Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Bülk 4 more
#27
Verlichting is ook nog best een kostbare klus als je dat moet laten plaatsen. Als je het zelf kunt hoeft het niet heel veel geld te kosten, veel uren kost het wel. Denk dat er zo een dag werk in zit als er met nul begonnen moet worden.

2,5 % vind ik een wat vaag statement, we hebben namelijk geen idee waar hij vanuit gaat. Maar wel mooi dat er wat goedkopere velomobielen beschikbaar gaan komen. Prijs is voor velen een belangrijk argument.

Zijwindgevoeligheid is een complex thema. Een stabiele fiets is het gevolg van een combinatie van meerdere punten, open/gesloten wielkasten, stuurgeometrie, aerodynamische vorm en de daaruit resulterende stromingen bij zijwind, wind van voor, schuin voor, van achteren etc, verdeling van de zijwaartse oppervlakte tov het zwaartepunt. En dan vergeet ik er vast nog wel een of meer. Ingewikkeld ook omdat veel van die factoren elkaar ook nog onderling weer beïnvloeden.
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Hoekie
#28
(08-Apr-2024, 07:27 PM)Willeke_IGKT schreef: Ik geloof meer in een nieuwe voor dat geld, na twee tweedehandse fietsen.
Ik vind wel interessant dat je dit vind.
(08-Apr-2024, 07:43 PM)Gideonaut schreef: ik zou alleen nog steeds kiezen voor een tweedehands MilanGT, dat is mijn obsessie :p
Nou dan gun ik dat je onze Medeligger onderweg gaat worden ook in een Milan GT.

Ik weet niet hoe het bij jullie zit. Weet ook niet of dit Brabants is of ook Nederlands. Maar ik vind de naam gewoon niet lekker bekken.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
#29
Voor mij is het al de 4More aan het worden.
Ik doe niet aan umlauts.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle
#30
(08-Apr-2024, 08:12 PM)Willeke_IGKT schreef: Voor mij is het al de 4More aan het worden.
Ik doe niet aan umlauts.

Je mag ook Buelk schrijven hoor, als Bülk te ingewikkeld is Tongue
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Willeke_IGKT
#31
Ze hadden gewoon voor een andere variant van de Milan moeten kiezen, er zijn er aardig wat, of een andere vogel in de familie. Bulk is zo'n vies woord... dat wil je toch niet uitspreken als over je velo aan het vertellen ben Confused

dan maar 4more, dat kan je nog smoezen naar Folklore, dat klinkt al een stuk beter!
Velayo #04? | Flevobike Versatile #58? | WAW #15 | DF XL 288? | Raptobike | Whike | ICE Trice QNT | Optima Baron
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Willeke_IGKT , Hardloper
#32
(08-Apr-2024, 01:03 PM)Gideonaut schreef: Volgens mij is dat ex btw zoals Wim al had aangegeven, 6500,- als uiteindelijk prijs zal vast realistischer zijn maar zelfs dat vind ik een mooie prijs, al hoop ik wel dat er dan een dakje bij zit, dat is voor mij een must! En als Twilwel hem dan met dashcam/safety module kan leveren dan is het helemaal perfect Big Grin
Lijkt me dat dat dakje er níet bij zit. Er zit niet eens verlichting in...

(08-Apr-2024, 01:03 PM)Gideonaut schreef: Ook de B4a zal met kinderziektes komen, ik zie al een hoop reacties wat de banden betreft, ik zelf ben ook niet zo heel blij dat het zo beperkt is, ook het achterwiel trouwens!
Denk dat dat op zich meevalt. De Tuna heeft ook weinig kinderziektes, want het is een goed doordachte doorontwikkeling van een bestaand model.

(08-Apr-2024, 01:03 PM)Gideonaut schreef: Voor commercieel belang is het zeker, dat zeggen ze er ook allemaal netjes bij, en verder ook logisch, maar van wat ik begrijp is het voor dit model niet zozeer het doel om er bakken geld mee te verdienen maar om een grotere doelgroep aan te spreken, (dan snap ik die beperkte bandenkeuze nog minder) maar dat gaat natuurlijk niet gebeuren als dit model door oude tweedehandsjes ingehaald gaat worden.
Sterk afhankelijk van het budget en het doel. Voor mensen die een nieuwe fiets moeten kopen (leasers/zakelijke kopers) is de B4m veel interessanter.

(08-Apr-2024, 01:03 PM)Gideonaut schreef: En de wielen staan een stuk breder en schuiner?
Jep, dat is wel strak "afgekeken" van de DF Wink Hij staat overigens ook 3cm hoger. 

(08-Apr-2024, 01:03 PM)Gideonaut schreef: volgens mij is het toch echt veels te vroeg om nu al te zeggen dat de B4a minder goed gaat presteren.
Ik kan niks over de praktijk zeggen, maar op basis van bepaalde designkeuzes kan je zeker wel wat conclusies trekken. Om de natuurkundewetten kunnen we helaas niet heen, we kunnen hooguit iets slims bedenken om een ander compromis te hebben.

(08-Apr-2024, 01:03 PM)Gideonaut schreef: En volgens mij ben jij totaal niet deel van de doelgroep die ze met dit model willen aanspreken.
Lol, ik zou het op zich wel comfortabel vinden als ik zelf mag bepalen of ik bij een bepaalde groep wil horen of niet Big Grin 
Even zonder gekheid: Mensen doen hier soms net of het mij puur om dat laatste kilometertje snelheid gaat, en dat is gewoon niet het geval. Ik kan best een beetje trappen (of kon, want zit momenteel niet echt lekker in m'n vel), en gebruik dat om een grotere actieradius te hebben. Ben echter ook degene die continu roept dat de DF XL hier in de praktijk eigenlijk niet langzamer was dan de Milan GT, omdat de hoewel de kruissnelheid lager ligt je dat met het vlottere optrekken zeker in de Randstad ruimschoots goed maakt. En dat dan nog bij vrij hoge snelheden (vaak 45 kruissnelheid, met de Milan vaak ook sneller).

(08-Apr-2024, 01:03 PM)Gideonaut schreef: Dat is ook iets wat ik op de Duitse forum merk, velen die met kritiek komen verwachten iets heel anders dan dat er geadverteerd word.
Sterk afhankelijk van wie het zegt. Het valt me daar de laatste tijd op dat er toch ook steeds meer mensen meepraten die geen wedstrijden rijden. Net als ik trouwens, ik heb er nog geen één gereden.

(08-Apr-2024, 01:51 PM)Frutsel schreef: De B4m heeft een kleiner achterwiel (584 ipv 622), daardoor lijkt het misschien dat hij langer is?
Dit viel mij ook op, en vind ik eigenlijk een rare keuze voor een fiets die een grotere doelgroep aan moet spreken. Een 622 band vind je echt op iedere straathoek. 584 in een voldoende smalle maat bij lange na niet. Overigens heb ik ook de indruk dat de achterkant wat puntiger is.

(08-Apr-2024, 06:55 PM)Hardloper schreef: Ik ben eigenlijk zeer benieuwd. Wat draagt jullie voorkeur? Een nieuwe Bülk 4 more of een tweedehandse DF (XL) / Quest (XS) / Strada / Mango met goed werkende elektronische systeem met een eerlijke prijs voor de tweedehands markt. Wanneer de prijzen vergelijkbaar zijn.
Bij vergelijkbare prijzen... de Bülk. Ik weet dat ik er perfect in pas en voor lange afstanden comfortabeler lig dan in de DF XL. Daarnaast vind ik een nieuwe fiets dan ook wel weer de moeite waard. Gammel maken doe ik liever zelf. Elektronica monteren kan ik ook prima. 
Aan de andere kant: Als ik een daily voor wat kortere afstanden moest kiezen en de Tuna aan een vergelijkbare prijs in glasvezel leverbaar zou zijn, zou het zéker die worden. 

(08-Apr-2024, 07:53 PM)Jeroen S schreef: Verlichting is ook nog best een kostbare klus als je dat moet laten plaatsen. Als je het zelf kunt hoeft het niet heel veel geld te kosten, veel uren kost het wel. Denk dat er zo een dag werk in zit als er met nul begonnen moet worden.
Hangt er sterk vanaf wat je wil, en of je er al ervaring mee hebt of niet. Zeker met het grote toegangsluik in de Bülk kon het nog weleens meevallen.

(08-Apr-2024, 07:53 PM)Jeroen S schreef: 2,5 % vind ik een wat vaag statement, we hebben namelijk geen idee waar hij vanuit gaat. Maar wel mooi dat er wat goedkopere velomobielen beschikbaar gaan komen. Prijs is voor velen een belangrijk argument.
Da's commerciële praat. Hij wil natuurlijk niet zeggen dat de fiets ruim 20% zwaarder geworden is. Maar:

(08-Apr-2024, 01:03 PM)Gideonaut schreef: Trouwens, de carbon Strada is 29kg, de carbon Quest is 28kg, de glasvezel B4m is 29kg, overdrijven is ook een kunst hoor Tongue
Gewicht valt inderdaad heel erg mee. Wel heb ik daarbij een paar opmerkingen:
- als die 29 kg betrouwbaar is, en de B4m is helemaal FRP (glasvezel), dan is de fiets minder stijf dan een "oude" Bülk. Dit op basis van wat studie van de afgelopen dagen, en het gewicht dat je nodig hebt om met glasvezel en koolstofvezel een bepaalde treksterkte te bereiken.
- houd er rekening mee dat bij het gewicht van een "normale" Bülk ook knipperlichten en een claxon zit ingebouwd. Als je die later toevoegt zit je waarschijnlijk alsnog aan minimaal 30 kg.
- De B4m gaat overigens wél beter tegen zacht botsen kunnen, wat voor daily doeleinden een groot pluspunt is.

(08-Apr-2024, 07:53 PM)Jeroen S schreef: Zijwindgevoeligheid is een complex thema. Een stabiele fiets is het gevolg van een combinatie van meerdere punten, open/gesloten wielkasten, stuurgeometrie, aerodynamische vorm en de daaruit resulterende stromingen bij zijwind, wind van voor, schuin voor, van achteren etc, verdeling van de zijwaartse oppervlakte tov het zwaartepunt. En dan vergeet ik er vast nog wel een of meer. Ingewikkeld ook omdat veel van die factoren elkaar ook nog onderling weer beïnvloeden.
Het is zeker ingewikkeld, en ik heb vooral verstand als rijder (niet alleen van velomobielen) en niet als ontwerper, maar daarom ben ik toch ook juist sceptisch. Ik zou het leuk vinden als ik er volledig naast zit, en Jens en Eggert zijn zeer kundig, dus het zou kunnen, maar op basis van "in het verleden behaalde resultaten" durf ik wel wat te verwachten. 

(09-Apr-2024, 12:14 AM)Gideonaut schreef: Ze hadden gewoon voor een andere variant van de Milan moeten kiezen, er zijn er aardig wat, of een andere vogel in de familie. Bulk is zo'n vies woord... dat wil je toch niet uitspreken als over je velo aan het vertellen ben Confused
Dit vind ik dan weer niet erg netjes van je. Het is niet alleen een woord, het is iemands naam. Als (Eggert) Bülk er niet was geweest hadden we zowel geen Bülk als geen Milan gehad. 
Daarnaast: Als het ze lukt om de B4m in bulk (zonder hoofdletter en zonder umlaut) te gaan produceren word ik vooral heel blij.

Mocht je je vervelen: leesvoer over Eggert Bülk en imho één van zijn leukste projecten, de Milan 4.2. Da's ook zo'n heerlijk "het is wetenschappelijk onderbouwd, maar in de praktijk plakken we er gewoon een stukkie tussen" verhaal, ik houd ervan Big Grin
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
#33
(08-Apr-2024, 11:49 PM)Frutsel schreef:
(08-Apr-2024, 08:12 PM)Willeke_IGKT schreef: Voor mij is het al de 4More aan het worden.
Ik doe niet aan umlauts.

Je mag ook Buelk schrijven hoor, als Bülk te ingewikkeld is Tongue

Of gewoon op zijn Noord Hollands, Bulk.
Dat is ook het dichtst bij de uitspraak in het Duits geloof ik.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }
Bedankt door:
#34
(09-Apr-2024, 12:14 AM)Gideonaut schreef: dan maar 4more, dat kan je nog smoezen naar Folklore, dat klinkt al een stuk beter!
Geweldige dat je over Folkore begint. Zelf dacht ik al aan de naam Folk en kwam ook Folkore tegen als potentiele naam.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
#35
(09-Apr-2024, 12:54 AM)365cycle schreef: Dit vind ik dan weer niet erg netjes van je. Het is niet alleen een woord, het is iemands naam. Als (Eggert) er niet was geweest hadden we zowel geen Bülk als geen Milan gehad. 
Daarnaast: Als het ze lukt om de B4m in bulk (zonder hoofdletter en zonder umlaut) te gaan produceren word ik vooral heel blij.



Mocht je je vervelen: leesvoer over Eggert Bülk en imho één van zijn leukste projecten, de Milan 4.2. Da's ook zo'n heerlijk "het is wetenschappelijk onderbouwd, maar in de praktijk plakken we er gewoon een stukkie tussen" verhaal, ik houd ervan Big Grin


Oeps.. Dat had ik helemaal over het hoofd gezien, mocht de beste man hier toevallig meelezen, my bad! Blush
Dat veranderd mijn mening verder niet, maar nu snap ik waarom het de Bülk is, en zal blijven.

Die info over de Milan 4.2 had ik jaren geleden al eens op facebook gevonden, iemand had het zelfs in het Engels vertaald, jammer dat er nooit iets van gekomen is, er blijkt aardig wat vraag naar te zijn.
Velayo #04? | Flevobike Versatile #58? | WAW #15 | DF XL 288? | Raptobike | Whike | ICE Trice QNT | Optima Baron
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
#36
(09-Apr-2024, 06:30 AM)Willeke_IGKT schreef:
(08-Apr-2024, 11:49 PM)Frutsel schreef:
(08-Apr-2024, 08:12 PM)Willeke_IGKT schreef: Voor mij is het al de 4More aan het worden.
Ik doe niet aan umlauts.

Je mag ook Buelk schrijven hoor, als Bülk te ingewikkeld is Tongue

Of gewoon op zijn Noord Hollands, Bulk.
Dat is ook het dichtst bij de uitspraak in het Duits geloof ik.

Mja, het is een beetje alsof mensen jou naam als Wilke gaan schrijven, want dat is 'makkelijker'

Het nederlands kent de umlaut ook gewoon, dus het is niet zo dat we niet weten wat dat voor een teken is.
Antwoord }
Bedankt door: martinR , 365cycle , DanceRaven
#37
Op zich vind ik het prima dat er een goedkopere velomobiel op de markt komt om het gebruik te stimuleren, maar om dan te besparen op verlichting en richtingaanwijzers... Goede verlichting lijkt mij toch een van de eerste vereisten voor de verkeersveiligheid, zeker in landen waar de wintermaanden donker verlopen.
Schoenmaker Tour - ICE Sprint - Challenge Furai - carbon Strada 073 - Flevotrike - Quatrevelo 375
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
#38
(09-Apr-2024, 10:08 AM)Atrike schreef: Op zich vind ik het prima dat er een goedkopere velomobiel op de markt komt om het gebruik te stimuleren,  maar om dan te besparen op verlichting en richtingaanwijzers... Goede verlichting lijkt mij toch een van de eerste vereisten voor de verkeersveiligheid, zeker in landen waar de wintermaanden donker verlopen.

Er zitten een koplamp en achterlicht op. Die zijn alleen autonoom (hebben elk hun eigen accu). Eigenlijk net zoals op een fiets/trike. Daar klaag je toch ook niet dat het licht niet goed genoeg is?
Alleen de richtingaanwijzers is een minpunt, maar op het duitse forum hebben ze al diverse draadloze richtingaanwijzers gevonden ter compensatie.

Overigens is verlichting bij de 'normale' velomobielen een optie die extra geld kost.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#39
(08-Apr-2024, 07:14 PM)LigfietsWilsum schreef: EUR 5499 voor de eerste 30. Aldus Ben Parke op facebook.

Amerikaanse prijs. Pre conversie naar dollars. NB Duitse BTW.

Van wat ik lees, kan (voor Europa) beter EUR 5.999,- aangehouden worden. Inclusief BTW.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
#40
Zit er een bel / claxon op? Iemand haalde het aan, maar nergens een antwoord op. Een bel monteren lijkt me best wel een complex en daarmee een prijs verhogende onderdeel. Aan het stuur zal de bel weinig zin hebben, maar waar het wel zit heeft. Dat vraagt aan een complexe oplossing. En we hebben een bel plicht in NL.

Ik verwacht deze verlichting set:
https://sigmasport.com/nl/product/aura-80-usb-blaze/
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#41
(09-Apr-2024, 11:54 AM)Hardloper schreef: Zit er een bel / claxon op?

Veel details moeten nog volgen.
Zelfs de prijs is nog niet 100% duidelijk.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#42
Ik heb alleen mijn twijfels over de vinyl wrap? In plaats van een likje verf?
[/quote]

Ja perssonlijk kan ik niet geloven dat het wrappen van een velomobiel goedkoper en even mooi resutaat geeft dan het spuiten met 2K lak.De goedkoopste wrap vinyl Oracal 970 RA reeks kost 12.5€ /m2 excl BTW in vergelijking met 2K autolak zal dat minder dan 10€ /m2 kosten. Je gaat nooit een volledige wrap kunnen aaanbrengen alleen op de tijd dat iemand die kan spuiten. Ook door alle krommingen is dat wrappen meer dan een uitdaging. Je gaat dat moeten opdelen in stukken en die verbindingen minder zichtbaar maken met een extra striping in andere kleur... dat zie ik nu al op de foto's. Dus ik vrees dat ze hier nog gaan op terug komen. Trouwens als je schade hebt dan zit de dealer met een serieus probleem. Die zal mogelijks de volledige wrap moeten verwijderen al vorens te kunnen herstellen en dan als nog volledig herspuiten. Je gaat daar toch geen stuk wrap venyl overkleven. Een auto wrappen is een ander verhaal daar is het koetswerk al opgedeeld. En ook een velomobiel van 6000€ moet er netjes uit zien en zeker als hij nieuw is. Ik ben benieuwd om die wrap eens van dicht bij te zien...
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#43
Ik heb net even met ICB gebeld en ik wist al (veel) meer dan Peter.

De details en de optielijst zijn nog niet bekend/gemaakt.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }
Bedankt door: Hoekie , Hardloper
#44
[quote="Willeke_IGKT" pid='45948' dateline='1712597257']
Ik geloof meer in een nieuwe voor dat geld, na twee tweedehandse fietsen.

In je plaats zou ik er ook zo over denken. Maar perssonlijk heb ik als één van de laatsten een nieuwe A7 gekocht in de herfst 2022. Ik heb die kunnen kopen via een fietsliease van mijn werkgever. Maar ergens had ik toch in gedachte dat deze na de3 jaar lease nog een mooie restwaarde of verkoopwaarde zou hebben.Kort na de aankoop, door enorme interesse van de Bülk MK1 kregen alle nieuw bestelde Alpha's al een gratise racekap er bij. Kwestie van de concurentie een beetje aan te kunnen..De waarde van een tweedelhandse hangt af van veel factoren. Maar vooral van het aanbod in nieuwe en tweedehandse op het moment van verkooop. Als er dan plots iets nieuws komt aan 6k wordt het nog moeilijk.. Als ik de helft verlies dan hoef ik niet snel iets nieuws. ik verlies te veel. De toekomst zal het uitwijzen of het een succes gaat worden en er spectaculair meer VM's gaan verkocht worden. Maar persoonlijk vrees ik er voor. Welke van de huidige dealers gaat daar achter staan. Ze gaan ook minder verdienen op een fiets van 6k dan één van 12K. Ze weten ook dat er minder rotatie gaat zijn binnen de bestaande groep. En als de dealers het niet gaan aanmoedigen dan vrees ik dat het geen succes gaat worden. Ik lees nu al op het Duitse forum dat enkele van de grote dealers er niet enthousiast  over zijn. En ik verschiet daar dus niet van. Mogelijk heeft men een grotere doelgroep als men er een motor in steekt en de concurentie met de speedpedelec's wil aan gaan. Maar ook dat gaat moeilijk worden die markt is al aan het verzadigen en die zijn ook bezig om een model te maken aan 6K ipv 9K. In België komen er maandelijks  veel speedpedelec's bij een typisch Belgisch gebeuren. Ik zie liever geen gemotoriseerde VM's op het fietspad aan veel te hoge snelheden er gebeuren nu al genoeg ongelukken met speedpedelecs in België.
Spannende tijden ik ben benieuwd.
Antwoord }
#45
Waar ik vandaag ook aan dacht:
Als ik de wachtlijst zie dan is men constant bezig met VM’en bouwen.
Stel dat een Bülk MK 1 voor iedere gewerkte man uur 100 euro oplevert. Als deze VM maar 75 euro oplevert voor iedere uur dat men erin steekt. En naar efficiënt werken 85 euro. Dan kost het wel winst om dit model te maken. Want dan is het veel economischer om aan een Bülk MK 1 te werken door het personeel. Dus zolang de wachtlijsten groot genoeg is, zou ik geen veel minder winst gevend model produceren.

Mijn voorbeeld is zoals een braderie versus sterren restaurant. Een sterrenrestaurant verkoopt minder maaltijden en bereiding heeft meer medewerkers nodig. Maar het gerecht is wel duurder
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hoekie
#46
(09-Apr-2024, 06:56 PM)Hardloper schreef: Dan kost het wel winst om dit model te maken. Want dan is het veel economischer om aan een Bülk MK 1 te werken door het personeel. Dus zolang de wachtlijsten groot genoeg is, zou ik geen veel minder winst gevend model produceren.
Als het zo simpel was...

Als je fabriek eigenlijk te klein is hoeft er maar een klein beetje verloop zijn om vaak net teveel kennis te verliezen.
Het kan dan dus zo zijn dat je - door een klein beetje te groeien - kennis kan borgen en efficiënter kan werken.
Dan ga je op de simpele, goedkope modellen bijna net zoveel marge maken als op de dure topmodellen, en gaat je marge op de topmodellen omhoog (tenzij je de prijs omlaag bijstelt natuurlijk).

Het wordt nog spannender wanneer je orderlijst níet altijd helemaal propvol zit, en je dus regelmatig mensen moet afvloeien en aantrekken om de bedrijfsvoering gezond te houden.

Porsche is hiervan een goed voorbeeld: De "goedkope" (minder dure) Boxster heeft ondanks de beperkte marges Porsche echt gered.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
#47
(08-Apr-2024, 06:55 PM)Hardloper schreef: Ik ben eigenlijk zeer benieuwd. Wat draagt jullie voorkeur? Een nieuwe Bülk 4 more of een tweedehandse DF (XL) / Quest (XS) / Strada / Mango met goed werkende elektronische systeem met een eerlijke prijs voor de tweedehands markt. Wanneer de prijzen vergelijkbaar zijn.

Maar wat is een eerlijke prijs voor de tweedehandsmarkt? Een Strada of Mango zie ik niet snel 5950 euro opbrengen. Een DF-XL of Quest met niet al teveel jaren of kilometers op de teller eventueel wel, en ook die zouden het bij mij erg moeilijk krijgen tegenover een nieuwe Bülk 4 more. Eigenlijk maakt alleen de Quest reële kans, wegens de gesloten wielkasten. Maar dan geen 15 jaar oude Quest met een ton op de teller voor 75% van de nieuwprijs zoals er nu bijvoorbeeld op marktplaats staat (heus, ik vind dat best een mooie fiets, maar niet voor dat geld).

Zou het trouwens niet een Bülk for less moeten zijn? Of een VB of TraBülk?
Airborne Valkyrie - Airborne Carpe Diem - Van Nicholas Euros - Litespeed Ultimate - Koga Miyata FPC - Optima Baron - Optima Orca - Hase Pino - HP Gekko 20 FX - M5 Lowracer - Quest 259 'Quifje'
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#48
(09-Apr-2024, 08:20 PM)Tijanus schreef: Maar wat is een eerlijke prijs voor de tweedehandsmarkt?
Ik hoopte dat jullie daar in meer inzicht hebben dan ik heb. Ik ben dat Duitse topic een beetje volgen. Maar ik dat dit geen VM voor mij zou zijn geweest.

(09-Apr-2024, 07:39 PM)365cycle schreef:
(09-Apr-2024, 06:56 PM)Hardloper schreef: Dan kost het wel winst om dit model te maken. Want dan is het veel economischer om aan een Bülk MK 1 te werken door het personeel. Dus zolang de wachtlijsten groot genoeg is, zou ik geen veel minder winst gevend model produceren.
Als het zo simpel was...

Als je fabriek eigenlijk te klein is hoeft er maar een klein beetje verloop zijn om vaak net teveel kennis te verliezen.
Het kan dan dus zo zijn dat je - door een klein beetje te groeien - kennis kan borgen en efficiënter kan werken.
Dan ga je op de simpele, goedkope modellen bijna net zoveel marge maken als op de dure topmodellen, en gaat je marge op de topmodellen omhoog (tenzij je de prijs omlaag bijstelt natuurlijk).

Het wordt nog spannender wanneer je orderlijst níet altijd helemaal propvol zit, en je dus regelmatig mensen moet afvloeien en aantrekken om de bedrijfsvoering gezond te houden.

Porsche is hiervan een goed voorbeeld: De "goedkope" (minder dure) Boxster heeft ondanks de beperkte marges Porsche echt gered.
Jens Buckbesch, post: 1663077, member: 1221 schreef:Jan zou dus heel blij zijn met meer bestellingen, hij heeft het afgelopen jaar al bijna een derde van zijn personeel ontslagen. Hij kan ze echter op korte termijn herhalen.
Ook voltooide hij in 2023 een nieuwe extra hal, die nog steeds leeg staat.
Jan heeft zeker de horizon en de knowhow om uit te breiden. Misschien moet je op een gegeven moment weer aanbetalingen doen op velomobielbestellingen om te kunnen besparen op aankopen en sneller te kunnen groeien.
Nou hier schrok ik dus wel even van. Dus men heeft echt wel problemen om voldoende werk te houden.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle , Tijanus
#49
Een eerlijke prijs is dat wat de gek ervoor geeft.

Maar als er straks voor 6k een instap Bulk te koop is, zoals ik het ding ga noemen dnek ik Wink dan vermoed ik dat de prijs van de andere velomobielen gebruikt oom wel wat zakt.

De Quest.. die is redelijk uit de gratie lijkt het, net als de Strada en Mango's verwacht ik dat die wat in prijs zullen dalen.

De Oranje Quest voor 4250 euro is te duur. Als je voor 6k een instap Bulk koopt waaorn zou je dan idd voor 4k een oude Quest kopen gebruikt en particulier. Die is gewoon te hoog geprijsd want bij velomobiel kan je een identieke inruiler voor minder kopen

Maar ja, je hebt er maar een gek voor nodig die het ervoor wil neerleggen en in prijs zakken kan altijd nog als verkoper.
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Willeke_IGKT
#50
We kunnen al beetje inschatten wat de prijs zal worden:
https://velomobil.net/en/Buelk-4-More/VO...ard-step-0
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: Tijanus , Willeke_IGKT
#51
(09-Apr-2024, 09:16 PM)Hardloper schreef: We kunnen al beetje inschatten wat de prijs zal worden:
https://velomobil.net/en/Buelk-4-More/VO...ard-step-0

Nice.
Dat is dus (kijkend naar de in het andere draadje genoemde onmisbaarheden):

E.5999 basis, in vier kleuren (rood groen blauw wit) per carosseriedeel te kiezen
E.14 per spiegel
E.571 voor de lichtmodule met knipperlichten (of 500 zonder)
E.250 voor transport uit Roemenië? Dat is een beetje een rare 'verborgen' kostenpost.... is het ontbreken daarvan de 'aanbieding' van de eerste 30 stuks?

Nou ja, iets over de helft van de configurator wordt het opeens ein Konfigurator, het is nog niet helemaal af (en correct vertaald) lijkt het. 
Ik ben wel heel blij met de kleurkeuze, en vooral ook dat er andere opties zijn dan geel en oranje (ook leuk, maar daar zijn er al erg veel van).
Airborne Valkyrie - Airborne Carpe Diem - Van Nicholas Euros - Litespeed Ultimate - Koga Miyata FPC - Optima Baron - Optima Orca - Hase Pino - HP Gekko 20 FX - M5 Lowracer - Quest 259 'Quifje'
Antwoord }
#52
(09-Apr-2024, 09:07 PM)ZoefZoef schreef: Maar als er straks voor 6k een instap Bulk te koop is, zoals ik het ding ga noemen dnek ik Wink dan vermoed ik dat de prijs van de andere velomobielen gebruikt oom wel wat zakt.

Weet ik niet. Dit is niet een nieuwe VM zoals we het ken(d)(n)en. Glas, geen lak enz.
Volgens Jan, video van vandaag, is het verschil in materiaal goed te merken in rijeigenschappen.
Bedoeld voor nieuwe klanten, waar prijs belangrijker is dan de VM.
En daar waar de prijs nog binnen een lease/financieringsplan valt.
Persoonlijk zou ik voor die prijs eerder voor een nette tweedehands gaan.
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Willeke_IGKT , Hardloper


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 4 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Uit de media ligfiets nieuws
De kale versie van d...Willeke_IGKT — 01:11 AM
Voorvork Raptobike
Maar nee de voor...GHOOGEN — 01:10 AM
Fietstocht berichten en beelden
Ik heb vandaag de Wi...Martin van Mourik — 12:43 AM
Uit de media ligfiets nieuws
Wel glasvezel (en a...Gideonaut — 12:03 AM
Uit de media ligfiets nieuws
Volgens mij heb ik...Roepers — 11:08 PM
Voorvork Raptobike
Ik ervaar mn m5 ...JarnoH — 09:20 PM
Uit de media ligfiets nieuws
haha ja toen nog z...Lopopodium — 09:12 PM
Voorvork Raptobike
Beetje off-topic: ...Tijanus — 08:41 PM
Uit de media ligfiets nieuws
haha ja toen nog zak...Gideonaut — 08:06 PM
Uit de media ligfiets nieuws
Dan moet je ook te...Willeke_IGKT — 07:15 PM
High-end M5 CHR van AxelH vanaf €3400
Op marktplaats stond...blokdoorn — 06:14 PM
Voorvork Raptobike
Ik ervaar mn m5 ...blokdoorn — 06:11 PM
Voorvork Raptobike
Beetje off-topic: wa...melle z — 05:51 PM
Voorvork Raptobike
Hoog gewicht komt ...Tijanus — 05:44 PM
Voorvork Raptobike
Maar nee de voorvo...Gideonaut — 04:30 PM
Voorvork Raptobike
Ik vind een Champion...melle z — 04:15 PM
Voorvork Raptobike
Ik ervaar mn m5 ch...GHOOGEN — 03:02 PM