Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
De GENIALE marketing van de e-bike
Ter informatie:

Ik heb zitten denken waarom ik met deze grafiek de "mist inging".

De titel geeft: "E-bike bezit naar leeftijd." Had er gestaan: "E-bike bezit per leeftijdscategorie", was het me meteen duidelijk geweest. Het woordje naar impliceert dat het gaat om de verzameling van e-bike-bezitters en die dan opgesplitst word naar leeftijdscategorie. Dan is de som van alle categorieën 100. Bij "E-bike bezit per leeftijdscategorie" is de hoofdindeling leeftijdscategorie, waarbij voor elke categorie het E-bike-bezit wordt weergegeven.

Ik heb hetzelfde probleem als ik in de krant lees 5 van de 10 kinderen. Dan gaat het over 10 specifieke kinderen en hebben ze het over 5 van deze kinderen. Maar vaak bedoelen ze 5 op de 10 kinderen, oftewel 50 % van de kinderen.

Dit is voor mij zo voor de hand liggend dat het niet in mij gedachte opkomt dat dit anders gelezen kan worden. Dat echter het meerendeel van de mensheid dit wel anders leest blijft mij verbazen. Om Van Gaal te parafraseren: Is de rest nou zo slim of ben ik zo dom.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
Grappig, normaal gesproken begrijp ik dit soort dingen nooit of ik lees het anders dan 'de rest van Nederland'.

Maar deze grafiek begreep ik direct.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
ANWB-leden laten e e-bike thuis staan uit angst voor diefstal, meldt RTL. 

"29 procent van de ANWB-leden met een elektrische fiets laat die fiets een of meerdere keren per maand thuis uit angst voor diefstal. Dat zegt de ANWB na onderzoek onder 1400 leden."
Lig: Challenge Taifun | Fix: OnOne | Vouw: Dahon Bullhead
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
(17-Nov-2023, 04:56 PM)PieterTrapt schreef: ANWB-leden laten e e-bike thuis staan uit angst voor diefstal, meldt RTL. 

"29 procent van de ANWB-leden met een elektrische fiets laat die fiets een of meerdere keren per maand thuis uit angst voor diefstal. Dat zegt de ANWB na onderzoek onder 1400 leden."

Ook interessant is: hoeveel leden kopen wel eens een gestolen e-bike?
If it ain't broken, don't fix it!  Jouta | Quest 377
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , PieterTrapt , 365cycle
@bart: ik hoop niemand! Ondanks al mijn gemopper moet ik zeggen dat Van Moof dat goed voor elkaar had, het was (als ik de verhalen mag geloven) zinloos om er één te stelen, omdat een dief dat ding niet meer aan praat kreeg.
Lig: Challenge Taifun | Fix: OnOne | Vouw: Dahon Bullhead
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
(17-Nov-2023, 01:04 PM)Willeke_IGKT schreef: Alsof een leerling werd afgesnauwd door een docent.
Dat was zeker niet mijn intentie, maar ik geef onmiddellijk toe dat Tim wat ik bedoelde in de volgende post een stuk eloquenter verwoordde.

M5 Low Racer | Dries Baron | Optima Stinger | Challenge Hurricane
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , TimSch , 365cycle
(17-Nov-2023, 05:12 PM)PieterTrapt schreef: @bart: ik hoop niemand! Ondanks al mijn gemopper moet ik zeggen dat Van Moof dat goed voor elkaar had, het was (als ik de verhalen mag geloven) zinloos om er één te stelen, omdat een dief dat ding niet meer aan praat kreeg.

Dat was dan het enige dat ze goed voor elkaar hadden!!!!
Ook de legitieme eigenaar kreeg hem vaak niet meer aan de praat.
Groet,

Tom
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , PieterTrapt
(17-Nov-2023, 01:24 PM)Bart Verbeek schreef: Dit is de bron van de grafiek
Op diezelfde website zie ik:
E-bike-merk QWIC dreigt failliet te gaan: wat ging er mis? (bright.nl)

Citaat:Vraag naar e-bikes valt tegen 
Meer e-bike-fabrikanten hebben een zwaar jaar. De vraag naar elektrische fietsen valt tegen vergeleken met de grote toename tijdens de coronajaren. Bovendien was het voorjaar dit jaar erg koud en nat, waardoor de e-bike-verkoop laat op gang kwam. Daardoor bleven veel e-bike-merken met grote voorraden zitten, waardoor ze genoodzaakt waren om fikse kortingen te geven. Bovendien neemt de concurrentie op de e-bike-markt nog altijd toe. "De vraag naar e-bikes stagneert, waardoor retailers verzadigd zijn geraakt en de verkoopprijzen onder druk zijn komen te staan. Deze prijsdruk zorgt ervoor dat de hogere materiaal- en transportkosten niet doorberekend kunnen worden in de verkoopprijzen", aldus Anema. 
Dus ondanks de geniale marketing hebben sommige het toch erg moeilijk.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Ja, ha ha, goed gezien. Ach ja, de bomen kunnen niet tot in de hemel blijven groeien.
Lig: Challenge Taifun | Fix: OnOne | Vouw: Dahon Bullhead
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
(17-Nov-2023, 07:02 PM)Hardloper schreef:
(17-Nov-2023, 01:24 PM)Bart Verbeek schreef: Dit is de bron van de grafiek
Op diezelfde website zie ik:
E-bike-merk QWIC dreigt failliet te gaan: wat ging er mis? (bright.nl)

Citaat:Vraag naar e-bikes valt tegen 
Meer e-bike-fabrikanten hebben een zwaar jaar. De vraag naar elektrische fietsen valt tegen vergeleken met de grote toename tijdens de coronajaren. Bovendien was het voorjaar dit jaar erg koud en nat, waardoor de e-bike-verkoop laat op gang kwam. Daardoor bleven veel e-bike-merken met grote voorraden zitten, waardoor ze genoodzaakt waren om fikse kortingen te geven. Bovendien neemt de concurrentie op de e-bike-markt nog altijd toe. "De vraag naar e-bikes stagneert, waardoor retailers verzadigd zijn geraakt en de verkoopprijzen onder druk zijn komen te staan. Deze prijsdruk zorgt ervoor dat de hogere materiaal- en transportkosten niet doorberekend kunnen worden in de verkoopprijzen", aldus Anema. 
Dus ondanks de geniale marketing hebben sommige het toch erg moeilijk.
In een stad hier over de grens is een fietsenzaak die in coronatijd verhuisd is naar een groter pand,  nu staat het pand tot de nok toe vol met MTB E bikes, 
wat een éénzijdige handel nu heeft hij er wat kinderfietsjes bij staan, misschien volgen er nog ligfietsen?
Antwoord }
Bedankt door: PieterTrapt
(17-Nov-2023, 07:02 PM)Hardloper schreef: Op diezelfde website zie ik:
E-bike-merk QWIC dreigt failliet te gaan: wat ging er mis? (bright.nl)

Dus ondanks de geniale marketing hebben sommige het toch erg moeilijk.

Dit is gewoon een logisch gevolg van de rare tijd waar we de afgelopen jaren in geleefd hebben, meer sectoren hebben hier last van.
Even een gedachtenexperiment. Stel je voor, je bent fabrikant van een product en je produceert met 100 mensen 1000 eenheden per maand, waarmee je 5% van de markt in handen hebt (totaal dus 20000 per maand). Er breekt een crisis uit waardoor iedereen ineens het product wil hebben; de vraag verandert van 20000 naar 100000 per maand.
Produceren wordt door de crisis iets moeilijker, maar met hangen en wurgen kan je toch 1500 eenheden per maand uit je huidige team persen. Door te groeien van 100 naar 250 mensen kan je echter 5000 eenheden per maand uit je fabriek halen.
Wil je dan A of ga je toch voor B?
Scenario A: Lekker veilig, 1,5% van de markt met dezelfde 100 mensen 
Scenario B: Inspelen op de hype, je huidige marktaandeel met 150 mensen méér

We zijn een 2,5 jaar verder en zo abrupt als de crisis gekomen is komt die ook weer ten einde. Behalve dat stort de vraag naar je product (en dat van de concurrenten) ook ineens in als een plumpudding; de markt is oververzadigd, dus de vraag is lager dan voor de crisis. We wonen en werken echter in Nederland, waar medewerkers in 2,5 jaar gewoon een vast contract voor elkaar kunnen krijgen. Daarnaast heb je inmiddels een veel grotere productiehal en ook de opslag is gegroeid. Wat hebben we nu?

Scenario A: We hebben 1,5% van de markt in plaats van onze oude 5%, die is tegenwoordig echter geen 20000 per maand maar slechts 12000 per maand. We hebben aangetoond 1500 per maand te kunnen produceren en hebben dus wel wat financiële reserve opgebouwd, maar de markt heeft slechts 180 eenheden per maand nodig. Meer marketingbudget investeren zal resulteren in prijsvechten met de concurrentie. 
Scenario B: We hebben nog steeds 5% van de markt, de vraag bij ons is nu 600 eenheden per maand en we kunnen er 5000 produceren. 

In beide gevallen zullen we reserves op moeten eten en af moeten slanken wat er af te slanken valt. In Scenario B zal dit waarschijnlijk altijd nog iets makkelijker gaan dan in Scenario A, omdat zo'n snelle groei vaak ook tijdelijke groei is en je daar als ondernemer op inzet. Maar inderdaad, makkelijk gaat het zeker niet zijn.

En zeker nu, ruim 1,5 jaar na het eindigen van de laatste Corona-maatregelen, zijn er ondernemers die het vet van de botten hebben, en hun bedrijf in de tussentijd niet onvoldoende hebben kunnen aanpassen aan de veranderde omstandigheden. Of ze dat aan het begin van de Corona-crisis wel gedaan hebben of niet, is dus lang niet zo relevant als je zou denken.

PS: Het verbaast me dat we nog geen fraaie journalistiek hebben gelezen over gebeurtenissen bij fabrikanten van medische mondmaskers. Misschien is het product te eenvoudig ofzo, maar als er de afgelopen jaren een markt volatiel geworden is, is het die wel Big Grin
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Roepers , Willeke_IGKT
E-bikes en e-scooters doen veel meer voor het klimaat dan elektrische auto's (bright.nl)
If it ain't broken, don't fix it!  Jouta | Quest 377
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Hoekie
(20-Nov-2023, 08:38 AM)Bart Verbeek schreef: E-bikes en e-scooters doen veel meer voor het klimaat dan elektrische auto's (bright.nl)

Interessant, maar wel vooral internationaal waar. In Nederland gaat die vlieger echt niet op.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hoekie
(20-Nov-2023, 10:03 AM)365cycle schreef:
(20-Nov-2023, 08:38 AM)Bart Verbeek schreef: E-bikes en e-scooters doen veel meer voor het klimaat dan elektrische auto's (bright.nl)

Interessant, maar wel vooral internationaal waar. In Nederland gaat die vlieger echt niet op.

Vanwege het feit dat veel e-scooters en e-steps niet toegelaten zijn voor de openbare weg,  neem ik aan?
Antwoord }
Bedankt door:
(20-Nov-2023, 10:03 AM)365cycle schreef:
(20-Nov-2023, 08:38 AM)Bart Verbeek schreef: E-bikes en e-scooters doen veel meer voor het klimaat dan elektrische auto's (bright.nl)

Interessant, maar wel vooral internationaal waar. In Nederland gaat die vlieger echt niet op.
Tenzij we erin slagen om op het platteland de elektrische fiets en scooter autoritten te laten vervangen. Ik ben daarom voor bewaakte fietsenstallingen bij de kleinere stations.  Dan kunnen mensen met elektrofiets naar het station toe komen en hun reis met het ov vervolgen.  Ook het meenemen van fietsen in het ov moet ruimhartiger toegestaan worden. Ik zag in Zwitserland bussen met fietsstallingen op de achterkant.

Ik denk dat hier een wereld te winnen is en dat subsidies beter deze kant op kunnen stromen dan naar meer elektrische auto's.

Groet,
Marco
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , PieterTrapt
(20-Nov-2023, 01:41 PM)Roepers schreef:
(20-Nov-2023, 10:03 AM)365cycle schreef:
(20-Nov-2023, 08:38 AM)Bart Verbeek schreef: E-bikes en e-scooters doen veel meer voor het klimaat dan elektrische auto's (bright.nl)

Interessant, maar wel vooral internationaal waar. In Nederland gaat die vlieger echt niet op.
Tenzij we erin slagen om op het platteland de elektrische fiets en scooter autoritten te laten vervangen. Ik ben daarom voor bewaakte fietsenstallingen bij de kleinere stations.  Dan kunnen mensen met elektrofiets naar het station toe komen en hun reis met het ov vervolgen.  Ook het meenemen van fietsen in het ov moet ruimhartiger toegestaan worden. Ik zag in Zwitserland bussen met fietsstallingen op de achterkant.

Ik denk dat hier een wereld te winnen is en dat subsidies beter deze kant op kunnen stromen dan naar meer elektrische auto's.

Groet,
Marco

Van de week las ik van een bewaakte fietsenstalling bij een NS-station.  Op jaarbasis verdwenen er slechts 200 fietsen door diefstal..
De dieven gingen naar binnen met een oude fiets en reden naar buiten met een gestolen fiets.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , PieterTrapt
(20-Nov-2023, 01:23 PM)ZoefZoef schreef: Vanwege het feit dat veel e-scooters en e-steps niet toegelaten zijn voor de openbare weg,  neem ik aan?
Nee, vanwege het feit dat wij vantevoren al heel veel fietsten. Die mensen zijn grotendeels niet uit de auto op de E-tweewieler gestapt, maar van de gewone tweewieler.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , PieterTrapt
[qoute]Laten we vooral mensen die in een dag van Groningen naar Breda FIETSEN om familie te bezoeken niet bekritiseren over het feit dat ze daar enige ondersteuning bij hebben geregeld. Ik vind dit wel ver gaan. Dit lijkt me niet waar we de winst kunnen halen...[qoute]

Eens! Enige is dat ik een “echt zonder ondersteuning gereden Velomobiel rit rustig op strava zet. Met die e-ondersteuning is ie enkel voor het deel dat ik boven de 27,5 km/u over het fietspad sjees echt zelf gefietst dan ondersteunt het niet meer. Maar ik begrijp ook dat je een heerlijk comfortabele fiets aan een QV met ondersteuning hebt!

Freek
Antwoord }
Bedankt door: Roepers , Willeke_IGKT
(20-Nov-2023, 01:53 PM)ZoefZoef schreef:
(20-Nov-2023, 01:41 PM)Roepers schreef: Tenzij we erin slagen om op het platteland de elektrische fiets en scooter autoritten te laten vervangen. Ik ben daarom voor bewaakte fietsenstallingen bij de kleinere stations.  Dan kunnen mensen met elektrofiets naar het station toe komen en hun reis met het ov vervolgen.  Ook het meenemen van fietsen in het ov moet ruimhartiger toegestaan worden. Ik zag in Zwitserland bussen met fietsstallingen op de achterkant.

Ik denk dat hier een wereld te winnen is en dat subsidies beter deze kant op kunnen stromen dan naar meer elektrische auto's.

Groet,
Marco

Van de week las ik van een bewaakte fietsenstalling bij een NS-station.  Op jaarbasis verdwenen er slechts 200 fietsen door diefstal..
De dieven gingen naar binnen met een oude fiets en reden naar buiten met een gestolen fiets.

Dat is op het enorme aantal fietsen dat daar gestald wordt erg weinig. Maar er valt zeker het een en ander te verbeteren aan de stallingen. In de bewaakte stalling het Zaailand in Leeuwarden krijgt je fiets  een streepjescode en die wordt gescande samen met het labeltje dat je bij je hebt. Niet waterdicht, wel een stap voorwaarts. Op kleinere stations denk ik aan kluisjes waar je de fiets op dezelfde manier kunt stallen als je 0V-fietsen kunt ophalen met de automaat. Je stopt de je ov-kaart in de automaat. Die zoekt een kluis voor je op en als de je de fiets op wilt halen  stop je de OV-kaart weer in de automaat en die opent dan de kluis voor je.

Groet,

Marco
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(26-Nov-2023, 08:44 AM)Freek1970 schreef: Maar ik begrijp ook dat je een heerlijk comfortabele fiets aan een QV met ondersteuning hebt!
Ook zonder ondersteuning vind ik mijn QV lekker comfortabel. Haal best wel makkelijk 25-30km/u op comfortabele paden.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(20-Nov-2023, 01:41 PM)Roepers schreef: Tenzij we erin slagen om op het platteland de elektrische fiets en scooter autoritten te laten vervangen. Ik ben daarom voor bewaakte fietsenstallingen bij de kleinere stations...Ook het meenemen van fietsen in het ov moet ruimhartiger toegestaan worden. 

Ik zat zelf te fantaseren over overdekte fietspaden. Immers: wat is hét grote nadeel van fietsen? Dat je natregent. Daar helpt geen elektromotor tegen. Maar een overkapping helpt wélIn eerste instantie de langeafstandsfietspaden. Dus tussen steden, en vanuit forenzenplaatsen naar de steden. 

Duur? Ja, dit kost wat. Maar veel minder dan kostbare snelwegen en ook veel minder dan alle fossiele subsidies. Het kan allemaal best, als we het willen. 



[Afbeelding: chicago.jpg]

[Afbeelding: ?appId=21791a8992982cd8da851550a453bd7f&quality=0.9]
Lig: Challenge Taifun | Fix: OnOne | Vouw: Dahon Bullhead
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Wat dacht je van een velomobiel? Die is ook droog als je buiten de overdekte paden komt...
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , PieterTrapt , Hoekie
Met overdekte paden heb je ook meteen plek voor zonnepanelen, hoeven die niet in de wei of akker.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }
Bedankt door: Atrike , PieterTrapt
(27-Nov-2023, 10:49 AM)PieterTrapt schreef: [Afbeelding: ?appId=21791a8992982cd8da851550a453bd7f&quality=0.9]

Deze 'foto' is denk ik een impressie van het fietspad dat ze willen aanbrengen onder een nog te bouwen brug die over het Pannerdensch kanaal moet komen langs de Betuwelijn, als verlenging van de snelweg A15 van Bemmel naar Zevenaar.

Het plan was om het fietspad dus onder het wegdek aan te brengen. Op zich een interessant idee. Maar ik weet natuurlijk nu al dat dat vast te duur gaat worden en je als fietser gewoon in de herrie van die klote auto's moet fietsen. Of er komt gewoon helemaal geen fietspad, zoals ze in hun wijsheid ook besloten hebben voor de snelwegtunnel bij Maassluis / Rozenburg.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Fietsbennie
(27-Nov-2023, 12:28 PM)Lopopodium schreef: Deze 'foto' is denk ik een impressie van het fietspad dat ze willen aanbrengen onder een nog te bouwen brug die over het Pannerdensch kanaal moet komen langs de Betuwelijn, als verlenging van de snelweg A15 van Bemmel naar Zevenaar.

Zou best kunnen, ik pakte gewoon een plaatje van Google. 

Ik zat wat te fantaseren. Neem bijvoorbeeld dat achtelijke regionale vliegveld vlak bij mij: Groningen Eelde Airport. Verlieslijdend sinds de start in 1931 met geen zicht op verbetering (want: Groningen, Friesland en Drenthe zijn daarvoor te dunbevolkt). Dus de hut draait al 97 jaar op subsidies. Ook dit jaar wordt er weer € 22 miljoen ingepompt. Dus de politiek subsidieert structureel schadelijke activiteiten. 

Stel je eens voor dat we dat geld konden inzetten voor de fiets. Overdekte fietspaden! Betere paden! Bewaakte, overdekte stallingen! Ga maar door. Dat zou toch geweldig zijn?    

De kans is helaas klein.

(Even een politieke opmerking, hoop dat het mag: bij de geharnaste vóórstanders van de luchthaven behoort de PvdA. Daarom heb ik géén PvdA/GL gestemd. De PvdA is niet bereid om een marginaal vliegveld te sluiten voor het milieu. Die willen dus helemaal NIKS. 
- PvdA: "We moeten radicale veranderingen doorvoeren! Voor het milieu!"
-"OK, zullen we als eerste dat kutvliegveldje sluiten?" 
- "Nee! Zó radicaal ook weer niet hè?") 
Lig: Challenge Taifun | Fix: OnOne | Vouw: Dahon Bullhead
Antwoord }
Bedankt door:
(27-Nov-2023, 03:19 PM)PieterTrapt schreef: Stel je eens voor dat we dat geld konden inzetten voor de fiets. Overdekte fietspaden! Betere paden! Bewaakte, overdekte stallingen! Ga maar door. Dat zou toch geweldig zijn?    

Ik denk dat de kans groter is dat we straks weer 140 mogen rijden.
If it ain't broken, don't fix it!  Jouta | Quest 377
Antwoord }
Bedankt door: PieterTrapt


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Unieke Ligfiets €1500,-
Ik vind het wat kind...kuŝbiciklo — 09:36 PM
Unieke Ligfiets €1500,-
We hebben dit topic ...ZoefZoef — 09:29 PM
Unieke Ligfiets €1500,-
Nu voor €255,- Gr...Wim -de roetsende — 09:00 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ik ben vandaag blij ...Willeke_IGKT — 08:59 PM
Aangereden, en dus niet blij.
De letselschade advo...Willeke_IGKT — 08:49 PM
Spot
Flensen? Bedoel je...twilwel — 08:42 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Bovendien is de fa...Wim -de roetsende — 08:41 PM
Spot
Foto van de Spot? ...Wim -de roetsende — 08:24 PM
PODBike
Al zou ik best een...Wim -de roetsende — 08:22 PM
Aangereden, en dus niet blij.
Misschien moet ik er...Gideonaut — 08:20 PM
Aangereden, en dus niet blij.
En zo'n letselsc...ZoefZoef — 07:49 PM
Aangereden, en dus niet blij.
En zo'n letselscha...Gideonaut — 07:43 PM
Aangereden, en dus niet blij.
Politie, vriende...ZoefZoef — 07:32 PM
Spot
Foto van de Spot? th...Dharm2004 — 06:41 PM
Aangereden, en dus niet blij.
Is het programma : R...Dharm2004 — 06:33 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Volgens mij is het s...Gideonaut — 06:26 PM
Aangereden, en dus niet blij.
Hebben jullie het bi...Willeke_IGKT — 06:14 PM