Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Bülk 4 more
#1
Een nieuwe velomobiel:

https://www.velomobileworld.com/a-new-ve...8D6QDjq4Gw
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: martinR , Willeke_IGKT , 365cycle
#2
Misschien heb ik er overheen gelezen maar ik zag geen prijs, terwijl een beduidend lagere prijs de insteek is.
rij zowel onderstuur als aero-stuur
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#3
Oh! dat ziet er niet eens zo verkeerd uit. Deden ze dat maar met de Milan, ik vind die platte neus van de Bülk niet zo mooi..

Ik zie inderdaad geen prijs, maar wel dat hij goedkoper gaat worden dan de originele Bülk, maar die is al 8k, hoe goedkoop gaat deze dan wel niet zijn??
Velayo #04? | Flevobike Versatile #58? | WAW #15 | Raptobike | Whike | ICE Trice QNT | Optima Baron
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#4
(06-Apr-2024, 10:09 PM)Gideonaut schreef: Oh! dat ziet er niet eens zo verkeerd uit. Deden ze dat maar met de Milan, ik vind die platte neus van de Bülk niet zo mooi..

Ik zie inderdaad geen prijs, maar wel dat hij goedkoper gaat worden dan de originele Bülk, maar die is al 8k, hoe goedkoop gaat deze dan wel niet zijn??

Die prijs is helaas exclusief btw.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hoekie
#5
Ik vind het leuk dat het gemaakt wordt maar ben wel sceptisch over de rij eigenschappen. Maar eens proberen als ie er is
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , DanceRaven
#6
(07-Apr-2024, 12:31 AM)365cycle schreef: Ik vind het leuk dat het gemaakt wordt maar ben wel sceptisch over de rij eigenschappen. Maar eens proberen als ie er is

Niet ontworpen voor snelheidsduivels zoals de Rotte Rijders maar voor mensen zoals ik die de snelheid van het fietspad goed genoeg vinden.

En als de prijs echt op 60% van de huidige modellen komt kunnen er meer mensen een nieuwe fiets aanschaffen die kwa rijkwaliteiten beter zal zijn dan een oudere tweedehandse.

Ik zal waarschijnlijker €6000 neerleggen voor een nieuwe fiets dan voor een gebruikte.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }
Bedankt door:
#7
(07-Apr-2024, 12:47 AM)Willeke_IGKT schreef: Niet ontworpen voor snelheidsduivels zoals de Rotte Rijders maar voor mensen zoals ik die de snelheid van het fietspad goed genoeg vinden.

En als de prijs echt op 60% van de huidige modellen komt kunnen er meer mensen een nieuwe fiets aanschaffen die kwa rijkwaliteiten beter zal zijn dan een oudere tweedehandse.

Ik zal waarschijnlijker €6000 neerleggen voor een nieuwe fiets dan voor een gebruikte.

Idem, een oud model tweedehands Milan is al 6k of meer, kan ik net zo goed een splinternieuwe fiets kopen, die up to date is en compatible met alle accessoires, en met de open wielkasten is het een super praktisch ding voor waar ik woon Big Grin

Ik heb alleen mijn twijfels over de vinyl wrap? In plaats van een likje verf?
Velayo #04? | Flevobike Versatile #58? | WAW #15 | Raptobike | Whike | ICE Trice QNT | Optima Baron
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#8
(07-Apr-2024, 12:47 AM)Willeke_IGKT schreef:
(07-Apr-2024, 12:31 AM)365cycle schreef: Ik vind het leuk dat het gemaakt wordt maar ben wel sceptisch over de rij eigenschappen. Maar eens proberen als ie er is
Niet ontworpen voor snelheidsduivels zoals de Rotte Rijders maar voor mensen zoals ik die de snelheid van het fietspad goed genoeg vinden.
Goed weggedrag heb je ook bij lage snelheden nodig. Ik vermoed dat deze Bülk bij wind minder stabiel gaat zijn dan een Strada.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#9
(07-Apr-2024, 01:09 AM)365cycle schreef: Goed weggedrag heb je ook bij lage snelheden nodig. Ik vermoed dat deze Bülk bij wind minder stabiel gaat zijn dan een Strada.

Hoe dat zo? Heb je hem al getest?
Velayo #04? | Flevobike Versatile #58? | WAW #15 | Raptobike | Whike | ICE Trice QNT | Optima Baron
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#10
De aanschaf van een gloednieuwe velomobiel die rond de 6k nieuw kost maar 90% van de eigenschappen bezit van zn duurdere broertje of zusje zou best weleens nieuwe velonauten over de streep trekken en een deel ervan zal ongetwijfeld na verloop van tijd naar een duurder, luxer exemplaar overstappen.

Goed voor velomobiel.ro , maar ook goed voor de tweedehands markt van velomobielen. Met 6k zul je eerder wat mensen over de streep trekken.

Nu nog de productie opschalen en het ook voor het bedrijfsleven aantrekkelijk maken om zo'n ding te leasen.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#11
Ik heb even de afkortingen in de volgende quote opgezocht
Citaat:The Bülk 4 more is mainly made of GRP and no longer in CFRP. On average, the vehicle/driver system weight will be around 2.5% higher.


Ik kom uit op GPR is glasvezel, CFRP is carbon.
Ik heb glasvezel gereden en ik heb geen probleem met weer glasvezel gaan rijden, het extra gewicht is minder dan een paar tassen boodschappen.
De voordelen van een moderner model wegen daar tegenop.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }
Bedankt door: datakneder
#12
Zoals ik het lees wordt het totaalgewicht 2,5% hoger. Een bulk met rijder weegt ca 110kg x 2,5% = 2750 gram. Voor race rijders een hoop, voor de instappers waarvoor deze bedoeld is lijkt het me geen probleem.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#13
Dus bij mezelf een paar kilootjes eraf en het systeem gewicht wordt zelfs lager?
rij zowel onderstuur als aero-stuur
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Oliver
#14
(07-Apr-2024, 02:27 AM)Gideonaut schreef:
(07-Apr-2024, 01:09 AM)365cycle schreef: Goed weggedrag heb je ook bij lage snelheden nodig. Ik vermoed dat deze Bülk bij wind minder stabiel gaat zijn dan een Strada.

Hoe dat zo? Heb je hem al getest?

Het woordje 'vermoed' maakt duidelijk dat het om een vermoeden gaat, en niet om een ervaring. Tongue
Met de DF XL zorgen de open wielkasten in ieder geval voor een enerverende rit als de wind boven 5 - 5,5 Bft uitkomt.

De open wielkasten zijn handig in de stad, maar ik denk dat de meeste mensen voor in de stad geen velomobiel gaan kiezen. Niet in NL in ieder geval.
Er kunnen ook geen brede banden onder, dat zou voor in de stad ook fijn zijn geweest, aangezien het wegdek daar over het algemeen een stuk minder vriendelijk is. (slecht wegdek/klinkers, verzonken/uitstekende putten etc.).
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#15
Wat ik rij is officieel stedelijk maar geen stad, meer buitenwijk van de jaren 1940 tot 1990, goed te doen met een VM maar de open wielkasten van de Strada maken het makkelijker dan de gesloten kasten van de Quest.

Ik rij regelmatig ook tochtjes maar dan kan ik mijn route aanpassen op het weer.

In mijn normale route rij ik tot best veel meer dan 6 Beaufort, ik denk 8, maar dat is helemaal beschut.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }
Bedankt door:
#16
(07-Apr-2024, 02:27 AM)Gideonaut schreef:
(07-Apr-2024, 01:09 AM)365cycle schreef: Goed weggedrag heb je ook bij lage snelheden nodig. Ik vermoed dat deze Bülk bij wind minder stabiel gaat zijn dan een Strada.
Hoe dat zo? Heb je hem al getest?
Je opmerking komt ietwat wijsneuzerig over, maar het kan ook een leesfout zijn. Ik ga even uit van het laatste, en dan is een toelichting op zijn plaats:

Zoals je weet rijd ik DF XL en Bülk, met in het relatief recente verleden een kleine 1000 km Tuna, 20K Milan GT, paar stukjes SL, nog een DF XL, QV, Quest 26".
De Milan GT en Bülk waren het minst gevoelig voor zijwind, de eerste DF XL het meest. De huidige is dankzij de nieuwe stuurplaten al rustiger dan de eerste.
Hoewel de DF onrustig stuurt in de wind, tilt de Bülk door de wind sneller een wieltje op, bijvoorbeeld in een bocht waarin je achter een gebouw uitkomt en plotseling een windvlaag "aan de binnenkant" krijgt. Dit gedrag wordt erger en de Bülk is ook in z'n geheel onrustiger als de schuimkap eraf is, dan ie met is (maar zeker niet zo onrustig als de DF, het blijft een fijne fiets). Eigenlijk wel logisch; er is dan ineens een enorm gat waarin de wind tegen nog een extra plat vlak kan aan blazen. Ik heb te weinig met de korte (ying yang) kap op de Milan gereden om het echt zeker te weten, maar volgens mij was de GT met die kap zonder schuimdeel ook rustiger dan de Bülk, terwijl het met het schuimdeel eerder andersom is. Toen ik dat ooit met iemand met aerodynamisch inzicht besprak gaf die de schuld aan de kortere overhang achter bij de Bülk.
Ga je de Bülk dan vergelijken met de DF XL, dan heeft laatste meer zij-oppervlak, maar ook een grotere spoorbreedte, een kleinere instapopening en fijne "stormstrips" over de hele neus, ipv korte bobbels. Z'n nieuwere broertje Tuna heb ik met windkracht 7 a 8 over de Moerdijkbrug gereden, en hoewel dat best spannend was kon ik nog steeds met 1 hand sturen en is er alleen een miniviziertje gesneuveld (die waaide los, ik kon wel stoppen maar niet uitstappen, en het ding waaide over de snelweg van de brug af, dus wie er nog één nodig heeft kan de waterkant van het Hollands Diep een doorzoeken Wink ).
De Bülk heeft z'n wat "lijzige" stuurgedrag t.o.v. de erg directe DF XL en Tuna nog wel mee, maar om bovenstaande redenen ben ik wel sceptisch over hoe een Bülk met open wielen gaat sturen. Proberen? Als ik de kans krijg doe ik dat zeker.

Als laatste over die Bülk in de stad: Daar vind ik de DF XL en de Tuna juist uitblinken. Ze hebben niet alleen een lekker korte draaicirkel, onder beide kunnen best forse banden en - belangrijker - je zit meer overeind. Op lange ritten (100+) vind ik de zithouding een nadeel, maar hier in de stad denken ze volgens mij dat ik alleen een blauwe fiets heb. 

(07-Apr-2024, 02:31 PM)Bob Hagendijk schreef: Zoals ik het lees wordt het totaalgewicht 2,5% hoger. Een bulk met rijder weegt ca 110kg x 2,5% = 2750 gram. Voor race rijders een hoop, voor de instappers waarvoor deze bedoeld is lijkt het me geen probleem.
Mwah... voor race rijders is de oorspronkelijke Bülk gewoon een veel betere keuze. Als je een beperkt budget hebt, koop dan een DF XL met toerkap en een setje hosen+voorwielen.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
#17
Kleine correctie op bovenstaande: de Bülk4More heeft natuurlijk wél een wat grotere spoorbreedte dan de "originele" Bülk.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#18
(08-Apr-2024, 01:27 AM)365cycle schreef: Je opmerking komt ietwat wijsneuzerig over, maar het kan ook een leesfout zijn. Ik ga even uit van het laatste, en dan is een toelichting op zijn plaats:
Ha! dit gevoel had ik bij jouw bericht :p
Maar de vraag was oprecht, de "for more" heeft al een tijdje demo-modellen en ik zou het niet eens zo heel vreemd vinden als jij al gespiekt had. Maar dat was dus niet zo.

De DF had echt VEEL issues met de stuurplaatjes, die had meerdere revisies nodig om dat gefixt te krijgen, dat is ook waar het nerveuze stuurgedrag vandaan komt, wind of niet, maar natuurlijk merk je daar nog meer van als je met flinke zijwind gaat fietsen. Voor de Quest/Strada/Mango waren er "stormstrips" die je over lengte van je velo kon plakken, dit zou volgens de kleine groep gebruikers veel uit moeten maken, al heb ik nooit echt gelezen over Strada's (of Bülkjes) die op hun zij gingen vanwege de wind. Misschien weten de meeste beter en kiezen er voor om niet te gaan fietsen met windkracht 8 Tongue  Zelfs met de Whike was dat best eng, en die is daar voor gemaakt.

Jens Buckbesch schreef:De aerodynamica en weerstand tegen zijwind zijn net zo goed als die van de Bülk. Bij snelheden tot 40 is er nauwelijks verschil in vermogensbehoefte.
Dit geeft mij toch wel het idee dat we iets meer mogen verwachten van de B4m, ik zou het namelijk nogal vreemd vinden als een splinternieuwe fiets minder efficient is dan een model van 20 jaar oud, in de zin van: ze zullen toch echt wel van deze oude modellen geleerd hebben.

Jens Buckbesch schreef:Jan zal de eerste 30 B4m aanbieden met een introductieprijs van € 5.950
Dat is niet mis! dit zou ik aan het einde van het jaar vast wel gespaard hebben denk ik Big Grin
Velayo #04? | Flevobike Versatile #58? | WAW #15 | Raptobike | Whike | ICE Trice QNT | Optima Baron
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Willeke_IGKT , DanceRaven
#19
(08-Apr-2024, 10:26 AM)Gideonaut schreef:
(08-Apr-2024, 01:27 AM)365cycle schreef: Je opmerking komt ietwat wijsneuzerig over, maar het kan ook een leesfout zijn. Ik ga even uit van het laatste, en dan is een toelichting op zijn plaats:
Ha! dit gevoel had ik bij jouw bericht :p
En eerlijk gezegd vind ik het leuk dat we het hier gewoon over kunnen hebben zonder dat er een gespannen situatie ontstaat Big Grin  Dank!

(08-Apr-2024, 10:26 AM)Gideonaut schreef: Maar de vraag was oprecht, de "for more" heeft al een tijdje demo-modellen en ik zou het niet eens zo heel vreemd vinden als jij al gespiekt had. Maar dat was dus niet zo.
Helaas niet!

(08-Apr-2024, 10:26 AM)Gideonaut schreef: De DF had echt VEEL issues met de stuurplaatjes, die had meerdere revisies nodig om dat gefixt te krijgen, dat is ook waar het nerveuze stuurgedrag vandaan komt, wind of niet, maar natuurlijk merk je daar nog meer van als je met flinke zijwind gaat fietsen.
Hoewel een DF XL in oorspronkelijke staat niet onbestuurbaar is (ik had #263 vanaf nieuw, was destijds een stuk minder ervaren, en heb er zeker m'n spannende momenten mee gehad Tongue ) klopt dat zeker, maar een DF met hosen is al vanaf het begin een hele stabiele fiets. 
De voorwielen zijn een behoorlijke hefboom, de wielkasten een behoorlijke tunnel, en beide zaken zijn onder de Bülk even groot.

(08-Apr-2024, 10:26 AM)Gideonaut schreef: Voor de Quest/Strada/Mango waren er "stormstrips" die je over lengte van je velo kon plakken, dit zou volgens de kleine groep gebruikers veel uit moeten maken, al heb ik nooit echt gelezen over Strada's (of Bülkjes) die op hun zij gingen vanwege de wind. Misschien weten de meeste beter en kiezen er voor om niet te gaan fietsen met windkracht 8 Tongue 
Da's leuk bedacht, maar wat als het geen keuze is? Soms moet je toch gewoon ergens heen, en gaat het harder waaien dan voorspeld. Nu is daar natuurlijk een grens aan, maar laten we de fietsen alsjeblieft zo maken dat het in 99% van de gevallen niet aan de stabiliteit van de fiets ligt. 

(08-Apr-2024, 10:26 AM)Gideonaut schreef: Zelfs met de Whike was dat best eng, en die is daar voor gemaakt.
Een Whike is gemaakt om snelheid te maken met de wind, niet om extra stabiel te zijn. Daarbij vind ik het wat dit betreft niet zo'n slimme uitvinding. Het "window of happiness" is vrij beperkt. Op zee, waar je met een zeilboot de heftigste situaties m.b.t. wind mee zal maken, kan je ook vrijwel altijd uit alle richtingen kiezen om jezelf in veiligheid te brengen. De Whike is beperkt tot de weg/het fitspad.

(08-Apr-2024, 10:26 AM)Gideonaut schreef:
Jens Buckbesch schreef:De aerodynamica en weerstand tegen zijwind zijn net zo goed als die van de Bülk. Bij snelheden tot 40 is er nauwelijks verschil in vermogensbehoefte.
Dit geeft mij toch wel het idee dat we iets meer mogen verwachten van de B4m, ik zou het namelijk nogal vreemd vinden als een splinternieuwe fiets minder efficient is dan een model van 20 jaar oud, in de zin van: ze zullen toch echt wel van deze oude modellen geleerd hebben.
Paar puntjes:
- Jens heeft hier commercieel belang. Hij is zeer kundig en heet zeker geen Daniel, maar het is wel reden genoeg om zijn opmerkingen voor de release met een klein korreltje zout te nemen. 
- Voorbeeld van bovenstaande: Ik was een vroege koper van de Bülk, heb een preproductie fiets proefgereden. 40-622 banden zouden volgens Jens hoogstwaarschijnlijk gaan passen. Vervolgens hadden Ymte en Peter de grootste moeite om te zorgen dat 32-622 niet aanliep. Ook moest iedereen die in een Milan GT kon oorspronkelijk in de Bülk passen.
- De DF kwam in 2014 op de markt en is onder bepaalde omstandigheden duidelijk minder efficiënt dan de Quest. 
- Leuk statement, maar als je 40 probeert te rijden met windkracht 6 tegen, heb je 79-89 km/h wind tegen. De B4m gaat dus minder goed doen waar de Bülk juist zoveel beter in is dan de DF; tempo houden met tegenwind. Afgelopen vrijdag kruiste ik nog 50 km/h met de wind vol op m'n snuit...
- De Bülk kwam in 2021 op de markt, B4m komt in 2024 op de markt, de Milan SL is ook al een oude fiets maar puur aerodynamisch nog altijd beter dan beide.

(08-Apr-2024, 10:26 AM)Gideonaut schreef:
Jens Buckbesch schreef:Jan zal de eerste 30 B4m aanbieden met een introductieprijs van € 5.950
Dat is niet mis! dit zou ik aan het einde van het jaar vast wel gespaard hebben denk ik Big Grin
Het is wél een heel net prijsje, is dat in of ex btw?
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Frutsel , DanceRaven
#20
Hoe zal geprijsd / gedragen / luxe zal deze zijn t.o.v. van de:
https://trisled.com.au/hpv/rotovelo-2/
En dan hebben we het nog niet over import / transport kosten etc.

Voor de Amerikaanse markt zullen de twee modellen elkaars concurrent vormen schat ik zo.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#21
Volgens mij is dat ex btw zoals Wim al had aangegeven, 6500,- als uiteindelijk prijs zal vast realistischer zijn maar zelfs dat vind ik een mooie prijs, al hoop ik wel dat er dan een dakje bij zit, dat is voor mij een must! En als Twilwel hem dan met dashcam/safety module kan leveren dan is het helemaal perfect Big Grin

En ja ik ben ook geheel afhankelijk van mijn fiets(en), dus ook ik ga met weer en wind op pad, nu heb ik gelukkig prima keuze in velo's gemaakt want ik heb nog nooit problemen gehad met de wind, alleen de Raptobike heeft het er moeilijk mee, mede dankzij de gigantische ortlieb tassen die de gehele achterwiel bedekken. De Whike is inderdaad voor wind/snelheid/plezier, stabiliteit was prima, ben er nog nooit mee omgevallen, alleen een keertje door de wind opgepakt en ergens anders neergezet, en toen zat m'n broek vol bakstenen, maar als het echt te link word laat je het zeil los en is er niks aan de hand. (eigenlijk best wel spijt dat ik hem verkocht heb)

Citaat:Paar puntjes:
- Jens heeft hier commercieel belang. Hij is zeer kundig en heet zeker geen Daniel, maar het is wel reden genoeg om zijn opmerkingen voor de release met een klein korreltje zout te nemen. 
- Voorbeeld van bovenstaande: Ik was een vroege koper van de Bülk, heb een preproductie fiets proefgereden. 40-622 banden zouden volgens Jens hoogstwaarschijnlijk gaan passen. Vervolgens hadden Ymte en Peter de grootste moeite om te zorgen dat 32-622 niet aanliep. Ook moest iedereen die in een Milan GT kon oorspronkelijk in de Bülk passen.
- De DF kwam in 2014 op de markt en is onder bepaalde omstandigheden duidelijk minder efficiënt dan de Quest. 
- Leuk statement, maar als je 40 probeert te rijden met windkracht 6 tegen, heb je 79-89 km/h wind tegen. De B4m gaat dus minder goed doen waar de Bülk juist zoveel beter in is dan de DF; tempo houden met tegenwind. Afgelopen vrijdag kruiste ik nog 50 km/h met de wind vol op m'n snuit...
- De Bülk kwam in 2021 op de markt, B4m komt in 2024 op de markt, de Milan SL is ook al een oude fiets maar puur aerodynamisch nog altijd beter dan beide.

Ook de B4a zal met kinderziektes komen, ik zie al een hoop reacties wat de banden betreft, ik zelf ben ook niet zo heel blij dat het zo beperkt is, ook het achterwiel trouwens!
Voor commercieel belang is het zeker, dat zeggen ze er ook allemaal netjes bij, en verder ook logisch, maar van wat ik begrijp is het voor dit model niet zozeer het doel om er bakken geld mee te verdienen maar om een grotere doelgroep aan te spreken, (dan snap ik die beperkte bandenkeuze nog minder) maar dat gaat natuurlijk niet gebeuren als dit model door oude tweedehandsjes ingehaald gaat worden.

Ik zag net trouwens nog 2 foto's en is de B4m langer achter?
[Afbeelding: PXL-20240327-150318132.jpg]

En de wielen staan een stuk breder en schuiner?
[Afbeelding: PXL-20240327-150156433.jpg]

volgens mij is het toch echt veels te vroeg om nu al te zeggen dat de B4a minder goed gaat presteren. En volgens mij ben jij totaal niet deel van de doelgroep die ze met dit model willen aanspreken. Dat is ook iets wat ik op de Duitse forum merk, velen die met kritiek komen verwachten iets heel anders dan dat er geadverteerd word.

Trouwens, de carbon Strada is 29kg, de carbon Quest is 28kg, de glasvezel B4m is 29kg, overdrijven is ook een kunst hoor Tongue
Velayo #04? | Flevobike Versatile #58? | WAW #15 | Raptobike | Whike | ICE Trice QNT | Optima Baron
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , DanceRaven
#22
De B4m heeft een kleiner achterwiel (584 ipv 622), daardoor lijkt het misschien dat hij langer is?
En de spoorbreedte voor is inderdaad groter.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hoekie , 365cycle
#23
Ik ben eigenlijk zeer benieuwd. Wat draagt jullie voorkeur? Een nieuwe Bülk 4 more of een tweedehandse DF (XL) / Quest (XS) / Strada / Mango met goed werkende elektronische systeem met een eerlijke prijs voor de tweedehands markt. Wanneer de prijzen vergelijkbaar zijn.

Als ik naar mezelf ga kijken, dan heb ik liever de tweedehandse VM. Wat ik zo lees zit er geen knipperlichten op en heb ook nog niet direct het idee dat het overige elektronische componenten nu zo voorkeur dragen tov van een tweedehandse waarbij dit wel centraal aanwezig is.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
#24
EUR 5499 voor de eerste 30. Aldus Ben Parke op facebook.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
#25
Ik geloof meer in een nieuwe voor dat geld, na twee tweedehandse fietsen.

De verlichting kan geplaatst worden, versleten onderdelen zijn soms lastig te zien.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }
Bedankt door: Hardloper , 365cycle , Tijanus
#26
De verlichting wat met een tweedehands komt is ook niet altijd iets waar je op zit te wachten, vaak een mengelmoes van kabelwerk helemaal in tape gewikkeld of met kit aan de body van de velo gelijmd, accu in een zelfgemaakt plastic doosje, blik of tas.

Nee ik koop liever zelf mijn elektra, usb oplaadbaar en makkelijk te verwijderen zodat het niet gestolen of gebroken kan worden. Knipperlichten had ik alleen in de Versatile en ik gebruik ze bijna nooit, in het donker fiets ik niet zo vaak, en als ik dat wel doe dan heb ik een hele felle ledlamp op zuignapjes die ik op mn fiets plak.
Ik ben blij met de keuze die ze gemaakt hebben, ik zou alleen nog steeds kiezen voor een tweedehands MilanGT, dat is mijn obsessie :p
Velayo #04? | Flevobike Versatile #58? | WAW #15 | Raptobike | Whike | ICE Trice QNT | Optima Baron
Antwoord }
Bedankt door: Hardloper , 365cycle , Tijanus


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 3 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Petitie tegen verbod ligfietsen ( en ta...
... Ik gi...Mauricem — 09:36 PM
Petitie tegen verbod ligfietsen ( en ta...
Ik heb getekend maar...Roepers — 07:19 PM
Petitie tegen verbod ligfietsen ( en ta...
Ik ging vooral AAN...melle z — 05:30 PM
Petitie tegen verbod ligfietsen ( en ta...
... Ik ging...Raymond — 05:22 PM
Petitie tegen verbod ligfietsen ( en ta...
Maar gelukkig heb ...365cycle — 04:42 PM
Petitie tegen verbod ligfietsen ( en ta...
ik heb ook getekend....Veloquest — 04:12 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Hoe gebeurd vind ik ...Hardloper — 03:58 PM
Petitie tegen verbod ligfietsen ( en ta...
De NS wil gewoon hee...365cycle — 02:49 PM
Petitie tegen verbod ligfietsen ( en ta...
Alsof de treinen ove...Mauricem — 02:34 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Maar bij het insta...Wim -de roetsende — 01:58 PM
Spezi 2024
Ginkgo Hebel für ...Hoekie — 12:06 PM
Petitie tegen verbod ligfietsen ( en ta...
Naar mijn mening is ...Raymond — 11:58 AM
Petitie tegen verbod ligfietsen ( en ta...
Het is toch al tri...melle z — 11:12 AM
Petitie tegen verbod ligfietsen ( en ta...
Ik heb de volgende...Raymond — 10:56 AM
Petitie tegen verbod ligfietsen ( en ta...
Ik heb de volgende...Theo Mol — 09:50 AM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Op welke plekken w...Hardloper — 09:38 AM
Petitie tegen verbod ligfietsen ( en ta...
Ook eens ondertekend...Hardloper — 09:34 AM