Velomobiel advies
|
Berichten: 4
Topics: 2
Lid sinds: Sep 2024
Bedankt: 0
10 x bedankt in 4 berichten
Hoi allemaal,
Ik had een tijdje terug gevraagt of het mogelijk is om met een velomobiel naar school te gaan, in dit topic.
Nu kwam daar uit dat het niet perse heel handig is, maar toch ook wel echt heel leuk, en heb ik dus besloten dat ik er wel eentje wil aanschaffen, gewoon om een keertje uit te proberen.
Nu zie ik dat het aanbod de laatse paar dagen een beetje omhoog schoot, en ik dacht dat ik maar eens wat advies vroeg.
Ik wil het liefst wel een beetje een velomobiel met een hoge fun factor, sinds hij naast thuis-school ritjes ook gebruikt zal worden voor leuke vrijetijds ritjes.
Nu staat er op ligfiets.net een 20'' quest te koop, voor een niet al te hoog bedrag(alhoewel), maar deze is wel van glasvezel, en ik ben jong, en vind een beetje snelheid toch ook wel leuk en ben bang dat met deze dat niet helemaal het geval zal zijn.
Verder zag ik online vooral een paar mango's, zou ik hier dan beter voor kunnen gaan? misschien is de super mango die bij peter in twente te koop staat ook wel wat(wel wat duurder), had al even contact gehad maar moet nog even kijken waarneer ik langs kan komen.
Er staan ook een paar WAW's te koop, iemand zij dat deze te 'spartaans' was, maar, deze zijn volgensmij wel van carbon gemaakt, wat mij ook wel weer gaaf lijkt.
Kortom, ik weet het eigenlijk niet zo heel goed, en hoop dat jullie wat expertise kunnen delen, zodat ik een goede keus kan maken!
Groet,
Maisveld
Berichten: 5.483
Topics: 105
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 10801
8340 x bedankt in 4123 berichten
De WAW ken ik niet goed genoeg om goed te kunnen vergelijken, datakneder hier op het forum heeft er echter twee dus die kan vast wat vertellen.
Een Mango is technisch identiek aan een 20" Quest, maar door de slechtere stroomlijn in een rechte lijn wat trager.
Mango heeft wel een grotere spoorbreedte en kan vermoedelijk wat sneller door de bocht.
Dit is ook een rijder met een 20" Quest:
Een "glasbak" is inmiddels behoorlijk ouderwets, maar een Quest is nog altijd geen stakker in velomobielland. Er is zeker sneller spul, maar niet in de ~1000 euro prijsklasse.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Berichten: 1.649
Topics: 38
Lid sinds: May 2018
Bedankt: 2099
1985 x bedankt in 770 berichten
Ik zou eerst goed proefrijden voor je iets gaat kopen.
Berichten: 262
Topics: 13
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 346
787 x bedankt in 258 berichten
(, 02:49 PM)Maisveld schreef: Kortom, ik weet het eigenlijk niet zo heel goed, en hoop dat jullie wat expertise kunnen delen, zodat ik een goede keus kan maken!
Groet,
Maisveld
Ik zou me niet teveel blindstaren op carbon of glasvezel. Waar het om gaat (wanneer je snel optrekken en hoge eindsnelheid belangrijk vindt) is of de velomobiel licht is en stijf. Verder zou ik met name kijken naar de onderhoudstoestand, is er niks gebroken (aluminium frame) en of je onderdelen kunt krijgen.
Maar allereerst zou ik toch kijken naar de kleinst mogelijke velomobiel voor je lengte. Die hebben namelijk een kleiner frontaal oppervlak > minder luchtweerstand. Pas je in een QuestXS, dan zou ik de Quest links laten liggen.
Driewielige velomobielen zijn tricky in snel genomen bochten. Je kunt veel stabiliteit winnen met harde vering en een body die dicht bij de straat is. Zo breng je het zwaartepunt naar beneden en kiep je minder snel om. Ik bedoel: je kunt harder door de bocht ;-) . Als je handig bent kun je dit zelf veranderen middels andere stalen veren want die zijn er in verschillende hardheden en lengtes. Vooral de voorvering dient stug te zijn. Je wilt geen links-rechts deinende carrosserie wanneer je voluit trapt, dat is niet zo efficiënt.
Een Mango is vooral wendbaar, maar geen snelheidswonder. Je kunt er veel aan tweaken zoals je kunt zien aan de SuperMango. Dat is een eigen klasse waar je denk ik veel plezier van kunt hebben en waar ook een grote kerel nog in past.
Een DF is ook een type die gebruikt veel voorkomt. Let op dat er een DF is en een DFXL voor grotere lui is.
Berichten: 206
Topics: 0
Lid sinds: Jan 2024
Bedankt: 578
391 x bedankt in 198 berichten
, 03:37 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op , 05:09 PM door Tijanus.)
Quest 77. Wel een fraai nummer (vind ik dan, 777 zou nog leuker zijn), en toen hij werd gemaakt voor zover ik weet het snelste type velomobiel verkrijgbaar.
Qua snelheid: Tsja, aerodynamisch is het dezelfde fiets als een 26 inch carbon Quest. De voornaamste minpunten zijn het hogere gewicht (maar, daar moet je uiteraard altijd met systeemgewicht rekenen, dus een 40kg fiets fietst ongeveer 10% zwaarder dan een 30kg fiets, als je er ook een 70 kg berijder bij rekent) en wat procenten aandrijvingsverlies via de tussenas. Maar die tussenas hebben vrij veel Mangos ook!
De Mango is een wendbaardere maar aerodynamisch iets mindere variant op de Quest. De claim dat de Super Mango (ja, heel snel voor een Mango, maar dat maakt het een soort Aygo GTI ?) zo snel is als een Quest zou ik met een flink pak zout nemen. Misschien gemiddeld ongeveer even snel als een 20 inch Quest (zoals de 77), sneller van zijn plek en door de bochten, maar langzamer op topsnelheid.
De Waw heb ik zelf nooit zo aantrekkelijk gevonden, maar dat is vooral een kwestie van uiterlijk. Een echt 'Questkiller' is het m.i. nooit geweest, een oude Waw komt in de buurt van een oude Quest, bij de nieuwe idem dito.
De eerste echte Questkiller was de Milan. De kans dat je daar tweedehands een koopje in vindt is nauwelijks groter dan de kans dat je de staatsloterij wint en de prijs toch niet meer uitmaakt. Daarna kwam nog de DF, die sneller gemaakt kan worden dan de Quest, en tweedehands iets meer budgetvriendelijk te krijgen is. Snelheidsupgrades (Hosen, racekap) kun je dan eventueel later toevoegen.
De snelste velomobielen, Snoek (L), Tuna, Alpha 7, M9, W9(s) en de Buelk-serie zitten voorlopig nog wel in wat hogere prijsklassen denk ik. Al vind ik de Buelk-for-more voor een nieuwe fiets wel een behoorlijk aantrekkelijk aanbod. Maar, met open wielkasten, gaat die ook weer niet veel sneller zijn dan een Quest , althans niet op topsnelheid. Sneller door de stad zeer zeker wel.
Al met al ben ik zelf nog wel even tevreden met mijn 'glasbak' Quest 259. Maargoed, die is niet 20 inch, en heeft dus ook geen tussenas, en zit ook dichter bij 30 dan bij 40 kg (en toch goede GPS-ontvangst, want glas, geen carbon!). De snelle spiegelkapjes zoals Quest 77 die heeft, die komen ook nog wel eens. Ook 5 watt is toch weer 5 watt . Maar een veel grotere stap kun je maken door de Big Apples te vervangen door de hier vrij universeel gebruikte CCU's.
Airborne Valkyrie - Airborne Carpe Diem - Van Nicholas Euros - Litespeed Ultimate - Koga Miyata FPC - Optima Baron - Optima Orca - Hase Pino - HP Gekko 20 FX - M5 Lowracer - Quest 259 'Quifje'
Berichten: 262
Topics: 13
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 346
787 x bedankt in 258 berichten
Oh, ik bedenk dat ook de 20¨Quest er in twee versies bestaat. Vlakke onderkant > kleine mensen. Bult aan de onderkant > grote mensen.
Een afknapper (vind ik) bij oude Questen en Mangos is de stoel met schuim ondersteuning. Dat is moeilijk af te stellen op andere lengtes en zonder goede ondersteuning over de hele lengte is de stoel snel kapot. Latere versies van Mango en Quest hebben geen ondersteuning met schuim en kunnen met wat gesleutel vlot aangepast worden op je lengte.
Berichten: 206
Topics: 0
Lid sinds: Jan 2024
Bedankt: 578
391 x bedankt in 198 berichten
NB: Wat betreft de snelheidsfocus: Hou er rekening mee dat wedstrijdsuitslagen vaak een behoorlijk vertekend beeld geven. In de 'snellere fietsen' zitten vaak ook snellere rijders. De rood-witte Tuna is sneller dan Quifje, maar de wereldkampioen uit Dronten trapt ook gewoon meer watts dan Tijanus.
Airborne Valkyrie - Airborne Carpe Diem - Van Nicholas Euros - Litespeed Ultimate - Koga Miyata FPC - Optima Baron - Optima Orca - Hase Pino - HP Gekko 20 FX - M5 Lowracer - Quest 259 'Quifje'
Berichten: 572
Topics: 4
Lid sinds: Jun 2023
Bedankt: 2
1035 x bedankt in 557 berichten
Van wat ik nu op marktplaats zie staan vind ik de 2 blauwe Waw's aardig aantrekkelijk, 1 van de 2 is zelfs een E-Waw! en dit zijn volgens mij beide de 2014+ modellen die je eventueel zou kunnen ombouwen naar een geveerd achterwiel (mocht dat een issue zijn). Ook is de Waw de meest modulaire en onderhoudsvriendelijke velomobiel op de markt! perfect voor beginners
Velayo #04? | Flevobike Versatile #58? | WAW #15 | DF XL 288? | Raptobike | Whike | ICE Trice QNT | Optima Baron
Berichten: 5.483
Topics: 105
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 10801
8340 x bedankt in 4123 berichten
, 04:23 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op , 04:24 PM door 365cycle.)
(, 03:51 PM)Tijanus schreef: NB: Wat betreft de snelheidsfocus: Hou er rekening mee dat wedstrijdsuitslagen vaak een behoorlijk vertekend beeld geven. In de 'snellere fietsen' zitten vaak ook snellere rijders. De rood-witte Tuna is sneller dan Quifje, maar de wereldkampioen uit Dronten trapt ook gewoon meer watts dan Tijanus. Die wereldkampioen is vermoedelijk ook een flink stukje zwaarder dan Tijanus, wat de resultaten dan in zijn nadeel vertekent.
Maar toch: Een Quest, ook een glasvezel Quest, is alles behalve een slome fiets. Of een DF XL sneller is dan Quifje is sterk afhankelijk van het traject en de weersomstandigheden. Aan de andere kant geldt hetzelfde voor de vraag of een Bülk Mk1 sneller is dan een DF XL, of niet.
Een Tuna, Bülk Mk1 of Milan is wel zo goed als altijd sneller dan een Quest.
De fabrikanten worden met de laatste modellen steeds beter in het weg krijgen van de zwakke punten, zonder de sterke punten om zeep te helpen.
Er is maar één ding dat de Quest kan en de rest niet; GoCycle banden.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Berichten: 2.017
Topics: 23
Lid sinds: Dec 2017
Bedankt: 28
3001 x bedankt in 1657 berichten
, 04:28 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op , 04:40 PM door ZoefZoef.)
(, 03:30 PM)Fietsbennie schreef: Ik zou eerst goed proefrijden voor je iets gaat kopen.
Dit.. tenzij je dr echt gunstig een kan kopen en heel af en toe komt er weleens wat gunstigs voorbij.
Je zou velomobiel.nl of intercitybike eens kunnen benaderen voor een proefrit en als het bevalt eens kunnen vragenof je dr eentje kan huren voor een weekje of wat langer. Zeker bij velomobiel.nl zou je weleens kunnen gaan slagen voor een inruilexemplaar. Zij hebben aardig wat bestellingen voor deSnoek en Snoek L en een deel daarvan zijn van velonauten die dr huidige velomobiel zullen inruilen.
De quest 77 is een oude en ondanks zn prijs vind ik 'm toch echt veels te duur.
Dr staat nu hier tijdelijk een witte carbon strada in de tuin. Niet de mijne,maar die van Willeke. Zij heeft een nieuwe velomobiel besteld en zal de Strada gaan inruilen. Wellicht kun je met haar wel een leuke deal sluiten hieromtrent? De strada is niet de snelste velomobiel, maar wel wat moderner dan Quest 77 en lekker wendbaar. Daarnaast van carbon en qua budget past ie wel, denk ik. Die vind ik persoonlijk dan interessanter dan quest 77 en zal zn waarde ook wel behouden.
Berichten: 4
Topics: 2
Lid sinds: Sep 2024
Bedankt: 0
10 x bedankt in 4 berichten
Tjongejonge wat een reacties allemaal al weer, heel erg fijn!
Het was misschien ook even handig om mijn buget te noemen, das rond de 3000 euro(Liefst veel goedkoper natuurlijk :-) ) maar als er een mooie voor 4000 te vinden is zou dat ook nog eventueel door de deur kunnen.
De quest die op ligfiets.net staat lijkt mij eigenlijk wat te duur voor wat hij is, maarja, ik heb er ook nog niet bij gekeken, misschien zijn de trapers van goud.
Die blauwe niet-electriesch aangedreven waw op marktplaats vind ik er ook niet zo heel mooi uit zien, maar lijkt mij wel leuk rijden. de andere electrische aangedreven waw lijkt mij niks, ik wil gewoon mooi als een gek trappen. Ik ben nog jong dus dat moet wel lukken.
@Gideonaut zij wat over dat de waw wel makkelijk te onderhouden was? Dit lijkt mij bij alle velomobielen een beetje hetzelfde te zijn of heb ik het dan compleet verkeerd. Ik hou wel van een beetje zelf knutselen dus zou wel leuk zijn als dat met mijn velomobiel ook gewoon kan :-)
Ik snap dat als je een snellere rijder bent je dan ook harder gaat, maar wou toch wel een beetje een leuke uitkiezen waarmee ik even vooruit kan. Het liefst koop ik natuurlijk zoon mooie milan of een nieuwe bulk of snoek, maar die vlieger gaat financieel (nog) niet op.
En @ZoefZoef, als die strada binnenkort beschikbaar komt, dan moet je me even een berichtje sturen, dan kom ik graag even een keertje langs om te kijken!
Berichten: 2.017
Topics: 23
Lid sinds: Dec 2017
Bedankt: 28
3001 x bedankt in 1657 berichten
, 06:09 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op , 06:47 PM door ZoefZoef.)
(, 05:59 PM)Maisveld schreef: Tjongejonge wat een reacties allemaal al weer, heel erg fijn!
Het was misschien ook even handig om mijn buget te noemen, das rond de 3000 euro(Liefst veel goedkoper natuurlijk :-) ) maar als er een mooie voor 4000 te vinden is zou dat ook nog eventueel door de deur kunnen.
De quest die op ligfiets.net staat lijkt mij eigenlijk wat te duur voor wat hij is, maarja, ik heb er ook nog niet bij gekeken, misschien zijn de trapers van goud.
Die blauwe niet-electriesch aangedreven waw op marktplaats vind ik er ook niet zo heel mooi uit zien, maar lijkt mij wel leuk rijden. de andere electrische aangedreven waw lijkt mij niks, ik wil gewoon mooi als een gek trappen. Ik ben nog jong dus dat moet wel lukken.
@Gideonaut zij wat over dat de waw wel makkelijk te onderhouden was? Dit lijkt mij bij alle velomobielen een beetje hetzelfde te zijn of heb ik het dan compleet verkeerd. Ik hou wel van een beetje zelf knutselen dus zou wel leuk zijn als dat met mijn velomobiel ook gewoon kan :-)
Ik snap dat als je een snellere rijder bent je dan ook harder gaat, maar wou toch wel een beetje een leuke uitkiezen waarmee ik even vooruit kan. Het liefst koop ik natuurlijk zoon mooie milan of een nieuwe bulk of snoek, maar die vlieger gaat financieel (nog) niet op.
En @ZoefZoef, als die strada binnenkort beschikbaar komt, dan moet je me even een berichtje sturen, dan kom ik graag even een keertje langs om te kijken!
De Strada is niet van mij, maar van @Willeke_IGKS. Weet ook niet wat zij heeft besproken qua inruil, enkel dat ze een B4m heeft besteld en die over een paar maandjes geleverd krijgt waarschijnlijk en dat die niet de hoofdprijs zal gaan kosten. Toen zij 'm kocht, had ik namelijk ook interesse in juist die velomobiel
Ik wilde vooral wijzen op het feit dat er meerdere velomobielen ingeruild zullen gaan worden komende tijd en er dus wellicht deals te maken zijn voor overname die voor beide partijen gunstig(er) is. Sommigen hebben geen zin in particulier gezeur en kiezen voor inruil. Andere denken de hoofdprijs te ontvangen via marktplaats. Feit is dat je niet de hoofdprijs krijgt bij inruil en een particuliere (ver)koop gunstig(er) zou kunnen zijn, maar dan moet je wel weten dat ze dr velomobiel gaan inruilen natuurlijk.
Je zou ook velomobiel en intercitybike eens kunnen vragen wat ze hebben staan qua inruilers. Lang niet alles wat ze binnenkrijgen middels inruil komt gelijk op de site voor wederverkoop. Soms worden er nog wat reparaties verricht, wat schade herstelt, enz. Soms zijn deze ook gunstiger bij ICB en Velomobiel.nl geprijsd dan op marktplaats het geval is, is me meerdere malen opgevallen en bovendien weet je dat ze bij die bedrijven dan wel nagekeken zijn.
Berichten: 1.996
Topics: 57
Lid sinds: Dec 2020
Bedankt: 29683
2919 x bedankt in 1304 berichten
Mijn VM komt inderdaad op de markt maar ik heb al verschillende keren een vraag erover gehad. Ik weet ook nog niet of ik hem prive ga verkopen of dat inruilen een betere optie is.
De nieuwe fiets wordt eind maart op zijn vroegst verwacht.
Ik zou ook beide handelaren in Dronten bellen, na het weekend want het zijn OBT rijders.
Ik denk dat de 3 x 20 Quest niet gek geprijsd is en het zou een leuke fiets voor een paar jaar zijn. Aan de andere kant, voor €3000 of iets meer zou je in Dronten ook keuze moeten hebben.
Bij de Waw kunnen er verschillende kappen eraf gehaald worden, dit kan niet bij de meeste andere fietsen. Je kunt veel bereiken door de voetengaten of luikjes, maar het iets lastiger. En de top van de fiets lichten is ook niet makkelijk.
Ik geloof dat de waw wel een van de minder snelle fietsen is.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220 - Whike - (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Berichten: 5.929
Topics: 151
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 2143
7576 x bedankt in 3722 berichten
Het voordeel van Quest 77 is dat de eigenaar Hayco is. Hayco is een zeer ervaren vm-rijder en was altijd een wedstrijdrijder. Met hem zal je zeker goede afspraken kunnen maken en een proefrit zal geen probleem zijn.
Jij komt toch uit Twente of je gaat richting Twente fietsen? Hayco woont daar in ieder geval wel.
Voor wie niet weet wie Hayco is, maar die vroeger wel naar de CycleVision wedstrijden ging, dan is Hayco die man die lang en vaak op 2 wielen reed. Zijn Quest heette dan ook Kwets, vanwege de soms toch ontstane schade. Daarom weegt de fiets ook 40kg.
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - DF 282
Berichten: 2.017
Topics: 23
Lid sinds: Dec 2017
Bedankt: 28
3001 x bedankt in 1657 berichten
De 20" Q77 voor 2200 euro is naar mijn idee te duur. Daar ga je veel meer aan afschrijven dan een 26" en wat duurder doch recenter 26" exemplaar. Die 2200 euro ga je dr echt niet voor terugkrijgen bij verkoop, De verkoper moet denk ik in zn handjes klappen als ie er nog 1500 euro voor krijgt.
De 20" is trouwens een Quets volgens de stickers erop
Berichten: 572
Topics: 4
Lid sinds: Jun 2023
Bedankt: 2
1035 x bedankt in 557 berichten
Hier een Waw in al zijn glorie! (dit kan alleen de Waw)
Die blauwe met Assist is trouwens zo recent dat alle onderdelen (neus, staart, verlichting en electronica etc) nog steeds besteld kunnen worden bij Katanga, kost wel wat maar de optie is er.
vind je de assist niks dan haal je die eruit en zet je dat weer op marktplaats.
De opmerkingen over "minder snel" of "spartaans" volg ik niet helemaal, ik heb nooit ongemak ervaren met het ongeveerde achterwiel, ook vind ik de Waw helemaal niet langzaam. (langzamer dan een hedendaagse full carbon racemonster, ja ok, dingen kosten niet voor niets 10+ duizend euro)
Wat wel een minpunt van een Waw is dat je maar net moet passen, heb je te brede schouders of te lange benen dan is de lol er snel van af :p
Velayo #04? | Flevobike Versatile #58? | WAW #15 | DF XL 288? | Raptobike | Whike | ICE Trice QNT | Optima Baron
Berichten: 238
Topics: 3
Lid sinds: Oct 2020
Bedankt: 291
576 x bedankt in 234 berichten
Je zou ook de onze vrienden van velomobiel.nl kunnen bellen en vragen of ze iets leuks hebben of weten. want zo kom ik ook aan mijn quest xs voor een leuk prijsje. En ondanks ik ook nog een quest 20inch te koop heb zou ik het voor jouw doel niet gebruiken.
Berichten: 2.768
Topics: 95
Lid sinds: Apr 2023
Bedankt: 3006
3266 x bedankt in 2264 berichten
Leuk dat je nog altijd interesse hebt. Ik denk dat je hier goede adviezen hebt gekregen.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Berichten: 106
Topics: 17
Lid sinds: Mar 2018
Bedankt: 39
199 x bedankt in 84 berichten
Je kan ook een te koop gevraagd advertentie op ligfiets.net plaatsen. Voor jouw budget is een carbon Quest in redelijke staat haalbaar.
Groet
Piet K
Berichten: 860
Topics: 18
Lid sinds: Jul 2021
Bedankt: 443
1643 x bedankt in 799 berichten
(, 05:59 PM)Maisveld schreef: Die blauwe niet-electriesch aangedreven waw op marktplaats vind ik er ook niet zo heel mooi uit zien, maar lijkt mij wel leuk rijden. de andere electrische aangedreven waw lijkt mij niks, ik wil gewoon mooi als een gek trappen. Ik ben nog jong dus dat moet wel lukken.
@Gideonaut zij wat over dat de waw wel makkelijk te onderhouden was? Dit lijkt mij bij alle velomobielen een beetje hetzelfde te zijn of heb ik het dan compleet verkeerd. Ik hou wel van een beetje zelf knutselen dus zou wel leuk zijn als dat met mijn velomobiel ook gewoon kan :-)
Een beetje laat, maar dan toch nog even mijn 2 cent.
Ja ik heb twee Waw's en dat geeft aan dat ik het een prettige fiets vind. Maar ik denk net zoald Gideonaut dat je moet passen, of misschien wel dat hij bij je moet passen. Ik vind de carbon wel wat kwetsbaar en dat past eigenlijk niet zo bij mij. Mijn eerste (nr 175) is één van de laatste van de Belgische modellen. Boven de 200 zit je aan de modellen uit Roemenië. Het allergrootste voordeel is dat daar de kap scharnierend zit. Dat is voor mij een enorm voordeel in het dagelijks gebruik. Ook zijn deze modellen gewoon veel mooier afgewerkt.
Voor mij was het zelf kunnen sleutelen een belangrijk punt bij de aanschaf. En dat kan erg goed bij de WAW.
Wat ik een voordeel aan de ouwe blauwe vind is dat er een EVO-staartpunt op zit. Dat verschil merk je wel. Het nadeel daar is dus de niet scharnierende kap.
Maar het belangrijkste advies is proberen, proberen en proberen.
|
Gebruikers die dit topic lezen: Victor, 3 gast(en)
|
Welkom
|
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.
|
Nieuwe berichten
|
Medeliggers onderweg
|
Leuk! Waar is dat? H...365cycle — 02:51 AM |
OBT 2024 Rotterdam
|
Roepen is misschien ...365cycle — 02:46 AM |
Vandaag ben ik blij omdat.....
|
Boyd, ik heb een ven...Willeke_IGKT — 12:24 AM |
Vandaag ben ik blij omdat.....
|
Boyd, zie ook de p...Boyd Maduro — 12:18 AM |
OBT 2024 Rotterdam
|
Zo de laatste voorbe...Boyd Maduro — 11:37 PM |
wat ze zeggen
|
Dus de zon bestaat n...blokdoorn — 11:08 PM |
Velomobiel advies
|
Die blauwe niet-el...datakneder — 10:03 PM |
Velomobiel advies
|
Je kan ook een te ko...Piet K — 09:55 PM |
OBT 2024 Rotterdam
|
Zo ken ik hem inder...mvdriel — 09:52 PM |
OBT 2024 Rotterdam
|
Zo ken ik hem inderd...Arend-Jan — 09:11 PM |
wat ze zeggen
|
Ferrari! :cool: ...Victor — 09:08 PM |
wat ze zeggen
|
Leuk zo'n foto met...De tovenaar — 08:56 PM |
Medeliggers onderweg
|
Kleurrijk gebeuren...Wim -de roetsende — 08:49 PM |
Vandaag ben ik blij omdat.....
|
Ik heb de CCU in...ZoefZoef — 08:49 PM |
OBT 2024 Rotterdam
|
Hebben we een hand g...Willeke_IGKT — 08:48 PM |
Medeliggers onderweg
|
Kleurrijk gebeuren h...Thijs OO — 08:48 PM |
Vandaag ben ik blij omdat.....
|
Blij dat ik vandaag ...TimSch — 08:34 PM |
|