Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Is de Mango nog steeds de moeite waard anno 2023?
#79
(15-Nov-2023, 12:22 PM)Hardloper schreef: Zelf verbaasde ik me erover dat van de Quest en Strada nog een nieuwe exemplaar uit Roemenië kwam dit jaar. Dus voor die personen was een relatief oude model zelfs zo de moeite waard dat ze een nieuwe bestelde.
De Strada ken ik minder goed, maar een late carbon Quest is nog altijd geen stakker. Er zit een bepaalde mix van comfort en snelheid in, en als die toevallig heel goed bij je past, waarom zou je dan een ander model kopen?

Het zou me zelfs niet verbazen dat als de Quest III op de markt komt er zo nu en dan iemand naar een oud model gaat blijven vragen.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#80
(15-Nov-2023, 12:36 PM)365cycle schreef: Het zou me zelfs niet verbazen dat als de Quest III op de markt komt er zo nu en dan iemand naar een oud model gaat blijven vragen.

Yup, mee eens.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
#81
Ligt denk ik ook aan je woon werk route of wat je ermee wilt. Voor echt lange woon werk ritten (of (vakantie) tochten) zijn dichte wielkasten fijn door de lage luchtweerstand daarom rijd ik Quest maar t komt wel met een prijs, t ding heeft een draaicirkel als een auto zeg 11 meter. Soms moet er een poot aan de grond om de fiets een of 2 x te steken ik heb in mijn route een haarspeldbocht die de Quest niet kan halen. Zit je route vol van die dan Mango of andere met open wielkasten.

Freek
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , PieterTrapt , Hoekie
#82
@Freek: je bedoelt "dan heb je de verkeerde route" Big Grin
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#83
(19-Nov-2023, 11:14 AM)365cycle schreef: @Freek: je bedoelt "dan heb je de verkeerde route" Big Grin

Is het je waard om in een quest dan 2.5 km op 30km om te rijden?
En dat dan 10x in de week?

Dat lastig steken in een aantal situaties is een zelfde dagelijkse route waar ik ook mee zit.
Een quest lijkt me ideaal op die lange stukken.
Maar om nu 2.5km om te rijden om dat te compenseren is nogal wat.
Qua tijd maak je dat nooit goed lijkt me.

Toch ben ik erg benieuwd om eens diezelfde tocht met een quest te rijden.
Zou een goede quest sneller zijn dan een QV?
Ondanks het ongemak van die grote draaicirkel?

Nu met de strada op 50mm banden is deze kortste route goed te doen.
Theo van velomobiel.nl zegt dat een QV met 28mm banden voor, dezelfde draaicirkel heeft als mijn strada met 50mm banden.
Qua snelheid is ie iets sneller dan mijn strada.
Maar ik heb nog geen idee hoe zich dat weer verhoudt met een quest.

Kan iemand me daar meer helderheid in geven?
Is er een lijst waarin de snelheden van alle velomobielen is weergegeven bij hetzelfde vermogen?
Dat zou best interessant zijn, lijkt me.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#84
365Cycle schreef Freek: je bedoelt "dan heb je de verkeerde route"

Nou, zou inderdaad nog kunnen ook, door de polder rijden vermijd dat ene haarspeldbochtje maar is verder, ik denk zo drie kilometer om. Ik werk mijn linkerbeen uit het spd pedaal duw achteruit en werk m met rechts naar voor. Op dat moment wens je even een achteruitversnelling, lastig te maken waarschijnlijk en een of andere solex achtige aandrijfrol plus e-motor die t klusje voor me op de boordaccu doet ook, plus dat zon ding ook weer een pond weegt, niet handig voor een man met middelbare leeftijd die de fietsconditie vanwege een jaar niet fietsen vanwege een bil blessure weer moet opbouwen… ik trap nou denk ik vaak ongeveer 100 watt, waar die geniale polyester Quest dan ongeveer 31 km/u van maakt.

Freek
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , PieterTrapt
#85
Wat dat betreft lijkt de Tuna me een mooie velomobiel. Wel dichte wielkasten maar toch een redelijke draaicirkel.
Lig: Challenge Taifun | Fix: OnOne | Vouw: Dahon Bullhead
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#86
(19-Nov-2023, 09:41 PM)PieterTrapt schreef: Wat dat betreft lijkt de Tuna me een mooie velomobiel. Wel dichte wielkasten maar toch een redelijke draaicirkel.

Nadeel is wel dat je zonder voetgaten, en zonder toegang tot je voorwielen je erg moeilijk achteruit steekt (Als je armen lang genoeg zijn kan je je op de grond afzetten, maar verder is het uitstappen geblazen Smile )

Maar inderdaad, de Tuna was qua draaicirkel vergelijkbaar met mijn DF XL op 32-406 CCU's
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , PieterTrapt
#87
Kan altijd vragen of ze bij de Tuna 1 voetgat uit willen zagen? en dan doe er er zo'n tape-werkje over van: https://www.velomobielonderdelen.nl/prod...oetengaten
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#88
(19-Nov-2023, 09:21 PM)Freek1970 schreef: 365Cycle schreef Freek: je bedoelt "dan heb je de verkeerde route"

Nou, zou inderdaad nog kunnen ook, door de polder rijden vermijd dat ene haarspeldbochtje maar is verder, ik denk zo drie kilometer om. Ik werk mijn linkerbeen uit het spd pedaal duw achteruit en werk m met rechts naar voor. Op dat moment wens je even een achteruitversnelling, lastig te maken waarschijnlijk en een of andere solex achtige aandrijfrol plus e-motor die t klusje voor me op de boordaccu doet ook, plus dat zon ding ook weer een pond weegt, niet handig voor een man met middelbare leeftijd die de fietsconditie vanwege een jaar niet fietsen vanwege een bil blessure weer moet opbouwen… ik trap nou denk ik vaak ongeveer 100 watt, waar die geniale polyester Quest dan ongeveer 31 km/u van maakt.

Freek

3km om is een paar minuten in een velomobiel als je lekker kan doorrijden. Merk je eigenlijk niet als je een lekkere rit hebt verder.
Overwegen waard mijns inziens om je de ergernis van de haarspeldbocht te sparen.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#89
Ik rijd op de heenweg naar het werk 1 km om op 10 kilometer, omdat die omweg gewoon heel erg veel beter loopt dan de beide andere alternatieven. Alternatief 1 heeft een stel onoverzichtelijke scherpe bochten, verplichte oversteekjes waar ik moet stoppen. Een stukje van ca 1 kilometer zit ik dan gemiddeld op 10 km/h ofzo. Alternatief 2 gaat langs de grote basisschool van het dorp, ca 300 leerlingen, twee richtingen fietspad achter een heggetje wat bijna net zo hoog is als ik in mijn Velomobiel. Ik kom daar dan langs als de kinderen allemaal naar school gaan.

Omrijden via het industrieterrein gaat probleemloos. Heb ik 1 rotonde waar ik meestal moet stoppen, maar verder kan ik ongehinderd met 30-35 km/h doorrijden. ( mijn velomobiel is niet heel snel en ik ook niet)

Op de terugweg ga ik dan wel weer langs die school, dan zijn de meesten al weg, het scheelt me een linke oversteek naar een enkelzijdig fietspad wat op de terugweg aan de verkeerde kant ligt.

Mijn snelste woonwerkroute is op de heenweg dus anders als op de terugweg.

De kortste route is lang niet altijd de snelste en een beter vloeiende route die langer is, kan veel sneller zijn. Hoe sneller je Velomobiel is, hoe meer voordeel je kunt halen op een route waar je ongehinderd door kunt jakkeren. Zeker bij langere afstanden maakt dat steeds meer uit.

Met een langzame Velomobiel gebruik je slechts een beperkt deel van het potentieel dat het concept Velomobiel je kan bieden. De Mango zit qua snelheid echt aan de onderkant van wat mogelijk is. Ongeveer zoals die stadsfiets met terugtraprem niet helemaal representatief is voor het concept rechtop fiets.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#90
Beetje late reactie maar ben net nieuw op het forum en wilde toch ook mijn ervaring even delen.

Ik heb jarenlang in een vroege mango (nr 27) gereden en het is een leuke velomobiel om mee te beginnen. Ze zijn intussen al wat ouder dus ze zullen niet meer de hoofdprijs kosten dus prima als eerste velombiel. De voordelen zijn al genoemd, hij is relatief kort dus makkelijk te stallen, hij heeft een kleine (voor een velomobiel) draaicircel dus als je veel in de stad rijdt kan dat handig zijn en hij is precies 75cm breed dus je mag er ook mee op de weg. Ik ben zelf 1m80 en ik vond de binnenruimte heel behoorlijk, alleen als je echt lompe grote schoenen aanhad schuurde ik wel eens tegen de bovenkap aan. Opbergruimte achterin is ok. De aandrijflijn is volledig binnen dus slijtage hieraan is minimaal en dat is maar goed ook want je kan overal best slecht bij. Andere velomobielen hebben vaak een serviceluik of andere toegangsopties, die heeft de mango niet of nauwelijks. Alles moet via het instapgat of via de voetengaten. Ik had altijd wel veel gezeur met mijn remmen, vaak bleef er eentje 'haken', uiteindleijk met een set nieuwe remmen opgelost maar hou er rekening mee dat dat soort dingen wel een keer vervangen moeten worden op een wat oudere velomobiel.

Dan het rijden. De mango is nog van glasvezel en relatief zwaar (35kg leeg) en dat merk je elke keer als je wilt optrekken of omhoog fietst. Ook aerodynamisch is het geen wonder. Het is leuk dat je op de rijbaan mag maar je moet echt heel stevig doortrappen om met het verkeer mee te komen. Langdurige rond de 50km/u fietsen is er echt gewoon niet bij tenzij je een sterke rijder bent.
Ik kan zelf langdurige rond de 180w leveren en met de mango kom je dan op rond de 35km/u uit. Maximaal vermogen dat ik ongeveer kan leveren is 450w en dat betekent een topsnelheid van 60km/u maar dat is echt maar heel kort vol te houden (voor mij dan). Even een stukje met 50km/u over de rijbaan om een lastig punt op het fietspad te vermijden kan wel en deed ik ook regelmatig maar kost je wel gewoon veel energie dus verwacht niet dat je dat hele stukken vol kunt houden.
Ik pakte dan ook eigenlijk altijd het fietspad en deed het gewoon wat kalmer aan. Voor de mango voelt een kruissnelheid van rond de 35km/u voor mij het beste aan. De mango is eigenlijk gewoon te langzaam voor de weg dus pas je verwachtingen daar op aan.

Dan de wegligging:
Op klinkerweggetjes wilde de achterkant nog wel eens gaan dribbelen als je de achterband teveel had opgepompt, op te lossen met een bredere achterband en lagere luchtdruk. De vering is comfortabel maar niet gemaakt voor snelle trillingen zoals klinkerwegen. Ook niet voor snel genomen bochten overigens, dan heb je echt stuggere veren nodig aan de voorkant. Ben 1 keer op mijn kant geeindigd door een te snel genomen bocht icm een weg die verkeerd verkant was en als ik op de weg reed moest ik voor rotondes ook wel echt afremmen. Als je door wilt rijden met de mango raad ik aan echt stuggere veren te monteren.

Dan de befaamde 'korte' draaicircel: Ja de mango heeft tov andere velomobielen een kortere draaicircel maar dat betekent niet dat je nooit in de problemen komt. Korte bochtjes met vlak daarnaast de drukknop voor een verkeerslicht zijn ook met een mango onbereikbaar, ik had een stokje in de mango liggen om die 'op afstand' in te kunnen drukken maar regelmatig moest ik er toch half uit klimmen om erbij te kunnen of achteruit 'flintstonen' en steken om een bocht te kunnen maken. ja korte bochtjes gaan makkelijker met de mango maar sommige fietspaden zijn nu eenmaal zo slecht ontworpen dat je ook met de mango gewoon zult moeten steken, dan is het wel makkelijk dat je ook op de weg mag om die situaties engiszins te vermijden waar dat kan.

Qua comfort: Wat mij betreft utistekend. Van de zithouding tot het veercomfort is gewoon prima. Weerbescherming is ook gewoon goed. Met de standaard foam regenkap erop blijf je redelijk droog bij regen en redelijk warm wanneer het koud is. wel lekte de regen nog wel eens langs de klittenband sluitingen van de regenkap naar binnen.
Ik had ook een wim schermer racekap gekocht en dat gaf echt uitstekende weersbescherming maar was wel heel lastig bij verkeerslichten die je niet 'zien' en je het knopje moet indrukken, elke keer alle klittebandjes losmaken en de kap beethouden (hij waait zo weg!) is gewoon niet fijn. datzelfde geldt natuurlijk voor de standaard regenkap maar als die wegwaait is ie niet beschadigd (en kost geen paar honderd euro) en kan je even onder de bovenkap schuiven zodat hij niet wegwaait. Ik meen echter dat dit zelfs bij de nieuwste exemplaren van velomobiel.nl nog steeds zo werkt dus dat is niet specifiek een nadeel van de mango op zich. De racekap doet overigens op een mango bar weinig voor je topsnelheid. Ik heb geen exacte meetgegevens maar voor mijn gevoel scheelde het maximaal zo'n 2km/u. Wel was het enorm comfortverhogend, geen windgeruis om je hoofd en droog bij regen. Als ik weer een velomobiel koop is een dergelijke racekap een must-have.

Dus is de mango nog de moeite waard, dat ligt dus helemaal aan je usecase. Waarom wil je een velomobiel. Wil je gewoon lekker comfortabel rijden, droog zitten en is een kortere draaicircel een must dan is de mango zeker nog de moeite waard als je hem niet al te duur koopt. Wil je met heel weinig moeite hogere snelheden rijden of met weinig inspanning lange afstanden doen of kom je veel klimmetjes tegen onderweg dan nee.
Antwoord }
#91
Metro2005, welkom op dit forum.

Veel leesplezier gewenst. Over schrijfplezier beschik je al  Wink 

Ik vind jouw review eigenlijk wel heel goed en compleet. Ik had één van de allereerste Mango's.

Ik heb nog één toevoeging. De Mango is zeer zijwindgevoelig. 
Ik rijd nu in mijn 4e vm en ik heb dus wel wat vergelijkingsmateriaal.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - 272 - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#92
(31-Dec-2023, 10:50 AM)Wim -de roetsende schreef: Metro2005, welkom op dit forum.

Veel leesplezier gewenst. Over schrijfplezier beschik je al  Wink 

Ik vind jouw review eigenlijk wel heel goed en compleet. Ik had één van de allereerste Mango's.

Ik heb nog één toevoeging. De Mango is zeer zijwindgevoelig. 
Ik rijd nu in mijn 4e vm en ik heb dus wel wat vergelijkingsmateriaal.

Dank je Smile  
Ik heb geen andere velomobielen gehad dus heb geen vergelijkingsmateriaal maar zijwindgevoeligheid is niet iets dat me in negatieve zin was opgevallen bij de mango. Je merkte het natuurlijk wel maar echt gevaarlijk werd het nooit.  Zal ongetwijfeld bij andere (nieuwere) velomobielen minder zijn.

Ben intussen wel met een schuin oog aan het kijken om weer een velomobiel te kopen maar zou zelf geen mango meer willen omdat ik wat snellers / efficienters wil.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hoekie
#93
(31-Dec-2023, 11:10 AM)metro2005 schreef: Ik heb geen andere velomobielen gehad dus heb geen vergelijkingsmateriaal maar zijwindgevoeligheid is niet iets dat me in negatieve zin was opgevallen bij de mango. Je merkte het natuurlijk wel maar echt gevaarlijk werd het nooit.  Zal ongetwijfeld bij andere (nieuwere) velomobielen minder zijn.

Ben intussen wel met een schuin oog aan het kijken om weer een velomobiel te kopen maar zou zelf geen mango meer willen omdat ik wat snellers / efficienters wil.

Dat is ook mijn argument voor de aanschaf van een Mango als eerste VM, zijwind gevoeligheid is totaal nieuw en je went aan wat je rijdt.

Ik ben van een Quest naar een Strada overgestapt en vind de grotere zijwind gevoeligheid geen probleem, merk het maar zelden.

metro2005 veel plezier met het uitzoeken van een nieuwe VM.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }
Bedankt door: Hoekie
#94
(19-Nov-2023, 09:00 PM)GerDilven schreef: Is het je waard om in een quest dan 2.5 km op 30km om te rijden?
En dat dan 10x in de week?
Oeps, deze had ik nog even gemist. Ehh... JA! Volmondig ja. 
Vrij nauwkeurig zelfs Big Grin 
Mijn woon-werkroute in de Quest begon als 26 km, want ik dacht slim te zijn en de route zo kort mogelijk te maken.
Al vrij snel ontdekte ik dat je niet heel blij wordt van de hele tijd optrekken, en toen groeide de route naar 29.2-29.8 km (er zat wat variatie in).

Op de langste route was ik meestal het snelst. Met de DF was ik grappig genoeg vaak sneller op de kortere van die 2 varianten, omdat de acceleratie van de DF veel beter was. De stoplichten maakten minder uit.

@metro2005: Welkom! En als je een nieuwe velomobiel uit wil proberen kan ik er een paar aanraden op basis van je verhaal:
- Tuna, omdat die bijna alle eigenschappen heeft waar je over vertelt, maar ook veeeeel efficiënter is dan de Mango. 
- Bülk, want nog iets sneller dan de Tuna, de ventilatie is voor een moderne velo goed en je toerkap gaat nooit wegwaaien want die zit vast Smile
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hoekie
#95
(31-Dec-2023, 12:46 PM)365cycle schreef:
(19-Nov-2023, 09:00 PM)GerDilven schreef: Is het je waard om in een quest dan 2.5 km op 30km om te rijden?
En dat dan 10x in de week?
Oeps, deze had ik nog even gemist. Ehh... JA! Volmondig ja. 
Vrij nauwkeurig zelfs Big Grin 
Mijn woon-werkroute in de Quest begon als 26 km, want ik dacht slim te zijn en de route zo kort mogelijk te maken.
Al vrij snel ontdekte ik dat je niet heel blij wordt van de hele tijd optrekken, en toen groeide de route naar 29.2-29.8 km (er zat wat variatie in).

Op de langste route was ik meestal het snelst. Met de DF was ik grappig genoeg vaak sneller op de kortere van die 2 varianten, omdat de acceleratie van de DF veel beter was. De stoplichten maakten minder uit.

@metro2005: Welkom! En als je een nieuwe velomobiel uit wil proberen kan ik er een paar aanraden op basis van je verhaal:
- Tuna, omdat die bijna alle eigenschappen heeft waar je over vertelt, maar ook veeeeel efficiënter is dan de Mango. 
- Bülk, want nog iets sneller dan de Tuna, de ventilatie is voor een moderne velo goed en je toerkap gaat nooit wegwaaien want die zit vast Smile

Dank je wel. De Bülk had ik ook al op de radar maar heb mijn oog vooral laten vallen op de snoek en de quatrovelo en wellicht een quest. De snoek natuurlijk vanwege de extreme efficiency maar of hij in het dagelijkse verkeer praktisch genoeg is? Draaicirkel van 14 meter.. oef en heul laag, ik kwam met de mango sommige drempels al niet over zonder de bodem over de grond te schrapen. De QV lijkt praktisch en toch vlot en heeft wat meer bodemvrijheid (en mag op de weg) maar zal wat langzamer zijn, hopelijk wel vlotter dan de mango. Ook ben ik benieuwd of de niet helemaal dichte 'race' kap (hoofd in kap) goed genoeg is bij regen en kou? Zou fijn zijn als er een tabelletje is ergens met welke snelheden je bij een bepaald vermogen haalt om velomobielen onderling te kunnen vergelijken. Doel is een kruissnelheid van 40-45km/u bij 180-200w , geen idee of de QV dat haalt? De snoek volgens mij wel.

Denk dat ik in het voorjaar eens ga proberen in beide een proefrit te maken maar ik ben bang dat de wachttijd behoorlijk lang gaat zijn gezien het orderboek bij velomobiel.nl
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#96
(31-Dec-2023, 02:29 PM)metro2005 schreef:
(31-Dec-2023, 12:46 PM)365cycle schreef:
(19-Nov-2023, 09:00 PM)GerDilven schreef: Is het je waard om in een quest dan 2.5 km op 30km om te rijden?
En dat dan 10x in de week?
Oeps, deze had ik nog even gemist. Ehh... JA! Volmondig ja. 
Vrij nauwkeurig zelfs Big Grin 
Mijn woon-werkroute in de Quest begon als 26 km, want ik dacht slim te zijn en de route zo kort mogelijk te maken.
Al vrij snel ontdekte ik dat je niet heel blij wordt van de hele tijd optrekken, en toen groeide de route naar 29.2-29.8 km (er zat wat variatie in).

Op de langste route was ik meestal het snelst. Met de DF was ik grappig genoeg vaak sneller op de kortere van die 2 varianten, omdat de acceleratie van de DF veel beter was. De stoplichten maakten minder uit.

@metro2005: Welkom! En als je een nieuwe velomobiel uit wil proberen kan ik er een paar aanraden op basis van je verhaal:
- Tuna, omdat die bijna alle eigenschappen heeft waar je over vertelt, maar ook veeeeel efficiënter is dan de Mango. 
- Bülk, want nog iets sneller dan de Tuna, de ventilatie is voor een moderne velo goed en je toerkap gaat nooit wegwaaien want die zit vast Smile

Dank je wel. De Bülk had ik ook al op de radar maar heb mijn oog vooral laten vallen op de snoek en de quatrovelo en wellicht een quest. De snoek natuurlijk vanwege de extreme efficiency maar of hij in het dagelijkse verkeer praktisch genoeg is? Draaicirkel van 14 meter.. oef en heul laag, ik kwam met de mango sommige drempels al niet over zonder de bodem over de grond te schrapen. De QV lijkt praktisch en toch vlot en heeft wat meer bodemvrijheid (en mag op de weg) maar zal wat langzamer zijn, hopelijk wel vlotter dan de mango. Ook ben ik benieuwd of de niet helemaal dichte 'race' kap (hoofd in kap) goed genoeg is bij regen en kou?  Zou fijn zijn als er een tabelletje is ergens met welke snelheden je bij een bepaald vermogen haalt om velomobielen onderling te kunnen vergelijken.  Doel is een kruissnelheid van 40-45km/u bij 180-200w , geen idee of de QV dat haalt? De snoek volgens mij wel.

Denk dat ik in het voorjaar eens ga proberen in beide een proefrit te maken maar ik ben bang dat de wachttijd behoorlijk lang gaat zijn gezien het orderboek bij velomobiel.nl

De Tuna is lekker wendbaar. En met een zonnedak op de fiets zit je niet geheel gesloten. Het beste is om ook bij ICB langst te gaan als je een goede afgewogen keus wil maken

gr.

Piet
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , metro2005
#97
Als je de Snoek interessant vindt zou ik de Bülk zeker ook proberen. De kap is een groot voordeel van dat model, echt badkuip rijden doe ik toch ook vaker dan ik verwacht had, en het is naast de Milans de enige met dat typische Milan-gevoel.
Bodemvrijheid heeft niet zozeer met de hoogte te maken, meer met de vorm van de neus en de plaats van de wielen. M'n DF is hoger dan m'n Bülk, maar schraapt vaker. De Tuna waar ik 1000 km mee afgelegd heb schraapte ook minder vaak dan m'n DF. Zit toch allemaal net even anders, en die staat wel net iets hoger.

Een nieuwe Quest, eerlijk gezegd zou ik dan liever zoeken naar een jonge tweedehandse. Scheelt bakken geld die je er met een nieuwe nooit uithaalt als je 'm toch ooit gaat verkopen. Van de QV is er maar weinig aanbod, dus dan is de keus wat logischer.

Snelheid hangt bij alle fietsen af van de exacte omstandigheden. In de zomer is een QV zeker sneller dan een Mango, in de winter bij ongunstige wind zou de Mango nog weleens in het voordeel kunnen zijn, zeker als je graag op F-Lites/GoCycles rijdt.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , metro2005
#98
(31-Dec-2023, 02:29 PM)metro2005 schreef:   Doel is een kruissnelheid van 40-45km/u bij 180-200w , geen idee of de QV dat haalt? 
[Afbeelding: flow.png]
Ik woog gisteren tussen de 66 en 67kg.
67*2,43 = gemiddeld 163 watt met een snelheid iets onder de gemiddeld 40km/u op 1 rechte geasfalteerde voorrangsweg. Een keer flink geremd tot rond de 30km/u. Dus trek hier je conclusies uit. Ik heb trouwens een MD drive inzitten.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , metro2005


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 3 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Uit de media ligfiets nieuws
De kale versie van d...Willeke_IGKT — 01:11 AM
Voorvork Raptobike
Maar nee de voor...GHOOGEN — 01:10 AM
Fietstocht berichten en beelden
Ik heb vandaag de Wi...Martin van Mourik — 12:43 AM
Uit de media ligfiets nieuws
Wel glasvezel (en a...Gideonaut — 12:03 AM
Uit de media ligfiets nieuws
Volgens mij heb ik...Roepers — 11:08 PM
Voorvork Raptobike
Ik ervaar mn m5 ...JarnoH — 09:20 PM
Uit de media ligfiets nieuws
haha ja toen nog z...Lopopodium — 09:12 PM
Voorvork Raptobike
Beetje off-topic: ...Tijanus — 08:41 PM
Uit de media ligfiets nieuws
haha ja toen nog zak...Gideonaut — 08:06 PM
Uit de media ligfiets nieuws
Dan moet je ook te...Willeke_IGKT — 07:15 PM
High-end M5 CHR van AxelH vanaf €3400
Op marktplaats stond...blokdoorn — 06:14 PM
Voorvork Raptobike
Ik ervaar mn m5 ...blokdoorn — 06:11 PM
Voorvork Raptobike
Beetje off-topic: wa...melle z — 05:51 PM
Voorvork Raptobike
Hoog gewicht komt ...Tijanus — 05:44 PM
Voorvork Raptobike
Maar nee de voorvo...Gideonaut — 04:30 PM
Voorvork Raptobike
Ik vind een Champion...melle z — 04:15 PM
Voorvork Raptobike
Ik ervaar mn m5 ch...GHOOGEN — 03:02 PM