Azub Max
|
Berichten: 9
Topics: 2
Lid sinds: Nov 2024
Bedankt: 0
22 x bedankt in 9 berichten
26-Nov-2024, 06:53 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 26-Nov-2024, 06:54 PM door fatbiker.)
Sinds kort ben ik de trotse eigenaar van een Azub Max ligfiets. Tweedehands gevonden in België, met het doel om woon-werk verkeer wat aangenamer te maken dan de gravel fiets die hij vervangt.
Ik ben een groentje in de wereld van ligfietsen. De eerste ritjes waren erg leuk, maar snelheid maken zit er nog niet in.
Op termijn wil ik er nog een andere groep (GRX) en hydraulische schijfremmen op zetten. Ik heb al een nieuwe voorvork liggen, zodat er voor ook vering op zit.
Berichten: 2.019
Topics: 32
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 1
1473 x bedankt in 836 berichten
Ik vind het een mooie fiets. Had ik in 2016 mijn Nazca Gaucho niet gekocht, dan was dit mijn alternatief geweest. Je komt ze volgens mij niet veel tegen (relatief qua ligfietsen dan).
Berichten: 90
Topics: 14
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 21
121 x bedankt in 67 berichten
Mooie fiets. Prima voor woon werk.
Ik denk ook niet dat het een snelle fiets is.
Daarvoor zit je te veel rechtop.
Je zou met andere banden snelheid kunnen winnen. (ik zou daar mee wachten tot het voorjaar)
Als je achterbrug in veert tijdens het trappen dan kun je met je vering nog wat winnen.
Berichten: 5.932
Topics: 151
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 2145
7577 x bedankt in 3722 berichten
Welkom op dit forum. Azub maakt mooie fietsen.
Veel lees- en nog veel meer schrijfplezier gewenst.
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - DF 282
Berichten: 2.770
Topics: 95
Lid sinds: Apr 2023
Bedankt: 3008
3267 x bedankt in 2265 berichten
(26-Nov-2024, 09:00 PM)Wim -de roetsende schreef: Welkom op dit forum. Azub maakt mooie fietsen.
Veel lees- en nog veel meer schrijfplezier gewenst.
Ook ik wens je dit toe en daar boven op ook nog veel ervaring gewenst in het onder de knie krijgen van de ligfiets
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Berichten: 1.490
Topics: 7
Lid sinds: Oct 2020
Bedankt: 292
2891 x bedankt in 1348 berichten
Welkom hier Fatbiker. Net zo als niet iedere rechtopfiets een tijdritfiets is, is ook niet iedere ligfiets snel. Wat je hebt uitgezocht is een toerfiets, vandaar ook al die dragers. Eerst maar eens rustig conditie opbouwen en kilometers maken. Als je dan ergens volgend voorjaar de eerste 1000 km ligfietsen erop hebt zitten, maar weer eens kijken hoe het loopt. Qua snelheid zal dit in vergelijking met een vlotte Gravelbike niet veel snelheidswinst op gaan leveren. Wel heel veel meer comfort.
Berichten: 1.483
Topics: 11
Lid sinds: Jul 2019
Bedankt: 677
2459 x bedankt in 1144 berichten
(26-Nov-2024, 10:53 PM)Jeroen S schreef: Welkom hier Fatbiker. Net zo als niet iedere rechtopfiets een tijdritfiets is, is ook niet iedere ligfiets snel. Wat je hebt uitgezocht is een toerfiets, vandaar ook al die dragers. Eerst maar eens rustig conditie opbouwen en kilometers maken. Als je dan ergens volgend voorjaar de eerste 1000 km ligfietsen erop hebt zitten, maar weer eens kijken hoe het loopt. Qua snelheid zal dit in vergelijking met een vlotte Gravelbike niet veel snelheidswinst op gaan leveren. Wel heel veel meer comfort.
Bij tegenwind zal je het eerst merken wat het voordeel is. Verder is het een kwestie van meer fietsen, want hoewel je nog steeds je beenspieren gebruikt, gebruik je ze wel anders dan op een bukfiets. Daar moet je lijf aan wennen.
Snelheid komt na comfort.
Berichten: 5.483
Topics: 105
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 10801
8343 x bedankt in 4125 berichten
27-Nov-2024, 02:37 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 27-Nov-2024, 02:38 AM door 365cycle.)
Welkom Fatbiker!
Toffe fiets.
Wat Frutsel al zegt: Je bilspieren worden over een korter bereik gebruikt, en je hart en vaten worden ook ineens anders belast. Slapende voeten is bij beginnende ligfietsers niet gek, al liggen die meestal wel vlakker.
Een Azub Max is niet het snelste model, maar je kan toch nog wel wat tunen als je echt wil;
- als je naar je werk fietst wil je bijvoorbeeld ongetwijfeld ook spullen meenemen, een aerodynamische bagagebak maakt je fiets iets zwaarder, veel praktischer, en kan behoorlijk in snelheid schelen bij tegenwind/op rechte stukken.
- onderstuur is erg comfortabel, een smal bovenstuur is sneller.
- is de lighouding nog bij te stellen? Vlakker is sneller tegen de wind in, rechtop is sneller bij optrekken en klimmen en prettiger in stedelijke omgevingen.
- spot ik daar Marathons? Afhankelijk van wanneer ze zijn, zijn ze ergens op de schaal van niet heel snel tot belachelijk traag. Als ik het goed zie is dit een Azub 26", dan kan je denken aan een Michelin Wild Run'R (35-559) en er zijn zelfs Pro One Evo (28-559) beschikbaar. Die laatste zou ik wel tubeless rijden, liefst in de zomer, en ehh... niet te hard remmen
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Berichten: 203
Topics: 8
Lid sinds: Jul 2022
Bedankt: 55
434 x bedankt in 196 berichten
Welkom bij de ligfietsers,
Iedereeen heeft hier een (sterke) mening over alles. Over het algemeen is het goed bedoeld. Laat je er niet door afschrikken.
Veel fietsplezier!
(27-Nov-2024, 02:37 AM)365cycle schreef: Als ik het goed zie is dit een Azub 26", dan kan je denken aan een Michelin Wild Run'R (35-559) en er zijn zelfs Pro One Evo (28-559) beschikbaar. Die laatste zou ik wel tubeless rijden, liefst in de zomer, en ehh... niet te hard remmen
Een snelle band die regelmatig lek is, is een langzame band. Overweeg ook Continental Contact Urban, die is verkrijgbaar in 47-559.
Voorvering voegt veel extra massa toe en amper comfort is mijn ervaring. Sneller wordt het dan ook niet. Dan kun je beter iets dikkere banden nemen.
2020 Challenge Chamsin 26" met Rohloff
2012 Hase Pino met Rohloff
2014 AZOR Texel
2012 Brompton
Berichten: 9
Topics: 2
Lid sinds: Nov 2024
Bedankt: 0
22 x bedankt in 9 berichten
27-Nov-2024, 09:53 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 27-Nov-2024, 10:15 AM door fatbiker.)
Wat een leuke reacties!
Eerst maar eens ingaan op de gewenning. Ik had al gelezen dat snel ligfietsen gewenning kost, dus ik gun het de tijd. Ik merk heel duidelijk dat ik kracht te kort kom bij klimmetjes. Kracht die er bijvoorbeeld op de MTB wel is. En dat ik na een lange rit spierpijn heb op plekken waar ik normaal nooit last van heb. Kortom, mijn lijf moet even schakelen. En dat is leuk om weer eens mee te maken! Ik verwacht geen wonderen qua snelheid, maar ik wil toch tenminste weer op het tempo komen dat ik op de racefiets haalde.
Voor wat betreft de banden: mijn gevoel zegt dat ze inderdaad traag zijn, maar... volgens www.bicyclerollingresistance.com zijn de Marathons gewoon heel erg snel. Dus ligt het dan toch aan mij? Veel alternatieven zijn er niet. Vooral wat slappe aftreksels van de echt goede racefietsbanden. Ik zou Rene Herse banden nog wel eens graag willen proberen, maar helaas zijn die nogal kostbaar/kwetsbaar. Conti Speed King banden zijn ook weer beschikbaar voor 26 banden. Ze worden nu in de markt gezet voor pump tracks/dirt jumpers, maar dit waren voorheen de snelste mtb banden die er te koop waren. Dus mogelijk ook een goede optie.
De voorvering wil ik er vooral op hebben zodat ik met de fiets ook op gravel paden (en misschien lichte MTB-trails) terecht kan. Voor op de weg voegt het inderdaad weinig toe, buiten het feit dat de voorkant wat hoger komt te staan en de zit als geheel wat vlakker/sneller wordt.
Over het bovenstuur ben ik nog aan t nadenken. Hiervoor heb ik heel kort op een Raptobike gereden. Daar zat een bovenstuur op. Dat voelde inderdaad sneller, maar het comfort van het onderstuur is eindeloos veel groter. Een aerostuur heb ik nog in overweging, maar tegelijkertijd betwijfel ik of het nou echt zo veel verschil in snelheid maakt.
Berichten: 1.996
Topics: 57
Lid sinds: Dec 2020
Bedankt: 29685
2919 x bedankt in 1304 berichten
Welkom fatbiker,
Leuk ook om te zien dat jij verder met ligfietsen bezig bent als alleen die ene die je gekocht hebt.
Ik rij CCU in 406, ben er erg blij mee. Als ze in de goede maat beschikbaar zijn zou ik er zeker serieus over denken.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220 - Whike - (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Berichten: 1.649
Topics: 38
Lid sinds: May 2018
Bedankt: 2100
1985 x bedankt in 770 berichten
Welkom hier. Waar rij je ergens rond als ik vragen mag?
Berichten: 9
Topics: 2
Lid sinds: Nov 2024
Bedankt: 0
22 x bedankt in 9 berichten
27-Nov-2024, 12:09 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 27-Nov-2024, 12:09 PM door fatbiker.)
(27-Nov-2024, 11:18 AM)Willeke_IGKT schreef: Welkom fatbiker,
Leuk ook om te zien dat jij verder met ligfietsen bezig bent als alleen die ene die je gekocht hebt.
Ik rij CCU in 406, ben er erg blij mee. Als ze in de goede maat beschikbaar zijn zou ik er zeker serieus over denken.
Die zat op mijn vorige fiets. Niets mis mee, maar ik miste wel het 'soepele' gevoel dat hoogwaardige gravel- en racefietsbanden hebben. En dat mis ik nu ook met deze Schwalbe banden.
(27-Nov-2024, 11:18 AM)Willeke_IGKT schreef: Welkom fatbiker,
Leuk ook om te zien dat jij verder met ligfietsen bezig bent als alleen die ene die je gekocht hebt.
Ik rij CCU in 406, ben er erg blij mee. Als ze in de goede maat beschikbaar zijn zou ik er zeker serieus over denken.
Randstad / Groene Hart
Berichten: 2.019
Topics: 32
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 1
1473 x bedankt in 836 berichten
(27-Nov-2024, 07:05 AM)Raymond schreef: Een snelle band die regelmatig lek is, is een langzame band. Overweeg ook Continental Contact Urban, die is verkrijgbaar in 47-559.
Daar ben ik het helemaal mee eens. Ik ben daarom dan al vijftien jaar een groot liefhebber van de Schwalbe Marathon. Daar kan je gerust mee door glas rijden. Alleen metaal als nietjes en dergelijke niet. Maar dat gebeurt mij ook maar eens in de zoveel jaar (toevallig net vorige week en vorig jaar zomer). Met de Schwalbe Marathon Plus zou je dat metaal ook nog kunnen opvangen. Ikzelf heb liever een betrouwbare nagenoeg onplatbare band dan dat ik een paar kilometer per uur harder ga maar telkens in onzekerheid verkeer of ik het wel ga redden zonder lekke band.
Berichten: 9
Topics: 2
Lid sinds: Nov 2024
Bedankt: 0
22 x bedankt in 9 berichten
(27-Nov-2024, 12:38 PM)Lopopodium schreef: (27-Nov-2024, 07:05 AM)Raymond schreef: Een snelle band die regelmatig lek is, is een langzame band. Overweeg ook Continental Contact Urban, die is verkrijgbaar in 47-559.
Daar ben ik het helemaal mee eens. Ik ben daarom dan al vijftien jaar een groot liefhebber van de Schwalbe Marathon. Daar kan je gerust mee door glas rijden. Alleen metaal als nietjes en dergelijke niet. Maar dat gebeurt mij ook maar eens in de zoveel jaar (toevallig net vorige week en vorig jaar zomer). Met de Schwalbe Marathon Plus zou je dat metaal ook nog kunnen opvangen. Ikzelf heb liever een betrouwbare nagenoeg onplatbare band dan dat ik een paar kilometer per uur harder ga maar telkens in onzekerheid verkeer of ik het wel ga redden zonder lekke band.
Dit is ook een beetje hoe ik in de wedstrijd zit. Voor moderne gravel banden geldt dit veel minder, omdat je die tubeless kunt rijden en de anti-lekvloeistof de meeste gaten wel weer dicht. Maar die banden heb je dus bijna niet in 26" maat.
Berichten: 2.770
Topics: 95
Lid sinds: Apr 2023
Bedankt: 3008
3267 x bedankt in 2265 berichten
Heeft Fatbiker ook een Fatbike?
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Berichten: 9
Topics: 2
Lid sinds: Nov 2024
Bedankt: 0
22 x bedankt in 9 berichten
27-Nov-2024, 01:40 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 27-Nov-2024, 01:41 PM door fatbiker.)
(27-Nov-2024, 01:26 PM)Hardloper schreef: Heeft Fatbiker ook een Fatbike?
Reken maar van yes
Berichten: 1.649
Topics: 38
Lid sinds: May 2018
Bedankt: 2100
1985 x bedankt in 770 berichten
Wel mooi, maar met zo'n ding mag je wel wegenbelasting voor betalen...
Berichten: 1.483
Topics: 11
Lid sinds: Jul 2019
Bedankt: 677
2459 x bedankt in 1144 berichten
(27-Nov-2024, 12:38 PM)Lopopodium schreef: (27-Nov-2024, 07:05 AM)Raymond schreef: Een snelle band die regelmatig lek is, is een langzame band. Overweeg ook Continental Contact Urban, die is verkrijgbaar in 47-559.
Daar ben ik het helemaal mee eens. Ik ben daarom dan al vijftien jaar een groot liefhebber van de Schwalbe Marathon. Daar kan je gerust mee door glas rijden. Alleen metaal als nietjes en dergelijke niet. Maar dat gebeurt mij ook maar eens in de zoveel jaar (toevallig net vorige week en vorig jaar zomer). Met de Schwalbe Marathon Plus zou je dat metaal ook nog kunnen opvangen. Ikzelf heb liever een betrouwbare nagenoeg onplatbare band dan dat ik een paar kilometer per uur harder ga maar telkens in onzekerheid verkeer of ik het wel ga redden zonder lekke band.
Nu rijd ik over het algemeen op bestrate wegen met mijn velomobiel, maar met de DF heb ik 3x een lekke band (CCU) gehad: 2x een snake bite door een akelige kuil in het asfalt, en 1x een 'echte' lekke band door een stuk glas. Dit in zo'n 13.000 kilometer. De tijd die ik bespaard heb door het snelheidsverschil tussen marathon en CCU compenseert die 3x ruimschoots
En ja, in eerste instantie reed ik met marathon banden, dus ik ken het verschil uit ervaring.
Berichten: 537
Topics: 32
Lid sinds: Sep 2021
Bedankt: 543
1358 x bedankt in 490 berichten
(27-Nov-2024, 02:49 PM)Frutsel schreef: Nu rijd ik over het algemeen op bestrate wegen met mijn velomobiel, maar met de DF heb ik 3x een lekke band (CCU) gehad: 2x een snake bite door een akelige kuil in het asfalt, en 1x een 'echte' lekke band door een stuk glas. Dit in zo'n 13.000 kilometer. De tijd die ik bespaard heb door het snelheidsverschil tussen marathon en CCU compenseert die 3x ruimschoots
En ja, in eerste instantie reed ik met marathon banden, dus ik ken het verschil uit ervaring.
Deze ervaring kan ik 100% onderschrijven: ook begonnen op Marathons, inmiddels CCU (Of GoCycle) en onderweg nog maar 1 lek gehad van een glassplinter (dat was met een GoCycle, de minder lekbestendig te boek staan als de CCU) in een soortgelijk aantal kilometers.
(ik tel de lekke banden door onze Heg From Hell (een meidoorn langs de volledige lengte van het perceel, op grond van de buren) niet mee. Die stekels gingen namelijk ook gewoon door de Marathons heen met gemak. (en schoenzolen etc) ).
Carbon Quest #501 - Challenge Hurricane - Thys 222 - Ligfietsclub Noorderligt
Berichten: 9
Topics: 2
Lid sinds: Nov 2024
Bedankt: 0
22 x bedankt in 9 berichten
(27-Nov-2024, 02:58 PM)TimSch schreef: (27-Nov-2024, 02:49 PM)Frutsel schreef: Nu rijd ik over het algemeen op bestrate wegen met mijn velomobiel, maar met de DF heb ik 3x een lekke band (CCU) gehad: 2x een snake bite door een akelige kuil in het asfalt, en 1x een 'echte' lekke band door een stuk glas. Dit in zo'n 13.000 kilometer. De tijd die ik bespaard heb door het snelheidsverschil tussen marathon en CCU compenseert die 3x ruimschoots
En ja, in eerste instantie reed ik met marathon banden, dus ik ken het verschil uit ervaring.
Deze ervaring kan ik 100% onderschrijven: ook begonnen op Marathons, inmiddels CCU (Of GoCycle) en onderweg nog maar 1 lek gehad van een glassplinter (dat was met een GoCycle, de minder lekbestendig te boek staan als de CCU) in een soortgelijk aantal kilometers.
(ik tel de lekke banden door onze Heg From Hell (een meidoorn langs de volledige lengte van het perceel, op grond van de buren) niet mee. Die stekels gingen namelijk ook gewoon door de Marathons heen met gemak. (en schoenzolen etc) ).
Als ik af ga op de informatie op bicycle rolling resistance, dan is zit er 7 watt verschil tussen de CCU en de Schwalbe Marathon Plus. Relatief niet gering, maar in de praktijk is dat nog geen kilometer per uur verschil. Lekbestendigheid testen ze daartegen wel als heel goed voor de Marathon Plus.
Berichten: 203
Topics: 8
Lid sinds: Jul 2022
Bedankt: 55
434 x bedankt in 196 berichten
Ik merkte overigens dat er een flink verschil zit tussen mijn 559-47 CCU op 3,5 bar en op 4,5 bar. Gisterenochtend had ik het gevoel dat ik wat sloom ging, dus gisteravond bij thuiskomst opgepompt. Vandaag voelde het een stuk sneller.
2020 Challenge Chamsin 26" met Rohloff
2012 Hase Pino met Rohloff
2014 AZOR Texel
2012 Brompton
Berichten: 572
Topics: 4
Lid sinds: Jun 2023
Bedankt: 2
1035 x bedankt in 557 berichten
tot nu toe geen klachten over de contact speed op m'n DFXL, wel vind ik ze heel erg dun en durf ik ze niet te hard op te pompen want bij de Velayo heb ik al meerdere ontploffingen gehad bij normale/brede banden :p
Machtig mooie Surly btw! ik heb zelf een Wednesday gehad maar ik vind liggend fietsen toch een heel stuk fijner!
Velayo #04? | Flevobike Versatile #58? | WAW #15 | DF XL 288? | Raptobike | Whike | ICE Trice QNT | Optima Baron
Berichten: 2.770
Topics: 95
Lid sinds: Apr 2023
Bedankt: 3008
3267 x bedankt in 2265 berichten
(27-Nov-2024, 01:40 PM)fatbiker schreef: (27-Nov-2024, 01:26 PM)Hardloper schreef: Heeft Fatbiker ook een Fatbike?
Reken maar van yes Wat ik zo zie, is dit de mooiste 2 spoort Fatbike die ik tot nu toe heb gezien. Met zoiets heb ik geen enkele probleem. Of zie ik een stiekeme motor over het hoofd?
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Berichten: 533
Topics: 1
Lid sinds: Feb 2023
Bedankt: 13
858 x bedankt in 473 berichten
Dit is een Surley stalen fiets. Eén van de eerste met deze banden En motortjes op deze fiets monteren, is heiligschennis.
Groet,
Tom
Berichten: 5.483
Topics: 105
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 10801
8343 x bedankt in 4125 berichten
28-Nov-2024, 12:54 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 28-Nov-2024, 12:54 AM door 365cycle.)
(27-Nov-2024, 07:05 AM)Raymond schreef: Een snelle band die regelmatig lek is, is een langzame band. Overweeg ook Continental Contact Urban, die is verkrijgbaar in 47-559. Klopt, maar een Wild Run'R is zeker niet vaak lek. Ik crosste er vrolijk mee rond in de winter. Een Pro One is een ingewikkelder verhaal, maar tubeless deed die het ook echt niet slecht.
Ik had de CCU niet genoemd ivm mental note "niet beschikbaar in 559", maar dat geldt idd alleen als je een smalle 559 wil. Dank voor de tip!
Houd er wel rekening mee dat een band in een andere maat niet altijd even snel of fijn is. Stom genoeg worden ze niet altijd gewoon op- en afgeschaald.
(27-Nov-2024, 09:53 AM)fatbiker schreef: Ik merk heel duidelijk dat ik kracht te kort kom bij klimmetjes. Kracht die er bijvoorbeeld op de MTB wel is. Dat komt wel. Mijn benen zijn nog explosiever geworden door de stoplichten op de Churchillaan in Leiden.
Je zit trouwens in een redelijk velomobielrijk stukje Nederland, we hebben ze niet alleen maar er wordt hier ook gewoon vrij veel gereden
(27-Nov-2024, 09:53 AM)fatbiker schreef: Voor wat betreft de banden: mijn gevoel zegt dat ze inderdaad traag zijn, maar... volgens www.bicyclerollingresistance.com zijn de Marathons gewoon heel erg snel.
Dus ligt het dan toch aan mij? Van welk jaar zijn die Marathons? De vroege waren tergend traag.
(27-Nov-2024, 09:53 AM)fatbiker schreef: Over het bovenstuur ben ik nog aan t nadenken. Hiervoor heb ik heel kort op een Raptobike gereden. Daar zat een bovenstuur op. Dat voelde inderdaad sneller, maar het comfort van het onderstuur is eindeloos veel groter. Een aerostuur heb ik nog in overweging, maar tegelijkertijd betwijfel ik of het nou echt zo veel verschil in snelheid maakt. Ossekopstuur is ook nog de moeite van het bekijken waard. Comfortabelste bovenstuur imho, het gaf mij een beetje een choppergevoel. En het is behoorlijk aero.
(27-Nov-2024, 01:00 PM)fatbiker schreef: Dit is ook een beetje hoe ik in de wedstrijd zit. Voor moderne gravel banden geldt dit veel minder, omdat je die tubeless kunt rijden en de anti-lekvloeistof de meeste gaten wel weer dicht. Maar die banden heb je dus bijna niet in 26" maat. Tubeless 26" is idd beperkt te krijgen. De Pro One is misschien wel de enige?.
(27-Nov-2024, 03:34 PM)fatbiker schreef: Als ik af ga op de informatie op bicycle rolling resistance, dan is zit er 7 watt verschil tussen de CCU en de Schwalbe Marathon Plus. Relatief niet gering, maar in de praktijk is dat nog geen kilometer per uur verschil. Lekbestendigheid testen ze daartegen wel als heel goed voor de Marathon Plus. Dat kan nog verraderlijk zijn. Brede banden scoren vaak niet heel hoog in dat soort overzichtjes. Ga je dan kijken waar ze op testen, dan is dat redelijk strak asfalt.
Meestal rijd ik het hardst op ventwegen, laat daar nu meestal helaas geen strak asfalt liggen maar grofkorrelig spul met gaten, en dán loopt een brede soepele band lekkerder. Zeker onder een velomobiel. Een stugge Marathon valt dan ook door de mand.
(27-Nov-2024, 04:39 PM)Raymond schreef: Ik merkte overigens dat er een flink verschil zit tussen mijn 559-47 CCU op 3,5 bar en op 4,5 bar. Gisterenochtend had ik het gevoel dat ik wat sloom ging, dus gisteravond bij thuiskomst opgepompt. Vandaag voelde het een stuk sneller. Naast de juiste druk doet temperatuur doet ook een hoop, zeker bij een CCU.
(27-Nov-2024, 05:06 PM)Gideonaut schreef: tot nu toe geen klachten over de contact speed op m'n DFXL, wel vind ik ze heel erg dun en durf ik ze niet te hard op te pompen want bij de Velayo heb ik al meerdere ontploffingen gehad bij normale/brede banden :p Contact Speed is niet echt speedy, en heeft belabberd weinig grip op nat. Niet heel snel lek, en gewoon altijd op 6 bar = no problem. Sterker nog: Op het Duitse forum was er een tijdje een Contact Speed, ze zouden supersnel zijn. Dat is door o.a. Wim Schermer ontkracht, het volgende verhaal was dat je ver boven de maximumdruk moest rijden. Er reden toen meerdere mensen met CCS op 8 en zelfs 9 bar. Dat ze snel zijn bij extreme druk is later ook door Wim Schermer ontkracht, maar ze waren onder die omstandigheden blijkbaar betrouwbaar genoeg om er wedstrijden mee uit te rijden. Samengevat; Ik vind het een ***band, maar taai zijn ze zeker wel. Pompen met dat rubber
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
|
Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
|
Welkom
|
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.
|
Nieuwe berichten
|
Velomobiel advies
|
Deze is van Jelle. K...Wim -de roetsende — 05:04 PM |
Ligfietsfilmpjes van de tovenaar
|
De laatste mooie ...De tovenaar — 03:29 PM |
Fietsreis Duinkerken - Straatsburg - Ei...
|
Dag 6
Ik stond vr...Martin van Mourik — 01:31 PM |
OBT 2024 Rotterdam
|
Heel veel plezier al...Hardloper — 10:34 AM |
Velomobiel advies
|
Ja ik heb twee Waw...Hardloper — 10:32 AM |
Vandaag ben ik blij omdat.....
|
Boyd, zie ook de...Wim -de roetsende — 10:13 AM |
OBT 2024 Rotterdam
|
Hmm, ik ken gest...Wim -de roetsende — 10:08 AM |
Medeliggers onderweg
|
Leuk! Waar is dat? H...365cycle — 02:51 AM |
OBT 2024 Rotterdam
|
Roepen is misschien ...365cycle — 02:46 AM |
Vandaag ben ik blij omdat.....
|
Boyd, ik heb een ven...Willeke_IGKT — 12:24 AM |
Vandaag ben ik blij omdat.....
|
Boyd, zie ook de p...Boyd Maduro — 12:18 AM |
OBT 2024 Rotterdam
|
Zo de laatste voorbe...Boyd Maduro — 11:37 PM |
wat ze zeggen
|
Dus de zon bestaat n...blokdoorn — 11:08 PM |
Velomobiel advies
|
Die blauwe niet-el...datakneder — 10:03 PM |
Velomobiel advies
|
Je kan ook een te ko...Piet K — 09:55 PM |
OBT 2024 Rotterdam
|
Zo ken ik hem inder...mvdriel — 09:52 PM |
OBT 2024 Rotterdam
|
Zo ken ik hem inderd...Arend-Jan — 09:11 PM |
|