|
VLA naar Emmerich
|
Berichten: 44
Topics: 3
Lid sinds: Nov 2018
Bedankt: 874
103 x bedankt in 43 berichten
op 7 september rijdt VLA (Verenigde Ligfietsers Amersfoort) weer zijn traditionele tocht naar Emmerich (en terug). De traditie wil dat we in een rechte lijn (ongeveer) naar Emmerich rijden, en op dezelfde rechte lijn (ongeveer) weer terug.
Aanmelden kan op de site van ligfiets.net: https://ligfiets.net/events/4683
groet,
martinR
Berichten: 2.343
Topics: 35
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 1
2057 x bedankt in 1151 berichten
Ik ken Emmerich en omgeving erg goed. Maar wat maakt Emmerich een jaarlijks terugkerend mikpunt voor deze groep?
Berichten: 44
Topics: 3
Lid sinds: Nov 2018
Bedankt: 874
103 x bedankt in 43 berichten
Volgens mij was het het dichtstbijzijnde buitenland om de befietsen vanaf Amersfoort. Dat leek ons destijds wel een leuk idee.
Berichten: 2.343
Topics: 35
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 1
2057 x bedankt in 1151 berichten
Dat vermoeden had ik al een beetje! Want Emmerich is verder niet echt spectaculair.
Leuk is om dan de grootste brug van Duitsland ook even op te fietsen. Die ligt tenslotte naast die stad.
Berichten: 7.444
Topics: 183
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 3515
10915 x bedankt in 5192 berichten
(06-Aug-2024, 11:27 AM)Lopopodium schreef: Dat vermoeden had ik al een beetje! Want Emmerich is verder niet echt spectaculair.
Leuk is om dan de grootste brug van Duitsland ook even op te fietsen. Die ligt tenslotte naast die stad.
Daar ging mijn broer een keer overheen met zijn huifkar met een pony en een ezel ervoor.
Het voertuig was te breed voor het fietspad
De file erachter enorm.
Geen getoeter, niets. Gewoon rustig erachter blijven rijden met 7km/u.
Thys 209 Rowingbike - M5 CHR - DF 282 - DFxl 137 - Rans Dynamik Pro - M5 MinimalBike
Berichten: 2.545
Topics: 14
Lid sinds: Oct 2020
Bedankt: 1331
5033 x bedankt in 2385 berichten
Bij het jaarlijkse Trekkerfestival in Megchelen komen er ook altijd een heel stel met de antieke trekker en caravan of pipowagen erachter via die brug. Dat levert ook imposante files op. Maar er is geen alternatief en dat weten velen ook wel.
Het is voor mij om de hoek, dus ik speel wel eens met het idee om mee te fietsen, maar meestal lukt het toch niet.
En voor de mensen die zich af vragen waarom het plaatsje EMMERich heet staat er een monumentje op de rotonde voor de Obi. https://www.google.nl/maps/@51.8482901,6...&entry=ttu
Berichten: 2.343
Topics: 35
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 1
2057 x bedankt in 1151 berichten
Geregeld langsgefietst, maar die emmer nog nooit gezien (of onthouden gezien te hebben althans).
Berichten: 2.545
Topics: 14
Lid sinds: Oct 2020
Bedankt: 1331
5033 x bedankt in 2385 berichten
 Tja, d'r zit ook geen vlaggetje op. Dat zal het zijn.
Berichten: 1.272
Topics: 29
Lid sinds: Jul 2021
Bedankt: 819
2635 x bedankt in 1196 berichten
(06-Aug-2024, 09:57 PM)Lopopodium schreef: Geregeld langsgefietst, maar die emmer nog nooit gezien (of onthouden gezien te hebben althans).
Ik ook. Nooit opgevallen. Waarschijnlijk omdat 'ie zo laag bij de grond is.
Berichten: 1.870
Topics: 45
Lid sinds: May 2018
Bedankt: 3096
2696 x bedankt in 981 berichten
07-Aug-2024, 07:18 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 07-Aug-2024, 09:03 AM door Fietsbennie.)
Berichten: 223
Topics: 6
Lid sinds: May 2022
Bedankt: 92
467 x bedankt in 212 berichten
(06-Aug-2024, 08:14 PM)Jeroen S schreef: En voor de mensen die zich af vragen waarom het plaatsje EMMERich heet staat er een monumentje op de rotonde voor de Obi. https://www.google.nl/maps/@51.8482901,6...&entry=ttu
Grappig, ook nooit gezien. En ik kom toch ook al jaren een aantal keren per jaar door Emmerich. Maar meestal een andere route. Ik ga deze eens proberen ;-)
Quest 631 - "Als je niet weet waar je heen gaat, kom je er altijd."
Berichten: 44
Topics: 3
Lid sinds: Nov 2018
Bedankt: 874
103 x bedankt in 43 berichten
Datakneder meldde op de agenda van ligfiets.net dat op dezelfde datum ook de airborne-wandeltocht is (bij Oosterbeek). Weet iemand of je dan wel over het fietspad langs de de N224 kan fietsen? Op de site van de wandeltocht zijn de routes momenteel niet beschikbaar, dus daar word ik niet veel wijzer van.
martinR
Berichten: 1.272
Topics: 29
Lid sinds: Jul 2021
Bedankt: 819
2635 x bedankt in 1196 berichten
02-Sep-2024, 11:32 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 02-Sep-2024, 11:32 PM door datakneder.)
(02-Sep-2024, 10:57 PM)martinR schreef: Datakneder meldde op de agenda van ligfiets.net dat op dezelfde datum ook de airborne-wandeltocht is (bij Oosterbeek). Weet iemand of je dan wel over het fietspad langs de de N224 kan fietsen? Op de site van de wandeltocht zijn de routes momenteel niet beschikbaar, dus daar word ik niet veel wijzer van.
martinR
Ik zag op oude kaartjes dat ze nauwelijks ten noorden van de spoorlijn komen, dus niet in de buurt van de N224. Lijkt me dus ok, maar toch het advies de komende dagen even te checken of de huidige links weer werken.
Berichten: 2.545
Topics: 14
Lid sinds: Oct 2020
Bedankt: 1331
5033 x bedankt in 2385 berichten
Ik zie ook dat de links niet werken, in het verre verleden heb ik wel eens een korte afstand meegelopen, dan blijft het heel dicht bij die spoorweg in de buurt. Oosterbeek bij het viaduct Schelmseweg/spoorlijn stak het altijd weer links het bos in terug naar Oosterbeek. De N 225 kun je die dag wel vergeten. De N 224 is ook wel een stukje drukker, zou me verbazen als ze die ook afsluiten. De n225 is toch een beetje een dorpsstraat, de n 224 echt een grote provinciale weg. Het meeste van dat verhaal heeft zich ten zuiden van de n224 afgespeeld. Daarop concentreren de routes zich ook. Bij afsluitingen zou ik vooral in noordelijke richting gaan uitwijken.
Ik vind deze; https://routiq.com/nl/route/179139/airbo...5-km-(wit)
En deze; https://routiq.com/nl/route/179129/airbo...-km-(rood)
En deze; https://routiq.com/nl/route/179142/airbo...ocht-40-km
Komt allemaal niet in de buurt, de lange lus van de 40 km richting de Ginkelse Hei ook niet. Ik weet niet of de actuele routes weer identiek zullen zijn, maar de belangrijke plekjes uit die oorlogshandelingen die ze willen aantippen wel. De oorlogsgraven bij Oosterbeek zijn een zeer belangrijk punt een daar gaat alles langs, altijd. Idem de oude kerk van Oosterbeek, de hoogte bij Duno.
Ik denk dus dat het wel goed zal gaan.
|
Gebruikers die dit topic lezen:
|
|
Welkom
|
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.
|
|
Nieuwe berichten
|
|
Moordenaar op een ligfiets?
|
| Voor de nieuwsgierig...Lopopodium — 12:55 PM |
|
Route tips gevraagd: Goes Esonstad
|
|
Zo, morgen de te...Hoekie — 12:11 PM |
|
Medeliggers onderweg
|
| Op de heenweg nu ook...Hoekie — 12:05 PM |
|
Vandaag ben ik blij omdat.....
|
| Het is niet echt goe...melle z — 08:32 AM |
|
Vandaag ben ik blij omdat.....
|
| Alle Baron ligfietse...Jeroen S — 07:46 AM |
|
Moordenaar op een ligfiets?
|
| Gisteravond keken we...TvWijk — 01:34 AM |
|
Vandaag ben ik blij omdat.....
|
|
Ik heb een Baron...ZoefZoef — 10:16 PM |
|
Vandaag ben ik blij omdat.....
|
|
Ik heb een Baron (#...Lopopodium — 07:52 PM |
|
Vandaag ben ik blij omdat.....
|
|
Ik had eigenlijk ee...Willeke_IGKT — 07:32 PM |
|
Vandaag ben ik blij omdat.....
|
| Is het heiligschenni...Gideonaut — 06:52 PM |
|
Vandaag ben ik blij omdat.....
|
| Ik had eigenlijk een...LigfietsWilsum — 06:42 PM |
|
Vandaag ben ik blij omdat.....
|
| Vorige week was ik n...Willeke_IGKT — 06:32 PM |
|
Vandaag ben ik blij omdat.....
|
| Ik heb een Baron (#9...melle z — 06:01 PM |
|
Kilometer topic
|
| Afgelopen week 302,5...arnovelo — 04:43 PM |
|
Vandaag ben ik blij omdat.....
|
|
Hier nog een int...Gideonaut — 04:01 PM |
|
Vandaag ben ik blij omdat.....
|
| Hier nog een interes...Jeroen S — 03:27 PM |
|
Milan 4.2
|
| Mooi als ze mee kome...Jeroen S — 03:18 PM |
|