Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Goedkope low racer + ligfietsonderdelen gezocht voor studentenproject
#1
Mijn studenten ontwerpen en bouwen een gestroomlijnde tweewieler die in augustus mee gaat doen met de wereldkampioenschappen in Kent. Ze gaan er niet zelf mee rijden (dat doet een triatleet/ tijdrijder die nog nooit geligfietst heeft, maar waar ik alle vertrouwen in heb), maar ze willen zelf ook graag actief meedoen. Omdat ligfietsen hier niet op elke straathoek te krijgen zijn, ben ik in NL op zoek naar iets waar een 23-jarige een beetje redelijk op mee kan komen (denk M5 Low Racer/ Optima Baron/ Challenge Jester, etc.). Conditie van de fiets is van ondergeschikt belang, prijs des te meer. Budget is er niet, dus dit komt uit mijn knip en er is een grens aan wat ik bereid ben in mijn studenten te investeren. Wink Ik ben eind maart/ begin april in NL.

Ter aanvulling: ook ligfietsonderdelen zijn welkom, met name 406/ 451 wielen, banden en voorvorken, grote kettingbladen, kettinggeleiderollen, stuurtjes, zitjes, losse frames, trapbuizen, etc. Het hoeft uiteraard niet nieuw te zijn.

M5 Low Racer | Dries Baron | Optima Stinger | Challenge Hurricane
Antwoord }
Bedankt door: Fietsbennie
#2
Er komt geregeld het nodige voor weinig voorbij op marktplaats.

Toch zou ik het niet op zo goedkoop mogelijk gooien, maar er iets anders naar kijken: hoeveel kost het me qua aankoop en wat levert die fiets me na verkoop weer op. Dan heb je opeens een veel grotere markt. Ik neem tenminste aan dat de fiets jouw eigendom blijft en daar waar jij nu woont (ergens in het VK toch?) prima verkocht kan worden aan een liefhebber.


Iets meer over de 23-jarige is ook wel handig. Als het een 23-jarige met dwerggroei is, wordt een passende fiets vinden een onmogelijk opgave. Als ie 2.00m lang is, zullen ook veel ligfietsen afvallen, denk ik.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#3
Ik heb nog een oude Hurricane staan. Mag weg. In Amersfoort.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#4
@ZoefZoef, dat is een mogelijkheid, al ga ik er vanuit dat de fiets de komende jaren in gebruik zal zijn als oefenobject en in BHCP races. Tegen de tijd dat ik naar NL ga ga ik zeker Marktplaats in de gaten houden; dat nu doen heeft niet veel zin omdat er begrijpelijkerwijs niet veel mensen zijn die een maand een fiets willen reserveren.

@Martin, ik PB je even.

M5 Low Racer | Dries Baron | Optima Stinger | Challenge Hurricane
Antwoord }
Bedankt door: martinR , Willeke_IGKT
#5
Als je bereid bent een redelijke aanbetaling te doen en de reden ervan vertelt, denk ik dat genoeg mensen die fiets best een maandje langer willen bewaren voor je. Tenzij het ding echt in de weg staat bij ze verwacht ik echt niet dat ze daar moeilijk over doen eigenlijk.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#6
Martin heeft aangeboden zijn Hurri te doneren, waarvoor dank! Omdat ik nog wel een fiets in de auto kwijt kan hou ik mij daarnaast aanbevolen voor een lage racer, dan kunnen er meerdere studenten tegelijk rijden en hebben ze wat vergelijkingsmateriaal. Ik zal mijn openingspost even aanpassen.

M5 Low Racer | Dries Baron | Optima Stinger | Challenge Hurricane
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , martinR , Lig-hen
#7
Ik heb inmiddels ook een gestrand zelfbouwproject met onderdelen aangeboden gekregen, waarvoor mijn hartelijke dank namens mijn studenten! Een complete lage racer is nog steeds welkom en binnen het redelijke ben ik bereid daarvoor de portemonnee te trekken.

Ook ligfietsonderdelen zijn welkom, met name 406/ 451 wielen, banden en voorvorken, grote kettingbladen, kettinggeleiderollen, stuurtjes, zitjes, losse frames, trapbuizen, etc. Het hoeft uiteraard niet nieuw te zijn.

M5 Low Racer | Dries Baron | Optima Stinger | Challenge Hurricane
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#8
Hallo Melle, ik heb hier nog een oude Baron, een van de eerste versies. Dus zonder bocht, met veel gussets. De kettingloop is niet ideaal, heb ik voor zover het ging aangepast. De belastte loopt redelijk goed, onbelast niet helemaal lekker. Bouwjaar en techniek circa 1997. 2x8, velgremmen. Hij rijdt en functioneert, nieuwe ketting, cassette zou niet verkeerd zijn. Het frame is optisch niet fraai meer. Er is iets heel hardnekkigs op gekomen bij een vorige eigenaar. Verder heb ik een stoelbout moeten uitboren wat niet fantastisch ging. Maar er zit wel weer een nieuwe op de juiste plek getapt.

Voor 100 euro op te halen. Staat momenteel nogal ingebouwd maar ik kan hem uitgraven voor foto's.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#9
Die reden wel fantastisch!!
Groet,

Tom
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#10
Die rijden zeker fantastisch, ik heb er zelf ook een! Jeroen, ik stuur je een PB.

M5 Low Racer | Dries Baron | Optima Stinger | Challenge Hurricane
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#11
https://www.marktplaats.nl/v/fietsen-en-...-challenge

5 tientjes voor een challenge hurricane. Alleen het zitje is dat al waard.
Niet direct een racer meer, maar vroeger werden ze wel gebruikt ervoor.

Edit: zie net dat ie inmiddels al gereserveerd is.Dat was ie een half uurtje terug nog niet Tongue
Echter, dat zegt ook niet alles.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#12
Koopje, dank voor de tip! Er staan inmiddels twee andere Hurricanes op mij te wachten, dus mooi dat iemand anders met deze op pad kan.

M5 Low Racer | Dries Baron | Optima Stinger | Challenge Hurricane
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Later we vooral er n...Hardloper — 02:37 PM
Velion / Code naam: VM45
10 min langer de ...Hardloper — 02:35 PM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
Lang leve ducttape...GHOOGEN — 02:30 PM
Quest xs nr 13
De Milan is een wa...Gideonaut — 01:12 PM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
Oh, je kan je zadel ...LigfietsWilsum — 01:11 PM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
Lang leve ducttape. ...Fietsbennie — 12:40 PM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
Met het kleine ac...GHOOGEN — 12:34 PM
Quest xs nr 13
En toch zul je er ...Wim -de roetsende — 12:06 PM
Utrechtse Heuvelrug - Zuid Limburg
Mooie foto's Martin....Fietsbennie — 11:17 AM
Quest xs nr 13
Als ik iets te koo...melle z — 10:16 AM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Mijn gevoel zegt dat...Wim -de roetsende — 09:44 AM
Quest xs nr 13
Ook speelt missc...Wim -de roetsende — 09:38 AM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
Ik kan er mee ri...Wim -de roetsende — 09:10 AM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
Mijn Flevo ervarin...GHOOGEN — 12:56 AM
Velion / Code naam: VM45
Een multi programm...365cycle — 11:37 PM
Quest xs nr 13
De Milan is een wat ...Jeroen S — 11:28 PM
Velion / Code naam: VM45
Een multi programmeu...Tom Fekkes — 11:23 PM