XL Hotspot in 3d-print
|
Berichten: 270
Topics: 13
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 353
804 x bedankt in 266 berichten
Dit is de XL-Hotspot die ik mocht gebruiken om dingen uit te proberen. Aangezien de sequentiële knipperlichten op de zijkanten van het hoedje van opzij zeer goed opvielen maar vrijwel onzichtbaar bleken voor achteropkomend verkeer, heb ik de XL-Hotspot gekomplementeerd met knipperlichten die recht naar achteren wijzen. Het duikboot motief is hiermee kompleet.
Berichten: 270
Topics: 13
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 353
804 x bedankt in 266 berichten
(22-Nov-2024, 12:20 AM)Hoekie schreef: Met een IQ-XL wil ik graag spelen, maar valt eigenlijk al af omdat de dagrijverlichting niet te forceren is. Die wens heb ik op de Spezi aan meneer BUMM doorgegeven en de wens is genoteerd.
De dagrijverlichting van de IQ-XL blijkt wel degelijk te forceren. Dat kan middels een 3mm IR-led, direct gericht op de sensor aan de rechterkant van de lamp. Natuurlijk met een schakelaar ertussen, zodat je kunt wisselen tussen dim/grootlicht en dagrijverlichting.
Gisteren heb ik de XL-Hotspot weer open gehaald en de IR led getest op de sendor. De lamp ging na en poosje inderdaad over in de dagrij-modus en bleef daar ook in zolang de ir-led brandt. Nu nog een schakelaar in het dashboard. en de boel kan weer in elkaar. Natuurlijk was dit aanzienlijk gemakkelijker geweest als dit meteen bij opbouw van de XL-Hotspot mee was genomen in de werkzaamheden, maar ja, ik heb nog maar onlangs over deze mogelijkheid gelezen in het Velomobilforum.
Blauw infraroodledje gericht op sensor venstertje in de lamp. Onder de groene krimpkous gaat een 5mA constantstroombron schuil. Deze is met kit vast gezet op de lamp. De constantstroombron kan ook een weerstand zijn, zo heb ik begrepen.
Met de IQ-X zou dit ook moeten lukken, maar de sensor zit meer verstopt.
Berichten: 5.570
Topics: 109
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 11060
8556 x bedankt in 4212 berichten
06-Jan-2025, 05:41 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 06-Jan-2025, 05:41 PM door 365cycle.)
Het werkt, maar...
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Berichten: 270
Topics: 13
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 353
804 x bedankt in 266 berichten
08-Jan-2025, 01:19 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 10-Jan-2025, 12:48 AM door twilwel.)
https://www.youtube.com/shorts/XY6RnGSTVjs
Nadat de infrarood-led is ingeschakeld duurt het ca. 12 seconden voordat de lamp omschakelt naar de dagrijverlichting-modus. Terug naar dimlicht is onmiddelijk zodra de ir-led uitgeschakeld wordt. De schakelaat heb ik in de BulkMK1 in het dashboard gemaakt en bij de B4M halverwege het stuur.
Dimlicht en dagrijlicht lijken in de video even fel. Dat komt doordat ik van opzij film. Als je recht van voren kijkt in de lichtbundel (en alleen dan) dan is het dimlicht veel feller. In de praktijk lijkt het erop dat het dagrijlicht beter zichtbaar is uit meerdere richtingen door de grotere spreiding.
Volgens een IQ-XL bezitter (zonder deze upgrade) is schaduw al voldoende om uit de dagrijverlichting te geraken. Dat lijkt me niet de bedoeling. Zo zie je maar dat een houtje-touwtje oplossing beter kan werken dan het origineel. ik heb nu 100% controle over de verschillende verlichtings-modi. .
Berichten: 5.570
Topics: 109
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 11060
8556 x bedankt in 4212 berichten
Shorts kan je niet embedden.
Toffe muziek trouwens!
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Berichten: 270
Topics: 13
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 353
804 x bedankt in 266 berichten
(08-Jan-2025, 04:08 PM)365cycle schreef: Toffe muziek trouwens!
Ik had er niet bij stilgestaan tijdens het filmen dat mijn afspeellijst ¨garage" hoorbaar zou zijn. Arbeidsvitaminen van Morricone.
|
Gebruikers die dit topic lezen: 3 gast(en)
|
Welkom
|
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.
|
|