Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Einde van de DF(XL) productie
#1
Ymte van Intercitybike heeft een blogpost gemaakt waarin gemeld word dat de productie van de DF/XL gaat stoppen, "simpelweg omdat hij niet meer besteld wordt".

Citaat:Na 10 jaar is de productie van een van de meest succesvolle velomobielen beeindigd.

De DF(XL) was jarenlang de best verkopende velomobiel en de benchmark in de velomobielindustrie.
 
In 2013 is vanuit Velomobiel.nl een fabriek in Roemenie opgericht om efficienter en goedkoper velomobielen te maken. Ontwerper en bouwer Daniel Fenn is toen aangetrokken om daar de mensen te leren om koolstof carrosserien te bouwen en kreeg ook de opdracht om in navolging van de kleine Quest (Quest XS) ook een kleine Strada te bouwen. De fiets moest licht en snel worden en heel belangrijk, ook gemakkelijke te bouwen en te onderhouden worden.
 
Daniel heeft zijn ervaringen met de Evo K velomobiel gebruikt om een hele lichte en stijve carrosserie te combineren met een praktische fiets met een goed bereikbaar mechaniek. De fiets is echter uiteindelijk niet de "Strada XS" geworden, Daniel had zijn eigen ideeen over vormgeving en stroomlijn die resulteerden in een op zichzelf staand model.
 
Deze ontwikkeling viel samen met veranderingen bij Velomobiel.nl waardoor Ymte Sijbrandij verder is gegaan als Intercity bike en de nieuwe fiets ter ere van de ontwerper Daniel Fenn omgedoopt werd tot "DF".
 
De respons was overweldigend, eindelijk een lichte, stijve en praktische velomobiel waar ook een fabriek met een grotere productiecapaciteit achter stond. De verkoop kreeg eind 2014 een boost toen de grotere versie, de XL verscheen, geschikt voor mensen tot 200 cm lichaamslengte. (De gewone DF was ontworpen voor mensen tot ca 180 cm). Later is er ook een gesloten kap verschenen met motorfietsvizier en kwamen er "Hosen", dichte wielkappen, om de fiets in wedstrijden nog competatiever te maken.
 
Jarenlang is de DF de best verkochte velomobiel geweest en er zijn in totaal ruim 700 van geleverd. De fiets heeft een aantal innovaties gebracht die ook op later ontwikkelde velomobielen zijn terug te vinden. De nieuwere velomobielen hebben geprofiteerd van de bouwwijze van de carrosserie, de onderhoudsluiken zijn nu op alle andere velomobielen terug te vinden en de kappen met motorfietsvizier (krasvast en optisch zuiver) zijn ook de standaard geworden.
 
Is de DF ingehaald door tijd? De kleine snoek is sneller (maar je past er alleen in als je tenger bent (en niet te breed). De A7, M/A 9 sturen strakker maar zijn ook veel duurder en niet sneller. Op de laatste WK's in 2023 en 2024 stonden nog steeds dfxl rijders op het podium.
 
Toch hebben we de productie van de df moeten staken, simpelweg omdat hij niet meer besteld wordt. Het is jammer maar het is de realiteit. De DF rijders hoeven echter niet te vrezen dat de fietsen niet meer onderhouden kunnen worden, onderdelen van de DF zoals wielophanging en vering zijn bijvoorbeeld ook rechtstreeks terug te vinden in de Buelk.
 
En  er natuurlijk nu de Tuna, een fiets die alle goede eigenschappen van de DF heeft overgenomen,  met daarnaast nog toegevoegde innovatieve details zoals bijvoorbeeld de wielkasten met snel verwijderbare wieldeksels (die we vast ook weer terug gaan zien bij de concurrentie). En we blijven werken aan nieuwe velomobielen die nog beter praktisch inzetbaar zijn waardoor meer mensen er plezier aan kunnen gaan beleven.


Ik heb nu dus een collectors item!
Velayo #04? | Flevobike Versatile #58? | WAW #15 | DF XL 288? | Raptobike | Whike | ICE Trice QNT | Optima Baron
Antwoord }
#2
Nou ik denk dat jouw Velayo .... nog een grotere collectors item is. Want hoeveel zijn ervan gemaakt? 25??
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle , Jeroen S
#3
Tja, dat zat er ook wel aan te komen. Ik hoop dat het ICB blijft lukken om de firma draaiend te houden op de Tuna.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hardloper
#4
(28-Nov-2024, 08:54 AM)Jeroen S schreef: Tja, dat zat er ook wel aan te komen. Ik hoop dat het ICB blijft lukken om de firma draaiend te houden op de Tuna.

Zit even de orderlijst te bekijken. Wat een bizarre drop in verkopen de afgelopen 2 jaar.

Wat is daarvan de achterliggende reden?  Teveel nieuwe modellen van VMworld?
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#5
Ik had na mijn ruime proefrit met de Tuna vorig jaar al geconcludeerd dat als je nu een DF (XL) wil kopen, je voor een Tuna moet gaan. Het verbaast me dus niets eerlijk gezegd.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#6
(27-Nov-2024, 10:47 PM)Hardloper schreef: Nou ik denk dat jouw Velayo .... nog een grotere collectors item is. Want hoeveel zijn ervan gemaakt? 25??

Klopt, volgens mij totaal zo'n 44? Het is ooit overgenomen door IDMOOVE maar die hebben recent bevestigd dat ze ermee gestopt zijn.

(28-Nov-2024, 09:25 AM)ZoefZoef schreef: Zit even de orderlijst te bekijken. Wat een bizarre drop in verkopen de afgelopen 2 jaar.

Wat is daarvan de achterliggende reden?  Teveel nieuwe modellen van VMworld?

Komt dat niet overheen met Ben Parke die van Bulk ambassadeur naar volledig US dealer ging? Want zelfs als ambassadeur was hij al heel agressief aan het promoten. Nu is het nog erger :p
Velayo #04? | Flevobike Versatile #58? | WAW #15 | DF XL 288? | Raptobike | Whike | ICE Trice QNT | Optima Baron
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#7
(28-Nov-2024, 10:38 AM)Gideonaut schreef: Komt dat niet overheen met Ben Parke die van Bulk ambassadeur naar volledig US dealer ging? Want zelfs als ambassadeur was hij al heel agressief aan het promoten. Nu is het nog erger :p

Ben Parke verkoopt zn velomobielen in de VS.  Maar Jan van VMworld en Ben Parke zijn wel lekker bezig met het promoten van onder andere de Bulkjes. Maar dan nog is het raar dat je van >60 per jaar naar een handje vol gaat.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#8
De ondergang van de de DF heeft mijns inziens te maken met de groepsdruk in de velomobiel-gemeenschap:
Dat mechanisme is beschreven in een draadje over e-bikes. Ik citeer het hier maar.

(08-Oct-2024, 01:37 PM)PieterTrapt schreef: De snelle opkomst van de e-bike, ondanks de maatschappelijke weerstand, is een praktijkvoorbeeld van wat de Franse antropoloog René Girard ‘mimesis’ noemde: het idee dat menselijke verlangens doorgaans niet spontaan ontstaan, maar als reactie op de verlangens van anderen. Volgens Girard modelleren mensen hun verlangens naar wat ze om zich heen zien. Wil een vriend of vriendin naar Bali, dan wil jij dat ook. Koopt de buurman een nieuwe auto, dan is jouw auto ineens ook aan vervanging toe.

Girards model verklaart waarom zoveel mannen na hun 35ste ‘spontaan’ besluiten te gaan wielrennen en waarom werkelijk iedereen tijdens de coronacrisis op het lumineuze idee kwam zelf brood te gaan bakken. Waarom alle hippe randstedelijke dertigers de afgelopen vijf jaar van normale wijn op natuurwijn overstapten, terwijl ze die eigenlijk allemaal een beetje duur en overdreven vinden.

Willen wat de ander heeft


Verlangen creëert verlangen, en zo ontstaat een vicieuze cirkel waarin bepaalde producten in heel korte tijd heel gewild kunnen worden. Terwijl het gros van de mensen voor hun gevoel helemaal zélf bedenkt dat ze een e-bike willen kopen, zijn de achterliggende redenen veel meer sociaal ingegeven. Ze willen zich profileren richting anderen, door datgene te hebben wat iedereen wil.

„In de spullen die we aanschaffen, worden we veel meer dan we denken gestuurd door irrationele behoeftes”, zegt Patrick Wessels, als psycholoog gespecialiseerd in consumentengedrag. De behoefte bijvoorbeeld om je eigen identiteit vorm te geven, het type mens te worden dat je zou willen zijn. Succesvolle merken slagen erin hun product te verkopen als méér dan alleen een product. Wie koffie koopt bij Starbucks, koopt niet alleen een cappuccino, maar ook een bepaalde identiteit. De identiteit van iemand die zich een kop koffie van 5 euro kan veroorloven, van iemand die bewust kiest voor kwaliteit.

Ik zie voortdurend dat velen de snelste velomobiel wil hebben. En dat is in veler ogen niet meer de DF maar de Snoek-L. De verschillen zijn waarschijnlijk miniem maar worden binnen de gemeenschap uitvergroot of misschien alleen maar verondersteld.


En dat gaat ten koste van de verscheidenheid en is het alleen maar koekoek één zang.

Groet,

Marco
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#9
Zie door dit artikel dat er inmiddels een dakje voor de halo is.
https://www.intercitybike.nl/nl/zomerdak-copy.html
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#10
DF/XL had de marketing kracht van Fenn en Jan/VMWorld, op de facebook groepen word je doodgegooid met foto's/filmpjes/berichten over VMWorld velo's. Op forums en grote youtube kanalen word je doodgegooid met VMWorld sponsors/velo's met grote stickers/mensen met enthousiaste verhalen over hoe ze grote afstanden hebben gemaakt met "VMWorld velomobiel"

Tuna heeft 0, geen plaatje of pagina op VMWorld (want zij produceren de Tuna niet), geen social media, geen youtube (misschien een filmpje hier en daar van standaard go-pro die beeld maakt van een route die iemand fietst met een muziekje) (bleh)
En dat terwijl Ymte met hele interessante dingen bezig is (alu veiligheidsdakje en wieldeksels/pants die met boutjes verwijderd kunnen worden, universeel zomerdakje)

En dan heb je het feit dat de Tuna 16" wieltjes heeft, dit heeft voor veel speculatie op de fora gezorgd en de vooroordelen zijn ondertussen al gemaakt. Ymte heeft vervolgens al bewezen dat er niets mis is met de 16" wielen maar alleen "people in the know" zijn hier van op de hoogte, de Tuna is voor vele al afgeschreven.
(Dat idee heb ik tenminste na wat lezen op de Duitse en US forums)
Velayo #04? | Flevobike Versatile #58? | WAW #15 | DF XL 288? | Raptobike | Whike | ICE Trice QNT | Optima Baron
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#11
(28-Nov-2024, 02:55 PM)Gideonaut schreef: Tuna heeft 0, geen plaatje of pagina op VMWorld (want zij produceren de Tuna niet), 
VMWorld produceert de Tuna wel degelijk.


(28-Nov-2024, 02:55 PM)Gideonaut schreef: En dan heb je het feit dat de Tuna 16" wieltjes heeft, dit heeft voor veel speculatie op de fora gezorgd en de vooroordelen zijn ondertussen al gemaakt. Ymte heeft vervolgens al bewezen dat er niets mis is met de 16" wielen maar alleen "people in the know" zijn hier van op de hoogte, de Tuna is voor vele al afgeschreven.

(Dat idee heb ik tenminste na wat lezen op de Duitse en US forums)
Dit idd. Duitsers willen vooral de allersnelste fiets hebben. Maar ik heb vertrouwen in de Tuna, en ook wel in de verkoop ervan. Die komt nog wel op stoom. 
Daarbij is zelfs met vermogens zoals ik tot voor kort trapte de Tuna zeker niet trager dan de Snoek L, Bülk, W9 etcetera, tenzij je heel veel ruimte hebt en het landschap zo plat als een pannenkoek is.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#12
Ymte is met nog iets bezig kwa verlichting op de Tuna. Ik geef hem zelf de eer om het te delen. Maar zover ik begrijp zal het verlichting er beter op worden dan in de lucht inlaat. Ik vind het wel mooi om te zien dat ze in Dronten bezig blijven om de Tuna beter te maken.

(28-Nov-2024, 10:38 AM)Gideonaut schreef: Klopt, volgens mij totaal zo'n 44?

Zie dat dat een grotere collecters item is.

(28-Nov-2024, 08:54 AM)Jeroen S schreef: Tja, dat zat er ook wel aan te komen. Ik hoop dat het ICB blijft lukken om de firma draaiend te houden op de Tuna.

Nou ik heb er toen der tijd ook een of meerdere Bulks gespot en misschien ook de Alpha in de showroom bij Ymte en Peter. Dus die verkopen ze ook nieuw. En daarvan hebben we geen cijfers he van hoeveel hij er verkoopt. Maar ook het opknappen en rijdend houden van oa Mango's / DF (XL)'s zal een deel van de koek zijn.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#13
(28-Nov-2024, 05:21 PM)Hardloper schreef: Ymte is met nog iets bezig kwa verlichting op de Tuna. Ik geef hem zelf de eer om het te delen. Maar zover ik begrijp zal het verlichting er beter op worden dan in de lucht inlaat. Ik vind het wel mooi om te zien dat ze in Dronten bezig blijven om de Tuna beter te maken.
De lamp zit nu al niet in de luchtinlaat.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door:
#14
De lamp zit nu al niet in de luchtinlaat.
[/quote]
(28-Nov-2024, 02:48 PM)365cycle schreef: [Afbeelding: visboer.jpg]

Voor het gemak even je foto erbij gepakt. Dan weten we waar we het over hebben. Ik begreep dat er ideeën waren om de lamp nog hoger te plaatsen.
Dan de verlengde van je witte reflectie.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , NielsKo , Willeke_IGKT
#15
(28-Nov-2024, 02:31 PM)Roepers schreef: Ik zie voortdurend dat velen de snelste velomobiel wil hebben. En dat is in veler ogen niet meer de DF maar de Snoek-L. De verschillen zijn waarschijnlijk miniem maar worden binnen de gemeenschap uitvergroot of misschien alleen maar verondersteld.

Mwoh, dat verschil is op zich best duidelijk hoor, en zeker als het flink waait.
Zet je er hosen/pants/wielkappen op, dan wordt het verschil flink kleiner (maar dan heb je het eigenlijk over de Tuna, die inderdaad écht wel rap is).

Wat mij er altijd van heeft weerhouden een DFXL te kopen is dat hij gewoon listig is bij zijwind, qua sturen, dan moet je echt opletten want hij is dan gewoon niet koersvast. En de Tuna... ja, een super-fiets, maar ik vind hem gewoon niet zo mooi, sorry.


(28-Nov-2024, 03:17 PM)365cycle schreef: Dit idd. Duitsers willen vooral de allersnelste fiets hebben. Maar ik heb vertrouwen in de Tuna, en ook wel in de verkoop ervan. Die komt nog wel op stoom. 
Daarbij is zelfs met vermogens zoals ik tot voor kort trapte de Tuna zeker niet trager dan de Snoek L, Bülk, W9 etcetera, tenzij je heel veel ruimte hebt en het landschap zo plat als een pannenkoek is.

De Duitsers die veel op hun forum schrijven (en daarmee al dan niet bewust veel geïnteresseerden beïnvloeden/sturen) rijden ook vaak hele lange hoge-snelheids-trajecten. Daarom is de Milan SL daar ook nog steeds zo vreselijk populair, dat ding loopt op lange stukken gewoon als een kogel.

Maar ik ben ervan overtuigd dat in de randstad een DF op de meeste trajecten sneller dan een Milan SL. Want een DF is een snel-accelererend gooi-en-smijt-fietsje, en een Milan SL is dat juist niet..
Antwoord }
Bedankt door: PieterTrapt , Willeke_IGKT , Frutsel
#16
(28-Nov-2024, 09:05 PM)Arend-Jan schreef: En de Tuna... ja, een super-fiets, maar ik vind hem gewoon niet zo mooi, sorry.
Zelfs in rood/zwart? Ik vind de mijne namelijk 100x mooier dan die roze van Ymte (sorry Ymte).

(28-Nov-2024, 09:05 PM)Arend-Jan schreef: De Duitsers die veel op hun forum schrijven (en daarmee al dan niet bewust veel geïnteresseerden beïnvloeden/sturen) rijden ook vaak hele lange hoge-snelheids-trajecten. Daarom is de Milan SL daar ook nog steeds zo vreselijk populair, dat ding loopt op lange stukken gewoon als een kogel.

Maar ik ben ervan overtuigd dat in de randstad een DF op de meeste trajecten sneller dan een Milan SL. Want een DF is een snel-accelererend gooi-en-smijt-fietsje, en een Milan SL is dat juist niet..
Jup. Zeker een oude Milan is onpraktisch (geen achtervering, dubbelzijdige achtervork, geen neusluik) en accelereert voor geen meter, maar als ie de ruimte krijgt... dan gaat het hard.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: NielsKo , Willeke_IGKT , Frutsel
#17
Waarom staat er op de site van Velomobile world onder https://www.velomobileworld.com/velomobiles/ geen Tuna?
Stond een jaar terug de DF(XL) daar niet gewoon bij?

Ik vind het maar een vreemde markt, die van velomobielen. Er zijn gezien de omvang van de markt erg veel modellen. Afgezien van een model als de Tuna lijken de nieuwe modellen steeds minder praktisch te worden, vooral gericht op snelheid en minder op alledaags gebruik (gestuurd door vooral Duitse velomobiel-influencers?).

En er is min of meer (?) maar één fabrikant, die een steeds grotere rol in de markt pakt en nu de markt lijkt te kunnen sturen en zowat de macht heeft om partijen als Velomobiel.nl en Intercitybike te breken.

Ik hoop dat die markt weer wat gezonder gaat worden. Minder modellen, en meer fabrikanten lijken me beiden een stap in de goede richting. Ik hoop vooral dat Velomobiel.nl (met de Snoek en QV) en Intercitybike (met de Tuna) de kansen krijgen / kunnen pakken die hun fietsen verdienen.
Antwoord }
#18
(28-Nov-2024, 09:25 PM)365cycle schreef:
(28-Nov-2024, 09:05 PM)Arend-Jan schreef: En de Tuna... ja, een super-fiets, maar ik vind hem gewoon niet zo mooi, sorry.
Zelfs in rood/zwart? Ik vind de mijne namelijk 100x mooier dan die roze van Ymte (sorry Ymte).

De Snoek vind ik erg mooie vorm gegeven reflectie hebben. 
Maar de Tuna vind ik eerlijk gezegd ook best wel mooi. Maar de vormen van de standaard reflectie (van de Snoek), daar kan geen andere model tegen op.

Maar dat rood en zwart heeft geeft inderdaad wel een mooie look voor de Tuna. Maar het is volgens mij ook eerder hoogglans lak wat jij hebt, Ymte heeft op zijn pink panter eerder zijde glans wat ik zo op de foto zie.

Kan men eigenlijk metallic kan spuiten op een glasvezel body? Ik zou eerder een stukje glasvezel willen bij het stuur, dan de motor kap van glasvezel. Die zie ik dan liever in transparant Carbon samen met het dakje. En dat in combinatie met 2 metallic kleuren
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Willeke_IGKT
#19
(28-Nov-2024, 10:41 PM)renevoorburg schreef: En er is min of meer (?) maar één fabrikant, die een steeds grotere rol in de markt pakt en nu de markt lijkt te kunnen sturen en zowat de macht heeft om partijen als Velomobiel.nl en Intercitybike te breken.

Eigenlijk denk ik dat Jan Wijnen zich in zijn eigen voet heeft geschoten.

Velomobiel.nl gaat gewoon door. Ze zijn heel positief over de bedrijven die ze nu gevonden hebben en die een paar vm-en bouwen als proef. Ze hebben tot nu toe de meest praktische vm-en gebouwd (Strada en QV) en de snelste (eerst de Quest, toen de XS en nu de Snoek).

Jan heeft nu alleen nog de Bülk en de A-serie (die erg weinig verkocht worden). 

De Bülk is nu hot (in Amerika en Duitsland), maar we hebben ook allemaal kunnen zien wat er met de mateloos populaire DF is gebeurd in 10 jaar tijd.

De tijd zal het leren  Big Grin Cool   Ik ben vooral erg benieuwd wat de Tuna gaat doen.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR  -  M5 Minimal.Bike  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Hardloper , Willeke_IGKT
#20
(29-Nov-2024, 09:19 AM)Hardloper schreef: Kan men eigenlijk metallic kan spuiten op een glasvezel body? Ik zou eerder een stukje glasvezel willen bij het stuur, dan de motor kap van glasvezel. Die zie ik dan liever in transparant Carbon samen met het dakje. En dat in combinatie met 2 metallic kleuren
Zeker kan dat. 

(29-Nov-2024, 09:42 AM)Wim -de roetsende schreef: Eigenlijk denk ik dat Jan Wijnen zich in zijn eigen voet heeft geschoten.

Velomobiel.nl gaat gewoon door. Ze zijn heel positief over de bedrijven die ze nu gevonden hebben en die een paar vm-en bouwen als proef. Ze hebben tot nu toe de meest praktische vm-en gebouwd (Strada en QV) en de snelste (eerst de Quest, toen de XS en nu de Snoek).
Vooral het beperkt aantal dealers is mijns inziens een risico. 

(29-Nov-2024, 09:42 AM)Wim -de roetsende schreef: Jan heeft nu alleen nog de Bülk en de A-serie (die erg weinig verkocht worden).
En de Tuna.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#21
(29-Nov-2024, 10:10 AM)365cycle schreef: En de Tuna.

Die kun je niet bij Jan bestellen.

De MilanGT was ik wel vergeten.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR  -  M5 Minimal.Bike  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#22
Als ICB Velomobiel.nl achterna gaat en zijn eigen modellen niet meer in Roemenië laat bouwen wordt het voor Jan inderdaad wat dun, maar als er echt een doorbraak in de VS komt heeft hij ook geen tijd voor andere modellen.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }
Bedankt door:
#23
(29-Nov-2024, 10:54 AM)Willeke_IGKT schreef: Als ICB Velomobiel.nl achterna gaat en zijn eigen modellen niet meer in Roemenië laat bouwen wordt het voor Jan inderdaad wat dun, maar als er echt een doorbraak in de VS komt heeft hij ook geen tijd voor andere modellen.

Die paar velomobielen die ICB nu nog in Roemenie laat bouwen zijn slechts een paar kleine hapjes van Jan zn boterham.

Maar het zou wel leuk zijn als ICB en Velomobiel een nieuwe werkplaats kunnnen opzetten, waar concurrerend tov VMworld gebouwd kan worden en daarmee een stuk van de markt kunnen (her)veroveren.  Goedkoper modelletje ontwikkelen soortgelijk geprijsd als de Bulk4more en gaan met de banaan.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
#24
(29-Nov-2024, 11:15 AM)ZoefZoef schreef:
(29-Nov-2024, 10:54 AM)Willeke_IGKT schreef: Als ICB Velomobiel.nl achterna gaat en zijn eigen modellen niet meer in Roemenië laat bouwen wordt het voor Jan inderdaad wat dun, maar als er echt een doorbraak in de VS komt heeft hij ook geen tijd voor andere modellen.

Die paar velomobielen die ICB nu nog in Roemenie laat bouwen zijn slechts een paar kleine hapjes van Jan zn boterham.

Maar het zou wel leuk zijn als ICB en Velomobiel een nieuwe werkplaats kunnnen opzetten, waar concurrerend tov VMworld gebouwd kan worden en daarmee een stuk van de markt kunnen veroveren.  Goedkoper modelletje ontwikkelen soortgelijk geprijsd als de Bulk4more en

Ja dat zou wel mooi zijn.

Maar heel eerlijk. Zat Jan niet beter in Mexico? Als de VS zo'n groot gedeelte van zijn afzetmarkt is. Deze uitspraak is puur op transport gebaseerd. Hij doet wat hij niet laten kan, maar het gaat met deze opmerking puur over dat het transport dan goedkoper is naar mijn idee.

Volgens mij zat Bluevelo in Canada en maakte de Quest en Strada's voor de Noord Amerikaanse markt.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Willeke_IGKT
#25
(29-Nov-2024, 10:40 AM)Wim -de roetsende schreef: Die kun je niet bij Jan bestellen.

De MilanGT was ik wel vergeten.
Klopt idd. Denk dat de Milan echter ook geen vetpot is. Vrij complex om te bouwen, en er wordt door meer personen een boterham van meegegeten.

(29-Nov-2024, 10:54 AM)Willeke_IGKT schreef: Als ICB Velomobiel.nl achterna gaat en zijn eigen modellen niet meer in Roemenië laat bouwen wordt het voor Jan inderdaad wat dun, maar als er echt een doorbraak in de VS komt heeft hij ook geen tijd voor andere modellen.
Weleens zaken gedaan met Amerikanen? Ik zou voor een stukje risicospreiding zorgen Big Grin "Money talks & bullshit walks" komt niet voor niets daar vandaan...

(29-Nov-2024, 11:25 AM)Hardloper schreef: Maar heel eerlijk. Zat Jan niet beter in Mexico? Als de VS zo'n groot gedeelte van zijn afzetmarkt is. Deze uitspraak is puur op transport gebaseerd. Hij doet wat hij niet laten kan, maar het gaat met deze opmerking puur over dat het transport dan goedkoper is naar mijn idee.
Goed punt. Zeker met hoe het er in de VS nu politiek voor staat.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Hardloper , Willeke_IGKT


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Nieuwe website InterCityBike
Dit is het logo dat ...365cycle — 10:24 AM
Nieuwe website InterCityBike
"Pagina niet g...ZoefZoef — 10:09 AM
Nieuwe website InterCityBike
"Pagina niet ge...voodoo — 10:00 AM
RaRa wat is dit?
Apart dat Derk wel a...ZoefZoef — 09:30 AM
RaRa wat is dit?
Ook van mijn kant we...Jeroen S — 08:57 AM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Is de remhoef wel la...Jeroen S — 08:48 AM
RaRa wat is dit?
Ik blijf bij mijn wi...Wim -de roetsende — 07:29 AM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Complete rem vervan...ZoefZoef — 05:35 AM
Het nieuwe wapen tegen fatbikes: de rol...
filmpje over de fatb...Veloquest — 01:34 AM
Nieuwe website InterCityBike
Voor wie er op Linke...365cycle — 12:51 AM
XL Hotspot in 3d-print
De XL-Hotspots zijn ...twilwel — 11:30 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Was jij wel of n...Hardloper — 11:02 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Was jij wel of nie...365cycle — 10:56 PM
Medeliggers onderweg
Intussen ben ik ook ...365cycle — 10:53 PM
RaRa wat is dit?
Welkom Laagvlieger! ...TimSch — 10:36 PM
RaRa wat is dit?
Welkom op het fo...Hardloper — 09:43 PM
RaRa wat is dit?
Welkom op het foru...Laagvlieger — 09:00 PM