Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Spirit Sinner met 2 achter derailleurs
#1
Photo 
Vandaag mijn nieuwe Sinner Spirit opgehaald en nu eens helemaal bekeken.
De fiets heeft twee achterderailleurs (zie foto's)
Ik heb op de foto de beschermkap van de geleiderol even verwijderd.
Na een beetje puzzelen begrijp ik waarom: Het is een ligfiets van een verhuurbedrijf geweest en ik denk dat met deze constructie de ketting met de extra derailleur op spanning kon worden gehouden als de lengte van de fiets werd aangepast. Met een klein kabeltje kun je deze extra derailleur namelijk meer of minder 'uittrekken'.  Op de foto is de spanning nu te laag en lopen de heen en teruggaande ketting wel heel vlak langs elkaar.

[Afbeelding: 13zAAN1nqNmd0loNUNn1NUIJxIHGvSlis]


[Afbeelding: 152rvWxF0ppNNZk5QI3AbpbdH0E_-T-Hw]

Mijn vraag is: zai ik dit zo laten of naar de oorspronkelijke staat terugbrengen zoals het vanuit de fabriek was, dus met alleen een kettinggeleidenbuis voor de retour?

Groeten, 
Duncan
Antwoord }
Bedankt door: DanceRaven , Willeke_IGKT
#2
Als je de lengte eenmaal goed heb zou ik het eruit halen. Dan gaat je ketting waarschijnlijk wel wat beter lopen.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#3
of proberen beter af te stellen en testen hoe het dan bevalt.
deze constructie voorkomt slingeren van de lange, zware ketting.
Theo Mol
- een ligfietser komt nooit ongelegen -
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#4
Dank jullie wel voor je antwoorden. Ik zal de span derailleur beter afstellen en het een tijdje aankijken.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#5
ik zou het eraf halen, tenzij je er gebruik van maakt, bijvoorbeeld om te wisselen met een kortere partner of groot kind. Extra gewicht, extra weerstand en als er iets kapot gaat kan dat erg vervelende gevolgen hebben.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Veloom
Heel uitgebreide vid...Willeke_IGKT — 08:10 AM
Doorfietsroutes
Ja, dat is ook een v...Jeroen S — 07:58 AM
Veloom
En na de Theta nu oo...datakneder — 12:21 AM
Doorfietsroutes
Allemaal nog wel p...datakneder — 10:33 PM
Doorfietsroutes
Ja, da's ook een fra...Jeroen S — 10:12 PM
Maximale banddruk voor de velgen?
Eh Frutsel, heb ik t...Jeroen S — 10:09 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Het werd vanmiddag w...Jeroen S — 09:58 PM
Doorfietsroutes
maar bij Groenlo ma...Lopopodium — 09:56 PM
Maximale banddruk voor de velgen?
Waarom zou je oo...365cycle — 09:54 PM
Doorfietsroutes
Ik ben het met je ee...Jeroen S — 09:46 PM
Doorfietsroutes
Misschien moeten j...365cycle — 09:09 PM
Bülk 4 more
De website is vern...Wim -de roetsende — 08:42 PM
Bülk 4 more
Aangezien ik een jaa...Willeke_IGKT — 08:14 PM
Bülk 4 more
Als de B4M het goedk...melle z — 07:42 PM
Bülk 4 more
Dus beide Snoeken zi...365cycle — 07:36 PM
Bülk 4 more
Maar hoe dan ook onz...Hardloper — 06:32 PM
Theta, een velomobiel zonder voorganger
Ben wel benieuwd hoe...Arend-Jan — 05:59 PM