wel wat slijtage optrad. Kan daar ook helemaal naastzitten, maar dat zal ie zelf wel vertellen Wink
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#9
(18-Jun-2023, 08:52 PM)ZoefZoef schreef: Ik heb er geen ervaring mee, en dat is tegelijkertijd weer wel een ervaring.  Het resulteerde er namelijk in dat mn gele quest verkleurde als gevolg van UV-straling.  De volgende velomobiel krijgt dus een rubbertje om ter bescherming. 


365cycle had zo'n Duitse hoes in gebruik voor zn Milan GT.  Meen me te herinneren dat ie qua levensduur wat tegen leek te vallen en dat er toch wel wat slijtage optrad. Kan daar ook helemaal naastzitten, maar dat zal ie zelf wel vertellen Wink

Dat is dezelfde als die ik heb. Ik gebruik de hoes echter incidenteel. Dan stel je er heel andere eisen aan.

Moest licht zijn en waterdicht. Dat is deze en dus ben ik er heel blij mee.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#10
Is er nog een derde speler of is de Duitse eigenlijk de Zweedse ? Dus deze is toch wat minder degelijk ??
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#11
(18-Jun-2023, 09:05 PM)Hardloper schreef: Is er nog een derde speler of is de Duitse eigenlijk de Zweedse ? Dus deze is toch wat minder degelijk ??

Klopt, het is een Zweed maar via het Duitse forum.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#12
De hoes van het Duitse forum komt uit Zweden  Big Grin  Het is gemaakt van heel dun nylon met silikonen coating, hetzelfde materiaal dat voor (ultra)lichtgewicht tenten wordt gebruikt.

Ik heb 'm gekocht om de Snoek wat aan het gezicht te onttrekken als ik op reis ben; plus dat je stoel droog blijft als het 's nachts regent.
randonneur en verzamelaar van tegels zonder spreuken; rijdt sinds april 2023 in een Snoek
Antwoord }
#13
Maar dan is mijn quote in het derde bericht van die Zweed over het product wat via het Duitse forum aangeboden wordt. Hoe ik het nu kan inschatten, zijn er 2 kampen:
Ik wil……
1 Licht en/of goedkoop : Neem de Zweedse / van het Duitse forum
2 Degelijkheid en gewicht / prijs speelt geen rol : neem de Radical.

Voor een snoek/Tuna /milan al etc zou ik voor 1 gaan denk ik.
Voor de QV ruimte genoeg is en waar het extra gewicht relatief meevalt, gaat momenteel naar 2 neigen.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#14
(18-Jun-2023, 09:33 PM)Hardloper schreef: Maar dan is mijn quote in het derde bericht van die Zweed over het product wat via het Duitse forum aangeboden wordt. Hoe ik het nu kan inschatten, zijn er 2 kampen:
Ik wil……
1 Licht en/of goedkoop : Neem de Zweedse / van het Duitse forum
2 Degelijkheid en gewicht / prijs speelt geen rol : neem de Radical.

Voor een snoek/Tuna /milan al etc zou ik voor 1 gaan denk ik.
Voor de QV ruimte genoeg is en waar het extra gewicht relatief meevalt, gaat momenteel naar 2 neigen.

Wat is je doel met de hoes?
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#15
Voor mij uit het zicht / beschermen tegen nieuwsgierige mensen, beschermen tegen de zon / regen / stof etc. Waarom heeft iemand met een klassieker een hoes om bv zijn oude Volkswagen kever?
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#16
(18-Jun-2023, 08:52 PM)ZoefZoef schreef: 365cycle had zo'n Duitse hoes in gebruik voor zn Milan GT.  Meen me te herinneren dat ie qua levensduur wat tegen leek te vallen en dat er toch wel wat slijtage optrad. Kan daar ook helemaal naastzitten, maar dat zal ie zelf wel vertellen Wink
Klopt. Bij mij werd ie vrij zwaar gebruikt; iedere dag thuis in weer en wind, en bij klanten ook in weer en wind. Er heeft een aantal keer flink water in gestaan en dan slijt het vrij snel. Aan de andere kant; een lichtere, compactere hoes ga je echt niet vinden. Ik durf 'm zeker wel aan te raden.

(18-Jun-2023, 09:10 PM)Wim -de roetsende schreef: Klopt, het is een Zweed maar via het Duitse forum.
Ehh... Nee, Burkhard is een Duitser die in Zweden woont, maar dus wel via het Duitse forum zaken doet Big Grin
Dat zaken doen loopt soms een beetje knullig - hij is handiger met stof en planten dan met computers. Maar het is een betrouwbare kerel.

Misschien leuk om te weten: Hij is ook de eigenaar van mijn vroegere QV+. En heeft volgens mij nog een QuestXS en een Milan SL.
Antwoord }
Bedankt door: Wim -de roetsende
#17
(18-Jun-2023, 10:41 PM)Hardloper schreef: Voor mij uit het zicht / beschermen tegen nieuwsgierige mensen, beschermen tegen de zon / regen / stof etc. Waarom heeft iemand met een klassieker een hoes om bv zijn oude Volkswagen kever?

Als de hoes thuis blijft, dan zou ik een kwalitatief zwaardere hoes nemen.

Ga je ermee rond fietsen, dan de lichtere.

My 2 cents.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle , Bacchus
#18
Een stukje ripstopnylon bestellen bij EVSO voor een paar tientjes en zelf in elkaar naaien...
Veel leuker.
https://www.esvocampingshop.com/en/tent-...op-fabric/
Antwoord }
Bedankt door: datakneder , Willeke_IGKT , Lig-hen
#19
(19-Jun-2023, 06:22 AM)Wim -de roetsende schreef: Als de hoes thuis blijft, dan zou ik een kwalitatief zwaardere hoes nemen.

De lichtere is silnylon, de zwaardere zal polyester zijn. Dat eerste materiaal is gevoeliger voor UV-straling dan het tweede. Ik zou dus vooral overwegen of je veel in de zon parkeert en dus veel last van uv-degradatie hebt.
M5 M-Racer / Challenge Hurricane / Giant Expedition / Giant Defy 1 / MBK Course
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#20
Ik heb deze bijna 2 jaar terug gekocht als goedkope oplossing om de Mango:

https://www.amazon.nl/-/en/Motorcycle-Wa...op?ie=UTF8

+ past prima
+ op een zelf veroorzaakte winkelhaak na blijft het goed heel
+ netjes vast te clippen, blijft dan ook in stormachtige omstandigheden zitten
... maar.....
- absoluut niet waterdicht.
- niet UV bestendig, is behoorlijk verbleekt
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Lig-hen
#21
Ik heb die van radical design voor mn quatrevelo. Past goed als je weet hoe ie eromheen moet. Dat was effe stoeien! Eerst moet de voorkant, en dan past de achterkant. Smile. Het is een goeie hoes. Maar vind hem eigenlijk veel te duur.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#22
(25-Jun-2023, 09:48 PM)JustJules schreef: Ik heb die van radical design voor mn quatrevelo. Past goed als je weet hoe ie eromheen moet. Dat was effe stoeien! Eerst moet de voorkant, en dan past de achterkant. Smile. Het is een goeie hoes. Maar vind hem eigenlijk veel te duur.

Grappig. Die Duits/Deens/of toch Duitse hoes moet eerst over de achterkant van de Milan.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#23
(25-Jun-2023, 10:05 PM)Wim -de roetsende schreef:
(25-Jun-2023, 09:48 PM)JustJules schreef: Ik heb die van radical design voor mn quatrevelo. Past goed als je weet hoe ie eromheen moet. Dat was effe stoeien! Eerst moet de voorkant, en dan past de achterkant. Smile. Het is een goeie hoes. Maar vind hem eigenlijk veel te duur.

Grappig. Die Duits/Deens/of toch Duitse hoes moet eerst over de achterkant van de Milan.

Ik snapte het ook pas toen ik een foto van iemand uit mn fietsclub kreeg. Ik was hem ook al achterstevoren eromheen aan het doen. En dan ziet het er niet uit kan ik je vertellen hahaha.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#24
(25-Jun-2023, 12:35 PM)Frutsel schreef:
(25-Jun-2023, 09:42 AM)365cycle schreef:
(25-Jun-2023, 01:31 AM)Frutsel schreef: Naast je benen ook je onderarmspieren trainen en gewoon knijpen Wink
Onderarm. Een noodstop met 1 hand zou goed mogelijk moeten zijn, en is dat nu mijns inziens onvoldoende. Daarnaast is het remgevoel belabberd, er is nul feedback door de hendel.

Wie weleens met Magura gereden heeft begrijpt het verschil.

Ik heb ook met magura gereden, dus ik weet het verschil. Ik vertrouw hydraulisch alleen wat minder dan mechanisch (complexer = meer manieren waarop het fout kan gaan Wink )

De remhendel van een velomobiel zit ergonomisch helemaal fout. Dat zorgt ervoor dat je slechte feedback krijgt, en ook dat je slecht hard kan remmen. Je vingers opkrullen om een remhendel werkt veel beter dan met gestrekte wijsvingers tuseen duim en wijsvinger te knijpen.

De feedback van de trommelremmen op mijn bukfiets in een ver verleden was uitstekend, dus het ligt niet aan trommelremmen of mechanische overbrenging van de kracht.

(25-Jun-2023, 09:48 PM)JustJules schreef: Ik heb die van radical design voor mn quatrevelo. Past goed als je weet hoe ie eromheen moet. Dat was effe stoeien! Eerst moet de voorkant, en dan past de achterkant. Smile. Het is een goeie hoes. Maar vind hem eigenlijk veel te duur.
Waarom te duur ?? Is het met een handige moeder voor veel goedkoper te maken met dezelfde kwaliteit ???
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door:
#25
(25-Jun-2023, 10:21 PM)Hardloper schreef:
(25-Jun-2023, 12:35 PM)Frutsel schreef:
(25-Jun-2023, 09:42 AM)365cycle schreef:
(25-Jun-2023, 01:31 AM)Frutsel schreef: Naast je benen ook je onderarmspieren trainen en gewoon knijpen Wink
Onderarm. Een noodstop met 1 hand zou goed mogelijk moeten zijn, en is dat nu mijns inziens onvoldoende. Daarnaast is het remgevoel belabberd, er is nul feedback door de hendel.

Wie weleens met Magura gereden heeft begrijpt het verschil.

Ik heb ook met magura gereden, dus ik weet het verschil. Ik vertrouw hydraulisch alleen wat minder dan mechanisch (complexer = meer manieren waarop het fout kan gaan Wink )

De remhendel van een velomobiel zit ergonomisch helemaal fout. Dat zorgt ervoor dat je slechte feedback krijgt, en ook dat je slecht hard kan remmen. Je vingers opkrullen om een remhendel werkt veel beter dan met gestrekte wijsvingers tuseen duim en wijsvinger te knijpen.

De feedback van de trommelremmen op mijn bukfiets in een ver verleden was uitstekend, dus het ligt niet aan trommelremmen of mechanische overbrenging van de kracht.

(25-Jun-2023, 09:48 PM)JustJules schreef: Ik heb die van radical design voor mn quatrevelo. Past goed als je weet hoe ie eromheen moet. Dat was effe stoeien! Eerst moet de voorkant, en dan past de achterkant. Smile. Het is een goeie hoes. Maar vind hem eigenlijk veel te duur.
Waarom te duur ?? Is het met een handige moeder voor veel goedkoper te maken met dezelfde kwaliteit ???

Het is voelt een beetje als tentzeil. Het is dan weliswaar een complexe vorm, maar ik had eerder een prijs van max 150 euro verwacht. Voor dat geld heb je ook een mooie tent bijvoorbeeld: https://www.dewitschijndel.nl/bardani-am...a-vis-tent
Het geld zit hem denk ik vooral in de man-uren die erin worden gestoken om het te maken. Dat ik het eigenlijk te duur vind, is gewoon mijn mening. Ik denk dat als je prima met een naaimachine ofzo kan werken, dan kan je het qua materiaal een stuk goedkoper maken. Maar....dat is gewoon wat ik denk.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#26
Je hebt natuurlijk de patronen die geld kosten. Als het in Nederland gemaakt wordt zijn de uurlonen van de makers ook best wel hoog. En je hebt misschien ook wel speciale naalden / naaimachines nodig. Maar ik ben er nog niet uit wat ik wil
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Petitie tegen verbod ligfietsen ( en ta...
Denk dat de NS hie...Willeke_IGKT — 06:21 AM
montage standaard
Ik kan ook de versne...LigZeeuw — 05:59 AM
Petitie tegen verbod ligfietsen ( en ta...
Ook getekend, we wil...Arno boogaart — 12:31 AM
Utrechtse Heuvelrug - Zuid Limburg
Ik ben vandaag terug...Martin van Mourik — 11:56 PM
Spezi 2024
De stand buurman v...365cycle — 11:51 PM
Petitie tegen verbod ligfietsen ( en ta...
Getekend. Verbod...ZoefZoef — 11:13 PM
Foto's Fietsbennie
Nu ik 1499 bijdragen...Fietsbennie — 10:56 PM
Spezi 2024
Hydrauliek is vooral...Hoekie — 10:42 PM
montage standaard
Het voordeel van een...melle z — 10:07 PM
Spezi 2024
Denk ik ook. A...Gideonaut — 10:07 PM
Petitie tegen verbod ligfietsen ( en ta...
Getekend. Verbod v...Merijn — 09:50 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
25 km per uur gemi...Tom Fekkes — 09:36 PM
Petitie tegen verbod ligfietsen ( en ta...
Ik ook, met commenta...Tom Fekkes — 09:33 PM
montage standaard
Jouw oplossing is ee...Duncan — 09:24 PM
Spezi 2024
Waarom worden velo...Hoekie — 09:21 PM
Petitie tegen verbod ligfietsen ( en ta...
Ik heb ook getekend.Willeke_IGKT — 09:20 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
De meeste mensen...Willeke_IGKT — 09:19 PM