Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
even voorstellen
#1
Even voorstellen
Hans, 56 jaar, sinds begin dit jaar woon ik in een ecologisch gebouwd tiny house in Olst.
En sinds 2 maanden heb ik een andere baan in Apeldoorn, zo’n 26 km enkele reis.
Ik ligfiets al zo’n 25 jaar mijn huidige ligfiets is een zwarte M5 SP559. Mijn nieuwe werk is veel minder fysiek dan mijn vorige baan dus ik wil met woonwerk verkeer mijn conditie en mijn gewicht op peil houden. De  afstand lijkt me ideaal voor een velomobiel, dit past ook goed in mijn leefstijl.

Dus bij Velomobiel een 2de hands Strada geprobeerd, wow dat is gaaf zeg wat een snelheid, bij terugkomst nog in een demo Quest gereden, nou dat is de overtreffende trap in snelheids (gevoel?). het moet dus een Quest worden, deze valt prima binnen mijn budget
Helaas was er op dat moment geen 2de hands Quest. Daarna naar Intercitybike gegaan en daar stonden er 2! Lang verhaal kort: nu ben ik eigenaar van blauwe carbon Quest nr. 818. Super compleet, geen schade gehad. Wat een genot, ik voel me veilig en wat een comfort/ snelheid!
 
Voor het kopen van de Quest, heb ik me ingelezen op dit forum, een ware bron van gebruikers uit de praktijk, super gaaf! 

Dus nu ook geregistreerd en hoop ik ook te gaan bijdragen aan het forum. Gaaf om met gelijkgestemden te chatten over
fietsen en hobby’s.
Antwoord }
#2
(04-Aug-2023, 01:17 PM)HansP1966 schreef: Even voorstellen
Hans, 56 jaar, sinds begin dit jaar woon ik in een ecologisch gebouwd tiny house in Olst.
En sinds 2 maanden heb ik een andere baan in Apeldoorn, zo’n 26 km enkele reis.
Ik ligfiets al zo’n 25 jaar mijn huidige ligfiets is een zwarte M5 SP559. Mijn nieuwe werk is veel minder fysiek dan mijn vorige baan dus ik wil met woonwerk verkeer mijn conditie en mijn gewicht op peil houden. De  afstand lijkt me ideaal voor een velomobiel, dit past ook goed in mijn leefstijl.

Dus bij Velomobiel een 2de hands Strada geprobeerd, wow dat is gaaf zeg wat een snelheid, bij terugkomst nog in een demo Quest gereden, nou dat is de overtreffende trap in snelheids (gevoel?). het moet dus een Quest worden, deze valt prima binnen mijn budget
Helaas was er op dat moment geen 2de hands Quest. Daarna naar Intercitybike gegaan en daar stonden er 2! Lang verhaal kort: nu ben ik eigenaar van blauwe carbon Quest nr. 818. Super compleet, geen schade gehad. Wat een genot, ik voel me veilig en wat een comfort/ snelheid!
 
Voor het kopen van de Quest, heb ik me ingelezen op dit forum, een ware bron van gebruikers uit de praktijk, super gaaf! 

Dus nu ook geregistreerd en hoop ik ook te gaan bijdragen aan het forum. Gaaf om met gelijkgestemden te chatten om fietsen en hobby’s.

Welkom Hans.

Een bekend verhaal. Ook ik heb me eerst goed ingelezen. In mijn geval een WAW gekocht. En nu aan het bijdragen, voor zover ik kan.

Ik ben benieuwd hoe de velomobiel je gaat bevallen.
Antwoord }
Bedankt door: Hoekie , Willeke_IGKT
#3
Dank je!
Tot nu toe is het geweldig, gisteren bijna gecrashed, te hard een S-bocht wiilen nemen, gelukkig liep het goed af.
Wel moet ik minder op de km-teller kijken en meer op gevoel fietsen. dan kan ik het langer volhouden
Antwoord }
Bedankt door: Hoekie , Willeke_IGKT
#4
Welkom op het forum Hans. Dat je maar veel veilige (snelle en minder snelle) km's mag maken. En einde van het jaar de Oliebollentocht voor jou?
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#5
Welkom Hans, omgeving Olst kun je mooi fietsen. En je kunt je tocht mooi afwisselen met de pont, of een van de bruggen van Deventer.

Ik kom zelf uit Vroomshoop ergens tussen Den Nul en de grens Duitsland. Tof dat je veel op de site hebt kunnen vinden, een eer voor iedereen die eraan heeft bijgedragen.
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door: Hoekie , HansP1966 , Willeke_IGKT
#6
(04-Aug-2023, 01:58 PM)Hardloper schreef: Welkom op het forum Hans. Dat je maar veel veilige (snelle en minder snelle) km's mag maken. En einde van het jaar de Oliebollentocht voor jou?

Dank! Ja dat ga ik wel proberen, lijkt me geweldig! Ik ben die week vrij dus dat is al in orde.
Ga jij ook?
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#7
Welkom op het forum Hans. Leesplezier heb je al veel gehad. Ik wens je nu ook veel schrijfplezier toe.

Lang geleden werd al gezegd dat je na 10.000km een semi-ervaren vm-rijder bent. Na 100.000km ben je een echte ervaren vm-rijder.

De Quest gaat iets gemakkelijker om dan bijvoorbeeld een DF of een Milan. Wees daar dus extreem alert op. Zonde om zo'n fiets zonder schade voor een beetje extra snelheid in de kreukels te rijden.

Die snelheidsmeter kun je trouwens in het begin beter afplakken. Veel beginnende vm-rijders zijn geobsedeerd door de snelheid. Comfortabel en lekker doorrijden zijn de echte kwaliteiten van een vm. 
Er zijn veel trajecten denkbaar waar bijvoorbeeld een M5 Midracer of Highracer veel sneller is dan welke vm dan ook.

Woon je ook in het ecologische dorp bij Olst? Mooie plek hoor. Vanuit Zutphen rijden wij iedere 1e zondag van de maand een toertocht. Mocht je dit leuk vinden, dan ben je welkom. Of je rijdt naar Twente en dan kun je prachtige tochten rijden met Mooi Twente.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Hoekie , Willeke_IGKT
#8
(04-Aug-2023, 02:14 PM)Wim -de roetsende schreef: Welkom op het forum Hans. Leesplezier heb je al veel gehad. Ik wens je nu ook veel schrijfplezier toe.

Lang geleden werd al gezegd dat je na 10.000km een semi-ervaren vm-rijder bent. Na 100.000km ben je een echte ervaren vm-rijder.

De Quest gaat iets gemakkelijker om dan bijvoorbeeld een DF of een Milan. Wees daar dus extreem alert op. Zonde om zo'n fiets zonder schade voor een beetje extra snelheid in de kreukels te rijden.

Die snelheidsmeter kun je trouwens in het begin beter afplakken. Veel beginnende vm-rijders zijn geobsedeerd door de snelheid. Comfortabel en lekker doorrijden zijn de echte kwaliteiten van een vm. 
Er zijn veel trajecten denkbaar waar bijvoorbeeld een M5 Midracer of Highracer veel sneller is dan welke vm dan ook.

Woon je ook in het ecologische dorp bij Olst? Mooie plek hoor. Vanuit Zutphen rijden wij iedere 1e zondag van de maand een toertocht. Mocht je dit leuk vinden, dan ben je welkom. Of je rijdt naar Twente en dan kun je prachtige tochten rijden met Mooi Twente.

Dank! Ja op 2 wielen vond ik best, ik weet nu dat ik op bepaalde plekken de snelheid moet minderen. maar ik moet zeggen dat de Quest vergevingsgezind is als ik bv even dpor de berm moet rijden, verbazingwekkiend makkelijk te corrigeren. 
Goed plan dat afplakken  Wink.
De laatste ritten kijk ik minder op de teller, daardoor kom ik in een heerlijke flow.
Ik woon in de wijk Olstergaard tegenover de wijk met de aardehuizen, is inderdaad heel fijn wonen in een mooie omgeving.

Ik heb me ingeschreven voor zondag dus we zien elkaar dan.  Smile
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Fietsbennie
#9
Ik heb even op ligfiets.net gekeken. Hebben wij al eerder samen gefietst/kennis gemaakt. Je naam komt mij meer dan bekend voor.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#10
(04-Aug-2023, 03:12 PM)Wim -de roetsende schreef: Ik heb even op ligfiets.net gekeken. Hebben wij al eerder samen gefietst/kennis gemaakt. Je naam komt mij meer dan bekend voor.

Dat klopt Wim, in een ver verleden heb ik 1 keer eerder met een LOL tocht meegedaan, toen woonde ik in Klarenbeek. Ik fietste toen met de SP559.
Antwoord }
#11
Ik hou me altijd voor dat het om de afstand gaat, en niet om de tijd. Zeker voor woon/werkverkeer.

Wat wel leuk wordt is het optimaliseren van de route. Soms is een stuk omrijden fijner dan de meest directe route. Stoplichten en haakse bochten, of slecht wegdek kunnen je rit een stuk langzamer maken, ondanks dat het korter is in kilometers.
Nu is de vraag hoeveel je kunt variëren, aangezien er maar een beperkt aantal bruggen over de IJssel zijn Smile

Trek je verder niets aan van 'Je bent pas ervaren als je x km hebt gereden', dat is alleen maar elitair gedrag van oude vm rijders Tongue
Antwoord }
Bedankt door: HansP1966 , Willeke_IGKT , martinR
#12
(04-Aug-2023, 03:46 PM)Frutsel schreef: Ik hou me altijd voor dat het om de afstand gaat, en niet om de tijd. Zeker voor woon/werkverkeer.

Wat wel leuk wordt is het optimaliseren van de route. Soms is een stuk omrijden fijner dan de meest directe route. Stoplichten en haakse bochten, of slecht wegdek kunnen je rit een stuk langzamer maken, ondanks dat het korter is in kilometers.
Nu is de vraag hoeveel je kunt variëren, aangezien er maar een beperkt aantal bruggen over de IJssel zijn Smile

Trek je verder niets aan van 'Je bent pas ervaren als je x km hebt gereden', dat is alleen maar elitair gedrag van oude vm rijders Tongue

Ik herb op de hele route maar 1 stoplicht maar ook 20+ verkeersdrempels. ik rijd over de oude spoorbrug. Op de terug weg moet ik dan een 270Graden bocht nemen. dus dat is kiele kiele dan moet ik een stukje berm meepakken. Tot nog toe lukt dat zonder problemen. De planner van de fietsersbond is perfect te gebruiken.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#13
(04-Aug-2023, 03:52 PM)HansP1966 schreef:
(04-Aug-2023, 03:46 PM)Frutsel schreef: Ik hou me altijd voor dat het om de afstand gaat, en niet om de tijd. Zeker voor woon/werkverkeer.

Wat wel leuk wordt is het optimaliseren van de route. Soms is een stuk omrijden fijner dan de meest directe route. Stoplichten en haakse bochten, of slecht wegdek kunnen je rit een stuk langzamer maken, ondanks dat het korter is in kilometers.
Nu is de vraag hoeveel je kunt variëren, aangezien er maar een beperkt aantal bruggen over de IJssel zijn Smile

Trek je verder niets aan van 'Je bent pas ervaren als je x km hebt gereden', dat is alleen maar elitair gedrag van oude vm rijders Tongue

Ik herb op de hele route maar 1 stoplicht maar ook 20+ verkeersdrempels. ik rijd over de oude spoorbrug. Op de terug weg moet ik dan een 270Graden bocht nemen. dus dat is kiele kiele dan moet ik een stukje berm meepakken. Tot nog toe lukt dat zonder problemen. De planner van de fietsersbond is perfect te gebruiken.

Probeer Brouter eens: http://www.brouter.de/brouter-web/#map=1...il-schnell

Het velomobielprofiel van ze houdt rekening met wat wel en niet fijn is voor velomobielen Smile
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#14
(04-Aug-2023, 03:56 PM)Frutsel schreef:
(04-Aug-2023, 03:52 PM)HansP1966 schreef:
(04-Aug-2023, 03:46 PM)Frutsel schreef: Ik hou me altijd voor dat het om de afstand gaat, en niet om de tijd. Zeker voor woon/werkverkeer.

Wat wel leuk wordt is het optimaliseren van de route. Soms is een stuk omrijden fijner dan de meest directe route. Stoplichten en haakse bochten, of slecht wegdek kunnen je rit een stuk langzamer maken, ondanks dat het korter is in kilometers.
Nu is de vraag hoeveel je kunt variëren, aangezien er maar een beperkt aantal bruggen over de IJssel zijn Smile

Trek je verder niets aan van 'Je bent pas ervaren als je x km hebt gereden', dat is alleen maar elitair gedrag van oude vm rijders Tongue

Ik herb op de hele route maar 1 stoplicht maar ook 20+ verkeersdrempels. ik rijd over de oude spoorbrug. Op de terug weg moet ik dan een 270Graden bocht nemen. dus dat is kiele kiele dan moet ik een stukje berm meepakken. Tot nog toe lukt dat zonder problemen. De planner van de fietsersbond is perfect te gebruiken.

Probeer Brouter eens: http://www.brouter.de/brouter-web/#map=1...il-schnell

Het velomobielprofiel van ze houdt rekening met wat wel en niet fijn is voor velomobielen Smile

Dat heb ik geprobeerd, maar ik kan er niet niet mee werken..
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#15
(04-Aug-2023, 02:07 PM)HansP1966 schreef:
(04-Aug-2023, 01:58 PM)Hardloper schreef: Welkom op het forum Hans. Dat je maar veel veilige (snelle en minder snelle) km's mag maken. En einde van het jaar de Oliebollentocht voor jou?

Dank! Ja dat ga ik wel proberen, lijkt me geweldig! Ik ben die week vrij dus dat is al in orde.
Ga jij ook?

Die kans bestaat ja. Dan heb ik als goed is zo’n twee maand mijn eerste ligfiets.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door:
#16
(04-Aug-2023, 03:42 PM)HansP1966 schreef:
(04-Aug-2023, 03:12 PM)Wim -de roetsende schreef: Ik heb even op ligfiets.net gekeken. Hebben wij al eerder samen gefietst/kennis gemaakt. Je naam komt mij meer dan bekend voor.

Dat klopt Wim, in een ver verleden heb ik 1 keer eerder met een LOL tocht meegedaan, toen woonde ik in Klarenbeek. Ik fietste toen met de SP559.

Juist, dan ben je inderdaad de persoon die ik in gedachten had.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: HansP1966 , Willeke_IGKT
#17
Welkom Hans! Die blauwe Q, die heb ik bekeken toen hij net binnen kwam. Was een hele fraaie fiets, dus gefeliciteerd met je aanwinst!
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , HansP1966 , Hoekie


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Petitie tegen verbod ligfietsen ( en ta...
Ook getekend, we wil...Arno boogaart — 12:31 AM
Utrechtse Heuvelrug - Zuid Limburg
Ik ben vandaag terug...Martin van Mourik — 11:56 PM
Spezi 2024
De stand buurman v...365cycle — 11:51 PM
Petitie tegen verbod ligfietsen ( en ta...
Getekend. Verbod...ZoefZoef — 11:13 PM
Foto's Fietsbennie
Nu ik 1499 bijdragen...Fietsbennie — 10:56 PM
Spezi 2024
Hydrauliek is vooral...Hoekie — 10:42 PM
montage standaard
Het voordeel van een...melle z — 10:07 PM
Spezi 2024
Denk ik ook. A...Gideonaut — 10:07 PM
Petitie tegen verbod ligfietsen ( en ta...
Getekend. Verbod v...Merijn — 09:50 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
25 km per uur gemi...Tom Fekkes — 09:36 PM
Petitie tegen verbod ligfietsen ( en ta...
Ik ook, met commenta...Tom Fekkes — 09:33 PM
montage standaard
Jouw oplossing is ee...Duncan — 09:24 PM
Spezi 2024
Waarom worden velo...Hoekie — 09:21 PM
Petitie tegen verbod ligfietsen ( en ta...
Ik heb ook getekend.Willeke_IGKT — 09:20 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
De meeste mensen...Willeke_IGKT — 09:19 PM
Petitie tegen verbod ligfietsen ( en ta...
DoneHoekie — 09:12 PM
Petitie tegen verbod ligfietsen ( en tan...
Hallo,  Ik heb de...Mauricem — 08:52 PM