Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Aangereden, en dus niet blij.
#27
En ook als je vandaag denkt dat alles wel meevalt, wie weet wat er binnenkort tevoorschijn komt.

Ik ben ooit aangereden door een busje terwijl ik stil stond op de Flevo Trike. (Het busje sloeg linksaf en kwam zoveel over de weg dat hij de zijkant van mijn fiets raakte.)
Ik wist toen nog niet van letselschade advocaten en heb er niets van gemaakt maar mijn fiets is gerepareerd en nog steeds minder waard dan zonder de schade.

Nu zou ik er wel werk van maken, denk ik.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }
#28
Ik moet het even verwerken en eventueel wil ik het misschien ook nog wel een dezer dagen telefonische bespreken wanneer ik het gevoel heb dat je het serieus weet te nemen. Niet lullige bedoelt, maar met de een heb ik het idee dat die serieuzere adviezen geeft als een andere. Waardoor ik minder behoefte voel om alles te delen met hen. Maar op dit moment even wil ik niet te veel via publieke kanalen dingen delen. Want men moet nog de aangifte in behandeling nemen.

LEES ALS: mocht je het idee hebben dat je iets toevoegt, bv omdat je ervaring hebt met een aanrijding(en) of met een goede bekende uit wie je ervaring hebt. Dan kun je dit laten weten per privé bericht met je contact informatie waarop ik je mag bereiken. Dan beslis ik zelf of ik geroepen voel tot contact opnemen. Of er verder niks mee doe. En dat je via het publieke gedeelte informatie krijgt wanneer dit rijp is.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
#29
(23-Feb-2024, 09:24 PM)Hardloper schreef: Niet lullige bedoelt, maar met de een heb ik het idee dat die serieuzere adviezen geeft als een andere. Waardoor ik minder behoefte voel om alles te delen met hen. 

Ik lees eigenlijk alleen maar berichten van mensen de meeleven en eventueel tips/adviezen geven.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#30
Als er voor jou maar een antwoord is, dan is de letselschade-advocaat het enige juiste advies.

Maar goed, ik weet het verhaal verder niet. Ik zie een foto met wat schade aan die fiets en refereer dat aan een tik op de achterkant van de QV en niet naar een ernstige ongeval met letselschade. En ik zie een ongeduldige automobilist die -mogelijk opzettelijk?- jouw van achter heeft aangereden.

(23-Feb-2024, 09:34 PM)Wim -de roetsende schreef:
(23-Feb-2024, 09:24 PM)Hardloper schreef: Niet lullige bedoelt, maar met de een heb ik het idee dat die serieuzere adviezen geeft als een andere. Waardoor ik minder behoefte voel om alles te delen met hen. 

Ik lees eigenlijk alleen maar berichten van mensen de meeleven en eventueel tips/adviezen geven.

Ik denk dat ie mijn reactie bedoelt, meer specifiek dat ik mn twijfels zet bij een letselschadeadvocaat. Dan denk ik gelijk aan verwondingen en gezien de schade lijkt me dat niet het geval.

Dat je de schade wilt verhalen en daarbij iemand in de arm neemt die 'm daarbij kan helpen en juridisch de weg weet, lijkt me op zich niet vreemd. Wel dat er bij het minste geringste door sommige mensen -doelend op Niels- wordt verwezen naar een letselschade advocaat.  Maar daar zal ik wel te nuchter voor zijn om dat nogal overdreven te vinden.  Zo'n advocaat neem  je voor een ding in de arm: om letselschade vergoed te krijgen en dat doe je niet als je een beetje geschrokken bent. Wel als je compleet in de poeder ligt, fysiek niet meer in staat bent om bijv. te werken, lang moet revalideren of echt langdurig uitgeschakeld wordt en dat financieel gecompenseerd moet worden. Niet omdat je even boos of geschrokken bent. Dat laatste valt bij mij een beetje onder de categorie 'Amerikaanse toestanden', want in Amerika zijn ze helemaal de weg kwijt en daar heerst echt een gigantische claimcultuur.
Antwoord }
Bedankt door:
#31
(23-Feb-2024, 09:34 PM)Wim -de roetsende schreef: Ik lees eigenlijk alleen maar berichten van mensen de meeleven en eventueel tips/adviezen geven.
Sommige hebben mij positief verrast in hun antwoord, maar anderzijds zijn er ook weer berichten waarbij ik denk. Nah laten we eerst maar elkaar zien voor ik mezelf meer bloot geef over het accident. Ik denk dat jezelf ook wel weet dat je bij bepaalde personen ook wat meer een click voelt als bij een andere persoon.

Maar dat ik niet gelijk hier alles wil delen heeft ook te maken dat ik niet kan inschatten of bepaalde dingen vertellen nadelige kunnen zijn.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
#32
(23-Feb-2024, 09:34 PM)Wim -de roetsende schreef:
(23-Feb-2024, 09:24 PM)Hardloper schreef: Niet lullige bedoelt, maar met de een heb ik het idee dat die serieuzere adviezen geeft als een andere. Waardoor ik minder behoefte voel om alles te delen met hen. 

Ik lees eigenlijk alleen maar berichten van mensen de meeleven en eventueel tips/adviezen geven.

Ik denk dat ie mijn reactie bedoelt, meer specifiek dat ik mn twijfels zet bij een letselschadeadvocaat. Dan denk ik gelijk aan verwondingen en gezien de schade lijkt me dat niet het geval.

Dat je de schade wilt verhalen en daarbij iemand in de arm neemt die 'm daarbij kan helpen en juridisch de weg weet, lijkt me op zich niet vreemd. Wel dat er bij het minste geringste door sommige mensen -doelend op Niels- wordt verwezen naar een letselschade advocaat.  Maar daar zal ik wel te nuchter voor zijn om dat nogal overdreven te vinden.  Zo'n advocaat neem  je voor een ding in de arm: om letselschade vergoed te krijgen en dat doe je niet als je een beetje geschrokken bent. Wel als je compleet in de poeder ligt, fysiek niet meer in staat bent om bijv. te werken, lang moet revalideren of echt langdurig uitgeschakeld wordt en dat financieel gecompenseerd moet worden. Niet omdat je even boos of geschrokken bent. Dat laatste valt bij mij een beetje onder de categorie 'Amerikaanse toestanden', want in Amerika zijn ze helemaal de weg kwijt en daar heerst echt een gigantische zieke claimcultuur, inclusief misbruik ervan.
Antwoord }
Bedankt door: Hardloper
#33
Ik denk dat er mensen zijn die op het verkeerde been gezet worden door de term "letselschadeadvocaat". Is is sprake van een aanrijding waarbij de persoon doorgereden is en er schade is. Het is niet meer dan logisch om die schade te verhalen. Een "gewone" advocaat is niet gespecialiseerd. Een advocaat die veel te maken heeft met verkeersongevallen noemen we letselschadeadvocaat.

Je kunt ook een loodgieter een leertje laten vervangen zonder dat hij direct lood moet gaan gieten.

Het lijkt me aan Hardloper om aan die advocaat aan te gaan geven of hij huilie huilie wil doen, wat ik niet denk. Maar hij kan ook aangeven dat hij alleen de schade aan het voertuig vergoed wil hebben.

In ieder geval succes met het vervolg, Hardloper. En het lijkt mij idd slim om even het zwijgen te doen over specifieke gegevens.
Antwoord }
#34
Vraag het 10 mensen en je krijgt 10 verschillende adviezen. En je voelt je eenmaal meer jezelf kan zijn dan bij een dan de andere. Dus je neemt ook de adviezen van die ene persoon meer ter harte als bij de andere.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
#35
Mea culpa! Ik was inderdaad van mening dat je een letselschadeadvocaat in zou schakelen bij ernstig letsel en verzekeringswerk
Niet specifiek voor aanrijdingsschade zoals bij Hardloper het geval is dus, maar wel bij gevallen waarbij ernistig medisch letsel is ontstaan. De naamgeving van zo'n advocaat is nogal verwarrend. Nou snap ik eindelijk het advies van Niels en zn happigheid op letselschadeadvocaten.
Antwoord }
#36
(24-Feb-2024, 07:34 AM)ZoefZoef schreef: Mea culpa!  Ik was inderdaad van mening dat je een letselschadeadvocaat in zou schakelen bij ernstig letsel en verzekeringswerk
Niet specifiek voor aanrijdingsschade zoals bij Hardloper het geval is dus, maar wel bij gevallen waarbij ernistig medisch letsel is ontstaan.  De naamgeving van zo'n advocaat is nogal verwarrend.  Nou snap ik eindelijk het advies van Niels en zn happigheid op letselschadeadvocaten.

De stelligheid waarmee je je eigen waarheid opschrijft is vervelend. Er zijn altijd meer gezichtspunten op een onderwerp. Daar heb je fora voor.

Niels, over en sluiten, van der Wal

De verrijking zit in de beperking
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , TimSch , martinR , Hoekie , 365cycle
#37
Wanneer ik de reparatie zou willen repareren, dan zou het meevallen. Vooraan in de honderd euro. Maar of er nog meer schade is, weet ik nog niet. Maar verlies in waarde, tja hoe bepaal je dat? En kun je daar wat mee?
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door:
#38
Zou het even overleggen met een... letselschadeadvocaat. Je fiets wordt nu eenmaal zwaarder na deze reparatie. Gewicht is een USP van het ding.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#39
(26-Feb-2024, 12:08 AM)Hardloper schreef: Wanneer ik de reparatie zou willen repareren, dan zou het meevallen. Vooraan in de honderd euro. Maar of er nog meer schade is, weet ik nog niet. Maar verlies in waarde, tja hoe bepaal je dat? En kun je daar wat mee?

Vooraan in de honderd euro?   Liijkt me stug, tenzij het een reparatie door een hobbyist met zichtbaar gevolg.  

Ik zou een tweetal of drietal offertes aanvragen voor herstel in Dronten, incl spuiten en dat als basis nemen voor de verzekeringsclaim. En aan de hand daarvan kijken wat de vergoeding wordt en of je het daadwerkelijk laat repareren of dat je het zo laat en de euro's casht en apart zet voor een volgend schadegeval. De haal- en brengkosten zou je daarbij volgens mij ook kunnen meerekenen, want dat zijn ook kosten die je moet maken.

Maar, dat alles zou je idd met een (letsel)schadeadvocaat kunnen bespreken.
Antwoord }
#40
(26-Feb-2024, 12:08 AM)Hardloper schreef: Wanneer ik de reparatie zou willen repareren, dan zou het meevallen. Vooraan in de honderd euro. Maar of er nog meer schade is, weet ik nog niet. Maar verlies in waarde, tja hoe bepaal je dat? En kun je daar wat mee?

Een paar vragen: 
Wie heeft de hoogte van dat bedrag vastgesteld?
Heeft een vm-deskundig iemand ook de rest van de body goed bekeken? Of er geen beschadigingen aan de bodem zijn oid.


Bij een trekhaakbotsing van lang geleden zag ik niets aan de auto, totdat ik de achterklep opendeed en die vervolgens nooit meer dicht kreeg. De gehele achterkant van de auto was iets in elkaar gedrukt. Niet of nauwelijks waarneembaar met het blote oog.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#41
De voor ons vele bekende Theo heeft het op basis van de foto geschat. De snelheid inschatten vind ik lastig, maar het was zover ik inschat echt niet met 50 km/u. Maar tja wat is een goede schade letsel advocaat. De eerste resultaat koopt natuurlijk zijn plekje.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: Hoekie , Willeke_IGKT
#42
(26-Feb-2024, 12:08 AM)Hardloper schreef: Wanneer ik de reparatie zou willen repareren, dan zou het meevallen. Vooraan in de honderd euro. Maar of er nog meer schade is, weet ik nog niet. Maar verlies in waarde, tja hoe bepaal je dat? En kun je daar wat mee?

Wat voor jou de financiële schade is geef je op bij de verzekering van de wederpartij. Het is aan hen dit te accepteren of er (gemotiveerd) van af te wijken.
Dit laatste is een bewijslast van de wederpartij en tijdsintensief en dus duur. Met het risico dat het verworpen wordt.

Het vaststellen van de schade kan velomobiel of intercitybike doen. Zij zijn gespecialiseerd in velomobielen en zullen dit goed en objectief doen. Zeer waarschijnlijk zal het schadebedrag (inclusief waardeverlies) wat zij noemen door de verzekering geaccepteerd worden. 
Misschien worden er onderzoekskosten gerekend; ook dit is schade en dus te verhalen.
Voor het juist vaststellen van de schade moet de fiets gezien worden. Eventuele haal en brengkosten zijn ook schade.

Jij hebt niet om de aanrijding gevraagd; het is terecht alle schade te verhalen.

Het is aan jou de fiets wel of niet te (laten) repareren. Je mag ook een sticker over het gat plakken en uit eten gaan van het uitgekeerde schadebedrag. Dan fiets je verder in een fiets die minder waard is.

Niels, monter, van der Wal

(26-Feb-2024, 09:32 AM)Hardloper schreef: De voor ons vele bekende Theo heeft het op basis van de foto geschat. De snelheid inschatten vind ik lastig, maar het was zover ik inschat echt niet met 50 km/u. Maar tja wat is een goede schade letsel advocaat. De eerste resultaat koopt natuurlijk zijn plekje.

Letselschade-advocaten zitten overal en dit is voor hen een eenvoudige zaak. Alleen het stuk opzet is iets wat nader bekeken moet worden denk ik.
Zelf heb ik bij 2 velomobiel-schades (totall-loss en bijna totall-loss) gebruik gemaakt van https://www.vandortletselschade.nl/ Ze hebben kantoor in Amsterdam en Maastricht, maar werken landelijk. Ze weten wat een velomobiel is en dat dit voor de wet gelijk staat aan een fiets.

Bel ze maar; ik vermoed dat ze dit zonder fysiek contact afhandelen. Spreek je toch liever iemand in persoon, dan zul je lokaal moeten zoeken op letselschade-advocaten.
En voor de naamsverwarring: bij letselschade is er bijna altijd sprake van materiële schade. Hierom de gecombineerde deskundigheid. Verwacht wel een vraag om de psychische last; wettelijk bestaat er nl smartengeld. Niet raar al je herhaaldelijk van achteren aangereden wordt.

Niels, ervaringsdeskundige, van der Wal

De verrijking zit in de beperking
Antwoord }
Bedankt door: Hoekie , Willeke_IGKT
#43
Ondanks dat een document zegt dat er camera's staan, zijn er geen camera beelden beschikbaar. Dus dader onbekend.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#44
(26-Feb-2024, 12:13 PM)Hardloper schreef: Ondanks dat een document zegt dat er camera's staan, zijn er geen camera beelden beschikbaar. Dus dader onbekend.

Dat is beroerd.
Iemand expres van achteren aanrijden en doorrijden zijn 2 misdrijven. Nog een reden om een advocaat te consulteren. Volgens mij is dit gratis, en maakt de advocaat een inschatting.
Zijn er getuigen?
Misschien is met een tijdstip de gps data van de telefoon te achterhalen, maar van opsporing heb ik weinig know how.

Niels, low tech, van der Wal

De verrijking zit in de beperking
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#45
(26-Feb-2024, 12:13 PM)Hardloper schreef: Ondanks dat een document zegt dat er camera's staan, zijn er geen camera beelden beschikbaar. Dus dader onbekend.

Je hebt dus geen kenteken onthouden of foto gemaakt?  Doh
Antwoord }
Bedankt door:
#46
Mensen respecteer elkaar.
Persoonlijke aanvallen worden niet geaccepteerd en kunnen verwijderd worden.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }
Bedankt door: Hoekie
#47
(26-Feb-2024, 01:26 PM)Willeke_IGKT schreef: Mensen respecteer elkaar.
Persoonlijke aanvallen worden niet geaccepteerd en kunnen verwijderd worden.

Ik vraag het 'm (=dharm2004) wel via privebericht dan wat ie precie bedoelt Smile
Antwoord }
Bedankt door:
#48
De verminderde energie en levensvreugde is momenteel is niet te onderschatten. Baal gewoon van dat er momenteel niks gedaan kan worden. Had de politie aan de telefoon.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
#49
Ik heb me een beetje afzijdig gehouden omdat ik merkte dat je er niet veel over kwijt wilde. Als eerste: Ik hoop dat het uiteindelijk allemaal meevalt en je van de zomer weer met plezier in de fiets ligt. De schade aan de fiets is niet leuk, maar lijkt mee te vallen, laat het wel nakijken bij Velomobiel.nl om het zeker te weten om onverwachte problemen later te voorkomen. Als je er mentaal last van hebt en je merkt dat dat blijft, ook daar is hulp voor. Als je angstig bent/blijft ben je het plezier snel kwijt, waarschijnlijk niet alleen in de VM, maar ook met andere vervoersmiddelen.

Nu blijkt dat je er aansprakelijkheidstechnisch niet veel mee lijkt te kunnen, kan je iets meer vertellen over wat er precies is gebeurd?

Je schrijft dat je 3 x bent aangereden. Stond je stil voor het stoplicht (dus niet gezien en daarna 3x doorgeschoten oid)? Of was je aan het optrekken en had de bestuurder achter je geen geduld? Vooral het 3x doet me de wenkbrauwen fronsen, dat zou mij niet per ongeluk lukken als automobilist.
En je schrijft dat de bestuurder niet wilde stoppen om gegevens uit te wisselen. Heb je diegene wel gesproken en vond diegene het niet nodig? Hoe was zijn reactie dan? Of is diegene gewoon weggereden?

Als je geen kenteken hebt, maar wel een omschrijving van de auto (kleur/type) zou je misschien bij mensen uit die straat langs kunnen met een videodeurbel. Mogen officieel geen openbaar terrein filmen, maar daar let niemand op. Heel misschien vind je de auto op beeld terug met kenteken als je de tijd nog redelijk precies weet.
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , GertBr , Willeke_IGKT
#50
De ouders denken dat ik niet zichtbaar was. Maar ik denk dat het doelbewust uitdagen was. Maar het werd groen en voelde iets van achter en dus zoek ik uit wat het was. En dus deed hij het nog 2x. Stap uit en wat doe je allemaal riep hij. En ik zo je zit wel tegen mijn velo aan. En hij er niks te zien laten we doorrijden want het is groen en druk kruispunt. Daar kwam het op neer en voor ik erg in had was het weg. Als nu stiekem toch eens de rode stoplicht flits heeft gedaan.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#51
(26-Feb-2024, 05:28 PM)Hardloper schreef: …de ouders denken dat ik niet zichtbaar was…

Dat kan eigenlijk alleen als de auto achter je de Dodge Ram was, een type auto dat verboden zou moeten worden!
Flevobike en trike - Nazca Pioneer - Strada 58 - Challenge Alize - Quest 846 - Nazca Fiero - Brompton - Koga LightSpeed - bakfiets (voor de kleinkinderen)
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hardloper
#52
(26-Feb-2024, 05:28 PM)Hardloper schreef: De ouders denken dat ik niet zichtbaar was. 
Je bent zelden echt onzichtbaar, tenzij het een verhoogde Dodge Ram was ofzo, met een kleine bestuurder.
En zelfs al was je onzichtbaar, als je voelt dat je ergens tegenaan zit stop je toch?

My 2 cents: Kletskoek van die bestuurder. Achterhalen en dat ie maar betaalt.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hoekie


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Utrechtse Heuvelrug - Zuid Limburg
Ik ben vandaag terug...Martin van Mourik — 11:56 PM
Spezi 2024
De stand buurman v...365cycle — 11:51 PM
Petitie tegen verbod ligfietsen ( en ta...
Getekend. Verbod...ZoefZoef — 11:13 PM
Foto's Fietsbennie
Nu ik 1499 bijdragen...Fietsbennie — 10:56 PM
Spezi 2024
Hydrauliek is vooral...Hoekie — 10:42 PM
Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
Gisteren op de Spezi...Hoekie — 10:35 PM
montage standaard
Het voordeel van een...melle z — 10:07 PM
Spezi 2024
Denk ik ook. A...Gideonaut — 10:07 PM
Petitie tegen verbod ligfietsen ( en ta...
Getekend. Verbod v...Merijn — 09:50 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
25 km per uur gemi...Tom Fekkes — 09:36 PM
Petitie tegen verbod ligfietsen ( en ta...
Ik ook, met commenta...Tom Fekkes — 09:33 PM
montage standaard
Jouw oplossing is ee...Duncan — 09:24 PM
Spezi 2024
Waarom worden velo...Hoekie — 09:21 PM
Petitie tegen verbod ligfietsen ( en ta...
Ik heb ook getekend.Willeke_IGKT — 09:20 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
De meeste mensen...Willeke_IGKT — 09:19 PM
Petitie tegen verbod ligfietsen ( en ta...
DoneHoekie — 09:12 PM
Petitie tegen verbod ligfietsen ( en tan...
Hallo,  Ik heb de...Mauricem — 08:52 PM