Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Velomobileworld in Roemenië op de rand van de afgrond
#27
(8 uren geleden)ZoefZoef schreef: En zijn unieke handelstechniek is? Qua marketing doet ie het  wel aardig op social media, maar dat is niet uniek.
.

Binnen het velomobiel wereldje wel toch? 
Ik zou niet direct een andere dealer kunnen noemen die handig is met filmpjes op social media.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#28
(3 uren geleden)Arend-Jan schreef: Ik zou niet direct een andere dealer kunnen noemen die handig is met filmpjes op social media.

Sven, die juist gaat stoppen maakte ook leuke filmpjes.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - DF 282
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#29
(, 10:59 PM)Roepers schreef: Je kan van alles zeggen van Velomobileworld maar niet dat ze niet geprobeerd hebben een goedkopere velomobiel in de markt te zetten: Dat is de B4M geworden. Die kost nu 7000 euro. De bedoeling was dat die goedkoper zou worden maar ja, kosten, het valt altijd weer tegen.
Volgens mij valt het ook gewoon niet mee om een echt betaalbare model op de markt te brengen. Neem nu de Podbike, toen ik erop werd gewezen door mijn vader. Was deze paar duizend euro goedkoper geprijsd dan nu.

Wat kost eigenlijk die B4M nieuw met knipperlicht , licht , claxon / bel installaties , spiegels etc?
En wat kostte eigenlijk de laatste generatie Strada's in de standaard uitvoering?
Volgens Ligfiets& was hij maar € 9.200,00. Dus dan scheelt het maar 2200 euro - de installatie. Het is 2200 euro. Het is ergens veel geld, anderzijds valt het ook wel weer mee.

Update:
Even op basis van de site configuratie tool van Jan:
B4M €6.986,00
Bülk 4 More Light Options €600,00
Cat Eye Enduro Computer €35,00
Bülk 4 More Small Chain Ring €323,00
Bülk 4 More Cassette 11-40 €65,00
Bülk 4 More Wheel Covers €97,00
Bülk 4 More Mirror Options €32,00
Bülk 4 More Headrest €131,00
Bülk 4 More Ventisit €98,00
Bülk 4 More Combi Lid Option €250,00 (Is toch de schuimdeksel)
Totaal: €8.617,00

Volgens mij is dit vergelijkbaar met hoe een Strada leverbaar was. Waarom een Strada, beide open wielkasten.
April 2024: De Strada is er al vanaf € 9200 (incl 21% btw)
Dan scheelt het nog maar €600,00
Maar ik heb een tweede spiegel toegevoegd (+15 euro bij vm.nl, de B4M is volgens mij met 90mm trommels, dus +50 euro bij vm.nl)

Dus echt budget model vind ik het ook weer niet die B4M.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: Roepers
#30
(1 uur geleden)Hardloper schreef: Wat kost eigenlijk die B4M nieuw met knipperlicht , licht , claxon / bel installaties , spiegels etc?
En wat kostte eigenlijk de laatste generatie Strada's in de standaard uitvoering?
Volgens Ligfiets& was hij maar € 9.200,00. Dus dan scheelt het maar 2200 euro - de installatie. Het is 2200 euro. Het is ergens veel geld, anderzijds valt het ook wel weer mee.

Ik heb €8075 betaald maar dat is met wat extra's in Dronten. Als ik die van de rekening afhaal blijft er ongeveer €7500 over.
Dat is de basis fiets met de luxe hotspot dus voor en achterlicht en knipperlichten, ventisit matje.

De fiets zoals die binnenkort thuis komt te staan met extra voorlicht, toeter, zomerdakje en opbergvakken voor de wielkasten komt op €8075, binnenkort want het dakje en de vakken waren nog niet in Dronten.

Update, de basisprijs is een stuk hoger dan die op mijn rekening.
Voornaamste fietsen: B4M 041 - M5 Cmpct -  Whike  -  Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, 
Antwoord }
Bedankt door: Hardloper
#31
(2 uren geleden)Wim -de roetsende schreef: Sven, die juist gaat stoppen maakte ook leuke filmpjes.
Sven maakt leuke filmpjes voor velomobiel enthousiasten.
De enige twee handelaren die ik ken die het lukte om ook echt een nieuwe markt aan te spreken zijn Ben en Henning van velomobil.net.
Die laatste is ook de enige waarbij ik zowel het gevoel van goede service kreeg als de "ik heb iets heel duurs gekocht en dat is prachtig"-ervaring die ik me van de aflevering van auto's herinner. 

ICB is qua service vele malen beter dan alles wat ik in autoland gezien heb, maar dat stukje beleving, zodat je velomobiel echt als iets heel bijzonders gaat zien, dat mis ik daar.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#32
(1 uur geleden)Willeke_IGKT schreef: Ik heb €8075 betaald maar dat is met wat extra's in Dronten. Als ik die van de rekening afhaal blijft er ongeveer €7500 over.
Dat is de basis fiets met de luxe hotspot dus voor en achterlicht en knipperlichten, ventisit matje.
Mijn persoonlijke mening he, €7500 vind ik toch niet zo budget model meer.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#33
(1 uur geleden)Hardloper schreef:
(1 uur geleden)Willeke_IGKT schreef: Ik heb €8075 betaald maar dat is met wat extra's in Dronten. Als ik die van de rekening afhaal blijft er ongeveer €7500 over.
Dat is de basis fiets met de luxe hotspot dus voor en achterlicht en knipperlichten, ventisit matje.
Mijn persoonlijke mening he, €7500 vind ik toch niet zo budget model meer.

Wel als je het vergelijkt met de vroege Quest modellen die destijds ongeveer net zoveel kosten.
En als je het vergelijkt met de Alpha modellen.

Het zou mooi zijn als VM.nl of ICB een model in dezelfde prijs categorie kan gaan leveren.
Voornaamste fietsen: B4M 041 - M5 Cmpct -  Whike  -  Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, 
Antwoord }
Bedankt door:
#34
(56 minuten geleden)Willeke_IGKT schreef: Wel als je het vergelijkt met de vroege Quest modellen die destijds ongeveer net zoveel kosten.
En als je het vergelijkt met de Alpha modellen.

Het zou mooi zijn als VM.nl of ICB een model in dezelfde prijs categorie kan gaan leveren.
Daar doe ik het inderdaad mee vergelijken. 
Maar had niet iemand hier eens aangehaald dat vroeger Dacia het goedkope / basis model was, van Renault. Echter dat het nu ook voor best wel wat geld verkocht wordt?
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#35
(1 uur geleden)Hardloper schreef: Mijn persoonlijke mening he, €7500 vind ik toch niet zo budget model meer.
Je koopt er geen nieuwe auto voor. 
En als je dan met de auto's gaat vergelijken, dan vind je een nieuwe helikopter ook pas vanaf zo'n €350.000. Niet goedkoop, maar die hele kan dingen die alle andere vliegtuigen niet kunnen: Als je tuin groot genoeg is kan je een vergunning aanvragen en ter plekke landen.

Zo groot vind ik het verschil namelijk wel; met een velomobiel kan je dingen die een normale fietser echt kan vergeten, en de automobilist aan de andere kant ook.

Gisteren bijvoorbeeld, even comfortabel 266,62 km (ik vond het zo'n leuk getal dat ik 'm maar helemaal uittyp) fietsen met een behoorlijk hoop bagage en in 7 uur, dat kan niet met een wielrenfiets, niet met een speed pedelec, niet met een bakfiets, alleen met een velomobiel.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: LigfietsWilsum
#36
(3 uren geleden)Arend-Jan schreef:
(8 uren geleden)ZoefZoef schreef: En zijn unieke handelstechniek is? Qua marketing doet ie het  wel aardig op social media, maar dat is niet uniek.
.

Binnen het velomobiel wereldje wel toch? 
Ik zou niet direct een andere dealer kunnen noemen die handig is met filmpjes op social media.

Oh, uniek op die manier. Als een van de weinige dealers die echt actief is op social media met filmpjes. Ja, dat doet ie leuk, maar dat doet VMworld ook wel. 

Ik denk dat zn kracht in Amerika was, dat ie gewoon een container tegelijk bestelde en naar Amerika haalde. Als enige, waardoor je in Amerika relatief eenvoudig een velomobiel kon kopen en de verzending, importperikelen en dergelijke jou als koper bespaard bleven omdat Ben dat allemaal regelt. Dat maakte het een Amerikaan makkelijker om een velomobiel te kopen.

Tegelijkertijd werden zn filmpjes en dergelijke hier in Europa ook gewoon bekeken. Net als zn berichten op social media.  En desondanks lopen de bestellingen en de vraag naar velomobielen in Europa kennelijk ook terug.

Dan is het leuk dat Ben naar Nederland komt, maar wat maakt de vestigingsplaats uit in deze?  Die Duitser bestelt zn fiets bij een Duitse dealer. De Fransman bij de Franse dealer. Anderen weer direct bij VMworld, velomobiel of Intercitybike. Net als voorheen dus eigenlijk.

Hoe Ben met zn komst naar Nederland dus een verschil gaat maken, is me een beetje onduidelijk. Misschien een beetje in Zeeland, in zn directe omgeving maar in heel Europa? Heb daar echt mn twijfels bij, gezien de bestellingen hier kennelijk ook teruglopen. Daar zie ik Ben echt geen verschil in maken met zn komst naar Nederland.

Wens hem het beste,.maar vrees dat ie op een nadere manier zn boterham hier zal moeten gaan verdienen dan met velomobielen.
Antwoord }
Bedankt door:


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: Fietsbennie, Frutsel, Pphaan34, Tom Fekkes, ZoefZoef, 2 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Velomobileworld in Roemenië op de rand ...
En zijn unieke han...ZoefZoef — 11:20 AM
Velomobileworld in Roemenië op de rand ...
Mijn persoonlijke ...365cycle — 11:17 AM
Velomobileworld in Roemenië op de rand ...
Wel als je het ver...Hardloper — 10:59 AM
Velomobileworld in Roemenië op de rand ...
Ik heb €8075 bet...Willeke_IGKT — 10:54 AM
Velomobileworld in Roemenië op de rand ...
Ik heb €8075 betaa...Hardloper — 10:48 AM
Velomobileworld in Roemenië op de rand ...
Sven, die juist ga...365cycle — 10:46 AM
Velomobileworld in Roemenië op de rand ...
Wat kost eigenlijk...Willeke_IGKT — 10:45 AM
Velomobileworld in Roemenië op de rand ...
Je kan van alles z...Hardloper — 10:26 AM
Schoenplaatjes afstellen
Maar het blijft som...Hardloper — 10:16 AM
M5 Carbon High Racer oftewel CHR
Ik weet niet of wi...datakneder — 09:39 AM
M5 Carbon High Racer oftewel CHR
Ik weet niet of wi...Bob Hagendijk — 09:33 AM
Velomobileworld in Roemenië op de rand ...
Ik zou niet direct...Wim -de roetsende — 09:14 AM
M5 Carbon High Racer oftewel CHR
Ik weet niet of wiel...melle z — 09:12 AM
M5 Carbon High Racer oftewel CHR
Dit is echt w...Wim -de roetsende — 09:12 AM
M5 Carbon High Racer oftewel CHR
Even gegoogled op &q...datakneder — 08:56 AM
Velomobileworld in Roemenië op de rand ...
En zijn unieke han...Arend-Jan — 08:49 AM
M5 Carbon High Racer oftewel CHR
Iemand een intuïtiev...melle z — 08:41 AM