Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ervaringen met de Tuna
De Tuna is gebaseerd op de DFxl en die is helaas gewoon te groot voor mij. De gewone DF paste prima, maar die had juist weer die open wielkasten. Juist met die kappen vind ik de Tuna zo'n ongelooflijk slimme oplossing. Gemakkelijk een wiel vervangen bij een lekke band. Ideaal en zo snel.

Ik ben heel benieuwd hoe een Snoek-L gaat aanvoelen. Ook te groot ben ik bang, aangezien Theo erin past. Helaas heeft een Snoek ook geen kappen, misschien toch maar gewoon heel lang in de SL blijven rijden  Cool
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Willeke_IGKT
(08-Mar-2024, 04:10 PM)Wim -de roetsende schreef: Ik ben heel benieuwd hoe een Snoek-L gaat aanvoelen. Ook te groot ben ik bang, aangezien Theo erin past. Helaas heeft den Snoek ook geen kappen, misschien toch maar gewoon heel lang in de SL blijven rijden  Cool 
Denk dat de toegevoegde waarde vanaf een SL Mk7 naar een Snoek beperkt is. Dat geldt ook voor Bülk -> Snoek L, maar behalve dat er een paar dingen anders zijn die ik juist fijn vind is het ook gewoon leuk Big Grin 
Ik begrijp niet precies waarom er geen "Tuna S" gemaakt wordt. Volgens mij zijn er meerdere mallen voor de gewone DF, en de gewone DF wordt nu helemaal weinig verkocht, dus één aanpassen lijkt me de moeite waard.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Ik ben eigenlijk het meest benieuwd naar wat die directe aandrijflijn van een Snoek nou scheelt met de aandrijflijn van de SL.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(08-Mar-2024, 04:34 PM)Wim -de roetsende schreef: Ik ben eigenlijk het meest benieuwd naar wat die directe aandrijflijn van een Snoek nou scheelt met de aandrijflijn van de SL.
Ik denk nog best wel wat. De SL van HT Life Style is een goed onderhouden Mk4, maar wel één met de mastversteviging van een Mk7 erin gelamineerd.
Hij ervaart echter toch juist met veel optrekken voordeel van de overstap naar een nieuwe Snoek. Daarbij is de achterkant van die Mk4 mogelijk nog wat strakker dan die van een Mk5-6-7, want er is geen vering om kracht in te verliezen.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Zal er op een wielrenforum ook zo gediscussieerd worden over de verschillende wielrenfiets modellen?  Tongue
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door:
(08-Mar-2024, 04:37 PM)365cycle schreef:
(08-Mar-2024, 04:34 PM)Wim -de roetsende schreef: Ik ben eigenlijk het meest benieuwd naar wat die directe aandrijflijn van een Snoek nou scheelt met de aandrijflijn van de SL.
Ik denk nog best wel wat. De SL van HT Life Style is een goed onderhouden Mk4, maar wel één met de mastversteviging van een Mk7 erin gelamineerd.
Hij ervaart echter toch juist met veel optrekken voordeel van de overstap naar een nieuwe Snoek. Daarbij is de achterkant van die Mk4 mogelijk nog wat strakker dan die van een Mk5-6-7, want er is geen vering om kracht in te verliezen.

Hoe lang is Arend-Jan eigenlijk? Ik weet dat hij niet HT Life Style is hoor.

Ik heb hem bij ICB ontmoet, maart volgens mij is hij niet zo lang. Gaat mij om de passing in de Snoek-L. Vandaar deze vraag.

@Arend-Jan, als jij dit ziet, dan is deze vraag voor jou bedoeld  Big Grin
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Hij ziet het nu niet denk ik, maar een paar cm over de 1.80.

(08-Mar-2024, 07:17 PM)Hardloper schreef: Zal er op een wielrenforum ook zo gediscussieerd worden over de verschillende wielrenfiets modellen?  Tongue
Ja Smile
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
En op basgitaarforums wordt ein-de-loos geouwehoerd over bassen (Fender of Musicman? Zelf een Warmoth bas in elkaar zetten? Of een bas van een lokale gitaarbouwer ("ja maar die raak je 2ehands nooit meer kwijt").... Hout of grafiet? Fretloos? En zo ja, wel of niet met lijntjes?), elementen (singlecoils of humbuckers? En dan kmpt iemand met best of both "stacked humbuckers", ja maar dat is het toch niet écht, enz enz), snaren (hoe dik, welk merk, heo vaak vervangen, flatwound of tochh maar gewoon roundwound), versterkers (analoog? digitaal? of toch maar een ouderwetsche Ampeg of Orange buizenbak?), luidsprekers (4x10? 1x15? of toch maar 12" speakers?), pedaaltjes, draagbanden, oordopjes...... Heerlijk!

En weer terug naar de Tuna.

Wat is er te zeggen over de kettinglijn van de Tuna? Dank jullie! Het lijkt me een fantastische fiets voor mij en ik heb de hele winter "open" doorgefietst dus nu mag het van mij (mits de spaarpot het toelaat)

Die kettinglijn dus: beetje efficiënt? Dank !

(08-Mar-2024, 04:10 PM)Wim -de roetsende schreef: De Tuna is gebaseerd op de DFxl en die is helaas gewoon te groot voor mij. De gewone DF paste prima, maar die had juist weer die open wielkasten. Juist met die kappen vind ik de Tuna zo'n ongelooflijk slimme oplossing. Gemakkelijk een wiel vervangen bij een lekke band. Ideaal en zo snel.

Hoe lang ben jij, Wim? Ik denk over de Tuna, ben zelf 1,85m en ik weeg 68kg. Dus 'gemiddelde' lengte en vrij tenger postuur. Geen idee of de standaard Tuna goed is voor mij (natuurlijk is beste antwoord om een proefrit te maken, maar we zitten nu hier op dit forum dus ik vraag het alvast :-)
Lig: Challenge Taifun | Fix: OnOne | Vouw: Dahon Bullhead
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(08-Mar-2024, 08:58 PM)PieterTrapt schreef: Hoe lang ben jij, Wim? Ik denk over de Tuna, ben zelf 1,85m en ik weeg 68kg. Dus 'gemiddelde' lengte en vrij tenger postuur. Geen idee of de standaard Tuna goed is voor mij (natuurlijk is beste antwoord om een proefrit te maken, maar we zitten nu hier op dit forum dus ik vraag het alvast :-)
Ik ben een kop kleiner dan jou schat ik. Heb ongeveer dat gewicht en had niet de indruk dat de Tuna voor mij te groot was. Mocht ik niet de QV hebben gekozen, dan was het de Tuna geworden. Ik heb niet uitgebreid proef gereden, een blokje om. En als ik hoor dat de Tuna gebasseerd is op de DF XL. En dat die voor lange mensen is. Dan moet denk ik de Tuna wel passen met jou lengte. Want jij zit tussen mij en Ymte in kwa lengte. En Ymte en ik passen er beide in.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , PieterTrapt
Volgens mij is de kettinglijn op de Tuna precies dezelfde als op de DF. Dat is best heel netjes. Loopt in beide gevallen helemaal binnen in de body. En dat wordt eigenlijk niet vies. Je kunt heel erg lang met een velomobielketting doen.

@wim de roetsende, die meneer van de Aldenhovenvideo heeft nog meer mooie video's van dat raceweekend en andere races. Daar komt ook vast wel ergens een Tuna langs.

Wielrenners kopen iedere twee jaar een nieuwe omdat er iemand is die zegt dat die echt heel veel is dan de vorige. Of er moet ook een Gravelbike bij komen etc. En hoeveel langzamer is zo'n gravelbike dan?
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Tijanus
(06-Mar-2024, 11:46 AM)JanBurp schreef: Beste gewichtsbesparing is toch nog altijd gewoon heeel veeel fietsen en afvallen ;-)
Afvallen lukt mij alleen maar met een dieet. Om heel veel te fietsen moet ik ook heel veel eten & drinken. Per saldo kom ik dan zelfs aan. Zullen de spieren wel zijn  Smile

(08-Mar-2024, 04:11 PM)365cycle schreef: Ik begrijp niet precies waarom er geen "Tuna S" gemaakt wordt.
Of een Bülk met wieldeksels  Idea
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , PieterTrapt
(08-Mar-2024, 08:58 PM)PieterTrapt schreef: En weer terug naar de Tuna.

Wat is er te zeggen over de kettinglijn van de Tuna? Dank jullie! Het lijkt me een fantastische fiets voor mij en ik heb de hele winter "open" doorgefietst dus nu mag het van mij (mits de spaarpot het toelaat)

Die kettinglijn dus: beetje efficiënt?  Dank !

Hoe lang ben jij, Wim? Ik denk over de Tuna, ben zelf 1,85m en ik weeg 68kg. Dus 'gemiddelde' lengte en vrij tenger postuur. Geen idee of de standaard Tuna goed is voor mij (natuurlijk is beste antwoord om een proefrit te maken, maar we zitten nu hier op dit forum dus ik vraag het alvast :-)

De vm-en van velomobiel.nl hebben een iets efficiëntere kettinglijn dan van ICB/dhr. DF is mij ingefluisterd, maar anderen kunnen dat beter uitleggen. Heeft te maken met het feit dat de ketting bij velomobiel.nl over de 'middentunnel' gaat en bij de fietsen van dhr. DF gaat de aandrijvende ketting best steil naar beneden onder die tunnel door via een grote kettingrol. Ook bij de Tuna dus.

Ik ben 1.77m en ik weeg 77kg. Ik ben een Roeifietser  Wink 

Ik pas qua schouderbreedte niet in een gewone Snoek. Wel in een DF en ik pas net in een SL (geen schouderopvulstukjes nodig).

Ik vond de DFxl veel te groot, maar toen ik in de Tuna van Peter zat viel de grootte mij mee. Peter heeft ongeveer dezelfde afmetingen als ik, maar dan veel tengerder. Deze Tuna stond dus al redelijk goed voor mij afgesteld. 

Ik vind alleen die ophangriempjes van de stoel verschrikkelijk. Nou heeft Arend-Jan hier al de gouden tip verteld om ze te kruisen achter de stoel. Dat gaat zeker een verschil maken. 

Ik vind het bij een aanrijding van achteren ook wel een veilig idee dat er geen ding achter mijn ruggengraat/nek zit. Daarom heeft de Milan dus ook een andere stoelbevestiging. Ondertussen hebben meerdere vm-en een andere ophanging/bevestiging.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hoekie , PieterTrapt
(08-Mar-2024, 08:58 PM)PieterTrapt schreef: Hoe lang ben jij, Wim? Ik denk over de Tuna, ben zelf 1,85m en ik weeg 68kg. Dus 'gemiddelde' lengte en vrij tenger postuur. Geen idee of de standaard Tuna goed is voor mij (natuurlijk is beste antwoord om een proefrit te maken, maar we zitten nu hier op dit forum dus ik vraag het alvast :-)


Geen Wim, maar wel DF XL rijder, en ruim 100km proefgereden in een Tuna.
1,84 en zo'n 95kg. In de DF XL kan ik mijn schouders schrap zetten door ze recht te trekken. In de Tuna lukte dat niet. Wat lengte aangaat past een Tuna ruim voor je, en wat breedte aangaat kan je er waarschijnlijk in zwemmen (tenzei je erg brede schouders hebt)
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , PieterTrapt , 365cycle
(08-Mar-2024, 11:34 PM)Jeroen S schreef: Wielrenners kopen iedere twee jaar een nieuwe omdat er iemand is die zegt dat die echt heel veel is dan de vorige. Of er moet ook een Gravelbike bij komen etc. En hoeveel langzamer is zo'n gravelbike dan?

Hehe. Nu voel ik me toch een beetje aangesproken, maar mijn meestgebruikte racefiets (ja, ik ben wel gevoelig voor N+1) zal binnenkort 20 jaar oud zijn. Om alle wilerenners dan maar over twee kammen te scheren in plaats van één enkele kam (toch een kleine vooruitgang): Er zijn plasticrijders die inderdaad regelmatig een nieuw exemplaar nodig hebben van een 130 jaar oud ontwerp (het diamantframe) wegens fantastische marginal gains. Daar lijkt fantastisch me overduidelijk gerelateerd aan fantasie, inderdaad. Maar ieder zijn hobby, beter dan elke paar jaar een nieuwe benzineslurper. Titaniumrijders (je weet wel, dat snobistische slag renners wat het waagt het edele carbon 'plastic' te noemen) hebben wat minder behoefte aan al die vernieuwing. Misschien zijn ze iets meer van de 'proven technology'. Of gewoon aartsconservatief. Goed, 10 internetpunten voor iedereen die nu correct weet te raden in welke categorie Ti-Janus valt Wink

(08-Mar-2024, 04:34 PM)Wim -de roetsende schreef: Ik ben eigenlijk het meest benieuwd naar wat die directe aandrijflijn van een Snoek nou scheelt met de aandrijflijn van de SL.

Tsja, ik heb begin vorig seizoen eigenlijk de complete aandrijflijn van mijn binnenfiets (de Zwiftmachine, zogezegd) vervangen: Nieuw bottombracket, daarmee ook een nieuw crankstel, dus nieuwe kettingbladen, dan ook maar een nieuwe ketting en nieuwe cassette, want naast die andere vernieuwingen relatief weinig werk en kosten. Gevoelsmatig: Zalig! De vorige aandrijflijn reed zeker niet slecht (Campagnolo is prijzig maar erg... bestendig), maar het voelde opeens ontzetten veel 'geruislozer', wat het ook gewoon letterlijk was. Echter, de binnenfiets hangt inherent altijd aan een vrij precieze vermogensmeter, en het is ook echt een trainingtoestel dus ik rij daar regelmatig 'op de limiet', en het verschil in watts (gemeten aan de achteras) was... niet waarneembaar. Mijn FTP is (buiten blessures en redelijk voorspelbare seizoensinvloeden) redelijk stabiel, dus ik denk dat dat betekent dat het verschil van de hele vernieuwing ruim kleiner dan een procent was. Zo voelde het niet, maar ja, meetdata.

De jongens van Ceramicspeed (die van de extreem dure derailleurwieltjes) hebben wel wat meetdata over de gehele kettinglijn (van, wederom, een racefiets) en kwamen op een overall efficiëntie van 95% over het hele systeem, gemiddeld over diverse versnellingen en kettinglopen. De versnellingen in de buurt van optimale kettinglijn kwamen rond 97%. Verlies over die etterig kleine derailleurwieltjes met hun vrij scherpe bochten was iets van 1,5%, tot zelfs onder 1% als je de mooie spulletjes van ceramicspeed inzette natuurlijk Wink. Dat suggereert wel een bepaalde ordegrootte voor de invloed van de veel grotere geleidewielen, met betere lagering, onder veel stompere hoeken, in een velomobiel. Natuurlijk zou je ze bij voorkeur beperken waar dat praktisch haalbaar is, zeker aan de 'trekkende' kant (de bovenkant, daar waar de pedaalkracht feitelijk op staat) van de ketting, maar de meetbare efficiëntiewinst gaat tamelijk marginaal zijn, schat ik.
Airborne Valkyrie - Airborne Carpe Diem - Van Nicholas Euros - Koga Miyata FP Chromo - Optima Baron - Optima Orca - HP Gekko 20 FX
Antwoord }
Ik lees iets op onze zuster forum:
Tonijn in Zwitserland (was: velomobielavonturen in Zwitserland - pas op!) | Velomobil Forum schreef:Es war vielleicht die 5. oder 6. Ausfahrt, ich wollte 'runter in die Stadt, eine gut zwei km lange wunderschöne, abschüssige und kurvige Strasse durch den Wald, das Ding läuft gut, ich muss bremsen, damit ich die 60-70km nicht überschreite. Plötzlich ein lauter Schlag, dann ein schleifendes Geräusch und – huch! – ich habe kaum noch Bremsleistung!!! Nach einem Bremsweg von ca. 300 m komme ich endlich am gegenüberliegenden Strassenrand in einer Bucht zum stehen. Ja, ich musste die Strasse überqueren, gottseidank kam gerade kein Auto entgegen. Ich steige aus um nachzusehen, was los ist: das linkeVorderrad ist los! Die Befestingungsschraube hatte sich gelöst (der laute Schlag) und dann das ganze Rad, das nun nur noch lose im Radkasten mitlief!

Hinterher erfuhr ich, das sei ein bekanntes Risiko, denn durch die Rotation könne sich diese linke Schraube lösen, da nicht mit Gegengewinde. Ein kleiner Konstruktionsfehler, der fatal hätte enden können. Heimlaufen, Werkzeug und Schraubenkiste holen... Zu reparieren mit zur Sicherung Locktide und Spannring war es zumindest leicht. Dann war das Tuna wieder fahrbereit. Ich aber ein wenig verunsichert.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door:
(11-Mar-2024, 12:28 PM)Hardloper schreef: Ik lees iets op onze zuster forum:
Tonijn in Zwitserland (was: velomobielavonturen in Zwitserland - pas op!) | Velomobil Forum schreef:Es war vielleicht die 5. oder 6. Ausfahrt, ich wollte 'runter in die Stadt, eine gut zwei km lange wunderschöne, abschüssige und kurvige Strasse durch den Wald, das Ding läuft gut, ich muss bremsen, damit ich die 60-70km nicht überschreite. Plötzlich ein lauter Schlag, dann ein schleifendes Geräusch und – huch! – ich habe kaum noch Bremsleistung!!! Nach einem Bremsweg von ca. 300 m komme ich endlich am gegenüberliegenden Strassenrand in einer Bucht zum stehen. Ja, ich musste die Strasse überqueren, gottseidank kam gerade kein Auto entgegen. Ich steige aus um nachzusehen, was los ist: das linkeVorderrad ist los! Die Befestingungsschraube hatte sich gelöst (der laute Schlag) und dann das ganze Rad, das nun nur noch lose im Radkasten mitlief!

Hinterher erfuhr ich, das sei ein bekanntes Risiko, denn durch die Rotation könne sich diese linke Schraube lösen, da nicht mit Gegengewinde. Ein kleiner Konstruktionsfehler, der fatal hätte enden können. Heimlaufen, Werkzeug und Schraubenkiste holen... Zu reparieren mit zur Sicherung Locktide und Spannring war es zumindest leicht. Dann war das Tuna wieder fahrbereit. Ich aber ein wenig verunsichert.

Ik heb het hele verhaal nog niet gelezen, maar die Tuna maakt het rijden erin wel een avontuur!

Zometeen het hele draadje maar eens lezen.o
Antwoord }
Bedankt door: Hardloper
Of je leest alleen de laatste reactie: die van Ymte.
Antwoord }
Bedankt door: Hardloper
Heerlijk dat jullie een Duitstalig stukje quoten maar we zijn een Nederlandstalig forum en niet iedereen hier kan het Duits goed begrijpen.

Misschien even een korte samenvatting in het Nederlands?

Voor de mensen die wel Duits lezen is een link genoeg, die lezen waarschijnlijk al het Duitse forum.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }
Bedankt door: Hardloper
Ik ben niet degene die het bericht hier gepost heeft en vind dus ook niet dat ik de gehele vertaling zou moeten geven, maar het brengt wel even een vraag bij mij naar boven, dus toch maar even een korte nederlandstalige samenvatting:

Iemand op het duitse forum heeft met zijn nieuwe Tuna een afdaling gemaakt met snelheden boven de 60 km/h. Daarbij is zijn linkervoorwiel losgekomen, maar heeft het gevaarte tot stistand weten te brengen zonder verdere ongelukken. Hij schrijft dat het een bekend euvel is dat het linkervoorwiel los kan komen omdat de bout een normale draad heeft (niet zoals bv. bij trappers die links en rechts andere draad hebben tegen het loskomen).

Ymte heeft gereageerd en geeft aan dat het een euvel is dat niet specifiek Tuna gerelatererd is. Daar ben ik heb volkomen mee eens.

Wat bij mij nu even de vraag blijft is dit inderdaad een bekend euvel, of is dit een incident wat waarschijnlijk te maken heeft met het niet goed aangedraaid zijn van de bout? Ik kan mij slechts één bericht herinneren waar iemand achteraf merkte dat de bout verdwenen was en hij gewoon gefietst had (vlak).
Antwoord }
(11-Mar-2024, 01:32 PM)datakneder schreef: Ik ben niet degene die het bericht hier gepost heeft en vind dus ook niet dat ik de gehele vertaling zou moeten geven, maar het brengt wel even een vraag bij mij naar boven, dus toch maar even een korte nederlandstalige samenvatting:

Iemand op het duitse forum heeft met zijn nieuwe Tuna een afdaling gemaakt met snelheden boven de 60 km/h. Daarbij is zijn linkervoorwiel losgekomen, maar heeft het gevaarte tot stistand weten te brengen zonder verdere ongelukken. Hij schrijft dat het een bekend euvel is dat het linkervoorwiel los kan komen omdat de bout een normale draad heeft (niet zoals bv. bij trappers die links en rechts andere draad hebben tegen het loskomen).

Ymte heeft gereageerd en geeft aan dat het een euvel is dat niet specifiek Tuna gerelatererd is. Daar ben ik heb volkomen mee eens.

Wat bij mij nu even de vraag blijft is dit inderdaad een bekend euvel, of is dit een incident wat waarschijnlijk te maken heeft met het niet goed aangedraaid zijn van de bout? Ik kan mij slechts één bericht herinneren waar iemand achteraf merkte dat de bout verdwenen was en hij gewoon gefietst had (vlak).

ik ben een keertje het boutje van mijn achterwiel verloren van de Qv. Dus sindsdien gebruik ik nu wel altijd locktite. Dus de vraag is dan heeft hij zijn wiel er al een keer afgehaald en terug erop gezet zonder?  En oja het was links achter.
Antwoord }
Bedankt door: Hardloper , Willeke_IGKT
Ik was nog niet tot het einde van heel het topic gekomen. Maar ik had het idee je kan altijd de computer vertaling gebruiken. Maar ik zal vanzelf tot ook Ymte's reactie komen.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Dank je Datakneder, dat was inderdaad waar ik op hoopte.
Ja ik kan een vertaling laten maken op internet maar dat werkt voor mij niet goed met Duits. Het worden wel Nederlandse woorden maar op zo'n manier dat ik het vaak nog steeds maar half snap.

Een wiel dat los komt tijdens het fietsen is best belangrijk nieuws.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }
Bedankt door: Hardloper
Het grote voordeel van de Tuna zijn dus de dichte wielkasten. Met open wielkasten was waarschijnlijk de vm en het wiel als twee aparte onderdelen verder gegaan in de afdaling. Ik heb geen idee hoe moeilijk een vm met maar één voorwiel te sturen is.

Ik heb geen idee hoe die Tuna bij hem is gekomen, maar het zou me niet verbazen dat het opgestuurd is met de (voor)wielen los. De koper zal ze dan zelf gemonteerd hebben en hij gaf aan dat het probleem al snel optrad. Als dat het geval is dan is het voor mij niet een euvel van het ontwerp, maar gewoon slecht in elkaar gezet.
Antwoord }
Bedankt door: Hardloper , Willeke_IGKT , 365cycle
Ik ken iemand bij wie een voorwiel van de Strada was gaan lopen door dit issue (gelukkig in trage omstandigheden). Zelf heb ik ook al eens gehad dat de wielbout links ietsje losser kwam te zitten (merkte ik bij onderhoud, dat ik die terug wat kon bijtrekken), zowel bij Mango als QV, maar dat kan opgelost/voorkomen worden met locktite of iets anders dat de bout enigszins vast zet.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle , Hoekie
(11-Mar-2024, 04:12 PM)datakneder schreef: Het grote voordeel van de Tuna zijn dus de dichte wielkasten. Met open wielkasten was waarschijnlijk de vm en het wiel als twee aparte onderdelen verder gegaan in de afdaling. Ik heb geen idee hoe moeilijk een vm met maar één voorwiel te sturen is.

Ik heb geen idee hoe die Tuna bij hem is gekomen, maar het zou me niet verbazen dat het opgestuurd is met de (voor)wielen los. De koper zal ze dan zelf gemonteerd hebben en hij gaf aan dat het probleem al snel optrad. Als dat het geval is dan is het voor mij niet een euvel van het ontwerp, maar gewoon slecht in elkaar gezet.

Erg interessante nuance is dat wat ik hier vet gedrukt en onderstreept heb.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door:
Waarom zou het voorwiel niet gemonteerd zitten op het moment dat een velomobiel bezorgd wordt ipv opgehaald bij de verkopende dealer?
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
ModyPlast sleurhut
Eigenlijk zouden we ...Fietsbennie — 07:28 AM
Heb je echt meer overzicht op een hoge ...
Ik heb een Raptobike...gideon — 05:55 AM
ModyPlast sleurhut
Het meten van de tre...Merijn — 11:04 PM
ModyPlast sleurhut
Ik zag vanmiddag twe...Lopopodium — 10:14 PM
Medeliggers onderweg
De eerste keer ooit ...Martin van Mourik — 10:14 PM
Fietsen van Wim
We moeten nog in de ...blokdoorn — 09:54 PM
Fietsen van Wim
Ik heb nu een toptas...Bob Hagendijk — 09:24 PM
Fietsen van Wim
De grote, anders p...Wim -de roetsende — 08:02 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
@Hardloper: Ik vind...Wim -de roetsende — 07:54 PM
Heb je echt meer overzicht op een hoge ...
Dag medefietsers, ...hhout2003 — 07:42 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
..het gelukt is he...Hardloper — 07:29 PM
[split] Velomobiel kleuren ... Van vand...
Gele lak vervaagt ...ZoefZoef — 07:20 PM
[split] Velomobiel kleuren ... Van vand...
Dit is trouwens ook ...Hardloper — 07:01 PM
[split] Velomobiel kleuren ... Van vand...
Gele lak vervaagt he...365cycle — 06:57 PM
[split] Velomobiel kleuren ... Van vand...
Ja die denk ik. ...Hardloper — 06:25 PM
[split] Vandaag ben ik blij omdat.....V...
Het maakt helemaal...Niels van der Wal — 05:48 PM
Fietsen van Wim
De grote, anders pas...blokdoorn — 05:15 PM