Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Open en gesloten tweewielers.
#1
Hi ligfietsers,

Ik zie meer merken op de ligfiets.net site die uit productie zijn dan actieve fabrikanten.
Enkele nieuwe fabrikanten zijn niet toegevoegd, enkele langer bestaande merken uit de VS ontbreken eveneens. 

https://www.wolfundwolf.ch/
https://bacchettabikes.com/
https://www.lightningbikes.com/
https://www.performercycles.com/

Zijn er nog andere ligfiets fabrikanten ontbreken of er bij gekomen zijn?

De websites van de meeste fabrikanten zien er niet al te florissant uit, het lijkt er dus op dat goedkope exosomatische (niet metabolische) energie gewonnen heeft de fietsers de e-bike of speed pedelec prefereren ten koste van energie efficiëntie. 

Ook valt het op dat er in de VS meer "stick" frames zijn waar hier eerder een gebogen buis geprefereerd wordt.
Is er een technische reden tegen deze frame vorm?
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#2
Volgens mij zetten ze op ligfiets.net alleen merken die ook echt in Nederland verkrijgbaar zijn.


Dat de websites vaak zeer teleurstellend worden onderhouden/bijgehouden hebben al veel mensen hier vastgesteld.

De prioriteit ligt vast bij het maken van de fietsen. 

Of er is geen tijd of geen geld of geen.........
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#3
(24-Jan-2024, 07:23 AM)Wim -de roetsende schreef: Volgens mij zetten ze op ligfiets.net alleen merken die ook echt in Nederland verkrijgbaar zijn.


Dat de websites vaak zeer teleurstellend worden onderhouden/bijgehouden hebben al veel mensen hier vastgesteld.

De prioriteit ligt vast bij het maken van de fietsen. 

Of er is geen tijd of geen geld of geen.........

Hoi Wim, Helder.

Ik stel hieruit wel vast dat het met de verkoop van ligfietsen niet al te best gaat, anders alloceren bedrijven meer middelen in hun marketing.
Wel jammer want het lijkt mij een soort neerwaartse spiraal van minder bekendheid en minder verkoop.

Is er iemand die ervaring heeft met de amerikaanse ligfietsen zoals de Bachetta Corsa of de Crusbike V20?

De voorwiel aandrijving van de Cruzbikes spreekt me best aan.
Ik vind de prijzen zijn wel erg hoog als daar nog importkosten en BTW bij moeten.

De F40 Lightning velomobiel / ligfiets ziet er wat ouderwets uit maar lijkt een ideale forens fiets.
Minder plaats nodig in de schuur, wel redelijk weersbestendig en aerodynamisch. Heeft er ooit iemand iets dergelijks gebouwd of geprobeerd?
Werkt dit nog met zijwind?
https://youtu.be/nnzkD3YZRgU
https://www.lightningbikes.com/f40/index.html
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#4
Voor een Bachetta zou ik eens contact opnemen met:
Citaat:Pedal Wirbel
Querenburger Straße 25, 58455 Witten, Germany
02302 / 911 3113
hannowhabighorst@gmail.com
https://www.pedalwirbel.de/

Zijn zouden dealer zijn van dat merk.

performercycles:
Belgium
ONA Bikes
Address:Houx – Namur 5530 Belgium
Contact: Diego Almedia
Tel:+33(0)681179866
Mail:info@ona-bikes.com
Website :cycles-performer.com

lightningbikes:
CYCLES BENTOLINE
50 chemin des 3 Marie
38920 CROLLES
FRANCE
06 37 14 09 94
www.cycles-bentoline.com

wolfundwolf
Geen dealer gevonden in de EU
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#5
(24-Jan-2024, 10:52 AM)Agnillev schreef: Is er iemand die ervaring heeft met de amerikaanse ligfietsen zoals de Bachetta Corsa of de Crusbike V20?

De voorwiel aandrijving van de Cruzbikes spreekt me best aan.
Ik vind de prijzen zijn wel erg hoog als daar nog importkosten en BTW bij moeten.
Ik had ook interesse in de V20, maar als je op die site besteld en meldt dat je uit Nederland komt kwam ik rond de 8.000 euro uit. Dat kan ik niet voor mezelf verantwoorden in mijn huidige situatie...

Bob
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#6
Heb hier een FOSVelo,de voorloper van de Wolf & Wolf,ze worden door hun gefabriceerd in Basel en ook daar verkocht,zie bovenstaande verwijzing van Agnillev.
( https://www.wolfundwolf.ch/ch/)
Heerlijke fiets trouwens.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#7
(24-Jan-2024, 10:52 AM)Agnillev schreef: Ik stel hieruit wel vast dat het met de verkoop van ligfietsen niet al te best gaat, anders alloceren bedrijven meer middelen in hun marketing.
Wel jammer want het lijkt mij een soort neerwaartse spiraal van minder bekendheid en minder verkoop.

Deels komt het denk ik ook doordat het techneuten zijn die deze bedrijven runnen, met meer focus op de techniek en het maken dan het vermarkten van het uiteindelijke product.

2020 Challenge Chamsin 26" met Rohloff
2014 AZOR Texel
2012 Brompton
Antwoord }
Bedankt door: Hoekie , 365cycle , Willeke_IGKT
#8
(24-Jan-2024, 01:48 PM)Raymond schreef:
(24-Jan-2024, 10:52 AM)Agnillev schreef: Ik stel hieruit wel vast dat het met de verkoop van ligfietsen niet al te best gaat, anders alloceren bedrijven meer middelen in hun marketing.
Wel jammer want het lijkt mij een soort neerwaartse spiraal van minder bekendheid en minder verkoop.

Deels komt het denk ik ook doordat het techneuten zijn die deze bedrijven runnen, met meer focus op de techniek en het maken dan het vermarkten van het uiteindelijke product.

Tjah herkenbaar, ook ik ben geen marketeer. Al kan je dat tegenwoordig goed uitbesteden als je een budget daarvoor vergaard hebt.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#9
(24-Jan-2024, 11:47 AM)Bob Hagendijk schreef:
(24-Jan-2024, 10:52 AM)Agnillev schreef: Is er iemand die ervaring heeft met de amerikaanse ligfietsen zoals de Bachetta Corsa of de Crusbike V20?

De voorwiel aandrijving van de Cruzbikes spreekt me best aan.
Ik vind de prijzen zijn wel erg hoog als daar nog importkosten en BTW bij moeten.
Ik had ook interesse in de V20, maar als je op die site besteld en meldt dat je uit Nederland komt kwam ik rond de 8.000 euro uit. Dat kan ik niet voor mezelf verantwoorden in mijn huidige situatie...

Bob

Tjah mijn budget is voor dit product ook niet toereikend.
Bovendien begrijp ik niet hoe deze prijs tot stand komt. Wat zou volgens jouw wel een acceptable prijs zijn voor een dergelijke ligfiets?
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#10
(24-Jan-2024, 09:12 PM)Agnillev schreef: Tjah mijn budget is voor dit product ook niet toereikend.
Bovendien begrijp ik niet hoe deze prijs tot stand komt. Wat zou volgens jouw wel een acceptable prijs zijn voor een dergelijke ligfiets?

Ik had eens geprobeerd en kreeg de indruk dat het keer 1,5 omhoog ging de prijs. Ging uiteraard niet verder, maar ze mailde me waarom ik het niet afmaakte. Dus ik in mijn beste Engels uitgelegd dat ik testte hoeveel de prijs omhoog ging na NL adres opgeven. En dat interesse was vanuit het NL ligfiets forum, maar dat die ophield na NL adres invullen. En of ze niet een webshop hadden in de EU die ze kan leveren voor de prijs van op hun site. Dus wie weet komt hier nog iets uit.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#11
(24-Jan-2024, 10:02 PM)Hardloper schreef:
(24-Jan-2024, 09:12 PM)Agnillev schreef: Tjah mijn budget is voor dit product ook niet toereikend.
Bovendien begrijp ik niet hoe deze prijs tot stand komt. Wat zou volgens jouw wel een acceptable prijs zijn voor een dergelijke ligfiets?

Ik had eens geprobeerd en kreeg de indruk dat het keer 1,5 omhoog ging de prijs. Ging uiteraard niet verder, maar ze mailde me waarom ik het niet afmaakte. Dus ik in mijn beste Engels uitgelegd dat ik testte hoeveel de prijs omhoog ging na NL adres opgeven. En dat interesse was vanuit het NL ligfiets forum, maar dat die ophield na NL adres invullen. En of ze niet een webshop hadden in de EU die ze kan leveren voor de prijs van op hun site. Dus wie weet komt hier nog iets uit.

Hoi Hardloper,

De hogere prijs lijkt hoofdzakelijk veroorzaakt te worden door de Belastingdienst.
Belastingdienst - pakjes buiten EU


Als ik het optel kom ik op:

Cruzbike €5585
BTW 21%
Invoerrechten 17%
Verzekerd transport ≈ €350

Totaal €8057

Ongeveer 1,44 zoveel als de prijs in de VS met €2472 extra kosten.

Ik vind 5500 euro ook al best veel gezien de hoeveelheid traditionele fiets die je daar zelfs bij nishe fabrikanten met een lage oplage voor terug krijgt.

Maar goed vanuit dat bedrag wordt dan wel weer die vriendelijke marketing medewerker betaald die de moeite neemt een internationaal telefoongesprek te voeren om te achterhalen waarom de koop niet doorgezet werd. Wink

Even off topic.
De techniek / geometrie van de Cruzbike zijn relatief eenvoudig wat het wonderlijk maakt dat het patent op de verstelbare "liggende achtervork" is tot 2028 is verlengt in de U.S.

Als het diamantframe een dergelijk lang patent gehad had was de eerste concurrent in pas 1900 begonnen en was de fietsen gekte 1890 wellicht net voor de eerste wereld oorlog ontstaan.
Ik ben geen fan van langlopende patenten.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
#12
(24-Jan-2024, 09:12 PM)Agnillev schreef: Tjah mijn budget is voor dit product ook niet toereikend.
Bovendien begrijp ik niet hoe deze prijs tot stand komt. Wat zou volgens jouw wel een acceptable prijs zijn voor een dergelijke ligfiets?

Het is (volgens hun en diverse records) de snelste open ligger die te krijgen is. Mag daarom ook wat geld kosten. Bovendien is er nieuw weinig tot niks vergelijkbaars te krijgen. Dan vindt ik die 5500 dollar niet eens zo heel gek als je het vergelijkt met top of the line mtb/racefietsen. Ook teveel voor mij, maar daar kan ik me iets bij voorstellen. Zoals hierboven genoemd zijn het de extra kosten die het extreem duur maken.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#13
(24-Jan-2024, 10:56 PM)Bob Hagendijk schreef:
(24-Jan-2024, 09:12 PM)Agnillev schreef: Tjah mijn budget is voor dit product ook niet toereikend.
Bovendien begrijp ik niet hoe deze prijs tot stand komt. Wat zou volgens jouw wel een acceptable prijs zijn voor een dergelijke ligfiets?

Het is (volgens hun en diverse records) de snelste open ligger die te krijgen is. Mag daarom ook wat geld kosten. Bovendien is er nieuw weinig tot niks vergelijkbaars te krijgen. Dan vindt ik die 5500 dollar niet eens zo heel gek als je het vergelijkt met top of the line mtb/racefietsen. Ook teveel voor mij, maar daar kan ik me iets bij voorstellen. Zoals hierboven genoemd zijn het de extra kosten die het extreem duur maken.

Hoi Bob,

Ik snap wat je bedoelt en de Cruzbike zal ongetwijfeld erg snel zijn.
De vergelijking met de top of de line is qua som van de componenten onhaalbaar.

De gemonteerde wielen, stuur en Microshift Arsis groepset kosten los adviesverkoopprijs ongeveer tussen de 700 en 800 euro.
De kostprijs van de aluminium telescopische stuurpen schat ik op €250 consumenten waarde.
De twee vorken schat ik als set 500 euro.
Stoel 200

Het frame;
Hydroform mal kosten ongeveer 35k , malkosten over 500 fietsen afschrijven. 
Per stuk buis materiaal kosten 70
Frame lassen, richten,  coaten en marge.

Ik schat dat het frame totaal tot €600 kost en bij verkoop €1200 euro redelijk zou zijn.

Afmontage en verpakking €250

Ontwikkeling en overhead €100

Kom ik op ongeveer €3500 uit.

Maar de waarde is wat de "gek" ervoor geeft natuurlijk.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#14
Mis je nog personeel, kosten huur werkplaats, marketing, en het feit dat mensen ook wel geld willen overhouden om van te leven als ze een product verkopen.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
#15
(24-Jan-2024, 10:49 PM)Agnillev schreef: Hoi Hardloper,

De hogere prijs lijkt hoofdzakelijk veroorzaakt te worden door de Belastingdienst.
Belastingdienst - pakjes buiten EU

Dat weet ik ook wel. Heb zowel een Espresso stoof uit Engeland (Na Brexit) als een sensor gratis gekregen vanuit Nieuw Zeeland.

Maar er is reactie gekomen:
Citaat:Hi,
Unfortunately, we do not have a dealer in the Netherlands. We do have a couple European dealers here.
The difference in price could be due to the duties and taxes which depend on the country. You should see a comprehensive price at checkout based on shipping address.
Hope that helps and let me know if you have any other questions!
Morgan
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#16
(25-Jan-2024, 12:11 AM)Agnillev schreef: Ik snap wat je bedoelt en de Cruzbike zal ongetwijfeld erg snel zijn.
De vergelijking met de top of de line is qua som van de componenten onhaalbaar.
Ligfietsen zijn over het algemeen erg goedkoop. Ja, het kost een berg geld, maar je hoort mij niet klagen, hoewel ik een open ligger persoonlijk en vanuit praktisch oogpunt nieuw niet snel de investering waard zal vinden. 
Maar probeer je berekening eens bij deze Pinarello Dogma F frameset Wink
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#17
(25-Jan-2024, 01:19 PM)365cycle schreef: Ja, het kost een berg geld, maar je hoort mij niet klagen, hoewel ik een open ligger persoonlijk en vanuit praktisch oogpunt nieuw niet snel de investering waard zal vinden.

Dat hangt denk ik van de casus af, en of je alles als een investering zou moeten zien. 

Toen ik na een uitstapje in de bergen in 2020 weer in Nederland aan het werk ging en weer een ligfiets voor woon-werkverkeer wilde heb ik besloten tot een hagelnieuwe open ligger. Mijn woon-werkverkeer zou 17 km enkel worden, maar huurde tijdelijk een huis en wist dat het waarschijnlijk nog een paar km langer zou worden als ik een koophuis gevonden had (inmiddels is het 19 km). Dat is een afstand waar een velomobiel niet veel sneller zou zijn. Zeker in de zomer is het heerlijk om open te fietsen. Daarnaast is een nieuwe open ligger significant goedkoper. In de 40-45 minuten dat ik op de fiets maakt het niet uit wat voor weer het is, ik kom altijd (nog) warm aan op mijn werk. Nat maakt niet uit, want douchen doe ik sowieso.

Als je in alle weersomstandigheden wil fietsen stelt dat wel wat extra eisen aan de fiets.
- Ik wilde goede verlichting
- Ik wilde geen geklooi met opladen, dus een goede naafdynamo
- Ik wilde verder minimaal onderhoud

Mogelijk had ik een tweedehands kunnen vinden met die eisen, of ombouwen. Gezien de parallele zoektocht naar een koophuis en genoeg andere klusjes in het vooruitzicht heb ik besloten gewoon een nieuwe te kopen. Die fiets kan weer jaren mee, en dan maakt 

Zo ben ik op afmontage met B&M, SON dynamo, Rohloff naaf en BB7 gekomen. Tot voor kort smeerde ik frequent met Squirt, waardoor je ook nooit je ketting hoeft schoon te maken én de ketting lang meegaat. 

Hieronder ook nog een leuk topic aansluitend bij dit onderwerp.
Voor welke opeen tweewieler heb jij gekozen en waarom?

2020 Challenge Chamsin 26" met Rohloff
2014 AZOR Texel
2012 Brompton
Antwoord }
#18
(25-Jan-2024, 10:19 AM)Frutsel schreef: Mis je nog personeel, kosten huur werkplaats, marketing, en het feit dat mensen ook wel geld willen overhouden om van te leven als ze een product verkopen.

Hi Frutsel, wellicht missen er zaken op de bierviltjes berekening maar de genoemde zaken worden zeker gedekt in de meegerekende marches.

Een heftig dure verzekeringspolis oid zit er bv niet in.

(25-Jan-2024, 01:19 PM)365cycle schreef:
(25-Jan-2024, 12:11 AM)Agnillev schreef: Ik snap wat je bedoelt en de Cruzbike zal ongetwijfeld erg snel zijn.
De vergelijking met de top of de line is qua som van de componenten onhaalbaar.
Ligfietsen zijn over het algemeen erg goedkoop. Ja, het kost een berg geld, maar je hoort mij niet klagen, hoewel ik een open ligger persoonlijk en vanuit praktisch oogpunt nieuw niet snel de investering waard zal vinden. 
Maar probeer je berekening eens bij deze Pinarello Dogma F frameset Wink

Ik heb helaas nog niet veel ervaring met carbon, de productie kosten zullen zeker ook bepaald worden door kwaliteitscontroles en onderzoek.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#19
Als je heel veel hetzelfde maakt, wordt het stukken goedkoper en van ligfietsen worden er nu een keer niet heel veel gemaakt. Dikke kans dat de pinarello's ook gewoon ergens uit het oosten komen, net als zo veel andere fietsen. Grote aantallen, bij sommige producten bizarre winstmarges, waarmee je dan weer heel veel in marketing kunt stoppen. En soms buitengewoon domme klanten die daar nog intrappen ook. Zie absolute black derailleurkooitjes met extra grote wieltjes voor slechts 700 dollar.

Ontwikkelkosten moet je ook meerekenen. Je moet wel het allemaal maar maken, misschien nog een paar prototypes knutselen en uitproberen. Dan moet het nog ergens gemaakt worden, en als je er meer dan 1 wilt, misschien een lasmal maken, of 10 (gokje) carbon malletjes enzovoorts. Kost ook allemaal tijd en geld.
Als je 10 frampjes laat lassen ergens in het oosten, hangt daar en ander prijskaartje per stuk aan dan aan 10.000 stuks.

De meeste bouwers hier waren en zijn 1 persoons bedrijfjes. Daarbij doet 1 persoon alles. En dan met een relatief geringe winstmarge. Veel geld voor marketing zit er niet in. Commercieel volgens mij het grootste succes was Optima ligfietsen, maar die hadden op een gegeven moment de dalende verkooplijn wel door, net als de optie om met andere fiets gerelateerde producten veel meer geld te verdienen. Dus die doen E bikes.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#20
(25-Jan-2024, 02:45 PM)Raymond schreef:
(25-Jan-2024, 01:19 PM)365cycle schreef: Ja, het kost een berg geld, maar je hoort mij niet klagen, hoewel ik een open ligger persoonlijk en vanuit praktisch oogpunt nieuw niet snel de investering waard zal vinden.

Dat hangt denk ik van de casus af, en of je alles als een investering zou moeten zien. 

Toen ik na een uitstapje in de bergen in 2020 weer in Nederland aan het werk ging en weer een ligfiets voor woon-werkverkeer wilde heb ik besloten tot een hagelnieuwe open ligger. Mijn woon-werkverkeer zou 17 km enkel worden, maar huurde tijdelijk een huis en wist dat het waarschijnlijk nog een paar km langer zou worden als ik een koophuis gevonden had (inmiddels is het 19 km). Dat is een afstand waar een velomobiel niet veel sneller zou zijn. Zeker in de zomer is het heerlijk om open te fietsen. Daarnaast is een nieuwe open ligger significant goedkoper. In de 40-45 minuten dat ik op de fiets maakt het niet uit wat voor weer het is, ik kom altijd (nog) warm aan op mijn werk. Nat maakt niet uit, want douchen doe ik sowieso.

Als je in alle weersomstandigheden wil fietsen stelt dat wel wat extra eisen aan de fiets.
- Ik wilde goede verlichting
- Ik wilde geen geklooi met opladen, dus een goede naafdynamo
- Ik wilde verder minimaal onderhoud

Mogelijk had ik een tweedehands kunnen vinden met die eisen, of ombouwen. Gezien de parallele zoektocht naar een koophuis en genoeg andere klusjes in het vooruitzicht heb ik besloten gewoon een nieuwe te kopen. Die fiets kan weer jaren mee, en dan maakt 

Zo ben ik op afmontage met B&M, SON dynamo, Rohloff naaf en BB7 gekomen. Tot voor kort smeerde ik frequent met Squirt, waardoor je ook nooit je ketting hoeft schoon te maken én de ketting lang meegaat. 

Hieronder ook nog een leuk topic aansluitend bij dit onderwerp.
Voor welke opeen tweewieler heb jij gekozen en waarom?

Hoi Raymond,

Bedankt voor je reactie. 

Ik herken me in het andere klusjes in het vooruitzicht. 
Vanuit mijn persoonlijkheid ben ook nog een iemand die er meer klusjes bij verzint onderweg. 

Het gaat ook niet perse alleen om het geld of het te zien als een investering.
Uiteindelijk gaat het om lekker onderweg naar werk mijn hersenen te laten ontspannen. 

Het dreigt door mijn eigen toedoen ook een beetje een topic te worden over de fiets industrie en marges, wat niet mijn bedoeling is.
Ik werk al 18 jaar met plezier in de fietsen van onderhoud tot productie.
Ik heb de fijnste collega's getroffen en zou nergens anders mijn inkomen mee willen verdienen.

Ik heb gewoon last van beroepsdeformatie als ik naar de producten van concullega's kijk.

(25-Jan-2024, 08:43 PM)Jeroen S schreef: Als je heel veel hetzelfde maakt, wordt het stukken goedkoper en van ligfietsen worden er nu een keer niet heel veel gemaakt. Dikke kans dat de pinarello's ook gewoon ergens uit het oosten komen, net als zo veel andere fietsen. Grote aantallen, bij sommige producten bizarre winstmarges, waarmee je dan weer heel veel in marketing kunt stoppen. En soms buitengewoon domme klanten die daar nog intrappen ook. Zie absolute black derailleurkooitjes met extra grote wieltjes voor slechts 700 dollar.

Ontwikkelkosten moet je ook meerekenen. Je moet wel het allemaal maar maken, misschien nog een paar prototypes knutselen en uitproberen. Dan moet het nog ergens gemaakt worden, en als je er meer dan 1 wilt, misschien een lasmal maken, of 10 (gokje) carbon malletjes enzovoorts. Kost ook allemaal tijd en geld.
Als je 10 frampjes laat lassen ergens in het oosten, hangt daar en ander prijskaartje per stuk aan dan aan 10.000 stuks. 

De meeste bouwers hier waren en zijn 1 persoons bedrijfjes. Daarbij doet 1 persoon alles. En dan met een relatief geringe winstmarge. Veel geld voor marketing zit er niet in. Commercieel volgens mij het grootste succes was Optima ligfietsen, maar die hadden op een gegeven moment de dalende verkooplijn wel door, net als de optie om met andere fiets gerelateerde producten veel meer geld te verdienen. Dus die doen E bikes.

Ik ken simpelweg niet alle factoren. Van de sommige productietechnieken heb ik meer kennis waardoor ik daarover wat meer durf te zeggen. 

Optima is een leuk bedrijf dat uitblinkt in de productie, ze maken nu de Lovens Cargobike en Dutch id.

Kwam deze gebruikte Bachettas tegen;

https://www.kleinanzeigen.de/s-anzeige/l...6-217-1338

https://www.kleinanzeigen.de/s-anzeige/b...d6359f898c

Wat me aanspreekt is de afwezigheid van kettingbuizen en slechts een kettingrol. 


Er staan ook een paar Nazca Fuegos op marktplaats. Die zien er op het eerste gezicht fijn uit om wat sneller op te touren met bagage.
Zou je met de fuego in minder dan een uur 30km kunnen afleggen? 

Verder is er nog een m5 lowracer die erg efficiënt lijkt waarvan ik me afvraag of ik mezelf daarmee prettig zou voelen in het verkeer.

Elan heeft een blauwe test Fujin staan die me ook best fijn lijkt om te forenzen.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#21
(25-Jan-2024, 08:43 PM)Jeroen S schreef: En soms buitengewoon domme klanten die daar nog intrappen ook. Zie absolute black derailleurkooitjes met extra grote wieltjes voor slechts 700 dollar.
Tja, als je er niet in gelooft dan werkt het natuurlijk niet, dat geldt voor elk placebo. Big Grin

M5 Low Racer | Dries Baron | Optima Stinger | Challenge Hurricane
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Vandaag ben ik blij omdat.....
Die binnenkabels, du...melle z — 10:56 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Wat betreft de versn...Jeroen S — 10:47 PM
Utrechtse Heuvelrug - Zuid Limburg
Gelukkig kwam je n...Martin van Mourik — 08:55 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Alles wat ik rijd be...Tegelfanaat — 08:33 PM
Velion / Code naam: VM45
Hij = Velion / Code ...Hoekie — 08:27 PM
Spezi 2024
Eerste dag al veel g...Hoekie — 08:25 PM
Velion / Code naam: VM45
Hij? Hij stond er. ...LigfietsWilsum — 08:22 PM
Velion / Code naam: VM45
Hij stond er. Heb er...Hoekie — 08:19 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Valt dat nog te repa...Fietsbennie — 08:16 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Een vreemde houding....Tom Fekkes — 08:15 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Woei, dat is balen!...ZoefZoef — 08:09 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Woei, dat is balen! ...365cycle — 07:34 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Niet blij vandaag wa...Tegelfanaat — 06:46 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Vandaag ben ik blij ...Willeke_IGKT — 06:02 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Later we vooral er n...Hardloper — 02:37 PM
Velion / Code naam: VM45
10 min langer de ...Hardloper — 02:35 PM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
Lang leve ducttape...GHOOGEN — 02:30 PM