(22-Nov-2024, 12:20 AM)Hoekie schreef: Met een IQ-XL wil ik graag spelen, maar valt eigenlijk al af omdat de dagrijverlichting niet te forceren is. Die wens heb ik op de Spezi aan meneer BUMM doorgegeven en de wens is genoteerd.
De dagrijverlichting van de IQ-XL blijkt wel degelijk te forceren. Dat kan middels een 3mm IR-led, direct gericht op de sensor aan de rechterkant van de lamp. Natuurlijk met een schakelaar ertussen, zodat je kunt wisselen tussen dim/grootlicht en dagrijverlichting.
Gisteren heb ik de XL-Hotspot weer open gehaald en de IR led getest op de sendor. De lamp ging na en poosje inderdaad over in de dagrij-modus en bleef daar ook in zolang de ir-led brandt. Nu nog een schakelaar in het dashboard. en de boel kan weer in elkaar. Natuurlijk was dit aanzienlijk gemakkelijker geweest als dit meteen bij opbouw van de XL-Hotspot mee was genomen in de werkzaamheden, maar ja, ik heb nog maar onlangs over deze mogelijkheid gelezen in het Velomobilforum.
Blauw infraroodledje gericht op sensor venstertje in de lamp. Onder de groene krimpkous gaat een 5mA constantstroombron schuil. Deze is met kit vast gezet op de lamp. De constantstroombron kan ook een weerstand zijn, zo heb ik begrepen.
Met de IQ-X zou dit ook moeten lukken, maar de sensor zit meer verstopt.