Berichten: 5.904
Topics: 150
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 2130
7516 x bedankt in 3698 berichten
(26-Aug-2024, 05:58 PM)365cycle schreef: (26-Aug-2024, 12:45 PM)qv-tester schreef: De QV is stabieler waardoor die minder kans heeft op omkiepen door gewoon bochtenwerk
Denk dat dat voor een ervaren rijder heel erg mee/tegenvalt. Met de Bülk kwam ik echt zelden in de gevarenzone, ik kan me zo even geen moment herinneren.
De QV heeft me wel een aantal keer vervelend verrast met overstuur, en als ie eenmaal (deels) dwars ergens grip vindt ga je echt om.
Of als één van de 'blaasbalgjes' leeg blijkt te zijn zonder dat je het gemerkt hebt.
Dan ga je dus ook om in een scherp bochtje.
Heb ik uit zeer betrouwbare bron vernomen.
De krassen toonden in ieder geval aan dat er iets gebeurd was en ik heb geen reden om te twijfelen aan het verhaal van de bestuurder.
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - 272 - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler
Berichten: 135
Topics: 3
Lid sinds: Oct 2023
Bedankt: 2
331 x bedankt in 134 berichten
Het gaat redelijk OT zo, maar mijn ervaring met de Mango is dat die gevoeliger was voor fouten (vooral langsrichels of wegkanten kunnen een zeer nare verrassing zijn). Met de QV heb je inderdaad soms overstuur, maar je leert enerzijds op den duur welke omstandigheden die (kunnen) oproepen. Buiten 1 keer na 1 jaar aan vrij lage snelheid na (met de veel te zwakke dempers van de eerste generatie) heb ik het altijd kunnen opvangen. Mijn QV is in 145000 km nog niet op zijn kant gegaan, hopelijk blijft dat in de toekomst ook zo. De Mango heb ik na het eerste jaar (dat tel ik als leertijd) nog 2 of 3 keer op zijn kant gekregen. Vooral een snelle leegloper achteraan bij hoge snelheid is een groot risico op 3 wielen (ik gebruik dikke banden).
Berichten: 1.476
Topics: 7
Lid sinds: Oct 2020
Bedankt: 279
2864 x bedankt in 1334 berichten
We doen het draadje even dicht, in de hoop dat we over een tijdje weer on topic verder kunnen gaan.