Clikvalve - Veelbelovend nieuw ventiel
|
Berichten: 1.856
Topics: 110
Lid sinds: May 2018
Bedankt: 7634
2718 x bedankt in 1282 berichten
Berichten: 361
Topics: 23
Lid sinds: Sep 2023
Bedankt: 1223
747 x bedankt in 342 berichten
Heb jij tubeless banden op je VM of andere fietsen? Zo ja, hoe bevalt dat?
Lig: Challenge Taifun | Fix: OnOne | Vouw: Dahon Bullhead
Berichten: 1.856
Topics: 110
Lid sinds: May 2018
Bedankt: 7634
2718 x bedankt in 1282 berichten
(03-Jul-2024, 12:28 PM)PieterTrapt schreef: Heb jij tubeless banden op je VM of andere fietsen? Zo ja, hoe bevalt dat?
Ik niet in ieder geval. Te veel gedoe.
Heb wel inmiddels 2x TPU binnenbanden liggen om te proberen.
Maar tot nu toe het dikkere rubber.
Berichten: 2.153
Topics: 62
Lid sinds: Dec 2020
Bedankt: 32312
3150 x bedankt in 1407 berichten
(03-Jul-2024, 12:28 PM)PieterTrapt schreef: Heb jij tubeless banden op je VM of andere fietsen? Zo ja, hoe bevalt dat?
Ze schijnen ook in binnenbanden te kunnen, zelfs als vervanging van bestaande ventielen.
Ik ga het eerst even afwachten, zien hoe duur die speciale pomp gaat worden en zo.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220 - Whike - (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Berichten: 1.856
Topics: 110
Lid sinds: May 2018
Bedankt: 7634
2718 x bedankt in 1282 berichten
Ah, ik dacht al, ik lees juist voor binnenbanden.
Die je zelfs kan converten. Je hebt niet eens nieuwe binnenbanden nodig.
En ook je pomp kan je blijven gebruiken als die Presta/Frans slikt. Al wil je natuurlijk wel de nieuwe pompkop dan.
Berichten: 89
Topics: 3
Lid sinds: Sep 2023
Bedankt: 57
163 x bedankt in 83 berichten
(03-Jul-2024, 01:36 PM)Hoekie schreef: (03-Jul-2024, 12:28 PM)PieterTrapt schreef: Heb jij tubeless banden op je VM of andere fietsen? Zo ja, hoe bevalt dat?
Ik niet in ieder geval. Te veel gedoe.
Heb wel inmiddels 2x TPU binnenbanden liggen om te proberen.
Maar tot nu toe het dikkere rubber.
TPU waren bepaalde Duitsers niet tevreden over. Die latex binnenbanden met CCU werken bij mij voortreffelijk. Enkel achteraan heb ik de GP5000 met butyl, die vervangen naar latex was de bedoeling maar die GP5000 ligt absurd strak rond de velg.
Berichten: 1.856
Topics: 110
Lid sinds: May 2018
Bedankt: 7634
2718 x bedankt in 1282 berichten
03-Jul-2024, 02:24 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 03-Jul-2024, 02:26 PM door Hoekie.)
Prijzen, kopie van het Duitse forum
Citaat:jetzt wollte ich es genau wissen und hab die preise gesucht.
https://www.schwalbe.com/Schwalbe-Clik-V...entil-3530 ab 23,90 €* UVP tubles ventile
https://www.schwalbe.com/Schwalbe-Clik-V...n-Set-3542 ab 13,95 €* UVP ventile & adapterstück für pumpe
https://www.schwalbe.com/Schwalbe-Clik-V...n-Set-3541 ab 16,95 €* UVP ventile & pumpenkopf
https://www.schwalbe.com/Schwalbe-Clik-V...n-Set-3540 ab 5,95 €* UVP nur ventile
bei https://clikvalve.com sind die alle teurer und zur zeit alles ausverkauft.
(03-Jul-2024, 02:22 PM)Snoek043 schreef: TPU waren bepaalde Duitsers niet tevreden over. Die latex binnenbanden met CCU werken bij mij voortreffelijk. Enkel achteraan heb ik de GP5000 met butyl, die vervangen naar latex was de bedoeling maar die GP5000 ligt absurd strak rond de velg.
Er is veel verschil in TPU (en aansluiting ventielen)
Berichten: 2.959
Topics: 100
Lid sinds: Apr 2023
Bedankt: 3329
3575 x bedankt in 2435 berichten
Kan ik die ventielen keer op keer her gebruiken?
Is het verschil tussen die SV en DV, dat de ene van RVS is?
Eerlijk gezegd lijkt me dit wel een mooie oplossing. Want ik vind het ook maar flink geëmmerd met de QV. Daar heb ik wel eenmalige 50 euro voor over. Dat is niks op de aankoopprijs van de QV.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Berichten: 278
Topics: 13
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 372
827 x bedankt in 274 berichten
Nog steeds nergens te krijgen, voorzover ik kan zien.
Berichten: 1.856
Topics: 110
Lid sinds: May 2018
Bedankt: 7634
2718 x bedankt in 1282 berichten
Inderdaad. Het laatste wat ik hoorde is verkrijgbaarheid Januari.
Berichten: 389
Topics: 1
Lid sinds: Jun 2022
Bedankt: 203
1175 x bedankt in 385 berichten
23-Oct-2024, 05:04 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 23-Oct-2024, 05:10 PM door Arend-Jan.)
(03-Jul-2024, 02:22 PM)Snoek043 schreef: TPU waren bepaalde Duitsers niet tevreden over. Die latex binnenbanden met CCU werken bij mij voortreffelijk. Enkel achteraan heb ik de GP5000 met butyl, die vervangen naar latex was de bedoeling maar die GP5000 ligt absurd strak rond de velg.
De ene TPU Biba is de andere niet.
Zelf erg tevreden met die van Baent, met de kanttekening dat de 20" versie helaas onhandig lange ventielen heeft. CYDY 20" is niet geschikt voor hoge druk, dan gaan ze lek (op de aansluiting van het ventiel). Gek genoeg houdt hun 700c zich tot nu toe wél goed, bij 8 bar.
Onder de QV zijn de lange ventielen van de Baent geen enkel probleem, onder de SnoekL nog onhandiger dan korte ventielen al zijn haha
Berichten: 5.796
Topics: 112
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 11643
9011 x bedankt in 4426 berichten
(23-Oct-2024, 05:04 PM)Arend-Jan schreef: Gek genoeg houdt hun 700c zich tot nu toe wél goed, bij 8 bar.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Berichten: 389
Topics: 1
Lid sinds: Jun 2022
Bedankt: 203
1175 x bedankt in 385 berichten
23-Oct-2024, 07:35 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 23-Oct-2024, 07:35 PM door Arend-Jan.)
Zo gek is 8 bar toch niet? Voor een vrij smalle fietsband dan he
Berichten: 6.250
Topics: 158
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 2381
8263 x bedankt in 4036 berichten
(23-Oct-2024, 07:35 PM)Arend-Jan schreef: Zo gek is 8 bar toch niet? Voor een vrij smalle fietsband dan he 
Klopt, de 3 wielen van mijn Handbike staan op 12 Bar.
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - DF 282
Berichten: 241
Topics: 18
Lid sinds: Mar 2024
Bedankt: 804
576 x bedankt in 240 berichten
Inmiddels zijn ze beschikbaar. Iemand al geprobeerd?
Binnenkort ga ik denk ik een setje bestellen, klinkt veelbelovend.
Berichten: 241
Topics: 18
Lid sinds: Mar 2024
Bedankt: 804
576 x bedankt in 240 berichten
08-Jan-2025, 12:33 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 08-Jan-2025, 12:54 AM door Boyd Maduro.)
(23-Oct-2024, 05:04 PM)Arend-Jan schreef: De ene TPU Biba is de andere niet.
Zelf erg tevreden met die van Baent, met de kanttekening dat de 20" versie helaas onhandig lange ventielen heeft. CYDY 20" is niet geschikt voor hoge druk, dan gaan ze lek (op de aansluiting van het ventiel). Gek genoeg houdt hun 700c zich tot nu toe wél goed, bij 8 bar.
Ah, na een kleine check op basis van dit bericht ben ik tot de conclusie gekomen dat ik datzelfde heb. Hebben het sinds de race in Assen uitgehouden, wel mooi tegelijk beide kanten. (Eerst met Kerst de ene die heel langzaam leeg liep en toen ik vrijdag weer thuis was bleek de andere ook zacht. Zit iets van 700km tussen)
Voor nu maar weer butyl er in. Wellicht als we weer gaan racen weer TPU, heb nog 2 liggen
Berichten: 224
Topics: 8
Lid sinds: Jul 2022
Bedankt: 65
480 x bedankt in 216 berichten
08-Jan-2025, 12:00 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 08-Jan-2025, 12:18 PM door Raymond.)
Ik ben ook nieuwsgierig. Vooralsnog zie ik ze wel al in een aantal webwinkels staan, maar zijn ze daar (nog) niet bestelbaar. Ik kom wel groothandels tegen waar de conversion kits beschikbaar lijken te zijn, dus mogelijk dat ze dan binnenkort ook bij de consumentenwinkels beschikbaar zijn.
2020 Challenge Chamsin 26" met Rohloff | 2012 Hase Pino met Rohloff | 2014 AZOR Texel | 2012 Brompton
Berichten: 1.065
Topics: 28
Lid sinds: Jun 2022
Bedankt: 0
1814 x bedankt in 966 berichten
Na me door de marketingpraat heen gewerkt te hebben is mijn indruk is dat dit 'revolutionaire' ventiel hooguit marginal gains oplevert qua gebruiksgemak.
2x Dries Baron | Optima Stinger | Challenge Hurricane
Berichten: 1.542
Topics: 11
Lid sinds: Jul 2019
Bedankt: 731
2589 x bedankt in 1203 berichten
(08-Jan-2025, 03:50 PM)melle z schreef: Na me door de marketingpraat heen gewerkt te hebben is mijn indruk is dat dit 'revolutionaire' ventiel hooguit marginal gains oplevert qua gebruiksgemak.
Als het het geklier met hendeltjes niet meer nodig is, scheelt het behoorlijk veel voor velomobielen met dichte wielkasten.
Berichten: 1.065
Topics: 28
Lid sinds: Jun 2022
Bedankt: 0
1814 x bedankt in 966 berichten
Daar had ik nog niet aan gedacht.
2x Dries Baron | Optima Stinger | Challenge Hurricane
Berichten: 224
Topics: 8
Lid sinds: Jul 2022
Bedankt: 65
480 x bedankt in 216 berichten
(08-Jan-2025, 04:09 PM)Frutsel schreef: Als het het geklier met hendeltjes niet meer nodig is, scheelt het behoorlijk veel voor velomobielen met dichte wielkasten.
Ik denk dat dit ook bij de Brompton gebruiksgemak oplevert.
Ik ga eens met één ombouwsetje voor Presta beginnen.
2020 Challenge Chamsin 26" met Rohloff | 2012 Hase Pino met Rohloff | 2014 AZOR Texel | 2012 Brompton
Berichten: 5.796
Topics: 112
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 11643
9011 x bedankt in 4426 berichten
(08-Jan-2025, 04:09 PM)Frutsel schreef: Als het het geklier met hendeltjes niet meer nodig is, scheelt het behoorlijk veel voor velomobielen met dichte wielkasten. Wie koopt er dan ook een velomobiel zonder wielkappen?
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Berichten: 278
Topics: 13
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 372
827 x bedankt in 274 berichten
(08-Jan-2025, 12:00 PM)Raymond schreef: Ik kom wel groothandels tegen waar de conversion kits beschikbaar lijken te zijn, dus mogelijk dat ze dan binnenkort ook bij de consumentenwinkels beschikbaar zijn.
Bij mijn groothandel staan ze al een eeuwigheid in oranje en dat betekent, helaas: nog steeds niet op voorraad.
Berichten: 86
Topics: 0
Lid sinds: Apr 2021
Bedankt: 0
156 x bedankt in 78 berichten
Heb ze bij Anjo Jagger in Assen gezien, misschien een belletje?
Berichten: 1.714
Topics: 39
Lid sinds: May 2018
Bedankt: 2386
2198 x bedankt in 830 berichten
Ik kwam dit filmpje tegen, er is een nieuw ventielsoort verkrijgbaar van Schwalbe.
Wat vinden jullie ervan? Lucht je hart eens...
Berichten: 2.153
Topics: 62
Lid sinds: Dec 2020
Bedankt: 32312
3150 x bedankt in 1407 berichten
06-Feb-2025, 10:37 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 06-Feb-2025, 10:48 PM door Willeke_IGKT.)
Ik heb bovenstaand filmpje aan het bestaande draadje toegevoegd.
Het lijkt mij een prettig nieuw ventiel als je ermee de druk in de band goed kan aflezen. Ik heb vaak moeite met Franse ventielen, vind ze gewoon niet prettig. Ik zou het liefst Hollands ventieltjes gebruiken maar controle op de druk is daarmee lastig. Dus gebruik ik Amerikaanse (oftewel auto) ventielen maar ook daar is het bevestigen van de pompkop niet altijd makkelijk, beperkte ruimte in de 20" wielen.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220 - Whike - (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
|
Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
|
Welkom
|
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.
|
|