Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Halo voor DF en dergelijke.
#27
(26-Aug-2024, 12:45 PM)qv-tester schreef: De QV is stabieler waardoor die minder kans heeft op omkiepen door gewoon bochtenwerk
Denk dat dat voor een ervaren rijder heel erg mee/tegenvalt. Met de Bülk kwam ik echt zelden in de gevarenzone, ik kan me zo even geen moment herinneren.
De QV heeft me wel een aantal keer vervelend verrast met overstuur, en als ie eenmaal (deels) dwars ergens grip vindt ga je echt om.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Tijanus
#28
(26-Aug-2024, 05:58 PM)365cycle schreef:
(26-Aug-2024, 12:45 PM)qv-tester schreef: De QV is stabieler waardoor die minder kans heeft op omkiepen door gewoon bochtenwerk
Denk dat dat voor een ervaren rijder heel erg mee/tegenvalt. Met de Bülk kwam ik echt zelden in de gevarenzone, ik kan me zo even geen moment herinneren.
De QV heeft me wel een aantal keer vervelend verrast met overstuur, en als ie eenmaal (deels) dwars ergens grip vindt ga je echt om.

Of als één van de 'blaasbalgjes' leeg blijkt te zijn zonder dat je het gemerkt hebt. 

Dan ga je dus ook om in een scherp bochtje.

Heb ik uit zeer betrouwbare bron vernomen. 

De krassen toonden in ieder geval aan dat er iets gebeurd was en ik heb geen reden om te twijfelen aan het verhaal van de bestuurder.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - DF 282
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#29
Het gaat redelijk OT zo, maar mijn ervaring met de Mango is dat die gevoeliger was voor fouten (vooral langsrichels of wegkanten kunnen een zeer nare verrassing zijn). Met de QV heb je inderdaad soms overstuur, maar je leert enerzijds op den duur welke omstandigheden die (kunnen) oproepen. Buiten 1 keer na 1 jaar aan vrij lage snelheid na (met de veel te zwakke dempers van de eerste generatie) heb ik het altijd kunnen opvangen. Mijn QV is in 145000 km nog niet op zijn kant gegaan, hopelijk blijft dat in de toekomst ook zo. De Mango heb ik na het eerste jaar (dat tel ik als leertijd) nog 2 of 3 keer op zijn kant gekregen. Vooral een snelle leegloper achteraan bij hoge snelheid is een groot risico op 3 wielen (ik gebruik dikke banden).
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
#30
(26-Aug-2024, 09:57 PM)qv-tester schreef: Het gaat redelijk OT zo, maar mijn ervaring met de Mango is dat die gevoeliger was voor fouten (vooral langsrichels of wegkanten kunnen een zeer nare verrassing zijn).
Een Mango is natuurlijk wel heel wat anders dan een Milan of DF.

(26-Aug-2024, 09:57 PM)qv-tester schreef: Met de QV heb je inderdaad soms overstuur, maar je leert enerzijds op den duur welke omstandigheden die (kunnen) oproepen. Buiten 1 keer na 1 jaar aan vrij lage snelheid na (met de veel te zwakke dempers van de eerste generatie) heb ik het altijd kunnen opvangen. 
Ik ben er ook nooit echt de mist mee ingegaan, maar ik heb behoorlijk wat circuitkilometers achter de kiezen met een ABS-loze kleine, lichte voorwielaandrijver op een kneiterhard onderstel. Gewichtsverdeling 66/34, dan leer je ook wel omgaan met overstuur Big Grin 

De QV heeft mijns inziens echter ook een "soort" halo; de lange kap doet het vermoedelijk in vrij veel situaties goed als het mis gaat, het scharnier achteraan is sterk. Een slagboom zal er bij goed mikken net tussendoor kunnen maar de kans is beperkt.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#31
We doen het draadje even dicht, in de hoop dat we over een tijdje weer on topic verder kunnen gaan.
Antwoord }


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Velomobilist in zwaar ongeluk betrokken
Ik was even de kaart...Hardloper — 04:57 PM
HP Velotechnik Grasshopper
Dat is wel een goe...ZoefZoef — 04:57 PM
HP Velotechnik Grasshopper
Dat is wel een goed ...Roepers — 04:51 PM
HP Velotechnik Grasshopper
Mooi fietsje Marco. ...Fietsbennie — 04:20 PM
M5 Carbon High Racer oftewel CHR
Ik heb nog wel zon h...blokdoorn — 02:35 PM
HP Velotechnik Grasshopper
Het bezoek aan ACE...Roepers — 02:33 PM
M5 Carbon High Racer oftewel CHR
De M5 rijdt intuss...Snoek043 — 01:51 PM
M5 Carbon High Racer oftewel CHR
De M5 rijdt intuss...ZoefZoef — 01:46 PM
Foto's Fietsbennie
Geweldige tocht. En...Josligfiets — 01:36 PM
Twijfel is het begin van wetenschap
Die zelfborgende...datakneder — 01:14 PM
Toch weer meer last van de achillespees...
Afgelopen weekend ee...Snoek043 — 11:46 AM
M5 Carbon High Racer oftewel CHR
De M5 rijdt intussen...Snoek043 — 11:32 AM
Foto's Fietsbennie
Een ontzettend leuk ...tiemen — 11:20 AM
Foto's Fietsbennie
Dank voor je mooie v...LigfietsWilsum — 11:10 AM
Foto's Fietsbennie
Maar wat is dat Amst...melle z — 10:44 AM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Omdat ik gisteren mi...Boyd Maduro — 10:22 AM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Dat ...Niels van der Wal — 10:03 AM