|
Over je ligfiets vertellen..
|
Berichten: 2.819
Topics: 29
Lid sinds: Dec 2017
Bedankt: 42
4358 x bedankt in 2396 berichten
..op televisie. Klinkt op zich niet verkeerd en helemaal niet als je daar ook behoorlijk een leuk bedrag voor krijgt naast natuurlijk je 15 minutes of fame op de televisie. Maar..let op! Je moet wel ook een auto hebben en geen cameravrees hebben.
https://www.facebook.com/mooiweerstreetc...cale=nl_NL
Wie durft?
Berichten: 1.272
Topics: 29
Lid sinds: Jul 2021
Bedankt: 819
2635 x bedankt in 1196 berichten
(19-Sep-2023, 09:12 PM)ZoefZoef schreef: ..op televisie. Klinkt op zich niet verkeerd en helemaal niet als je daar ook behoorlijk een leuk bedrag voor krijgt naast natuurlijk je 15 minutes of fame op de televisie. Maar..let op! Je moet wel ook een auto hebben en geen cameravrees hebben.
Wie durft?
Ik durf wel. Mijn zoon ook. Mijn dochters twijfelen nog. Maar of het vertellen is is nog maar de vraag. Het ziet er uit als een commercial voor een bedrijf. Ik heb contact opgenomen met het bureau en informatie gevraagd over de opdrachtgeven. Ik heb aangegeven dat ik niet mee wil werken aan Shell greenwashing. De prijzen zijn conform een optreden in een advertentie zonder tekst. Ik hou jullie op de hoogte.
Berichten: 2.819
Topics: 29
Lid sinds: Dec 2017
Bedankt: 42
4358 x bedankt in 2396 berichten
19-Sep-2023, 09:46 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 19-Sep-2023, 10:00 PM door ZoefZoef.)
(19-Sep-2023, 09:31 PM)datakneder schreef: (19-Sep-2023, 09:12 PM)ZoefZoef schreef: ..op televisie. Klinkt op zich niet verkeerd en helemaal niet als je daar ook behoorlijk een leuk bedrag voor krijgt naast natuurlijk je 15 minutes of fame op de televisie. Maar..let op! Je moet wel ook een auto hebben en geen cameravrees hebben.
Wie durft?
Ik durf wel. Mijn zoon ook. Mijn dochters twijfelen nog. Maar of het vertellen is is nog maar de vraag. Het ziet er uit als een commercial voor een bedrijf. Ik heb contact opgenomen met het bureau en informatie gevraagd over de opdrachtgeven. Ik heb aangegeven dat ik niet mee wil werken aan Shell greenwashing. De prijzen zijn conform een optreden in een advertentie zonder tekst. Ik hou jullie op de hoogte.
Mijn vermoeden is dat het om een campagne gaat voor de overheid, gezien er ook staat 'vanAnaarBeter'. Dat zijn campagnes van Rijkswaterstaat.
Edit: VanAnaarB staat erboven. Mea culpa. Dan valt Rijkswaterstaat af dus nu gok ik op iets voor de ANWB  En dat vertellen moet je even in de mail doen naar ze.
Berichten: 798
Topics: 19
Lid sinds: Jan 2023
Bedankt: 843
1686 x bedankt in 755 berichten
Ik heb de indruk dat het gewoon commerciële reclame is voor een automerk. Ook gezien de hoge vergoeding.
Nee, daar pas ik voor.
Berichten: 7.444
Topics: 183
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 3514
10915 x bedankt in 5192 berichten
20-Sep-2023, 06:23 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 20-Sep-2023, 06:25 AM door Wim -de roetsende.)
Ik was wel nieuwsgierig en heb een kort mailtje gestuurd. Ik kreeg dit terug:
Dankjewel voor je reactie! Om te kunnen beoordelen of je verhaal passend is stuur ik je wat extra informatie. Lukt het je morgen een korte (max 2 minuten) selfie video te maken waarin je de vragen zoals in de briefing beantwoord? Ook horen we graag welke vervoersmiddelen 'naast de auto' je hebt en waar je deze gekocht hebt. Nieuw, tweedehands? Online? In een winkel? En waar online of welke winkel.
We horen graag!
Ze gaan 8 mensen filmen. Het is in de vorm van een interview. De videoproductie is documentair.
Ze vertellen er liever niet te veel over, omdat ze zoveel mogelijk spontaniteit en authenciteit willen.
Na de opnames hoor je waar het precies voor is en als je dan niet mee wilt werken, dan kun je dit aangeven en wordt het geschoten beeld niet gebruikt. De zogeheten quitclaim (?) teken je pas na de opnames.
Mocht je uiteindelijk in de film terechtkomen, dan krijg je nog een keer €600,-
Als ik niet weet voor welk bedrijf/organisatie het is, dan pas ik ook.
Thys 209 Rowingbike - M5 CHR - DF 282 - DFxl 137 - Rans Dynamik Pro - M5 MinimalBike
Berichten: 1.272
Topics: 29
Lid sinds: Jul 2021
Bedankt: 819
2635 x bedankt in 1196 berichten
(20-Sep-2023, 06:23 AM)Wim -de roetsende schreef: Ik was wel nieuwsgierig en heb een kort mailtje gestuurd. Ik kreeg dit terug:
...
Als ik niet weet voor welk bedrijf/organisatie het is, dan pas ik ook.
Op mijn mail heb ik niets meer gehoord. Zou de opmerking dat ik niet mee wil werken aan greenwashing misschien een reden zijn...?
Berichten: 2.819
Topics: 29
Lid sinds: Dec 2017
Bedankt: 42
4358 x bedankt in 2396 berichten
(20-Sep-2023, 05:43 AM)LigfietsWilsum schreef: Ik heb de indruk dat het gewoon commerciële reclame is voor een automerk. Ook gezien de hoge vergoeding.
Nee, daar pas ik voor.
Voor een sympathiek Nederlands merk. Welk Nederlands automerk komt er dan in je op? Ik ken er geen..
Nee, denk eerder aan een organisatie als de ANWB ofzo, of een supermarkt. Een goed doel, wellicht politieke partij zelfs. Een vakantiepark?.
Ik heb een rotkop en geen auto dus ik val al automatisch af :+
Berichten: 1.858
Topics: 11
Lid sinds: Jul 2019
Bedankt: 1036
3406 x bedankt in 1521 berichten
Ik voel niet de behoefte om op TV te komen, dus al voldoe ik aan de eisen, ik ga het niet proberen
Berichten: 2.819
Topics: 29
Lid sinds: Dec 2017
Bedankt: 42
4358 x bedankt in 2396 berichten
(20-Sep-2023, 11:35 AM)Frutsel schreef: Ik voel niet de behoefte om op TV te komen, dus al voldoe ik aan de eisen, ik ga het niet proberen
Ik vind mijn kop op tv of internet ook geen goed idee.
Vind dit eigenlijk wel wat voor 365cycle trouwens, maar wie weet leest ie de advertentie zelf ook wel. Alleen heeft die geen auto meer..
Berichten: 7.444
Topics: 183
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 3514
10915 x bedankt in 5192 berichten
Update
Eerst mijn reactie en daarna kreeg ik weer een mail terug.
Goedemorgen,
Ik zou graag eerst antwoord willen krijgen op de volgende vraag: om welk ‘sympathiek Nederlands merk’ gaat het?
Dag wim, zoals in de oproep beschreven kunnen we dat niet zeggen. Mocht je verhaal passen en je wordt geselecteerd dan vertellen ze pas na de opname om welk merk het gaat. De reden hiervan is dat ze willen voorkomen dat mensen naar het merk toe gaan praten. Mocht je niet willen meewerken dan worden de beelden niet gebruikt. Kan ik me niet voorstellen hoor, het is een heel leuk merk.
Ik ben dus afgehaakt.
Thys 209 Rowingbike - M5 CHR - DF 282 - DFxl 137 - Rans Dynamik Pro - M5 MinimalBike
Berichten: 2.819
Topics: 29
Lid sinds: Dec 2017
Bedankt: 42
4358 x bedankt in 2396 berichten
Toch snap ik ze wel. Ze willen gewoon een eerlijk verhaal in plaats van bedachte verhalen.
Eigenlijk heb je niets te verliezen en kan het alleen maar leuk uitpakken voor meester Wim, want je kinderen zullen je herkennen als je tenminste geselecteerd zou zijn en akkoord zou zijn met publicatie.
En als je het bedrijf niks vind.. dan komt het niet op tv. Weet alleen niet of en dan wel een vergoeding zou krijgen.
Berichten: 1.272
Topics: 29
Lid sinds: Jul 2021
Bedankt: 819
2635 x bedankt in 1196 berichten
(20-Sep-2023, 07:19 PM)Wim -de roetsende schreef: Dag wim, zoals in de oproep beschreven kunnen we dat niet zeggen. ...
Ik ben dus afgehaakt.
In de oproep staat: "... van een symathiek merk..." en "Stuur... een mailtje..., dan vertellen we je meer." Er staat niets over dat ze dat niet kunnen zeggen. Bovendien woorden als "sympathiek" en "leuk" kan ik niet goed combineren met "merk". Mensen kan ik leuk vinden, merken zijn merken.
Berichten: 2.819
Topics: 29
Lid sinds: Dec 2017
Bedankt: 42
4358 x bedankt in 2396 berichten
20-Sep-2023, 08:58 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 20-Sep-2023, 09:11 PM door ZoefZoef.)
Neig nu eigenlijk meer naar een campagne voor Marktplaats, maar we gaan het vanzelf zien. Zou wel leuk zijn als er ook een ligfiets of velomobielrijder aan het woord of in beeld komt  Vermoed dat het ook iets is met duurzaamheid en milieuoogpunt en dus niet greenwashing van Shell ofzo.
Berichten: 1.013
Topics: 51
Lid sinds: May 2022
Bedankt: 9
2438 x bedankt in 948 berichten
Heeft iemand hier nog iets over gehoord/gezien/gelezen? Ben wel benieuwd eigenlijk.
|
Gebruikers die dit topic lezen:
|
|
Welkom
|
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.
|
|
Nieuwe berichten
|
|
Milan 4.2
|
| Even kijken of dit w...Arend-Jan — 10:37 AM |
|
Medeliggers onderweg
|
| In een tochtje van 1...Lopopodium — 11:27 PM |
|
Route tips gevraagd: Goes Esonstad
|
|
Zo, morgen de teru...Niels van der Wal — 09:13 PM |
|
Kilometer topic
|
| Na mijn retourtje Cl...TimSch — 07:49 PM |
|
Milan 4.2
|
|
Bedankt, weet ni...Bobslee — 07:26 PM |
|
Route tips gevraagd: Goes Esonstad
|
|
Zo, morgen de teru...Willeke_IGKT — 07:18 PM |
|
Route tips gevraagd: Goes Esonstad
|
| Zo, morgen de terugr...Hoekie — 05:54 PM |
|
Vandaag ben ik blij omdat.....
|
| Gezien ik buiten nie...Gideonaut — 05:26 PM |
|
Milan 4.2
|
|
Bedankt, weet niet...Wim -de roetsende — 05:24 PM |
|
Milan 4.2
|
| Nu wel te zien en di...Willeke_IGKT — 04:05 PM |
|
Milan 4.2
|
| Bedankt, weet niet w...Arend-Jan — 03:29 PM |
|
Milan 4.2
|
|
Leuk lamineerklusje...Willeke_IGKT — 02:49 PM |
|
Kilometer topic
|
|
Je rijdt ineens ser...Willeke_IGKT — 02:34 PM |
|
Milan 4.2
|
| Leuk lamineerklusje....Arend-Jan — 01:46 PM |
|
Kilometer topic
|
| Mei was een maand me...Bobslee — 12:43 PM |
|
Kilometer topic
|
|
Op zaterdag is er ...Hardloper — 12:20 PM |
|
Medeliggers onderweg
|
| Ik hoop hoe dan ook ...Hardloper — 12:12 PM |
|