Velomobileworld in Roemenië op de rand van de afgrond
|
Berichten: 429
Topics: 1
Lid sinds: Jun 2022
Bedankt: 214
1303 x bedankt in 425 berichten
(8 uren geleden)ZoefZoef schreef: En zijn unieke handelstechniek is? Qua marketing doet ie het wel aardig op social media, maar dat is niet uniek.
.
Binnen het velomobiel wereldje wel toch?
Ik zou niet direct een andere dealer kunnen noemen die handig is met filmpjes op social media.
Berichten: 6.430
Topics: 164
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 2515
8636 x bedankt in 4206 berichten
(3 uren geleden)Arend-Jan schreef: Ik zou niet direct een andere dealer kunnen noemen die handig is met filmpjes op social media.
Sven, die juist gaat stoppen maakte ook leuke filmpjes.
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - DF 282
Berichten: 3.093
Topics: 105
Lid sinds: Apr 2023
Bedankt: 3513
3755 x bedankt in 2553 berichten
2 uren geleden
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 1 uur geleden door Hardloper.)
(, 10:59 PM)Roepers schreef: Je kan van alles zeggen van Velomobileworld maar niet dat ze niet geprobeerd hebben een goedkopere velomobiel in de markt te zetten: Dat is de B4M geworden. Die kost nu 7000 euro. De bedoeling was dat die goedkoper zou worden maar ja, kosten, het valt altijd weer tegen. Volgens mij valt het ook gewoon niet mee om een echt betaalbare model op de markt te brengen. Neem nu de Podbike, toen ik erop werd gewezen door mijn vader. Was deze paar duizend euro goedkoper geprijsd dan nu.
Wat kost eigenlijk die B4M nieuw met knipperlicht , licht , claxon / bel installaties , spiegels etc?
En wat kostte eigenlijk de laatste generatie Strada's in de standaard uitvoering?
Volgens Ligfiets& was hij maar € 9.200,00. Dus dan scheelt het maar 2200 euro - de installatie. Het is 2200 euro. Het is ergens veel geld, anderzijds valt het ook wel weer mee.
Update:
Even op basis van de site configuratie tool van Jan:
B4M €6.986,00
Bülk 4 More Light Options €600,00
Cat Eye Enduro Computer €35,00
Bülk 4 More Small Chain Ring €323,00
Bülk 4 More Cassette 11-40 €65,00
Bülk 4 More Wheel Covers €97,00
Bülk 4 More Mirror Options €32,00
Bülk 4 More Headrest €131,00
Bülk 4 More Ventisit €98,00
Bülk 4 More Combi Lid Option €250,00 (Is toch de schuimdeksel)
Totaal: €8.617,00
Volgens mij is dit vergelijkbaar met hoe een Strada leverbaar was. Waarom een Strada, beide open wielkasten.
April 2024: De Strada is er al vanaf € 9200 (incl 21% btw)
Dan scheelt het nog maar €600,00
Maar ik heb een tweede spiegel toegevoegd (+15 euro bij vm.nl, de B4M is volgens mij met 90mm trommels, dus +50 euro bij vm.nl)
Dus echt budget model vind ik het ook weer niet die B4M.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Berichten: 2.217
Topics: 64
Lid sinds: Dec 2020
Bedankt: 33697
3268 x bedankt in 1454 berichten
1 uur geleden
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 1 uur geleden door Willeke_IGKT.)
(2 uren geleden)Hardloper schreef: Wat kost eigenlijk die B4M nieuw met knipperlicht , licht , claxon / bel installaties , spiegels etc?
En wat kostte eigenlijk de laatste generatie Strada's in de standaard uitvoering?
Volgens Ligfiets& was hij maar € 9.200,00. Dus dan scheelt het maar 2200 euro - de installatie. Het is 2200 euro. Het is ergens veel geld, anderzijds valt het ook wel weer mee.
Ik heb €8075 betaald maar dat is met wat extra's in Dronten. Als ik die van de rekening afhaal blijft er ongeveer €7500 over.
Dat is de basis fiets met de luxe hotspot dus voor en achterlicht en knipperlichten, ventisit matje.
De fiets zoals die binnenkort thuis komt te staan met extra voorlicht, toeter, zomerdakje en opbergvakken voor de wielkasten komt op €8075, binnenkort want het dakje en de vakken waren nog niet in Dronten.
Update, de basisprijs is een stuk hoger dan die op mijn rekening.
Voornaamste fietsen: B4M 041 - M5 Cmpct - Whike - Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing,
Berichten: 5.971
Topics: 113
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 12092
9370 x bedankt in 4591 berichten
(3 uren geleden)Wim -de roetsende schreef: Sven, die juist gaat stoppen maakte ook leuke filmpjes. Sven maakt leuke filmpjes voor velomobiel enthousiasten.
De enige twee handelaren die ik ken die het lukte om ook echt een nieuwe markt aan te spreken zijn Ben en Henning van velomobil.net.
Die laatste is ook de enige waarbij ik zowel het gevoel van goede service kreeg als de "ik heb iets heel duurs gekocht en dat is prachtig"-ervaring die ik me van de aflevering van auto's herinner.
ICB is qua service vele malen beter dan alles wat ik in autoland gezien heb, maar dat stukje beleving, zodat je velomobiel echt als iets heel bijzonders gaat zien, dat mis ik daar.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Berichten: 3.093
Topics: 105
Lid sinds: Apr 2023
Bedankt: 3513
3755 x bedankt in 2553 berichten
(1 uur geleden)Willeke_IGKT schreef: Ik heb €8075 betaald maar dat is met wat extra's in Dronten. Als ik die van de rekening afhaal blijft er ongeveer €7500 over.
Dat is de basis fiets met de luxe hotspot dus voor en achterlicht en knipperlichten, ventisit matje. Mijn persoonlijke mening he, €7500 vind ik toch niet zo budget model meer.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Berichten: 2.217
Topics: 64
Lid sinds: Dec 2020
Bedankt: 33697
3268 x bedankt in 1454 berichten
(1 uur geleden)Hardloper schreef: (1 uur geleden)Willeke_IGKT schreef: Ik heb €8075 betaald maar dat is met wat extra's in Dronten. Als ik die van de rekening afhaal blijft er ongeveer €7500 over.
Dat is de basis fiets met de luxe hotspot dus voor en achterlicht en knipperlichten, ventisit matje. Mijn persoonlijke mening he, €7500 vind ik toch niet zo budget model meer.
Wel als je het vergelijkt met de vroege Quest modellen die destijds ongeveer net zoveel kosten.
En als je het vergelijkt met de Alpha modellen.
Het zou mooi zijn als VM.nl of ICB een model in dezelfde prijs categorie kan gaan leveren.
Voornaamste fietsen: B4M 041 - M5 Cmpct - Whike - Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing,
Berichten: 3.093
Topics: 105
Lid sinds: Apr 2023
Bedankt: 3513
3755 x bedankt in 2553 berichten
1 uur geleden
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 1 uur geleden door Hardloper.)
(1 uur geleden)Willeke_IGKT schreef: Wel als je het vergelijkt met de vroege Quest modellen die destijds ongeveer net zoveel kosten.
En als je het vergelijkt met de Alpha modellen.
Het zou mooi zijn als VM.nl of ICB een model in dezelfde prijs categorie kan gaan leveren. Daar doe ik het inderdaad mee vergelijken.
Maar had niet iemand hier eens aangehaald dat vroeger Dacia het goedkope / basis model was, van Renault. Echter dat het nu ook voor best wel wat geld verkocht wordt?
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Berichten: 5.971
Topics: 113
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 12092
9370 x bedankt in 4591 berichten
(1 uur geleden)Hardloper schreef: Mijn persoonlijke mening he, €7500 vind ik toch niet zo budget model meer. Je koopt er geen nieuwe auto voor.
En als je dan met de auto's gaat vergelijken, dan vind je een nieuwe helikopter ook pas vanaf zo'n €350.000. Niet goedkoop, maar die hele kan dingen die alle andere vliegtuigen niet kunnen: Als je tuin groot genoeg is kan je een vergunning aanvragen en ter plekke landen.
Zo groot vind ik het verschil namelijk wel; met een velomobiel kan je dingen die een normale fietser echt kan vergeten, en de automobilist aan de andere kant ook.
Gisteren bijvoorbeeld, even comfortabel 266,62 km (ik vond het zo'n leuk getal dat ik 'm maar helemaal uittyp) fietsen met een behoorlijk hoop bagage en in 7 uur, dat kan niet met een wielrenfiets, niet met een speed pedelec, niet met een bakfiets, alleen met een velomobiel.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Berichten: 2.317
Topics: 26
Lid sinds: Dec 2017
Bedankt: 31
3527 x bedankt in 1937 berichten
1 uur geleden
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 1 uur geleden door ZoefZoef.)
(3 uren geleden)Arend-Jan schreef: (8 uren geleden)ZoefZoef schreef: En zijn unieke handelstechniek is? Qua marketing doet ie het wel aardig op social media, maar dat is niet uniek.
.
Binnen het velomobiel wereldje wel toch?
Ik zou niet direct een andere dealer kunnen noemen die handig is met filmpjes op social media.
Oh, uniek op die manier. Als een van de weinige dealers die echt actief is op social media met filmpjes. Ja, dat doet ie leuk, maar dat doet VMworld ook wel.
Ik denk dat zn kracht in Amerika was, dat ie gewoon een container tegelijk bestelde en naar Amerika haalde. Als enige, waardoor je in Amerika relatief eenvoudig een velomobiel kon kopen en de verzending, importperikelen en dergelijke jou als koper bespaard bleven omdat Ben dat allemaal regelt. Dat maakte het een Amerikaan makkelijker om een velomobiel te kopen.
Tegelijkertijd werden zn filmpjes en dergelijke hier in Europa ook gewoon bekeken. Net als zn berichten op social media. En desondanks lopen de bestellingen en de vraag naar velomobielen in Europa kennelijk ook terug.
Dan is het leuk dat Ben naar Nederland komt, maar wat maakt de vestigingsplaats uit in deze? Die Duitser bestelt zn fiets bij een Duitse dealer. De Fransman bij de Franse dealer. Anderen weer direct bij VMworld, velomobiel of Intercitybike. Net als voorheen dus eigenlijk.
Hoe Ben met zn komst naar Nederland dus een verschil gaat maken, is me een beetje onduidelijk. Misschien een beetje in Zeeland, in zn directe omgeving maar in heel Europa? Heb daar echt mn twijfels bij, gezien de bestellingen hier kennelijk ook teruglopen. Daar zie ik Ben echt geen verschil in maken met zn komst naar Nederland.
Wens hem het beste,.maar vrees dat ie op een nadere manier zn boterham hier zal moeten gaan verdienen dan met velomobielen.
Berichten: 5.971
Topics: 113
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 12092
9370 x bedankt in 4591 berichten
(1 uur geleden)ZoefZoef schreef: Oh, uniek op die manier. Als een van de weinige dealers die echt actief is op social media met filmpjes. Ja, dat doet ie leuk, maar dat doet VMworld ook wel. Als dat het enige was zou het dat zeker zijn, hoewel je de kwaliteit van de filmpjes van Velomobile World niet kan vergelijken met wat Ben (of Saukki) doet.
Maar ik voel er weinig voor om iemands totale werkwijze hier als handleiding beschikbaar stellen.
(1 uur geleden)ZoefZoef schreef: Ik denk dat zn kracht in Amerika was, dat ie gewoon een container tegelijk bestelde en naar Amerika haalde. Als enige, waardoor je in Amerika relatief eenvoudig een velomobiel kon kopen en de verzending, importperikelen en dergelijke jou als koper bespaard bleven omdat Ben dat allemaal regelt. Dat maakte het een Amerikaan makkelijker om een velomobiel te kopen. Daar zit al iets in; er staat bij de dealers hier bijna nooit iets op voorraad. Er is vrijwel geen impulsaankoop mogelijk. Om dat te kunnen doen moet je wat regelen met de fabrikant, maar dat het werkt hebben twee dealers tot nu toe al bewezen; wielrenners die langskomen voor een vrij spontane proefrit na een ontmoeting, en een dag later een krabbel zetten onder een aankoopcontract om de nieuwe fiets diezelfde week nog op te halen.
(1 uur geleden)ZoefZoef schreef: Tegelijkertijd werden zn filmpjes en dergelijke hier in Europa ook gewoon bekeken. Net als zn berichten op social media. En desondanks lopen de bestellingen en de vraag naar velomobielen in Europa kennelijk ook terug. De markt hier was al behoorlijk verzadigd. Om dat weer los te krijgen moet je nieuwe klandizie vinden (m.a.w. mensen die niet zelf actief op zoek gaan naar een velomobiel) of met een interessant nieuw model komen om de vervangingsmarkt aan te zwengelen. Gisteren vergeleek ik het vermogen dat ik in de Tuna met bagage moest leveren bij 50 km/h met wat Arend-Jan moest leveren in een bagagevrije Snoek (sowieso geen plek voor  ). Ondanks tegenwind zat er echt niet heel veel tussen, minder dan we verwacht hadden. Met "deze is nóg sneller dan de vorige!" verkoop je tegenwoordig gewoon geen velomobiel meer.
(1 uur geleden)ZoefZoef schreef: Dan is het leuk dat Ben naar Nederland komt, maar wat maakt de vestigingsplaats uit in deze? Die Duitser bestelt zn fiets bij een Duitse dealer. De Fransman bij de Franse dealer. Anderen weer direct bij VMworld, velomobiel of Intercitybike. Net als voorheen dus eigenlijk. Snoek043 zei dat hij juist naar Sven wilde met z'n centen. Ik was ook erg te spreken over Henning, maar ook over Ymte.
(1 uur geleden)ZoefZoef schreef: Hoe Ben met zn komst naar Nederland dus een verschil gaat maken, is me een beetje onduidelijk. Misschien een beetje in Zeeland, in zn directe omgeving maar in heel Europa? Heb daar echt mn twijfels bij, gezien de bestellingen hier kennelijk ook teruglopen. Daar zie ik Ben echt geen verschil in maken met zn komst naar Nederland.
Wens hem het beste,.maar vrees dat ie op een nadere manier zn boterham hier zal moeten gaan verdienen dan met velomobielen. Wie zegt dat hij z'n boterham alleen hier verdient?
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Berichten: 126
Topics: 3
Lid sinds: Sep 2023
Bedankt: 78
233 x bedankt in 118 berichten
37 minuten geleden
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 33 minuten geleden door Snoek043.)
(1 uur geleden)365cycle schreef: Je koopt er geen nieuwe auto voor.
En als je dan met de auto's gaat vergelijken, dan vind je een nieuwe helikopter ook pas vanaf zo'n €350.000. Niet goedkoop, maar die hele kan dingen die alle andere vliegtuigen niet kunnen: Als je tuin groot genoeg is kan je een vergunning aanvragen en ter plekke landen.
Zo groot vind ik het verschil namelijk wel; met een velomobiel kan je dingen die een normale fietser echt kan vergeten, en de automobilist aan de andere kant ook.
Gisteren bijvoorbeeld, even comfortabel 266,62 km (ik vond het zo'n leuk getal dat ik 'm maar helemaal uittyp) fietsen met een behoorlijk hoop bagage en in 7 uur, dat kan niet met een wielrenfiets, niet met een speed pedelec, niet met een bakfiets, alleen met een velomobiel.
Inderdaad, de prijs per km/u die je met een velomobiel is echt belachelijk laag vergeleken met wat je moet leveren op een klassieke racefiets. De velomobiel is eigenlijk de enige fiets waarmee je moeiteloos een volledig peloton kunt achterlaten — en dat zonder je longen uit je lijf te trappen.
Wat veel mensen vergeten, is dat er nog steeds racefietsen van 15.000 euro als zoete broodjes over de toonbank gaan — niemand die daar raar van opkijkt. Heel normaal, blijkbaar.
Omdat het artikel achter een betaalmuur zit, zal ik enkele quotes eruit lichten.
https://www.hln.be/binnenland/reportage-...~aac903a6/
Ronny (58) glundert wanneer hij enthousiast als een kind de fietsenwinkel van oud-wereldkampioen veldrijden Niels Albert in Tremelo binnentrippelt. Meteen haalt hij z’n smartphone boven om de fiets die klaarstaat tot in het kleinste detail vast te leggen. Want daar staat hij dan te blinken. Zijn nieuwe racemachine. En niet zomaar één. Een Trek – het Amerikaanse merk waarmee onder meer Thibau Nys rijdt – met alle mogelijke snufjes aan boord. Een kader van vederlicht carbon, ultrasnelle wielen, keramische lagers en – om het helemaal af te maken – een 3D-geprint zadel. En dat komt met een prijskaartje. Liefst 15.000 euro. Kroket.
Ronny ziet eruit als nen echte. Geen grammetje te veel. In tegenstelling tot veel andere ‘MAMIL’ (Middle-Aged Men In Lycra), jargon voor het archetype van de wielertoerist: met de benen open balancerend op de dunne wieltjes en met net te veel lichaamsmassa voor het smalle wielerpakje. Maar niets van dat alles bij Ronny. En dus moet ook z’n fiets vederlicht zijn. Zelfs de ervaren mecaniciens uit de winkel komen het nieuwste paradepaardje nog eens met eigen handen wegen voor het definitief de deur uitgaat. “Hoeveel? Minder dan 7 kilo? klinkt het bewonderend. “Met goedkopere onderdelen zou ik die fiets voor 5.000 of 6.000 euro minder kunnen kopen”, zegt Ronny doodserieus. “Maar dan weegt hij ook 2 kilogram meer.”
]Of z’n vriendin niet moeilijk doet over dat prijskaartje? “Ach, elke hobby kost geld. Dat laat mijn vriendin koud. En ik wil later niet de rijkste van het kerkhof zijn. Ik leef nu. Al heb ik nu wel even geen geld meer”, lacht Ronny, terwijl hij zich opmaakt te vertrekken. Buiten regent het ondertussen pijpenstelen. “Ik wil niet dat hij nat wordt”, klinkt het. “Weet je wat, ik haal hem vrijdag wel op. Dat hij hier nog even blijft staan.”
Ronny is lang geen uitzondering in de ‘Niels Albert Bike Store’. De uren voordien stappen véél wielertoeristen buiten met nieuw speelgoed, het ene al wat duurder dan het andere. Wekelijks zit daar wel een exemplaar van zo’n 15.000 euro bij. “Elke week verkopen we drie à vier fietsen in het segment boven de 10.000 euro”, zegt Albert.
Berichten: 5.971
Topics: 113
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 12092
9370 x bedankt in 4591 berichten
Mooie quote Snoek043!
En dat is juist mijn punt: De velomobiel blijkt voor iedereen die ik in laat stappen op heel veel gebieden een echte uitblinker.
Het is echter de beleving bij de dealer die het verschil maakt. Dát verkoopt fietsen.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
|
Gebruikers die dit topic lezen: mvdriel, 3 gast(en)
|
Welkom
|
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.
|
|