Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Fietsen van Wim
Ondanks de mooie gesprekken toch nog een berichtje over mijn Milan.

In de ligfietswereld en vooral de velomobielwereld wordt (of is het al iets meer werd?) de Milan altijd erg lelijk gevonden. "Dat is die vm met die rare bulten."

Verwonderlijk genoeg vinden heel veel niet-ligfietsers de Milan veel mooier dan mijn vorige vm-en.
Zelfs spontaan wordt dit tegenwoordig aan mij medegedeeld, zelfs door volslagen vreemden die ik op mijn woon-werk-verkeer tegen kom.

En ik ben volgens iedereen veeeeeeel beter zichtbaar in deze vm.
Telkens wordt dan toch de witte bovenkant genoemd. De DF was zwart van boven.
Ook mijn verlichting wordt geroemd, vooral mijn extra koplampen en extra achterlicht.

Opmerkingen die ik hoor:
"Als iemand jou niet ziet, dan is hij blind."
"Wow, wat een bak licht heb jij, ik dacht dat er een motor aan kwam."
"Ik zag je achterlicht al toen je nog wel 500m voor mij reed."
Enz. enz.

Ik ben uiteraard erg blij met dit commentaar.


Mocht je nog een vm gaan aanschaffen, denk dan misschien nog één keer extra na over de kleur van de bovenkant.
Rijd je veel in het donker, dan zijn extra lampen dus aan te raden.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: berth9999 , ThijsR , Hoekie , 365cycle
(08-Feb-2022, 07:29 AM)Wim -de roetsende schreef: En ik ben volgens iedereen veeeeeeel beter zichtbaar in deze vm.
Telkens wordt dan toch de witte bovenkant genoemd. De DF was zwart van boven.
Ook mijn verlichting wordt geroemd, vooral mijn extra koplampen en extra achterlicht.
[...]
Mocht je nog een vm gaan aanschaffen, denk dan misschien nog één keer extra na over de kleur van de bovenkant.
Rijd je veel in het donker, dan zijn extra lampen dus aan te raden.
Geldt die ervaring overigens ook bij grijs weer, met nevel of mist? Het lijkt mij wel logisch als het eigenlijk de zwart-wit-combinatie is die opvalt, het contrast dus. Een witte bovenkant boven een lichtgrijze onderkant zou bijvoorbeeld minder zichtbaar zijn.
Qua verlichting vind het wel opvallend dat velomobielen, over het algemeen toch met twee wielen op de vooras één achter, eigenlijk altijd standaard met een enkel voorlicht geleverd worden. Is dat puur praktisch of is de Nederlandse "één licht per spoor"-regel zo uniek?
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle
Wettelijk zouden ze in Nederland 2 koplampen moeten hebben. Ik heb er 3.

En 5 achterlichten. 
2 van de Milan zelf, 1 lampje bovenop de muts en 2 lampjes aan de steuntjes van de extra 2 koplampen.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Hoekie
(08-Feb-2022, 10:03 AM)Bacchus schreef: Qua verlichting vind het wel opvallend dat velomobielen, over het algemeen toch met twee wielen op de vooras één achter, eigenlijk altijd standaard met een enkel voorlicht geleverd worden. Is dat puur praktisch of is de Nederlandse "één licht per spoor"-regel zo uniek?
Formeel gezien voldoet een Milan niet eens aan de eisen, net als een Snoek, Quest, DF en nog veel meer fietsen.. 
Die moeten als fiets met meer dan 2 wielen twee koplampen links en rechts van het midden hebben.

Fietsersbond schreef:Een driewieler met 2 wielen voor moet 2 symmetrisch bevestigde koplampen hebben.

Rijksoverheid schreef:Regels voor vaste fietsverlichting
Heeft u vaste fietsverlichting? Dan moeten de fietslampen voldoen aan de volgende regels:
  • wit of geel licht voor;
  • rood licht achter;
  • de lampen moeten recht vooruit of recht achteruit schijnen;
  • de lampen mogen niet knipperen.
  • Heeft uw fiets 2 voorwielen? Dan moet u aan de voorkant 2 witte of gele lampen hebben; 1 links en 1 rechts van het midden van de fiets. Ze moeten allebei even ver van het midden af staan (symmetrisch). Verder gelden dezelfde regels als voor een gewone fiets. 
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Lig-hen
(08-Jun-2020, 08:03 PM)Wim -de roetsende schreef: De foto's:

http://roeifietsen.blogspot.com/2020/06/...-aero.html


Waarschuwing: Schokkend bericht !!!


Er stonden hier tot gisteren 3 trikes. Dat is zelfs voor mij te gek. En ook qua ruimte in de berging.

Mijn vrouw heeft nu een ICE Sprint X met ondersteuning en rijdt niet meer op de Speed.
Vanwege reumatische klachten kan het zomaar zijn dat ze na 7km te veel pijn heeft om nog terug te kunnen fietsen en dan moet ik dus duwen. Met de E lukt het haar nu dus wel zelf.

Dus heb ik de Speed te koop gezet. Na meer dan 20 reacties, heel veel mailtjes en 5 mensen die kwamen proefrijden staat de Speed nog steeds hier in de berging. 
De neuspijp is iets ingekort en dus passen er geen mensen op die langer zijn dan 1.80m of kleinere mensen met verhoudingsgewijs langere benen.

Op een bepaald moment was ik er klaar mee en heb (en dat is dus het schokkende bericht) de Aero te koop gezet en nu dus ook verkocht.

Ik pas namelijk ook op de Speed en die voldoet ook aan al mijn eisen. 
Twee trikes vind ik te overdreven. Ik rijd eigenlijk al te weinig op een trike om er 1 te hebben.

Heb ik spijt van de verkoop? Ja, natuurlijk. Maar soms moet een mens realistisch zijn.
Ik heb 75% van de nieuwprijs voor de Aero gekregen en daar ben ik toch wel tevreden mee.
Per gereden kilometer was dit helaas wel zo ongeveer mijn duurste fiets.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle , Lig-hen , Hoekie
Flink afschrijven is de keerzijde van nieuw kopen. Je maakt er verhoudingsgewijs dure km'ers mee. Reden voor mij om gebruikt te kopen.

Verrassend dat er 5 mensen komen, maar het ding uiteindelijk niet verkocht werd. Ik meen dat ie zeer schappelijk geprijsd was.
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Willeke_IGKT , Hoekie
(08-Aug-2022, 02:07 PM)ZoefZoef schreef: Flink afschrijven is de keerzijde van nieuw kopen. Je maakt er verhoudingsgewijs dure km'ers mee. Reden voor mij om gebruikt te kopen.

Verrassend dat er 5 mensen komen, maar het ding uiteindelijk niet verkocht werd. Ik meen dat ie zeer schappelijk geprijsd was.

Doe ik normaal gesproken ook het liefst, maar de Aero was echt nergens en nooit tweedehands te koop.

Dus 2 jaar geleden toch maar nieuw gekocht in de hoop er veel tochtjes samen met mijn vrouw mee te kunnen maken.

Ik heb nu ook 3x een nieuwe vm en 1x een tweedehands vm gekocht.
Telkens had ik maar een afschrijving van €400,- per jaar of minder.
Dat vind ik heel acceptabel voor een woon-werk-verkeer-voertuig en vervanger van een auto.
Die vaak dezelfde afschrijving of meer per maand heeft.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hoekie
Nu toch ook de Speed verkocht. Aan die Duitse Dirk die er na één blik op geworpen te hebben €50,- onder de vraagprijs voor gaf.

Dat was in een ander draadje ook al genoemd, maar het hoort hier ook.


Two out one in.

En het is geworden........een Cruzbike T50


Stond al heel lang op mijn lijstje. Nou ja, eigenlijk de V20, maar die was €6000,- en dat gaat waarschijnlijk door de hogere dollar, importheffingen, belasting en verscheping rond de €9000,- worden.
Die viel dus af  Big Grin 

Dan de S40. Oei, ook heel erg mooi. Maar de zithoogte is 61cm en dat gaat met mijn korte beentjes niet echt lukken  Confused 

De Q45 dan? Oeps, een zithoogte van 63,5cm. Wat is dit? Zijn die Amerikanen allemaal zo groot?  Dodgy 


En dan staan er bij Maia, terwijl ik daar eigenlijk heen wilde voor een Trike, twee T50's van 2020.
Niet met dat mooie railsysteem op het frame en ook niet met het nieuwe fiber/resin stoeltje dat de 2022-versie nu wel hebben, maar het zijn wel echte Cruzbikes.

Een blauwe en een gele. De blauwe vond ik net niet mooi van kleur en Mooi Geel Is niet Lelijk dus was de keus snel gemaakt.

En toen begon het proefrijden. Tja, het is echt even wennen. Ooit had ik op een Cruzbike Quest gereden, maar dat was echt een gammel en slap ding. Deze T50 is dat niet. Na een kwartiertje kon ik hele mooie en zelfs hele kleine achtjes rijden. Rechtuit rijden ging trouwens ook prima.

Toen, terwijl Gert druk was met een andere klant, de fiets iets beter afgesteld. 
Ik heb het stuur iets anders gezet/gekanteld. 
Het stoeltje verschoven, zodat het zitvlak iets schuin oploopt aan de voorkant. 
Het stoeltje maximaal achterover gezet, kan eventueel nog verder door de buizen in te korten waarmee de stoel aan de achtervork is bevestigd. 
Het veel te dikke matje vervangen door een Ventisit.
Alle bouten vastgezet.

Daarna nog een keer iets langer proefgereden. De T50 paste nu nog beter en het fietst echt heel erg leuk. Losse handen heb ik naast de haven nog niet geprobeerd en ook op het marktplein nog niet.
Na ruim een half uur wist ik het echt helemaal zeker.

Zijn er dan geen minpuntjes? Jawel hoor, het stoeltje oogt niet heel stevig. Het ding is van aluminium vermoed ik, maar volgens Gert werden zelfs de duurdere modellen met dit stoeltje afgeleverd en die rijden toch ook alweer een flinke tijd rond.

Ik denk wel dat als ik ooit voor een mooie prijs een fijne stoel op de kop kan tikken dat ik dan nog eens ga knutselen.


Toen ik weer terug was, heeft Gert de versnelling nog even goed afgesteld en de fiets langs gelopen.

Het formaat van een T50 is heel compact en ik schoof de fiets zo in de auto. Achterbanken plat uiteraard.

En nu staat de T50 hier en ben ik blij.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
veel rijplezier, mooi fietsje!
groet sjef
Antwoord }
Die S40 zou ook mijn favoriet zijn. Een erg mooi fietsje, maar lijkt geen demping op het achterwiel te hebben. Net als de T50. Hoe fietst zo'n Cruzbike wat betreft het ontbreken van een demping?

En kan je er nog makkelijk spatborden en een bagagedrager op zetten? Want die zullen wel standaard ontbreken (net als een standaard).
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Jan van Ochten
(20-Nov-2022, 06:15 PM)Lopopodium schreef: En kan je er nog makkelijk spatborden en een bagagedrager op zetten? Want die zullen wel standaard ontbreken (net als een standaard).

Staan allemaal als extra op de website van Cruzbike.
Jan van Ochten 

Quest 147 (3×20") , Sinner Mango+, Flevo-Racer 28" 
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(20-Nov-2022, 06:15 PM)Lopopodium schreef: Die S40 zou ook mijn favoriet zijn. Een erg mooi fietsje, maar lijkt geen demping op het achterwiel te hebben. Net als de T50. Hoe fietst zo'n Cruzbike wat betreft het ontbreken van een demping?

En kan je er nog makkelijk spatborden en een bagagedrager op zetten? Want die zullen wel standaard ontbreken (net als een standaard).

Die standaard zit er juist standaard wel onder bij mijn T50.

Het wordt een mooi-weer-fiets. Spatborden zijn dus niet nodig.

Een standaard spatbord kan er sowieso op.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Jan van Ochten
(20-Nov-2022, 06:15 PM)Lopopodium schreef: Die S40 zou ook mijn favoriet zijn. Een erg mooi fietsje, maar lijkt geen demping op het achterwiel te hebben. Net als de T50. Hoe fietst zo'n Cruzbike wat betreft het ontbreken van een demping?

De S40 heeft dus een zithoogte van 61cm en dat is echt te hoog voor mij.
Dit is wel een hele mooie fiets en is iets minder extreem dan de V20.

De Aero had geen demping, de Speed had geen demping, mijn Fujin heeft geen demping, mijn Roeifiets heeft geen demping en de demping van mijn Milan is behoorlijk sportief te noemen.

Ik ben dus wel iets gewend. Er passen trouwens 60mm banden onder en die ga ik er nog een keer onder gooien. Dan heb ik sowieso demping genoeg.



Voor wie meer foto's wil zien:

https://roeifietsen.blogspot.com/2022/11...-1-in.html

Oh ja, die lelijke reflectoren heb ik al uit het achterwiel gehaald.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Ik ben blij, omdat het zitje van Alligt goed blijkt te passen op mijn CruzBike.

Het originele zitje blinkt namelijk niet uit in comfort.
Het ruggedeelte is bijna geheel vlak. Er zit een hele lichte welving in.
Ik vind dat onvoldoende om het comfortabel te noemen.

Ook loopt het zitgedeelte niet mooi over in het ruggedeelte.
Er zit echt een scherpe hoek in. Nou maakt dat niet zo heel veel uit, omdat je betrekkelijk rechtop zit.

Het ruggedeelte zit ook nog eens met twee lullige boutjes vast aan het zitgedeelte. Geen idee hoe lang dat heel blijft. Volgens mij is het van aluminium.


Ik had bij een andere CruzBike-rijder op FaceBook al gezien dat hij een andere stoel gemonteerd had.

Toen dacht ik: Dat kan ik ook. En dat klopt.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Wim, gefeliciteerd met je aankoop. Het ziet er wel apart uit, die constructie met de meesturende trappers. Op snelheid lijkt me dat geen probleem, hoe gaat dat met langzame, krappe bochten?
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Jan van Ochten
Dankjewel Bob.

Tja, ik had twee Trikes verkocht. Dus kon er weer iets nieuws bij  Cool 

Krappe bochten op lage snelheid rijden is juist gemakkelijker dan bijvoorbeeld met de Fujin.

Je kunt er echt hele kleine achtjes mee rijden. 
Je moet alleen niet te angstig zijn, want het voelt wel heel anders.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Jan van Ochten
Mocht iemand foto's willen zien van het nieuwe zitje:

https://roeifietsen.blogspot.com/2022/12...ieuws.html



Ook is te zien hoe ik nog beter het water buiten de Milan houd.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Hoekie , Lig-hen , Jan van Ochten
Dat stoeltje ziet er inderdaad veel beter uit. Je zou verwachten dat ze dat zelf ook zouden merken tijdens de ontwikkeling van de fiets. Is dat gebrek aan ervaring of gewoon geldbesparing?
Antwoord }
Bedankt door: Jan van Ochten
De stoeltjes op de nieuwe versies zijn wel iets beter.

Toch lijken mij die nog steeds niet zo comfortabel.

Ze gooien er echter gewoon een heel dik matje op.
Bij de T50 zat echt een matje van 5cm dik.
Daardoor wordt echter het stoeltje een stuk kleiner.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Jan van Ochten
Stoeltje ziet er veel mooier uit Wim. Lig je ook iets vlakker of lijkt dat zo op de foto's?
Jan van Ochten 

Quest 147 (3×20") , Sinner Mango+, Flevo-Racer 28" 
Antwoord }
Bedankt door:
(11-Dec-2022, 05:55 PM)Jan van Ochten schreef: Stoeltje ziet er veel mooier uit Wim. Lig je ook iets vlakker of lijkt dat zo op de foto's?

Klopt, ongeveer 38 graden. Die andere was 48 graden.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Hoekie
Tja, we blijven wisselen van fiets.

De T50 staat officieel te koop.

Mocht de verkoop geen succes worden, dan vind ik dat niet zo erg. Dan blijft het gewoon mijn boodschappenfiets.



Van een fietskameraad kon ik een Handbike Kneesit overnemen: een VNR BT Freewheeler

5 jaar geleden toen mijn achillespees afscheurde heb ik een half jaar op een Kneesit rondgereden.

Uiteindelijk toch weer verkocht, heel veel spijt van gehad en nu kwam deze kans voorbij.

Niet zo'n superlichte als die vorige, maar de zit is iets ontspannender en deze manier van fietsen is een mooie aanvulling op mijn fietsverzameling.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Frutsel , Willeke_IGKT , Lig-hen
Veel plezier met je nieuwe fiets.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }
Bedankt door:
Oh ja, helemaal vergeten.

Ik heb een paar weken geleden ook mijn Halfbike en mijn Elliptigo SUB verkocht.

De Halfbike is niet echt een serieuze fiets, het is meer speelgoed. Leuk om op een avond mee te klooien op een pleintje. Keurig binnen 2 dagen voor hetzelfde verkocht als dat ik 'm had gekocht. Zo doe ik dat graag.

De SUB, de gewone variant, heeft 2x20" wielen en is eigenlijk alleen geschikt voor asfalt. Nou woon ik in een gebied met veel bospaadjes.

Dus......heb ik de SUB ook weer netjes binnen een week verkocht voor hetzelfde bedrag als dat ik 'm ooit had gekocht én voor die twee bedragen samen heb ik nu een Elliptigo M-SUB gekocht.

SUB = Standing Up Bike --> niet echt een ligfiets dus  Big Grin 

De M-SUB is de mountainbike variant. Nu kan ik heerlijk over bospaadjes knallen. Goed voor de bovenbeenspieren dat staand fietsen  Cool
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Lig-hen , 365cycle
Wim ik krijg de indruk dat je een soort van "fietsenfreak" bent. Wink

Mountain Stand Up Bike moest ik even opzoeken.

Grappig idee; je krijgt sowieso geen zadelpijn maar wel een hele vieze rug.

Voor mij geen fiets zonder spatborden.
Het duitse woord daarvoor is Kotflügel.
(als je dat even letterlijk vertaaldt snap je waarom)
Even an absolute beginner has to start somewhere.

Antwoord }
(07-Jun-2023, 11:36 AM)TvWijk schreef: Wim ik krijg de indruk dat je een soort van "fietsenfreak" bent. Wink

Mountain Stand Up Bike moest ik even opzoeken.

Grappig idee; je krijgt sowieso geen zadelpijn maar wel een hele vieze rug.

Voor mij geen fiets zonder spatborden.
Het duitse woord daarvoor is Kotflügel.
(als je dat even letterlijk vertaaldt snap je waarom)

Die van mij heeft een heel mooi breed spatbord. Daar gaat niets langs.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 3 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
LINK: Flevobike 438 wielen te koop
Daar ik maar al te g...martinus — 11:14 PM
Hoeveel bar is genoeg voor vlot en comf...
Systeemgewicht; een ...TvWijk — 11:13 PM
Groot Brittannië: Tips voor fietsen in....
Ja, daar kom ik wel ...melle z — 10:20 PM
Groot Brittannië: Tips voor fietsen in....
Melle, ben je toeval...Fietsbennie — 10:01 PM
mods op mijn roeifiets
De "Roeifiets k...Merijn — 09:41 PM
Ongeduldige automobilisten.
Met " jakke...Tom Fekkes — 09:15 PM
Ongeduldige automobilisten.
Het hoofd van die au...Jeroen S — 08:27 PM
mods op mijn roeifiets
Vooral als de wi...Wim -de roetsende — 07:59 PM
Ongeduldige automobilisten.
Met " jakkere...Lopopodium — 07:12 PM
Ongeduldige automobilisten.
Het is echt ongekend...melle z — 06:07 PM
Groot Brittannië: Tips voor fietsen in....
Echter ik zou dan ee...melle z — 04:33 PM
Ongeduldige automobilisten.
Ben je niet je h...PieterTrapt — 02:12 PM
Ongeduldige automobilisten.
Ben je niet je hele ...Hardloper — 02:04 PM
Ongeduldige automobilisten.
Het kan inderdaad na...PieterTrapt — 02:02 PM
Groot Brittannië: Tips voor fietsen in....
Oef.. hier w...Arend-Jan — 12:27 PM
Groot Brittannië: Tips voor fietsen in....
Het onderscheid tuss...melle z — 12:26 PM
mods op mijn roeifiets
Oh,de roeifietskno...pieterz — 12:04 PM