Waardering:
  • 1 stemmen - gemiddelde waardering is 2
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Nieuwe kleine racer nodig voor iemand van 1.63
#53
De zithoek lijkt mij ook wat extreem, maar wellicht werkt het prima. Ik zou in ieder geval een flinke hap uit het zitje halen, het een eind naar voren zetten en dan het frame inkorten om de gewichtsverdeling tussen het voor- en achterwiel te herstellen. De ketting kun je wellicht langs het voorwiel laten lopen, of is je vork daar te breed voor?
2x Dries Baron | Optima Stinger | Challenge Hurricane
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#54
Hij ziet waarschijnlijk minstens zoveel als in TT houding op een tijdritfiets Wink
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door:
#55
(14-Oct-2023, 04:03 PM)melle z schreef: [Afbeelding: truegrit81213.jpg]

Bron.

Dat lijkt op een performer vigorous. Ik zag er laatst een op 2ehands.be

https://www.2dehands.be/v/fietsen-en-bro...ligfietsen

Geen 28” wielen natuurlijk.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#56
De ketting past niet langs die vork, die is te breed. Meet maar na. Hoe ver staat je kettingblad uit het midden van de framebuis? Hoe breed is de vork? Even een gokje wagen; Het kettingblad staat 45-50 mm uit het midden, de vork is 140mm breed. Ik vermoed dat de vorkpootjes zo'n 30mm dik zijn, dus binnendoor past ook niet.

Ik maak een schatting, maar heb inmiddels zoveel met Lowracers gedaan dat ik er vrij zeker van ben dat deze afmetingen redelijk in de buurt zitten van de feitelijke afmetingen. Ik heb 7 door anderen gebouwde lage racers gehad en er 3 zelf ontworpen en gebouwd. Alle drie met de ketting langs het voorwiel, zonder dat deze aanliep op de vork.

Inmiddels steekt er wel heel veel fiets onder je stoel uit, die voorvork en kettinglijn zijn verre van optimaal. Ik denk dat je beter af bent met een iets minder snelle fiets waar je echt goed op past, dan met alle compromissen die je hier doet.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#57
(16-Jan-2024, 10:12 PM)Agnillev schreef: Dat lijkt op een performer vigorous. Ik zag er laatst een op 2ehands.be

https://www.2dehands.be/v/fietsen-en-bro...ligfietsen

Geen 28” wielen natuurlijk.


Agnillev, welkom op dit forum. Veel lees- en nog veel meer schrijfplezier gewenst.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - DF 282
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Willeke_IGKT
#58
(17-Jan-2024, 07:10 AM)Wim -de roetsende schreef:
(16-Jan-2024, 10:12 PM)Agnillev schreef: Dat lijkt op een performer vigorous. Ik zag er laatst een op 2ehands.be

https://www.2dehands.be/v/fietsen-en-bro...ligfietsen

Geen 28” wielen natuurlijk.


Agnillev, welkom op dit forum. Veel lees- en nog veel meer schrijfplezier gewenst.

Bedankt, ik heb al veel gelezen.
Ik zal mijzelf binnenkort even voorstellen.
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Frutsel , Willeke_IGKT
#59
[Afbeelding: fiets.jpg]

Was toch weer helemaal opnieuw begonnen. Alles uit elkaar.

Het frame zelfs ingekort. ballenhoofd is 10cm naar achteren gelast. daardoor stuur minder lang en kan de telescoopbuis wat verder weg. Voorvering omgedraaid en beugel gemaakt voor velgremmen voor racefiets.
Net weer rondje geprobeerd en fietst nu stuk beter.

Nu kan die gespoten worden Smile en dan goed afgesteld worden

Ding kan trouwens een beste snelheid halen. zit nu 53blad op maar mag zelfs wel naar 56/58.
Een vlaggetje is geen overbodige luxe.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
#60
Dat ziet er een stuk comfortabeler uit zo, mooi werk.
2x Dries Baron | Optima Stinger | Challenge Hurricane
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#61
Netjes gedaan, dat ziet er beter uit. Je kunt bijna niet zien waar ie ingekort is. Maar dit is wel de handigste actie om een passende fiets te krijgen.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#62
Heb je er in de huidige configuratie al eens een flink stuk op gefietst? Merk je iets van de veranderde balhoofdhoek? Als je nog wat gewicht kwijt wilt zou je eens een niet-verende voorvork kunnen proberen. Met een wat kortere vork wordt de balhoofdhoek ook weer iets rechter, komt je cranstel wat naar beneden en kun je eventueel de ketting langs het voorwiel laten lopen.
2x Dries Baron | Optima Stinger | Challenge Hurricane
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#63
(17-Jan-2024, 12:32 AM)Jeroen S schreef: De ketting past niet langs die vork, die is te breed. Meet maar na. Hoe ver staat je kettingblad uit het midden van de framebuis? Hoe breed is de vork? Even een gokje wagen; Het kettingblad staat 45-50 mm uit het midden, de vork is 140mm breed. Ik vermoed dat de vorkpootjes zo'n 30mm dik zijn, dus binnendoor past ook niet.

Ik maak een schatting, maar heb inmiddels zoveel met Lowracers gedaan dat ik er vrij zeker van ben dat deze afmetingen redelijk in de buurt zitten van de feitelijke afmetingen. Ik heb 7 door anderen gebouwde lage racers gehad en er 3 zelf ontworpen en gebouwd. Alle drie met de ketting langs het voorwiel, zonder dat deze aanliep op de vork.

Inmiddels steekt er wel heel veel fiets onder je stoel uit, die voorvork en kettinglijn zijn verre van optimaal. Ik denk dat je beter af bent met een iets minder snelle fiets waar je echt goed op past, dan met alle compromissen die je hier doet.


 Klopt je vergeet alleen dat ik deze fiets voor 75 heb gekocht en alle onderdelen behalve de crank al had haha. Eerst uit proberen of het wat is voordat ik 2000 in een goede fiets pomp

(10-Feb-2024, 03:27 PM)melle z schreef: Heb je er in de huidige configuratie al eens een flink stuk op gefietst? Merk je iets van de veranderde balhoofdhoek? Als je nog wat gewicht kwijt wilt zou je eens een niet-verende voorvork kunnen proberen. Met een wat kortere vork wordt de balhoofdhoek ook weer iets rechter, komt je cranstel wat naar beneden en kun je eventueel de ketting langs het voorwiel laten lopen.

Door de voorvering is er meer speling tussen trappers en bad en raakt deze elkaar nu niet. gewone voorvork tikken die elkaar aan. Ik heb nu test rondje 10km gedaan. Ik moet alleen nog een steunen voor mijn schouders bedenken want dat gaat toch niet zonder. Hoek is niet anders geworden. In mal onder zelfde hoek gezet. Omdat ik de voorvering moest omdraaien stuurt hij iets zenuwachtiger maar kan nog steeds hard door de bocht
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#64
(09-Feb-2024, 07:02 PM)mbaldizzone schreef: Een vlaggetje is geen overbodige luxe.

Heel verstandig.

Ik heb ook een vlaggetje op mijn velomobiel.

[Afbeelding: 372-B90-C0-DCC5-4-F2-E-B892-8-D1-B50142-...5005-c.jpg]


Reden: dan heb ik tenminste geen last van die boeren/criminelenprotesten en ik word gewoon keurig met vm en al over al die brandende afvalhopen getild.

Echt handig zo'n Achterhoekse vlag.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - DF 282
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
#65
Ik bedoelde dat de balhoofdhoek veranderd is door de langere voorvork, of heb je dat gecorrigeerd en lijkt het maar zo op de foto's?
2x Dries Baron | Optima Stinger | Challenge Hurricane
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#66
(11-Feb-2024, 02:06 PM)melle z schreef: Ik bedoelde dat de balhoofdhoek veranderd is door de langere voorvork, of heb je dat gecorrigeerd en lijkt het maar zo op de foto's?

Nee die is wel iets veranderd. Nadeel is dat ik de hoogte moet hebben voor de trappers. 

Eigenlijk wil ik gewoon de snelste fiets die er is, maar die zijn zo verschrikkelijk duur en vaak niet in mijn maat. Omdat ik echt nog lange tochten wil proberen of dat lukt anders moet ik het alsnog elektrisch maken zoals mijn trike en dan doe ik dat liever op een fiets als deze dan een carbon.

Het liefst zou ik een M5 carbon high racer, carbon medium race of carbon low racer. Het is bedoeling om deze echt als wedstrijd fiets te gebruiken. Zo aerodynamisch en snel mogelijk. Ik fietste eerder 30km/u op 180km en ging dan niet voluit, omdat daarna nog 42km hardgelopen moest worden. Dus ik wil een snelle fiets. En ja er zijn andere fietsen waar ik beter op pas maar ik zou graag een racer willen hebben, net zoals verschil tussen racefiets en triatlon fiets. Het kan op een race maar je gaat harder met een TT
Daarnaast wil ik degene die ik net gebouwd heb als trainingsfiets te gebruiken en misschien die elektrisch te maken om ook mee naar het werk te kunnen. 

Oja vlaggetje en hoofdsteun zitten er op. Inderdaad geen overbodige luxe gezien de hoogte.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#67
Hoe lang zijn je cranks? De kortse R7000 105 cranks zijn geloof ik 160mm, maar als je geen bezwaar hebt tegen JIS cranks/ BB zou je 125 of 130mm Miche Young of Junior cranks kunnen proberen, wellicht kom je dan weg met een 451 mono voorvork. Overigens hoeft een beetje overlap tussen cranks en wiel niet perse een probleem te zijn.
2x Dries Baron | Optima Stinger | Challenge Hurricane
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#68
(11-Feb-2024, 10:50 PM)melle z schreef: Hoe lang zijn je cranks? De kortse R7000 105 cranks zijn geloof ik 160mm, maar als je geen bezwaar hebt tegen JIS cranks/ BB zou je 125 of 130mm Miche Young of Junior cranks kunnen proberen, wellicht kom je dan weg met een 451 mono voorvork. Overigens hoeft een beetje overlap tussen cranks en wiel niet perse een probleem te zijn.

Ik heb nu de 105 160mm.

Voorlopig ga ik deze maar gebruiken al is het maar als trainingsfiets. Nu nog in sparkly green spuiten en ik ben "voorlopig" wel tevreden. 
15sep ga ik weer een eigen hele tri uitzetten tegen die tijd kijk ik wel weer haha. Moet eerst met hoofd financiën overeen komen over het budget haha. 

Ik trapte nu wel met gemak 30km/u. 53/39 en 11/28 vertanding. Theoretisch zou ik er iets boven de 50 mee moeten kunnen maar ik denk niet dat ik daar de kracht voor heb haha.

En om een monovork te vinden met een diameter van 1inch is blijkbaar onbegonnen werk. Vandaar toch maar met de geleiderswieltjes. Langs de meeste vorken past de ketting niet
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#69
Zou het hier ook even proberen misschien heeft er iemand nog 'n monovork liggen,je weet nooit.
Heb er al diverse 'rariteiten' weten te bemachtigen waardoor ik verder kon bouwen aan m'n projekten.
https://www.velomobilforum.de/forum/inde...verkauf.3/
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#70
Ik zat nog eens naar de laatste foto te kijken en als ik mij een kortere voorvork op de fiets voorstel, zie ik niet helemaal hoe die tot meer crank-wieloverlap leidt. Een 20" mono vork heeft in mijn ogen een flink aantal voordelen ten opzichte van je huidige verende vork: je voeten komen lager, wat comfortabeler fietst en je frontaal oppervlak verkleint, het weegt minder, de balhoofdhoek verbetert, en de ketting kan langs het voorwiel, wat gewicht en weerstand scheelt. Dat een 1" monovork lastig te vinden is weet ik uit ervaring, maar een smalle standaardvork lijkt mij al een stap in de goede richting, helemaal in combinatie met een stuk kortere cranks.
2x Dries Baron | Optima Stinger | Challenge Hurricane
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#71
Je gelooft het niet, maar het is mechanisch af Smile

uiteindelijk is niks origineel meer.

28" carbon achterwiel. Wordt nog opnieuw gespaakt en lagers vervangen.
oud eerste model M5 lowracer maar frame ingekort, ballenhoofd 10cm naar achteren verlast.
Ultegra velgrem achter en MTB velgrem (zelf mounts moeten lassen) voor.
105 crank 50/39 (ben nog aan het revalideren maar daarna naar een 53 of 54.
20" voorvork met 16" voorwiel maar nog opzoek naar een mooie andere. (anders kreeg ik de afstand niet om de trappers er overheen te krijgen) ik was bang dat hij heel zenuwachtig zou sturen maar dat valt heel erg mee.

Next-up is spuiten in metallic green. 

[Afbeelding: 20240223-122822.jpg]
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , gideon
#72
Er is iets aan de fiets wat mij heel ongemakkelijk maakt, maar ik vind het wel heel stoer gedaan.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#73
(23-Feb-2024, 01:43 PM)Gideonaut schreef: Er is iets aan de fiets wat mij heel ongemakkelijk maakt, maar ik vind het wel heel stoer gedaan.

ben benieuwd wat je bedoeld

Test rondje gemaakt en fiets nu met gemak 30 en stuurt stabiel. Fietst eigenlijk heel makkelijk. En deze wordt mijn wedstrijd fiets en niet voor zo op de weg.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#74
En ik mopper al dat 140mm cranks veel te kort zijn...
Dat 16" wieltje ziet er verhoudingsgewijs niet lekker uit, ik denk dat Gideonaut daar ook last van heeft.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#75
(23-Feb-2024, 03:19 PM)Frutsel schreef: En ik mopper al dat 140mm cranks veel te kort zijn...
Dat 16" wieltje ziet er verhoudingsgewijs niet lekker uit, ik denk dat Gideonaut daar ook last van heeft.

Ja ik had liever 20 inch. 18 schuurde nog net dus dan maar 16. crank is 160 hoor.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#76
(23-Feb-2024, 03:24 PM)mbaldizzone schreef:
(23-Feb-2024, 03:19 PM)Frutsel schreef: En ik mopper al dat 140mm cranks veel te kort zijn...
Dat 16" wieltje ziet er verhoudingsgewijs niet lekker uit, ik denk dat Gideonaut daar ook last van heeft.

Ja ik had liever 20 inch. 18 schuurde nog net dus dan maar 16. crank is 160 hoor.

ah, 105 is het type Doh
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#77
[Afbeelding: IMG-20240306-WA0010.jpg]

Laatste loodjes, bijna klaar. Gelukkig is het bijna mooi weer.

1.63cm past op een lowracer whahahaha.
Antwoord }
#78
Helemaal te gek,de fiets staat er!
Ben natuurlijk wel benieuwd hoe ie fietst!
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
MM/DID naven
Vziw zijn naven met ...Victor — 03:29 PM
MM/DID naven
MM - Michael van der...ZoefZoef — 02:39 PM
MM/DID naven
Oh, dan was ik abuis...Tijanus — 02:30 PM
Fietsreis Duinkerken - Straatsburg - Ei...
Dag 5 Ik werd vroeg ...Martin van Mourik — 02:22 PM
MM/DID naven
Optima / MMbicycles ...ZoefZoef — 02:19 PM
MM/DID naven
Ik heb hier twee rac...melle z — 02:01 PM
MM/DID naven
DID staat waarschijn...ZoefZoef — 02:00 PM
MM/DID naven
Over DID kan ik geen...Tijanus — 01:49 PM
MM/DID naven
Ik heb bij Tempelman...melle z — 01:09 PM
Kruissnelheid vs Gemiddelde snelheid
Op wat voor banden r...365cycle — 01:01 PM
Kruissnelheid vs Gemiddelde snelheid
Ik merk overigens da...Jeroen S — 12:37 PM
Voorvork Raptobike
De geveerde versie h...Jeroen S — 12:30 PM
OBT 2024 Rotterdam
Bij mij kwam ie binn...ZoefZoef — 09:32 AM
OBT 2024 Rotterdam
Route is via e-mail ...Willeke_IGKT — 08:45 AM
OBT 2024 Rotterdam
We waren de 111 alwe...365cycle — 01:17 AM
OBT 2024 Rotterdam
Ik ben wel overtui...ZoefZoef — 12:22 AM
OBT 2024 Rotterdam
Ik ben wel overtui...Wim -de roetsende — 12:05 AM