Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
OBT 2024 Rotterdam
#1
Ja... het was echt leuk vandaag!
Aan een aantal mensen: Sorry! Ik had te weinig tijd en teveel mensen om te spreken.

Aan de andere kant: Met de OBT kunnen we vast verder praten Big Grin

Dus... op naar het volgende evenement! Wink

Update: De inschrijving is geopend!
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , TimSch , Thijs OO , JanBurp
#2
Ik wil eraan deelnemen. Maar dan wel met overnachtingen. Want wat ben ik opgebrand.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Willeke_IGKT
#3
(27-Oct-2024, 11:41 PM)Hardloper schreef: Ik wil eraan deelnemen. Maar dan wel met overnachtingen. Want wat ben ik opgebrand.
Zijn we ook mee bezig! Soon meer nieuws!
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hardloper , JanBurp
#4
Ook ik denk dat ik graag mijn fiets een paar nachtjes in de buurt van de start wil hebben overnachten. Misschien dat ik zelf wel naar huis ga om te slapen.

In dat geval is in de buurt van openbaar vervoer belangrijk.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle
#5
(28-Oct-2024, 12:23 AM)Willeke_IGKT schreef: Ook ik denk dat ik graag mijn fiets een paar nachtjes in de buurt van de start wil hebben overnachten. Misschien dat ik zelf wel naar huis ga om te slapen.
Op eigen risico, maar ik kan voor een paar velomobielen een plek in een afgesloten parkeergarage regelen (sowieso 3-4, als het aantal aanvragen echt oploopt lukt een stuk of 10 in totaal denk ik zelfs wel).
station Rotterdam Alexander is zo'n 5,5 km van die parkeerplek, de metro die vanaf dat station rijdt is zelfs maar 400m lopen.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#6
Dat lijkt mij (nu) een goede optie.

@365cycle, misschien kun je de topic starter aanpassen.
Of heb ik niet goed gezocht en was er al een draadje voor de OBT 2024?
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }
Bedankt door:
#7
Leuk, krijg er alweer zin in!  Smile

260km van m'n voordeur. Eens kijken hoe we die logistiek gaan organiseren Big Grin Vorig jaar vanaf Arnhem na afloop nog naar huis gefietst, middernacht thuis. Maar dat was wel 75km minder... Tongue
Carbon Quest #501 - Challenge Hurricane - Thys 222 -  Ligfietsclub Noorderligt 
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , NielsKo
#8
(27-Oct-2024, 11:41 PM)Hardloper schreef: Ik wil eraan deelnemen. Maar dan wel met overnachtingen. Want wat ben ik opgebrand.

Je bent ook nog steeds een beginner  Wink Big Grin
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR  -  M5 Minimal.Bike  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Hardloper , Willeke_IGKT
#9
(28-Oct-2024, 09:10 AM)Wim -de roetsende schreef:
(27-Oct-2024, 11:41 PM)Hardloper schreef: Ik wil eraan deelnemen. Maar dan wel met overnachtingen. Want wat ben ik opgebrand.

Je bent ook nog steeds een beginner  Wink Big Grin

Maar ik stond er wel hè helemaal op eigen kracht. En ook helemaal terug op eigen kracht. Al heb ik de navigatie grote deels overgelaten aan mijn mede Velonaut.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
#10
Goed gedaan, dat is het begin. En nu de eerste stap gezet is, kan de volgende iets groter zijn. Maar in de winter als het nog eerder donker is, dat is toch weer andere koek. Maar soms vind je fijne mensen om samen te rijden, dan wordt het ook een stuk prettiger.
Antwoord }
#11
Nou ik was inderdaad met iemand meegereden die begripvol was om relatief in te houden. Maar als hij reed wat voor mij echt comfortabel zou zijn geweest. Dan waren we misschien een uur later thuis. Maar of hij de oliebollentocht mee rijdt, dat weet hij nog niet. Maar met beetje geluk zijn er meer uit het zuiden die naar Rotterdam gaan tijdens de OBT. Dan zijn er weer andere met wie ik kan meerijden.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#12
(29-Oct-2024, 09:32 PM)Hardloper schreef: Nou ik had inderdaad iemand die begripvol was om relatief in te houden. Maar als hij reed wat voor mij echt comfortabel zou zijn geweest. Dan waren we misschien een uur later thuis. Maar of hij de oliebollentocht mee rijdt, dat weet hij nog niet. Maar met beetje geluk zijn er meer uit het zuiden die naar Rotterdam gaan tijdens de OBT. Dan zijn er weer andere met wie ik kan meerijden.

ik moet nog een keer testen of een qv en de milan samen op de auto passen. Want mocht dat lukken zou je vanaf breda mee kunnen rijden. Want dan fiets ik met stoffel naar rotterdam.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hardloper
#13
De inschrijving is geopend!
https://ligfiets.net/events/4692
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
#14
(30-Oct-2024, 05:50 PM)365cycle schreef: De inschrijving is geopend!
https://ligfiets.net/events/4692
Zal het later goed bekijken. Maar goed werk geleverd. Bedankt namens alle geïnteresseerde.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
#15
Ingeschreven als nr 5, verwacht te rijden als nr 3 of zo.
Langzame rijders voorin en ik ben langzaam.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle
#16
(30-Oct-2024, 07:35 PM)Willeke_IGKT schreef: Langzame rijders voorin en ik ben langzaam.
We houden de groepsregels aan. 
We hebben een constante en rustige voorrijder gevonden die jij het best direct kan volgen.

Mogelijk splitsen we de groep later nog op, als dat praktisch lijkt te zijn.

Mogelijk stuif ik zelf hier en daar een beetje heen en weer om wat te coördineren ofzo, maar waarschijnlijk ga ik vooral als bezemwagen fungeren (want ik ben nog altijd een rappe sprinter, dus even de rest bijhalen is geen probleem. Daarnaast krijg ik simpele dingen ook wel gefikst wat de eventuele druk op Marius wat verlaagt, en ik ken de route goed).
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Jeroen S
#17
Zijn jullie bezig met kijken naar een plek waar je eventueel 2 nachten kan overnachten?

(30-Oct-2024, 05:48 AM)Veloquest schreef: ik moet nog een keer testen of een qv en de milan samen op de auto passen. Want mocht dat lukken zou je vanaf breda mee kunnen rijden. Want dan fiets ik met stoffel naar rotterdam.
Weet niet hoe jij erin staat? Maar ik denk dat ik het liefste een dag eerder kom en mee eet en dan de volgende dag terug. Maar ik hoor het wel of een QV en een Milan op je dak past.

Voor ik nog niet weet hoe ik het allemaal ga doen, schrijf ik me nog niet in. Maar heb er wel zin in. Maar in welke categorie ik me moet plaatsen?
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
#18
Hardloper, als ik mee kan fietsen, en volgens 365cycle kan dat, kun jij het zeker.

Ik weet niet of ik in Rotterdam (of omgeving) ga overnachten of dat ik mijn fiets laat overnachten terwijl ik met openbaar vervoer heen en weer ga.
Rotterdam is voor mij een uur met de trein, dus beter te doen dan op de dag zelf met de fiets gaan.

Geen categorieën alleen kiezen voor wel of niet de maaltijd achteraf.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle
#19
Mooi overzicht:

https://www.365cycle.nl/fiets/nvhpv-olie...rotterdam/

Nu is het bekend.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR  -  M5 Minimal.Bike  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
#20
(30-Oct-2024, 10:35 PM)Hardloper schreef: Zijn jullie bezig met kijken naar een plek waar je eventueel 2 nachten kan overnachten?
Yes. Ik ben bezig met een basic en een wat luxere locatie om te overnachten (bij die laatste kan het zeker, maar gaat het met name om de veiligheid van de fietsen etc.)
Beide voor 2 nachtjes. We gaan daar dan als organisatie niet echt tussen zitten, maar proberen wel afspraken te maken over een vaste prijs voor onze rijders.

(30-Oct-2024, 10:35 PM)Hardloper schreef: Weet niet hoe jij erin staat? Maar ik denk dat ik het liefste een dag eerder kom en mee eet en dan de volgende dag terug. Maar ik hoor het wel of een QV en een Milan op je dak past.

Afgelopen zondag heb je zo'n 200 km gefietst, toch?
Dan is op één dag naar de OBT, de toertocht rijden en weer terug waarschijnlijk net iets zwaarder. Wel enorm vroeg opstaan.

M.a.w.: Als je de komende 2 maanden blijft trainen gaat je dat zonder problemen lukken. Als je 'm splitst wordt het uiteraard makkelijker.

Voor anderen die deze kant op willen fietsen: Wie een efficient route advies nodig heeft - Laat maar horen vanaf waar! we kennen het hier nogal goed... Big Grin 
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
#21
(, 12:29 AM)365cycle schreef: Afgelopen zondag heb je zo'n 200 km gefietst, toch?
Dan is op één dag naar de OBT, de toertocht rijden en weer terug waarschijnlijk net iets zwaarder. Wel enorm vroeg opstaan.

M.a.w.: Als je de komende 2 maanden blijft trainen gaat je dat zonder problemen lukken. Als je 'm splitst wordt het uiteraard makkelijker.

Nou zo'n 180km denk ik. Maar het zal wel samen met mijn 2 marathons de drie pittigste sportieve dagen van mijn leven zijn.

Maar dat vroeg opstaan is ook al iets wat een uitdaging is. Ik wou half 7 ergens zijn. Maar uiteindelijk was ik ondanks 6 uur uit bed, pas 7 uur op die plek. 4 a 5 uur opstaan gaat me echt niet lukken. De dag voor een bijzondere dag, dan heeft mijn geest meer moeite om tot rust te komen. In plaats van vroeger in slaap te vallen, lig ik extreem lang wakker. Ondanks vroeger naar bed gaan.  Doh

(30-Oct-2024, 10:42 PM)Willeke_IGKT schreef: Hardloper, als ik mee kan fietsen, en volgens 365cycle kan dat, kun jij het zeker.

....

Geen categorieën alleen kiezen voor wel of niet de maaltijd achteraf.

Ik begreep dat je aan de hand van hoe sterk je bent, een plekje krijgt in de slang. En mijn plekje daarin weet ik niet.

Maar die maaltijd lijkt me wel verstandig. Zondag had ik geen warme maaltijd op, maar had wel door de loop van de dag en tocht rekening gehouden met wat nuttige ik.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#22
De plek in de slang bepaal je zelf.
Lees de regels voor het rijden met een groep even door.
Waarschijnlijk kun jij in het grote midden rijden maar voorin ergens is altijd goed.
(Als het maar niet voor mij is.)
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }
Bedankt door:
#23
(, 11:18 AM)Willeke_IGKT schreef: Lees de regels voor het rijden met een groep even door.

Die regels zijn inderdaad heel duidelijk: https://ligfiets.net/news/3153

Eraan houden vinden sommigen lastiger. Vooral snelle rijders is mijn persoonlijke ervaring.


Bij LOL en MT hebben we het altijd over 'Spiegelen'. Je mag degene achter je niet uit de spiegels verliezen. Dreigt dit te gebeuren, dan ga je langzamer rijden of je gaat zelfs stoppen. Vooral op punten waar de route afwijkt van de doorgaande weg, moet je goed in de gaten houden of de mensen achter je wel volgen. Desnoods ga je op dat punt even wachten. De rijder voor jou wordt dan wel geacht ook langzamer te gaan rijden als hij/zij jou uit de spiegels dreigt te verliezen. Zo blijft de groep compleet. Als iedereen het goed doet, dan staat na verloop van tijd de hele groep stil. Dat is met een OBT misschien niet de bedoeling. Bij LOL en MT rijden we met maximaal 20 rijders.

Veel mensen rijden als gekken grote gaten dicht. Nooit doen, dan wordt het 'jojo-effect' nog veel groter en moeten de achterste rijders zich het snot voor de ogen rijden, terwijl de rijders vooraan echt met een tempootje van 20km/u aan het fietsen zijn.

In het midden van het grote gat gaan rijden is de beste oplossing. Jij houdt contact met de rijder voor je en ook achter je.

Samen uit, samen thuis heet dat. In Utrecht was dit met de Jubileum-tocht niet te doen vanwege de vele verkeerslichten.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR  -  M5 Minimal.Bike  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#24
In Utrecht reden de voorrijders(s) constant een vaste snelheid door, ook als er meteen achter een gat viel. Ik reed als nr 3 en na mij ging een overweg dicht. Zelfs dat was geen reden om te stoppen of het tempo te laten zakken. Er was een uitzondering, aan de rand van de stad, en daar heb ik moeten vragen om alsjeblieft weer vooraan te mogen starten.
Het waren inderdaad snelle rijders die dat niet nodig vonden.

Na de lunch lag het tempo hoger en was het een en al gaten in de rij.
Ik heb stug volgehouden en kwam met de laatsten binnen.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }
Bedankt door:
#25
(, 01:18 PM)Willeke_IGKT schreef: In Utrecht reden de voorrijders(s) constant een vaste snelheid door, ook als er meteen achter een gat viel. Ik reed als nr 3 en na mij ging een overweg dicht. Zelfs dat was geen reden om te stoppen of het tempo te laten zakken. Er was een uitzondering, aan de rand van de stad, en daar heb ik moeten vragen om alsjeblieft weer vooraan te mogen starten.
Het waren inderdaad snelle rijders die dat niet nodig vonden.

Na de lunch lag het tempo hoger en was het een en al gaten in de rij.
Ik heb stug volgehouden en kwam met de laatsten binnen.

Jij bedoelt de OBT.

Had je ook in de gaten dat ik het over de tocht van afgelopen zondag had in Utrecht? De Jubileumtocht.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR  -  M5 Minimal.Bike  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
#26
(, 01:18 PM)Willeke_IGKT schreef: In Utrecht reden de voorrijders(s) constant een vaste snelheid door, ook als er meteen achter een gat viel. Ik reed als nr 3 en na mij ging een overweg dicht. Zelfs dat was geen reden om te stoppen of het tempo te laten zakken. Er was een uitzondering, aan de rand van de stad, en daar heb ik moeten vragen om alsjeblieft weer vooraan te mogen starten.
Het waren inderdaad snelle rijders die dat niet nodig vonden.
Da's niet fraai. We nemen het mee. 
Zoals gezegd: We hebben Jan L. gevraagd om voor te rijden, juist omdat hij niet alleen rustig maar ook zeer constant kan rijden. 

Er zijn dus twee routes; we plannen het zo dat er voor degenen die na de OBT nog wat energie over hebben kan er nog een paar rondjes laagvliegen achteraan geplakt kunnen worden. Die snelle rijders komen dus zeker ook aan hun trekken Big Grin  

(, 01:18 PM)Willeke_IGKT schreef: Na de lunch lag het tempo hoger en was het een en al gaten in de rij.
Ik heb stug volgehouden en kwam met de laatsten binnen.
Als het te hard gaat, altijd je eigen tempo rijden! Voor wie zich hier zorgen over maakt: laat even weten als je niet met een .GPX om kan gaan, zodat we kunnen zorgen dat je de route hebt of voor een alternatieve oplossing kunnen zoeken.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Hardloper , Willeke_IGKT


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 11 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
OBT 2024 Rotterdam
Met 100+ velomobiele...LigfietsWilsum — 06:42 AM
OBT 2024 Rotterdam
Bij de laatste obt...365cycle — 01:46 AM
OBT 2024 Rotterdam
Bij de laatste obt r...Veloquest — 12:25 AM
Hoofdsteun, verschil tussen open en dic...
Buff's heb ik hier o...Jeroen S — 12:09 AM
Indexing probleem
Hallo Jacco, Ik ve...Jeroen S — 11:48 PM
Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
zal nog eens een n...365cycle — 11:44 PM
Hoofdsteun, verschil tussen open en dic...
Het standaard nopp...Wim -de roetsende — 11:21 PM
Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
zal nog eens een nor...Peter de Rond — 10:50 PM
Indexing probleem
Ik vind filmpjes Roe...Fietsbennie — 10:40 PM
Resultaat meetwerk fietsongelukken
Of juist wel, want j...blokdoorn — 10:35 PM
Dit draadje gaat nergens meer over
Bij links afslaa...Roepers — 10:28 PM
Resultaat meetwerk fietsongelukken
Ik bedoelde trams ...datakneder — 10:20 PM
Resultaat meetwerk fietsongelukken
Bij links afslaan ...365cycle — 10:05 PM
Kilometer topic
945 km nu. Maar ...365cycle — 10:02 PM
Hoofdsteun, verschil tussen open en dic...
In mijn oude fie...twilwel — 09:42 PM
Indexing probleem
Thanx Bob! Hiervoor...JaccovZ — 09:21 PM
Indexing probleem
Nog een tip: als fie...Bob Hagendijk — 08:38 PM