Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Podbike Frikar failliet?
Vanmorgen vond ik een bericht dat Podbike uit Noorwegen, die de Frikar produceerden failliet zou zijn, ik ben voorzichtig met dit soort berichten maar verbazen doet het me niet, je hoorde te weinig van grootschalige verkoop.
De Quad zag er leuk uit vond ik, laag eigen gewicht, en je zit droog , met bagage ruimte, kan als fiets de weg op, dus zonder verzekering, helmplicht.
Daar is gelijk een nadeel, het 250 W motortje, dat beperkt de mogelijkheden, en dan de prijs, ik zag op Youtube een prijs van 12000€ , incl 2 accu"s wat natuurlijk niet iedereen op de plank heeft liggen.
Stemt me toch somber dat veel van dit soort projecten het het niet redden, en blijven steken in kleine productie aantallen en hoge verkoop prijzen, ook omdat de productie kosten in Noorwegen hoog zijn.
Misschien is er een Chinees die er wat in ziet, en het model stevig in de markt zet, het spijt me te moeten zeggen, maar hier in Europa kunnen we dat schijnbaar niet meer?, groet uit een koud Boheemse Woud.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Ik kan mij nog herinneren toen ze op facebook een 3d concept plaatje hadden gepost en het hele marketing sprookje over de magische pedaal generator en hoe de frikar de auto ging vervangen en het oh zo groen was.. Vervolgens een prototype rammelbak van 80+ kilo en jaren later nog steeds de plastic rammelbak van 80+ kilo die langzaam uit elkaar vibreert als je er meer dan een meter in rijdt.

Doh
Velayo #04? | Flevobike Versatile #58? | WAW #15 | DF XL 288? | Raptobike | Whike | ICE Trice QNT | Optima Baron (custom)
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(11 uren geleden)PlantageBohémien schreef: Vanmorgen vond ik een bericht dat Podbike uit Noorwegen, die de Frikar produceerden failliet zou zijn, ik ben voorzichtig met dit soort berichten maar verbazen doet het me niet, je hoorde te weinig van grootschalige verkoop.
De Quad zag er leuk uit vond ik, laag eigen gewicht, en je zit droog , met bagage ruimte, kan als fiets de weg op, dus zonder verzekering, helmplicht.
Daar is gelijk een nadeel, het 250 W motortje, dat beperkt de mogelijkheden, en dan de prijs, ik zag op Youtube een prijs van 12000€ , incl 2 accu"s wat natuurlijk niet iedereen op de plank heeft liggen.
Stemt me toch somber dat veel van dit soort projecten het het niet redden, en blijven steken in kleine productie aantallen en hoge verkoop prijzen, ook omdat de productie kosten in Noorwegen hoog zijn.
Misschien is er een Chinees die er wat in ziet, en het model stevig in de markt zet, het spijt me te moeten zeggen, maar hier in Europa kunnen we dat schijnbaar niet meer?, groet uit een koud Boheemse Woud.
CHOOSE YOUR COUNTRY
De linkjes werken niet meer, dus dat kan het bevestigen. Maar het verbaast me eigenlijk niks dat ze failliet zouden zijn. Veel investeringen en weinig opschaling aan productie. Ik maak me zorgen om de mensen die een Podbike al bezitten en die er eentje verwachten. Ik hoop ergens dat de app en andere software openbaar gaat komen. Zodat de gemeenschap het kan onderhouden, met beetje geluk zitten er software engineers onder de rijders. Zodat de support kan blijven. Anders is bij een kritieke fout. Dan werkt de fiets gewoon niet meer. Het moet me denken aan de van Moof fietsen.

Maar hoezo laag eigen gewicht. Ahum, meer dan 100kg ofzo woog hij. Deze til je niet even op zoals mijn QV van zeg maar 35kg. En als je dan max 250 watt op de wielen zet, omdat je niet de getrapte wattage aanvult met 250 watt. Dan heb je samen met het zware gewicht wel een potentieele uitdaging bij klimmen.

Je zegt zonder verzekering he. In een van de laatste Ligfiets& stond een verhaal dat een Velocar in NL anders is kwa regels dan in andere EU landen. Wanneer een Velocar te zwaar en/of te groot is, dan valt het niet meet onder EPAC  (“Electrically Power Assisted Cycles”). Ik mag de Velocar niet legaal besturen, want ik heb geen rijbewijs en ook geen brommer certificaat.
Ik kan zo niet een openbare bron vinden, maar de EPAC  regels in NL gooien roet in het even voor oa de Podbike. Dus ik denk dat er wel een verzekering nodig is.
[Afbeelding: image.png]
Als ik het plaatje moet weghalen, wegens copyright van het blad ligfiets&, laat me even weten.

Ik zou wel even alle cookies blokkeren, inclusief de gok reclames waar ik oh zo hekel aan heb.
De fabrikant van deze bijzondere e-bike is failliet

Op het Duitse forum heeft iemand een officiele nieuwsbericht gedeeld waarin het wordt bevestigd:
https://www.velomobilforum.de/forum/inde...st-1786364
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Nieuwe berichten
Medeliggers onderweg
365cycle — 08:02 PM
Medeliggers onderweg
Over de medeliggers ...Fietsbennie — 07:53 PM
AZUB TRICON 26
De Versatile kwam ...Hoekie — 07:24 PM
AZUB TRICON 26
De Versatile kwam me...Gideonaut — 05:17 PM
Hell yeah! Glide into the Future with @...
Vooral 0:29 is hell ...ZoefZoef — 04:48 PM
AZUB TRICON 26
Schakelen met een tw..._Peter — 04:36 PM
Fietsroute Jelsum-Stiens
Ja zo zijn er van di...Fietsbennie — 04:11 PM
Fietsroute Jelsum-Stiens
of ik mijdt offici...Hoekie — 03:57 PM
Fietsroute Jelsum-Stiens
Je kunt natuurlijk...LigfietsWilsum — 02:57 PM
Fietsroute Jelsum-Stiens
Je kunt natuurlijk e...blokdoorn — 02:35 PM
Fietsroute Jelsum-Stiens
Is er al iets verand...Hoekie — 01:51 PM
wat ze zeggen
Kliko wordt ook alle...LigfietsWilsum — 01:15 PM
Hell yeah! Glide into the Future with @l...
Hell yeah! Glide int...Hoekie — 12:23 PM
Podbike Frikar failliet?
Vanmorgen vond ik ...Hardloper — 11:57 AM
wat ze zeggen
Ik heb werkelijk...Niels van der Wal — 11:51 AM
wat ze zeggen
Trapauto hoor ik h...Hoekie — 11:46 AM
wat ze zeggen
Trapauto hoor ik het...blokdoorn — 11:38 AM