Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Wintertraining Sloten 26 januari 2025
#27
Als je genoeg snelheid hebt om fatsoenlijk op het schuine deel te rijden (voor een trike wat meer dan een tweewieler) dan gaat dat mooi en dan denk je er inderdaad niet zoveel meer over na.
Zit je een beetje op dat kantelpunt dan ben je er veel meer mee bezig.
(En ga je nog weer wat harder dan is het weer dat je extra op moet passen dat je niet te ver de bochten door vliegt maar daar zullen de meesten de eerste keren nog geen last van hebben Tongue )
Antwoord }
#28
Ik heb ook ooit in Sloten op de binnenbaan gefietst. De extra snelheid merkte ik wel. Het is een mooie vlakke baan. In Alkmaar had je ooit een betonbaan die nogal hobbelde. Ik werd er in Sloten ook wat duizelig van, dat was echt onaangenaam. Ik heb bij beter weer ook in Almaar en Keulen op de baan gefietst, daar ging het wel. Mogelijk ook in combinatie met de kou en een lange autorit. Mijn vrouw vond dat ik me druk maakte om niks, was helemaal niet zo steil. Toen heb ik haar gevraagd maar eens boven in de bocht te gaan kijken. Dat is echt best steil.

Zolang je op tempo fietst, boven de 30, moet het goed gaan, en dat doe je eigenlijk altijd wel. Remmen moet je ook niet doen, heb ik wel gezien. De grip is wel beperkt. Baanfietsen hebben niet voor niks geen remmen. De rondjes gaan best snel. Je kunt ook van bovenuit de bocht wat naar beneden, bergje af rijden.

Ik ben nooit met een velomobiel op de baan geweest.
Antwoord }
#29
Het heeft mij in ieder geval extra ontzag gegeven voor 'normale' baanwielrenners. Want ik kan in de vm rondjes draaien iets boven de 60 per uur, maar de G-krachten beginnen dan al aardig op te lopen.

Dat er ook mensen zijn die dat op een ongestroomlijnde baanfiets doen, en dan zelfs nog wat sneller, vind ik echt enorm indrukwekkend.

Over snelheid gesproken: met een velomobiel ben je buiten sneller, want diezelfde G-krachten vergroten de rolweerstand gewoon. Bij mijn (toen verlaagde) SnoekL begon er boven de 60 in de bochten iets aan te lopen, simpelweg omdat hij zo diep in zn vering gedrukt werd.
Antwoord }


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
wat ze zeggen
Rij ik in het donker...Willeke_IGKT — 11:22 AM
Eigenlijk te lang voor mijn fiets...
De C-Alleweder i...Frutsel — 10:42 AM
Velomobiel in herbouw.
Ja. Dat is een Borea...benparke — 10:21 AM
Eigenlijk te lang voor mijn fiets...
De C-Alleweder is ...365cycle — 09:42 AM
Eigenlijk te lang voor mijn fiets...
Dat klopt, de Orca i...Jeroen S — 08:58 AM
Eigenlijk te lang voor mijn fiets...
De C-Alleweder is ni...Gideonaut — 01:03 AM
Velomobiel in herbouw.
Dat is een Borealis ...Gideonaut — 12:53 AM
Velomobiel in herbouw.
Ik vond dit YouTube ...Willeke_IGKT — 12:35 AM
Eigenlijk te lang voor mijn fiets...
Kan dat crankstel ni...Jeroen S — 11:08 PM
Eigenlijk te lang voor mijn fiets...
Ik weet niet hoe erv...365cycle — 11:07 PM
Eigenlijk te lang voor mijn fiets...
Hallo allemaal, Ik...Willeke_IGKT — 11:01 PM
Eigenlijk te lang voor mijn fiets...
Hallo allemaal, I...Mr wojtas — 10:41 PM
Batterij verlichting
Het is de B&M IX...gideon — 04:57 PM
wat ze zeggen
Uit een recent gro...365cycle — 02:39 PM
Batterij verlichting
Die B&Ms zij t...365cycle — 02:37 PM
Batterij verlichting
Ik heb lang geleden ...Jeroen S — 02:37 PM
Medeliggers onderweg
Op een rondje van 22...Willeke_IGKT — 01:47 PM