Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Quest xs nr 13
#1
Na eerst te koop hebben gestaan op het Duitse forum ( voor VHB 3.250) nu op marktplaats voor 4.500 .
En dan lijkt het erop dat hij zelf de eerste bieder is
Klikkerdeklik
rij zowel onderstuur als aero-stuur
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#2
(23-Apr-2024, 06:59 PM)Josligfiets schreef: Na eerst te koop hebben gestaan op het Duitse forum ( voor VHB 3.250) nu op marktplaats voor 4.500 .
En dan lijkt het erop dat hij zelf de eerste bieder is
Klikkerdeklik

de lak ziet er beter uit als mijn quest xs nummer 9. Maar die is van carbon en dat is quest xs 13 niet dus dan is die wel aan de dure kant. als hij er echt 4.500 voor wil hebben.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#3
Het was een mooi aanbod op het Duitse forum. Doe Quest xs was vrij nieuw eigenlijk gezien de gereden aantal km'ers. Netjes in de lak ook op wat beschadigingen na.

Als ze m voor de nieuwe prijs kwijtraakt heeft ze een leuke deal gemaakt, al zal er wel wat tijd in hebben gezeten. Ophalen heeft dr wel wat uren en euro's gekost.

Het bod zal gewoon het minimumbod zijn. Niet onlogisch gezien de vele boden die je krijgt van kansloze bieders die voor een duppie op de eerste rang willen zitten.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#4
Waar zien jullie toch dat bod?

Ik zie gewoon een vraagprijs.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#5
(24-Apr-2024, 07:57 PM)Wim -de roetsende schreef: Waar zien jullie toch dat bod?

Ik zie gewoon een vraagprijs.

Ik zag het bij verder naar beneden scrollen op de telefoon. 
Op de computer was het altijd wat lager rechts op het scherm.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }
Bedankt door:
#6
Het bod is verwijderd. Er was 3.800 euro geboden.
rij zowel onderstuur als aero-stuur
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#7
Wat is er interessant aan de koop/verkoopgegevens van velomobielen, behalve voor de koper en verkoper?
Groet,

Tom
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#8
(24-Apr-2024, 09:53 PM)Tom Fekkes schreef: Wat is er interessant aan de koop/verkoopgegevens van velomobielen, behalve voor de koper en verkoper?

Als je mij vraagt, dan zou ik zeggen dat je een indicatie hebt wat gangbare prijzen zijn voor de tweedehands modellen.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , DanceRaven , 365cycle
#9
(24-Apr-2024, 09:56 PM)Hardloper schreef:
(24-Apr-2024, 09:53 PM)Tom Fekkes schreef: Wat is er interessant aan de koop/verkoopgegevens van velomobielen, behalve voor de koper en verkoper?

Als je mij vraagt, dan zou ik zeggen dat je een indicatie hebt wat gangbare prijzen zijn voor de tweedehands modellen.

Ditto! En mij helpt dit ook een beetje een soort van confidence boost te bouwen zodat het wat makkelijker is om op verkopers af te stappen met de vraag of de velo misschien voor iets minder (maar wel realistisch) weg zou mogen zonder dat ik vierkant uitgelachen word. Al is het nog steeds erg moeilijk om een peiling te krijgen van een Milan.
Velayo #04? | Flevobike Versatile #58? | WAW #15 | Raptobike | Whike | ICE Trice QNT | Optima Baron
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hardloper
#10
Citaat: Al is het nog steeds erg moeilijk om een peiling te krijgen van een Milan.
Op het Duitse forum krijg je een aardige indruk, en gaan ze vanaf 5000, maar meestal fors hoger. En er zijn erg veel verschillende Milans. En ik heb de indruk dat veel verkopers wel wat geduld hebben. Als hij niet in de weg staat dan is even vasthouden voor verkopers waarschijnlijk een goede strategie.
Fietser en knutselaar en eventjes niet in vorm. Roets, FlevoRacer en diverse (carbon) zelfbouwers voor 1 of 2 personen
Antwoord }
Bedankt door: Hoekie , Willeke_IGKT
#11
(24-Apr-2024, 10:26 PM)Gideonaut schreef: Al is het nog steeds erg moeilijk om een peiling te krijgen van een Milan.
Een Milan is en blijft wat de gek ervoor geeft. Vaak wordt er veel teveel gevraagd.
Er is er één in dezelfde kleuren als mijn Milan was die al te koop was voordat de mijne dat was.
De mijne is zo'n 2 jaar geleden verkocht voor fors meer dan een nieuwe B4M kost; het was mijns inziens een eerlijke prijs, niet weinig, maar ook zeker niet teveel. 
Als je tegen de 10K vraagt voor een tweedehands fiets duurt het gewoon echt heel lang, hoe mooi die ook is.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#12
Het Duitse forum maakt het juist allemaal verwarrender, ja de prijzen liggen daar veel hoger maar ook lijkt het alsof er geen onderscheid word gemaakt tussen de modellen, een SL MK3 "super light" gaat voor 8500,- de deur uit, vervolgens een SL MK7 voor exact dezelfde prijs, en een GT MK6 voor 7500,-

Met de Quest word dit ook gedaan, maar is het een glasvezel fiets dan is die geen drol waard, is het een carbon model dan opeens word er een hoofdprijs voor gevraagd, ondanks de leeftijd.


Natuurlijk blijft het altijd wat de gek er voor over heeft, maar waarom is de Milan zo'n uitzondering? wat maakt de Milan zo veel meer waard dan elk ander model? waarom is het alleen bij dit model niet zo simpel?
Velayo #04? | Flevobike Versatile #58? | WAW #15 | Raptobike | Whike | ICE Trice QNT | Optima Baron
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#13
De Milan is, voor zover ik het kan inschatten, nog meer een liefhebbers-fiets dan andere velomobielen. Zeker als het om speciale modellen gaat, zoals die zonder achtervering. En de markt is sowieso klein, zowel aan vraag als aan aanbod zijde. Dus de prijs wordt bepaald door hoe graag iemand hem kwijt wil en hoe graag een ander hem wil hebben. Als dat verschil te groot is blijft hij staan, en dat lijken niet alle verkopers erg te vinden.
Bij deze producten kom je niet of nauwelijks “garage vondsten” tegen, bij “de viool van opa” heb ik dat nog wel eens meegemaakt, maar verkopers van velomobiel weten wat ze hebben. En ik denk dat sommigen ook wel klem zitten met de hoge nieuwprijzen: wel een nieuwe willen hebben, maar niet voor te veel geld erbij. En aan de andere kant van de markt zitten de instappers of zuinigen die graag voor weinig geld een mooie fiets hebben. Dat is dus niet zo gemakkelijk. Zeker als je speciale wensen hebt. 

Misschien dat de B4 M dit een beetje open breekt, dat is ineens veel heel veel fiets voor een tweedehands bedrag. Maar we moeten nog zien hoe veel die aan slaat en in hoeverre het gekozen compromis in de markt gaat werken.
Fietser en knutselaar en eventjes niet in vorm. Roets, FlevoRacer en diverse (carbon) zelfbouwers voor 1 of 2 personen
Antwoord }
Bedankt door: Hoekie , PieterTrapt , Willeke_IGKT
#14
Ook speelt misschien wel het 'endowment effect', het psychologische verschijnsel dat mensen dingen die ze al hebben te duur inschatten. Als je op een rommelmarkt een bloempot zou kopen voor € 5, dan hecht je je daaraan na een tijdje, en dan denk je dat die € 10 waard is. Je zet hem dan later te  koop voor €10.

Dus sommige eigenaren van gebruikte velomobielen hebben een onrealistische schatting van de tweedehands waarde. En zolang je hem niet verkoopt, kun je jezelf nog wijsmaken dat die écht nog zoveel waard is.

Dit staat los van andere invloeden op de prijs, zoals inflatie of juist de komst van goedkopere versies, zoals de B4M
Lig: Challenge Taifun | Fix: OnOne | Vouw: Dahon Bullhead
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#15
Als ik een tweedehands fiets koop, dan houd ik een beetje dit in gedachten.

Tot 2 jaar oud: 75% van de nieuwprijs
Tot 5 jaar oud: 50% van de nieuwprijs


Uiteraard afhankelijk van de afmontage en de staat waarin de fiets verkeert.

Als ik 'm verkoop, dan zit ik wel iets hoger  Big Grin  Tongue
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#16
Citaat:Dus sommige eigenaren van gebruikte velomobielen hebben een onrealistische schatting van de tweedehands waarde. En zolang je hem niet verkoopt, kun je jezelf nog wijsmaken dat die écht nog zoveel waard is.

Sommige eigenaren-in-spe hebben misschien ook wel een beetje onrealistische inschatting ?.
Fietser en knutselaar en eventjes niet in vorm. Roets, FlevoRacer en diverse (carbon) zelfbouwers voor 1 of 2 personen
Antwoord }
#17
(26-Apr-2024, 08:40 AM)PieterTrapt schreef: Ook speelt misschien wel het 'endowment effect', het psychologische verschijnsel dat mensen dingen die ze al hebben te duur inschatten. Als je op een rommelmarkt een bloempot zou kopen voor € 5, dan hecht je je daaraan na een tijdje, en dan denk je dat die € 10 waard is. Je zet hem dan later te  koop voor €10.
Het interessante aan dit fenomeen is nou juist dat hechting vaak helemaal geen rol speelt. Rust in vrede Daniel Kahneman.

M5 Low Racer | Dries Baron | Optima Stinger | Challenge Hurricane
Antwoord }
Bedankt door:
#18
De Milan is een wat aparte fiets en er zijn nogal een aantal bijzondere versies gemaakt. Een beetje zoals de speciale Questen van Ymte en Hans indertijd. Een Milan Superlight is dan inderdaad een heel bijzondere versie, handgemaakte Carbon trapasboom, waarschijnlijk ook met andere onderdelen, superlichte Ginkgo wieltjes etc. De Milan CAS is ook zo'n speciale versie. Daar zitten heel wat extra uren in, en mogelijk veel duurdere onderdelen. Bij Velomobiel hebben ze al vrij vlot de boel gestandariseerd, en zit er veel minder verschil in de afmontage. Idem bij ICB. Bij de Milans ook sinds ze van Velomobile World komen.

Nog een verschil is dat de Milans, ook de vroege versies, nog steeds erg snelle fietsen zijn, die mee kunnen komen met de moderne snelle modellen op het gebied van snelheid en gewicht. Met sommige andere modellen lukt dat niet.

Nog een groot verschil met de Duitse marlkt is dat wij Marktplaats hebben waarop je gelijk ziet wat er nog meer te koop is en wat die er voor vragen. Da's niet met iedere website even makkelijk.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#19
(26-Apr-2024, 08:44 PM)melle z schreef:
(26-Apr-2024, 08:40 AM)PieterTrapt schreef: Ook speelt misschien wel het 'endowment effect', het psychologische verschijnsel dat mensen dingen die ze al hebben te duur inschatten. Als je op een rommelmarkt een bloempot zou kopen voor € 5, dan hecht je je daaraan na een tijdje, en dan denk je dat die € 10 waard is. Je zet hem dan later te  koop voor €10.
Het interessante aan dit fenomeen is nou juist dat hechting vaak helemaal geen rol speelt. 

Als ik iets te koop zet, dan ben ik er juist niet (meer) aan gehecht.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#20
(27-Apr-2024, 09:38 AM)Wim -de roetsende schreef: Als ik iets te koop zet, dan ben ik er juist niet (meer) aan gehecht.
En toch zul je er waarschijnlijk meer voor vragen dan je zelf bereid zou zijn ervoor te betalen (tenzij je een duidelijke prioriteit hebt, bijvoorbeeld snel ruimte in de schuur creëren). Hetzelfde fenomeen zie je overigens bij mensen die spullen weggeven en beledigd zijn als de kringloopwinkel ze weigert, want het is immers 'nog heel goed spul waar een ander nog heel veel plezier van kan hebben'.

M5 Low Racer | Dries Baron | Optima Stinger | Challenge Hurricane
Antwoord }
Bedankt door: Fietsbennie , Willeke_IGKT
#21
(27-Apr-2024, 10:16 AM)melle z schreef: En toch zul je er waarschijnlijk meer voor vragen dan je zelf bereid zou zijn ervoor te betalen 

Dit is inderdaad volledig afhankelijk van de reden van verkoop. Ik probeer wel altijd een redelijke prijs te hanteren.

Bij de verkoop van een ligfiets is mijn doel meestal om een andere ligfiets te kopen van de opbrengst.

Ik ga meestal niet voor het onderste uit de kan. Ik verkoop iets liever snel en accepteer dan een (iets) lagere prijs.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Raymond , Willeke_IGKT
#22
(26-Apr-2024, 11:28 PM)Jeroen S schreef: De Milan is een wat aparte fiets en er zijn nogal een aantal bijzondere versies gemaakt. Een beetje zoals de speciale Questen van Ymte en Hans indertijd. Een Milan Superlight is dan inderdaad een heel bijzondere versie, handgemaakte Carbon trapasboom, waarschijnlijk ook met andere onderdelen, superlichte Ginkgo wieltjes etc. De Milan CAS is ook zo'n speciale versie. Daar zitten heel wat extra uren in, en mogelijk veel duurdere onderdelen. Bij Velomobiel hebben ze al vrij vlot de boel gestandariseerd, en zit er veel minder verschil in de afmontage. Idem bij ICB. Bij de Milans ook sinds ze van Velomobile World komen.

Nog een verschil is dat de Milans, ook de vroege versies, nog steeds erg snelle fietsen zijn, die mee kunnen komen met de moderne snelle modellen op het gebied van snelheid en gewicht. Met sommige andere modellen lukt dat niet.

Nog een groot verschil met de Duitse marlkt is dat wij Marktplaats hebben waarop je gelijk ziet wat er nog meer te koop is en wat die er voor vragen. Da's niet met iedere website even makkelijk.

Dit verklaart een hoop, jammer dat er verder weinig over de specifieke modellen te vinden is, maar nu dat ik dit gelezen heb valt het me inderdaad op dat de afmontage regelmatig in detail word omschreven. Op marktplaats of hier in NL algemeen is het vaker van: Velomobiel Quest, 3x9 versnellingen, met dakje. te koop, bied maar wat.

Thanks! ik ga me hier eens in verdiepen!

Wim -de roetsende schreef:Ik ga meestal niet voor het onderste uit de kan. Ik verkoop iets liever snel en accepteer dan een (iets) lagere prijs.

Dit vind ik het fijnste, ik ben dat gemekker van koopjesjagers zo zat, gewoon vaste lage maar redelijke prijs en dan het liefs zo snel mogelijk zonder gedoe weg.
Velayo #04? | Flevobike Versatile #58? | WAW #15 | Raptobike | Whike | ICE Trice QNT | Optima Baron
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
Wat betreft de b...Arend-Jan — 05:30 PM
velomobileworld.com
Laten we niet mete...quattrovelootje — 04:40 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Ik kreeg net een ber...Willeke_IGKT — 04:31 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Hier ook meerdere we...Gideonaut — 04:16 PM
velomobileworld.com
Laten we niet mete...Gideonaut — 04:12 PM
velomobileworld.com
Laten we niet mete...Wim -de roetsende — 03:52 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Tja, wegafsluitingen...Frutsel — 02:45 PM
Medeliggers onderweg
Ik dacht eerst dat j...Roepers — 02:11 PM
velomobileworld.com
Laten we niet meteen...365cycle — 02:09 PM
Foto's Fietsbennie
Je staat in het vrij...Wim -de roetsende — 01:41 PM
velomobileworld.com
…of deze modellen ...Wim -de roetsende — 01:32 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Ik hoop dat de wegwe...Willeke_IGKT — 12:47 PM
velomobileworld.com
Blijkbaar vinden z...Gideonaut — 12:44 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Stratenmakers zett...datakneder — 12:30 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Ik kreeg net een b...Niels van der Wal — 11:57 AM
Medeliggers onderweg
Net na 10uur in de m...Lig-hen — 11:06 AM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Ik me wederom heb bu...ZoefZoef — 10:41 AM