Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Alpha7 en RaptoBike
#1
Sinds kort een mild gebruikte Alpha7 overgenomen:
[Afbeelding: alpha7.jpeg]

En natuurlijk nog mijn 'oude' vertrouwde RaptoBike, hier in volle race uitrusting met tubulars op het disc wheel:
[Afbeelding: rapto.JPG]
Antwoord }
#2
De Alpha7 is volgens mij het jonge broertje van de DF? Met een nog kleiner instapgat? Gaat dat nog een beetje? 

Je Raptobike vind ik een van de mooiste! Het lowracer frame met de midracer setup, ik hoop dat je tilt velomobiel project de kant van Daniele opgaat want jullie concept was de reden dat ik naar de Raptobike ben gaan kijken en uiteindelijk heb aangeschaft. Ik wacht al 10 jaar op een koopbaar product  Cry
Velayo #04? | Flevobike Versatile #58? | WAW #15 | DF XL #? | Raptobike | Whike | ICE Trice QNT | Optima Baron
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#3
Ik zie de foto's niet.
Schoenmaker Tour - ICE Sprint - Challenge Furai - Flevotrike - carbon Strada 073 - binnenkort ophalen: Quatrevelo
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Willeke_IGKT , Hardloper
#4
De Alpha7 is inderdaad de nieuwere versie van de DF. Ik heb geen issue met het instappen. Mijn schouders zitten nog wel wat dicht op rand van de kuip, daar ga ik misschien nog wel een hapje uithalen met de dremel en stukje kantenband opzetten. Eerst maar eens even wat kilometers maken.

Dank voor compliment, kan er ook nog steeds met genoegen naar kijken en op fietsen. Weet niet welke kant tilting op gaat, mijn hoop en ambitie is om het kiss principe te blijven toepassen.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
#5
(18-Jun-2024, 12:25 PM)Gideonaut schreef: De Alpha7 is volgens mij het jonge broertje van de DF? Met een nog kleiner instapgat? Gaat dat nog een beetje? 
Tot voor kort stapte Jochem (van de wereldrecords op een open trike, en 1.85~1.90m lang) met maar één bruikbare arm in en uit zo'n Alpha7. Dus ja, dat gaat prima Wink
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hoekie
#6
(18-Jun-2024, 01:57 PM)365cycle schreef:
(18-Jun-2024, 12:25 PM)Gideonaut schreef: De Alpha7 is volgens mij het jonge broertje van de DF? Met een nog kleiner instapgat? Gaat dat nog een beetje? 
Tot voor kort stapte Jochem (van de wereldrecords op een open trike, en 1.85~1.90m lang) met maar één bruikbare arm in en uit zo'n Alpha7. Dus ja, dat gaat prima Wink

Gaat ook een beetje om de breedte he, niet alleen de lengte Tongue
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#7
(18-Jun-2024, 01:19 PM)Atrike schreef: Ik zie de foto's niet.

Ik ook niet, zien anderen ze wel?
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }
Bedankt door:
#8
(18-Jun-2024, 04:10 PM)Willeke_IGKT schreef:
(18-Jun-2024, 01:19 PM)Atrike schreef: Ik zie de foto's niet.

Ik ook niet, zien anderen ze wel?

Nee, ik zie het ook niet
rij zowel onderstuur als aero-stuur
Antwoord }
Bedankt door:
#9
Ja ik zie de foto’s wel
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#10
Het lijkt erop dat je in Google ingelogd moet zijn om de foto's te zien.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#11
(18-Jun-2024, 03:59 PM)Frutsel schreef:
(18-Jun-2024, 01:57 PM)365cycle schreef:
(18-Jun-2024, 12:25 PM)Gideonaut schreef: De Alpha7 is volgens mij het jonge broertje van de DF? Met een nog kleiner instapgat? Gaat dat nog een beetje? 
Tot voor kort stapte Jochem (van de wereldrecords op een open trike, en 1.85~1.90m lang) met maar één bruikbare arm in en uit zo'n Alpha7. Dus ja, dat gaat prima Wink

Gaat ook een beetje om de breedte he, niet alleen de lengte Tongue

Het probleem wat ik met de DF heb is dat ik er met moeite uit kom, ik moet me meerdere keren afzetten om het stoeltje omhoog te komen, en dan moet ik mn been heel ver omhoog trekken om hem uit het instapgat te krijgen, en als het geregend heeft dan is de body nat en heb je nergens grip. Er stond recent een mooi geprijsde Alpha7.2 te koop op het Duitse forum waar ik over twijfelde maar nu ik de DF ervaren heb laat ik het toch maar achter me, ondanks dat ik de Alpha een stuk mooier vind dan de DF. 

De fotos kon ik gewoon zien maar nu werken ze niet meer?
Velayo #04? | Flevobike Versatile #58? | WAW #15 | DF XL #? | Raptobike | Whike | ICE Trice QNT | Optima Baron
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#12
Een paar uur geleden kon ik de foto's ook zien, nu niet meer. Ik vermoed dat de link naar de oorspronkelijke foto is aangepast of de oorspronkelijke foto niet meer staat waar ze stond?
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#13
Ik zie de foto’s nu wel
rij zowel onderstuur als aero-stuur
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#14
Bericht maar even bijgewerkt met plaatjes van elders, dacht ik hip te doen met Google...

Ik vind de Alpha redelijk makkelijk om in en uit te komen, alhoewel het instapgat niet groot is inderdaad. Zoals gezegd : de vorige eigenaar deed het met 1 hand, dus zou mij ook moeten lukken. Ik ben wel ietsje ouder en minder fit, maar het werkt prima. Wat misschien helpt is dat er net voor de stuuras twee houten blokken in de fiets zitten waar je je goed tegen kan afzetten bij het uit de fiets komen. Dat nat wel iets toevoegt aan de complexiteit van uitstappen ook al mogen ervaren. Ik zag overigens wel dat de Snoek L zelfs nog een iets minder breed instapgat heeft, al is het wel wat langer.

Tot nu toe is het wel een ervaring. Is een behoorlijk snelle fiets en ik ben veel sneller dan met mijn Rapto. 'Duh' zal je zeggen, maar eerdere ervaringen in velomobielen leverden minder snel snelheid op. Lang geleden eens in een Waw gezeten en in een Go-One3. Vooral die eerste is wellicht nu ook wel sneller.

Ik vind het vermogen van de Alpa om elk stukje RaptoBike gladde weg om te toveren in een stuiterbaan nog niet heel erg tof, maar dat is denkelijk een kwestie van wennen.
Antwoord }
#15
idd ze zijn terug zichtbaar voor mij.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#16
(18-Jun-2024, 05:21 PM)Gideonaut schreef: Het probleem wat ik met de DF heb is dat ik er met moeite uit kom, ik moet me meerdere keren afzetten om het stoeltje omhoog te komen, en dan moet ik mn been heel ver omhoog trekken om hem uit het instapgat te krijgen, en als het geregend heeft dan is de body nat en heb je nergens grip.

Ik trok mijn ene been op om op de tunnel te zetten, daarna duwde ik mij iets omhoog met dat been.

Dan zette ik mijn handen op de instaprand en duwde mijzelf uit de fiets. 

Als ik allebei de voeten op de tunnel had staan met gestrekte benen, trok ik mijn ene been weer op en zette die naast de fiets en daarna het andere been. 

Het is echt een techniekje. Gewoon blijven oefenen.

(18-Jun-2024, 12:00 PM)arnoldl schreef: Sinds kort een mild gebruikte Alpha7 overgenomen:

En natuurlijk nog mijn 'oude' vertrouwde RaptoBike, hier in volle race uitrusting met tubulars op het disc wheel:

Prachtige fietsen Arnold. Die Rapto is ook zo ongelooflijk mooi.


Ik ben helaas geen fan van de heer DF. Toch wens ik jou heel veel plezier en geluk met deze mooie oranje vm.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , arnoldl , 365cycle
#17
Dat sentiment tov de ontwerper herken ik, maar hier zit meer van de vorige rijder in. Ik kreeg ook een aanbod waar ik geen nee tegen kon zeggen, plus ik wilde graag eens vm rijden om te kijken wat het nu echt is.

Opvallend dat er zoveel gedoe is met stoeltjes, ook in de Alpha. Heb ook veel punten waar ik de fiets af en toe wel raak. Lijkt meer alsof de rijder soms bijzaak was, maar ja wie ben ik om te klagen.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hoekie , 365cycle
#18
Tip: de DF ontwerper vragen om een mild eject botton in te laten bouwen, wel met een zachte landing ;-)
Wens je vele veilige en plezierige ritten toe!
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#19
Hoe goed zijn je knipperlichten te zien als je afremt? Want volgens mij is dit hetzelfde lampje zeg maar en zover ik begreep overstemd de remlicht de knipperlicht.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#20
(18-Jun-2024, 09:12 PM)arnoldl schreef: Dat sentiment tov de ontwerper herken ik, maar hier zit meer van de vorige rijder in. Ik kreeg ook een aanbod waar ik geen nee tegen kon zeggen, plus ik wilde graag eens vm rijden om te kijken wat het nu echt is.

Opvallend dat er zoveel gedoe is met stoeltjes, ook in de Alpha. Heb ook veel punten waar ik de fiets af en toe wel raak. Lijkt meer alsof de rijder soms bijzaak was, maar ja wie ben ik om te klagen.

Geen nee kunnen zeggen tegen een goed aanbod is heel herkenbaar.

Jouw tweede opmerking geeft precies aan wat ik zo lastig vind met ligfietsen en vm-en.

Met de Roeifietsen was het bij mij bij de 2e raak. De 209 is gewoon perfect voor mij.
Met de Ligfietsen ben ik heel lang aan het zoeken geweest. De CHR is voor zover ik nu kan inschatten behoorlijk perfect voor mij.

Met de Velomobiel ben ik er nog niet uit. De Mango was erg groot voor mij. De XS was uiteindelijk te klein. De DF paste best goed qua afmeting. Voor een minder sterke rijder zoals ik is een vm met dichte wielkasten beter. De MilanSL past ook goed, maar ik moest met 140mm cranks gaan rijden. Het in- en uitstappen is fenomenaal, maar de waterdruppels die binnenkomen zijn iets minder handig.

De perfecte vm heb ik nog niet gevonden. Misschien de Snoek-L. Al vermoed ik dat ik die te groot ga vinden
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#21
(18-Jun-2024, 10:04 PM)Wim -de roetsende schreef:
(18-Jun-2024, 09:12 PM)arnoldl schreef: Dat sentiment tov de ontwerper herken ik, maar hier zit meer van de vorige rijder in. Ik kreeg ook een aanbod waar ik geen nee tegen kon zeggen, plus ik wilde graag eens vm rijden om te kijken wat het nu echt is.

Opvallend dat er zoveel gedoe is met stoeltjes, ook in de Alpha. Heb ook veel punten waar ik de fiets af en toe wel raak. Lijkt meer alsof de rijder soms bijzaak was, maar ja wie ben ik om te klagen.

Met de Velomobiel ben ik er nog niet uit. De Mango was erg groot voor mij. De XS was uiteindelijk te klein. De DF paste best goed qua afmeting. Voor een minder sterke rijder zoals ik is een vm met dichte wielkasten beter. De MilanSL past ook goed, maar ik moest met 140mm cranks gaan rijden. Het in- en uitstappen is fenomenaal, maar de waterdruppels die binnenkomen zijn iets minder handig.

De perfecte vm heb ik nog niet gevonden. Misschien de Snoek-L. Al vermoed ik dat ik die te groot ga vinden

De Tuna al geprobeerd? Ik vond het instapgat van de Snoek L behoorlijk smal, lastiger dan de Alpha
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
#22
Wauw wat een prachtige fiets zeg die raptobike! Hoe hard rij je met dat ding? Als ik het kettingwiel zo zie in combinatie met de cassette moet dat wel erg hard gaan volgens mij.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#23
(18-Jun-2024, 10:29 PM)LigZeeuw schreef: Wauw wat een prachtige fiets zeg die raptobike! Hoe hard rij je met dat ding? Als ik het kettingwiel zo zie in combinatie met de cassette moet dat wel erg hard gaan volgens mij.

Dank je wel. Dit was een speciale bouw voor velodrome races. Heb daar 45+ over het uur gereden. Buiten 44 over het uur. Er zijn wel eens mensen over de 50 geweest in het uur met RaptoBike’s, dus ik ben kennelijk de beperking ;-)
Antwoord }
#24
(18-Jun-2024, 10:18 PM)arnoldl schreef:
(18-Jun-2024, 10:04 PM)Wim -de roetsende schreef: De perfecte vm heb ik nog niet gevonden. Misschien de Snoek-L. Al vermoed ik dat ik die te groot ga vinden

De Tuna al geprobeerd? Ik vond het instapgat van de Snoek L behoorlijk smal, lastiger dan de Alpha

De Tuna is wel zo groot als een DF XL Hij rijdt ook als een DF XL, maar minder windgevoelig.
Ik denk dat Wim hem ook te groot vindt Smile
Antwoord }
#25
In de Tuna zit je iets meer rechtop, dat maakt het ook een andere fiets dan een SnoekL.
Antwoord }
Bedankt door: arnoldl , Willeke_IGKT , 365cycle
#26
(19-Jun-2024, 10:21 AM)Arend-Jan schreef: In de Tuna zit je iets meer rechtop, dat maakt het ook een andere fiets dan een SnoekL.

Ik vind juist de liggende houding in de SL prima. Iets minder liggend zou ook nog mogen. Te rechtop vind ik niet fijn.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Hoe lang doe je gemiddeld met 1 batteri...
Nog een kleine updat...bucovaina — 10:10 PM
NS neemt vanaf 1 juli geen ligfietsen m...
Enquête van de fiets...Atrike — 10:01 PM
NS neemt vanaf 1 juli geen ligfietsen m...
Stuk of ...Bosroets — 09:53 PM
velomobileworld.com
Velomobileworld wil ...Atrike — 09:28 PM
velomobileworld.com
Vanaf 1:25 Hoekie — 09:23 PM
velomobileworld.com
Ik ben eens benieuwd...qv-tester — 09:11 PM
verschil Snoek en Snoek L
Wat ik ergens ge...Hardloper — 09:02 PM
wat ze zeggen
Bijna goed: Sint-Maa...Victor — 08:55 PM
velomobileworld.com
Wat is het verschil ...ZoefZoef — 08:54 PM
velomobileworld.com
Ze gaan stoppen...Wim -de roetsende — 08:33 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Vanmorgen was ik n...Bacchus — 08:10 PM
verschil Snoek en Snoek L
Wat ik ergens geen...Wim -de roetsende — 08:09 PM
Hoe lang doe je gemiddeld met 1 batteri...
Ik ben nu net naar h...bucovaina — 07:52 PM
Luchthapper in neusdeksel MilanSL?
Ik denk dat ik een...Frutsel — 07:20 PM
Hoe lang doe je gemiddeld met 1 batteri...
Met de DF XL kon ik ...Frutsel — 07:15 PM
verschil Snoek en Snoek L
He denken jullie d...Hardloper — 06:26 PM
wat ze zeggen
nee, niet bij Sinter...Roepers — 06:08 PM