Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kleinere velomobielen?
#1
Ik vroeg Theo op het 25 jarig bestaan feest of er ook een Quest of Strada 3 S, komt, een kleinere versie.

Het antwoord was: "Nee, daar is niet genoeg markt voor."

Nu vraag ik mij af of hij daar gelijk in heeft.
Wij kleinere rijders kunnen in te grote fietsen beter rijden dan to grote mensen in een te kleine fiets. Maar 20 cm boven de bodem van de fiets zitten heeft nadelen, vooral in de bochten. En maar net over de rand van de kuip kunnen kijken is niet handig als je het asfalt voor de fiets wilt checken.

Graag jullie ideeën en of jullie in de markt zouden zijn voor een fiets op jouw maat.
Voornaamste fietsen: B4M 041 - M5 Cmpct -  Whike  -  Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, 
Antwoord }
Bedankt door:
#2
De Snoek is ook te groot voor je?

Groet,

Marco
Antwoord }
Bedankt door:
#3
De W9s is er ook nog, de Mulsanne, Snoek, Waw, Tuna. Volgens mij zijn dit allemaal velo's die strakker/dunner en lager zijn dan de Quest(XS)?
Velayo #04? | Flevobike Versatile #58? | WAW #15 | DF XL 288? | Raptobike | Whike | ICE Trice QNT | Optima Baron (custom)
Antwoord }
Bedankt door:
#4
Na overleg met Veloquest na een avontuurtje in de regen heb ik maar eens de de instelling veranderd van de ophanging van het stoeltje. Want hoe hij stond, was ik duidelijk te klein voor het gebruik van de schuimkap. Dus ik zou zeker ook een Tuna S proberen, mocht die er zijn wanneer ik een tweede VM neem. Maar na goed zitten heb ik voel ik me veiliger met gebruik van de schuimkap. Lees veiliger als ik heb beter zicht in wat om me heen gebeurd.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , twilwel
#5
in de tuna pas ik niet. en ik ben ook erg benieuwd of ik in de quest 3.0 zal passen.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#6
(11 uren geleden)Willeke_IGKT schreef: Ik vroeg Theo op het 25 jarig bestaan feest of er ook een Quest of Strada 3 S, komt, een kleinere versie.

Het antwoord was: "Nee, daar is niet genoeg markt voor."

Nu vraag ik mij af of hij daar gelijk in heeft.
Wij kleinere rijders kunnen in te grote fietsen beter rijden dan to grote mensen in een te kleine fiets. Maar 20 cm boven de bodem van de fiets zitten heeft nadelen, vooral in de bochten. En maar net over de rand van de kuip kunnen kijken is niet handig als je het asfalt voor de fiets wilt checken.
Ik liep hier ook tegenaan toen ik voor m'n ex de stoel in de Milan 5cm hoger moest zetten, maar denk wel dat hij gelijk heeft. Er zijn 427 DF XL, maar Wim hier heeft de laatste kleine DF: 282. Zelfs die kleine DF is nog best ruim te noemen.

Het probleem met kleine fietsen is dat het aantal personen dat er wel in kan simpelweg kleiner is.
Het modulaire systeem van de Bülk is denk ik bijna het hoogst haalbare.

(10 uren geleden)Gideonaut schreef: De W9s is er ook nog, de Mulsanne, Snoek, Waw, Tuna. Volgens mij zijn dit allemaal velo's die strakker/dunner en lager zijn dan de Quest(XS)?
De Tuna is compact, maar wel ruim van binnen. Er is zelfs meer ruimte dan in de DF XL.
Iemand van 2 meter kan er prima in.

(10 uren geleden)Veloquest schreef: in de tuna pas ik niet. en ik ben ook erg benieuwd of ik in de quest 3.0 zal passen.
Dat lijkt me sterk, maar ideaal is het inderdaad niet.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door:
#7
De Snoek is de race machine voor de slanke lenige mens. Ik ben 60 maar ik ben niet de enige niet zo jonge niet zo lenige persoon.
De Tuna is op basis van de DFxl, Ymte past erin, dus wij kleinere medemensen verzuipen erin.

De WAW en de Mulsanne ken ik niet, ik kreeg van geen van beide de indruk voor kleine mensen gemaakt te zijn.

Blijft er nog de W9s over. Daar heb ik weinig over gehoord maar ik zie niemand een DF of Milan XS vervangen door die fiets.

Het is makkelijk om te zeggen je past maar houdt wat ruimte over. Maar een te grote fiets rijdt niet lekker en veilig kan wegens zicht en een te hoog kantelpunt ook lastig zijn.

Dus is er naar mijn idee ruimte voor een kleine VM.
Voornaamste fietsen: B4M 041 - M5 Cmpct -  Whike  -  Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, 
Antwoord }
Bedankt door: Roepers
#8
(10 uren geleden)Willeke_IGKT schreef: De Snoek is de race machine

Volgens mij is dit ook het probleem, de leuke tour-velo's verdwijnen en de racemonsters krijgen 5+ extra varianten. Al moet de Quest3 daar verandering in gaan brengen? 

En ja de Tuna/DFXL zijn bedoeld voor lange mensen maar de DF kan absurd kort afgesteld worden zonder modificaties, de Waw ook.
Velayo #04? | Flevobike Versatile #58? | WAW #15 | DF XL 288? | Raptobike | Whike | ICE Trice QNT | Optima Baron (custom)
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#9
(9 uren geleden)Gideonaut schreef: En ja de Tuna/DFXL zijn bedoeld voor lange mensen maar de DF kan absurd kort afgesteld worden zonder modificaties, de Waw ook.

En dat is volgens mij het punt dat Willeke probeert te maken. Je kunt de Waw misschien wel kort afstellen, kleine afstand tussen stoel en crankstel, maar dan is het nog geen kleine fiets. Ikzelf zou graag het midden van de Waw voor lager hebben. Ik ben 1,92 en kijk net over het randje. Dus ik heb niet het idee dat een Waw bijzonder geschikt is voor kleine mensen.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#10
Ik ben 178cm en ik kijk met gemak over de rand van de Waw, mijn hoofd raakt soms het dakje als ik de dikke ventisit gebruik. Plus ik zit letterlijk op de bodem van de fiets. Nu is de Waw wel langer dan de QuestXS (al bestaat de korte neus ook nog) maar zo klein is de XS volgens mij nou ook weer niet?

En is de B4m niet een betere Strada?
Velayo #04? | Flevobike Versatile #58? | WAW #15 | DF XL 288? | Raptobike | Whike | ICE Trice QNT | Optima Baron (custom)
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#11
Ik ben 16 cm korter dan jij, en het meeste verschil zit in de rug, en die gaat alleen maar korter worden met het ouder worden.

De B4M is vooral in de neus flink lager dan de Strada. Wel beide open voorwielen vandaar misschien de vergelijking. In de Strada zat ik tenminste 10 cm boven de bodem en kon nog steeds maar net over de rand kijken. En in elke snelle bocht was ik bang voor omkiepen.
In de B4M kan ik beter over de rand kijken maar heb nog steeds het gevoel dat ik rammelen zou als je fiets schud. Met best veel ruimte voor de trapas, waar je niets mee kan. De schuimkap komt zonder aanpassingen tot voor mijn ogen, zo hoog dat ik er eigenlijk niet meer kan fietsen.

Wordt de Waw nog steeds gemaakt en wordt die gemoderniseerd met de nieuwe ontwikkelingen in VM gebied?

Het punt van dit draadje is niet om aan te geven dat de kleinere VM rijder vast wel past in de huidige modellen maar om uit te vinden of de minder lange rijders in de markt zouden zijn voor een nieuwe VM die echt op maat is.
Voornaamste fietsen: B4M 041 - M5 Cmpct -  Whike  -  Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, 
Antwoord }
Bedankt door:
#12
(8 uren geleden)Willeke_IGKT schreef: Het punt van dit draadje is niet om aan te geven dat de kleinere VM rijder vast wel past in de huidige modellen maar om uit te vinden of de minder lange rijders in de markt zouden zijn voor een nieuwe VM die echt op maat is.

De 'schil' van een velomobiel kan niet op maat gemaakt worden.
Mag ik dit hierom hertalen tot de vraag of er een markt is voor een velomobiel  voor mensen tot 1.80m, gericht op comfort (en niet op snelheid)?

Niels, snel, van der Wal

De verrijking zit in de beperking
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#13
Misschien moet ik ter zijne tijd maar eens ook proefrijden met de schuimkap en met de racekap. Aangezien ik die dan ook wil.

Citaat:De 'schil' van een velomobiel kan niet op maat gemaakt worden.
Mag ik dit hierom hertalen tot de vraag of er een markt is voor een velomobiel  voor mensen tot 1.80m, gericht op comfort (en niet op snelheid)?

Niels, snel, van der Wal

Zelf zou snelheid toch ook wel een rol spelen in een tweede VM. Aangezien de QV bepaalde comfort heeft, zolang alles werkt. Of de topsnelheid nu 2km lager ligt, doordat het 16" bandjes heeft met wielkappen. En nog paar van die praktische dingen. Dat vind ik prima. Maar niet dat de top rond de 40km/u ligt. Want op mooie asfalt met mooi weer heb ik weleens die snelheden op vlakte.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#14
(10 uren geleden)Willeke_IGKT schreef: Blijft er nog de W9s over. Daar heb ik weinig over gehoord maar ik zie niemand een DF of Milan XS vervangen door die fiets.
Hier niet, in Duitsland wel, al stappen er meer in een W9. Daar zou ik met wat pijn en moeite denk ik ook in passen, wat weer wat zegt over dat veel mensen liever een ruimere fiets kopen.

(10 uren geleden)Willeke_IGKT schreef: Het is makkelijk om te zeggen je past maar houdt wat ruimte over. Maar een te grote fiets rijdt niet lekker en veilig kan wegens zicht en een te hoog kantelpunt ook lastig zijn.
De Quest vind ik sowieso relatief wankel. Alles wat ik daarna gereden heb was stabieler. Toch was de Quest lange tijd het enige dat beschikbaar was. De vroege "kleine" Quest was wat dat betreft zelfs de andere kant op ontworpen: de kettingtunnel was naar binnen gebouwd ipv naar buiten, onder de bodem.

Kantelt jouw B4m makkelijk?

(10 uren geleden)Willeke_IGKT schreef: Dus is er naar mijn idee ruimte voor een kleine VM.
Ja, ik denk dat ik er ook wel een paar kan verkopen. Maar kan je er ook een business case van maken?
>> Sinds Juni '23 zijn er 42 Snoek L gebouwd en 20 kleine Snoekjes. Daar zal een stuk vooruitbestellen in gezeten hebben, maar ook op dit moment staan er 4x kleine Snoekjes in bestelling en 6x Snoek L.

Dan rekenen we nog niet mee dat er ook mafketels ( Wink ) zoals Arend-Jan en HT LifeStyle zijn die zichzelf in een heel klein fietsje wurmen omdat dat efficiënter is (nee, ik ben niet jaloers. Echt niet).

(8 uren geleden)Willeke_IGKT schreef: Ik ben 16 cm korter dan jij, en het meeste verschil zit in de rug, en die gaat alleen maar korter worden met het ouder worden.
Denk dat je rug langer is dan die van mijn ukkie.

(8 uren geleden)Willeke_IGKT schreef: De B4M is vooral in de neus flink lager dan de Strada. Wel beide open voorwielen vandaar misschien de vergelijking. In de Strada zat ik tenminste 10 cm boven de bodem en kon nog steeds maar net over de rand kijken. En in elke snelle bocht was ik bang voor omkiepen.
In de B4M kan ik beter over de rand kijken maar heb nog steeds het gevoel dat ik rammelen zou als je fiets schud. Met best veel ruimte voor de trapas, waar je niets mee kan.
Die ruimte voor de trapas, daar zou ik als ik jou was een netje in spannen en zware spullen bewaren. Als het zwaartepunt verder naar voren ligt kiept je fiets minder snel.

(8 uren geleden)Willeke_IGKT schreef: De schuimkap komt zonder aanpassingen tot voor mijn ogen, zo hoog dat ik er eigenlijk niet meer kan fietsen.
Maar als ik me niet vergis moest ik die bij mijn Bülk ook een beetje bijsnijden.

(8 uren geleden)Willeke_IGKT schreef: Wordt de Waw nog steeds gemaakt en wordt die gemoderniseerd met de nieuwe ontwikkelingen in VM gebied?
Katanga bouwt ze gewoon nog. Of er veel aan het ontwerp verandert weet ik niet.

(8 uren geleden)Willeke_IGKT schreef: Het punt van dit draadje is niet om aan te geven dat de kleinere VM rijder vast wel past in de huidige modellen maar om uit te vinden of de minder lange rijders in de markt zouden zijn voor een nieuwe VM die echt op maat is.
Met twee maten ga je dus eigenlijk twee modellen verkopen. Denk dat dat het ingewikkeld maakt, tenzij je het al meeneemt in het ontwerp.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#15
(8 uren geleden)Willeke_IGKT schreef: Het punt van dit draadje is niet om aan te geven dat de kleinere VM rijder vast wel past in de huidige modellen maar om uit te vinden of de minder lange rijders in de markt zouden zijn voor een nieuwe VM die echt op maat is.

Volgens mij is de eerste Snoek gebouwd voor Eva persoonlijk. En daarna bleek er zoveel vraag naar te zijn dat het een model geworden is. Dus speciaal voor de kortere rijder. Ik kan me wel voorstellen dat om voor andere modellen fietsen kleinere versies te maken vooral veel werk is en dat alleen in de huidige markt van de Snoek gaat snijden. Dus vanuit de productie snap ik wel dat ze zeggen dat er geen markt voor is.

Het gevolg van het kleinere model is dat het doorgaans sneller is dan het grotere model. Dus toen de Snoek er eenmaal was is het een race-monster geworden. Voor zover ik heb begrepen is het nooit ontwikkeld om het snelste fabrieksmodel te worden.
Antwoord }
#16
Mja er zijn ondertussen al 4 of 5 verschillende Bülk modellen, dan zou een S variant ook wel kunnen denk ik. Of word het dan opeens teveel?

Ik ben fan van de grote fietsen, kan ik meer zooi meenemen! Ik heb nog nooit ervaren dat ik voel dat ik om ga vallen in een bocht omdat ik wat hoger zit, zelfs niet met de Versatile, en dat is letterlijk DE jello pudding onder de velo's!

De Katanga Waw is wat ruimer en veel netter afgewerkt dan de oudjes, ook iets hoger, maar komt wel met een stoel die heel veel montage opties heeft. Omkiepen met de Waw is mij nog nooit gelukt.
Velayo #04? | Flevobike Versatile #58? | WAW #15 | DF XL 288? | Raptobike | Whike | ICE Trice QNT | Optima Baron (custom)
Antwoord }
Bedankt door: Roepers , Willeke_IGKT
#17
(6 uren geleden)datakneder schreef: Dus toen de Snoek er eenmaal was is het een race-monster geworden. Voor zover ik heb begrepen is het nooit ontwikkeld om het snelste fabrieksmodel te worden.

Klopt, was eerst echt voor Eva én toen kwam de vraag op gang en toen wilden veel rijders deze vm.

Ik heb zaterdag wederom in een Snoek gezeten van iemand met dezelfde afmetingen als ik.
Zoals 365cycle al aangeeft zijn er mensen die zich erin vouwen en erin rijden.
Erin vouwen is mij gelukt, maar ik vind het allemaal veel te krap en ik zit niet lekker diep.
Ik houd van diep in een vm zitten.

De DF past dus perfect als je 1.76m bent met maat 44 schoenen en 52cm schouders.
De Milan SL vind ik alweer iets krapper, maar ik pas er goed in.

Allebei worden ze echter niet meer gemaakt  Undecided  Erg jammer dus voor de kleinere medemens.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - DF 282
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#18
Nou de Milan SL wordt in hele kleine aantallen nog wel gemaakt. Iets van een 5 a 10-tal hooguit per jaar
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , NielsKo
#19
(11 uren geleden)Willeke_IGKT schreef: Graag jullie ideeën en of jullie in de markt zouden zijn voor een fiets op jouw maat.


Als ik ooit een velomobiel zou willen, zou ik gaan voor een Snoek omdat ik dat gewoon een heel mooie fiets vind, en vooral omdat ik hoor dat Eva met gemiddeld 100 Watt 50 k/u kan rijden.
Litespeed Siena, Koga FPM, Optima Stinger
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
#20
Ja maar ook die SL is in de basis meer geschikt voor wat langere mensen van ca 180. Maar hij is wel voor een redelijk vlakke zithouding gemaakt, met een redelijk lage neus. Ik vermoed zo'n 50 cm van vloer tot dekselrand. Mijn GT is 53 cm.

Er zijn gewoon niet zo heel veel mensen van 160,165 die een velomobiel willen en daarom worden ze niet gemaakt. Of zou het andersom zijn? Omdat er voor mensen van die lengte geen VM is rijden die mensen dan maar geen VM?

Zelf heb ik korte benen en een lange rug, waardoor voor mij ook niet alles past. Daarom heb ik voor de GT gekozen, waarbij ik prima tussen hoofdsteun en de brug pas. Voor mijn voeten kun je zonder problemen nog een flinke slaapzak kwijt als er niks in de weg zou zitten. Daar is hij mij ook veel te groot. Maar vooral voor mensen met een korte rug, is het knap lastig.

De W9s is vooral voor kleinere rijders gedacht, ik geloof ook zo iets als de Snoek max. Maar Nici, de partner van Daniel voor wie hij de fiets bedacht heeft is echt nog een heel stuk korter als 165. Ik weet niet precies hoe groot ze is, maar ze is zeker kleiner als 160.
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Willeke_IGKT
#21
op de w9s pagina van VMWorld staat het volgende
Citaat:Dimensions:
L: 259 cm | H: 89.5 cm | W: 68 cm
Weight:
~21 kg (depending on chosen options, chosen color)
Materials:
Carbon fiber with Epoxy
Rider’s height*:
~158 cm to ~178 cm
Max rider weight:
90 kg
Velayo #04? | Flevobike Versatile #58? | WAW #15 | DF XL 288? | Raptobike | Whike | ICE Trice QNT | Optima Baron (custom)
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#22
(1 uur geleden)Bianca F schreef: ... en vooral omdat ik hoor dat Eva met gemiddeld 100 Watt 50 k/u kan rijden.

Uhm.. waar hoor je dit? Want de Snoek is snel maar zo snel ook weer niet Tongue
Antwoord }
Bedankt door: NielsKo , Willeke_IGKT
#23
Het scheelt ook hoeveel gewicht er in de fiets zit, dat telt weer mee in de rolweerstand.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Tijanus
#24
(1 uur geleden)Jeroen S schreef: (...)
De W9s is vooral voor kleinere rijders gedacht, ik geloof ook zo iets als de Snoek max. Maar Nici, de partner van Daniel voor wie hij de fiets bedacht heeft is echt nog een heel stuk korter als 165. Ik weet niet precies hoe groot ze is, maar ze is zeker kleiner als 160.

Volgens 'Droplimits' is Nici tamelijk precies vijf voet, aka 1m53.

Daarmee valt ze zelfs nog iets buiten de specs van de W9S zoals Gideonaut die hierboven vermeldt. Wellicht is de W9S voor haar als kampeervelomobiel bedacht. In 'Das M', haar eigen race & recordvelomobieltje van 14 kilo(!) zit ze vermoedelijk wel iets krapper.

Terugkomend op de originele vraagstelling: Volgens DF komt er geen W9XS, wegens gebrek aan vraag. Dat er welgeteld 3 stuks W9S staan bij de eerstkomende 100 orders bij Velomobile world lijkt dat te bevestigen.
Airborne Valkyrie - Airborne Carpe Diem - Van Nicholas Euros - Litespeed Ultimate - Koga Miyata FPC - Optima Baron - Optima Orca - Hase Pino - HP Gekko 20 FX - M5 Lowracer - Quest 259 'Quifje'
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#25
(1 uur geleden)Bianca F schreef: Als ik ooit een velomobiel zou willen, zou ik gaan voor een Snoek omdat ik dat gewoon een heel mooie fiets vind, en vooral omdat ik hoor dat Eva met gemiddeld 100 Watt 50 k/u kan rijden.


...
Hij stelde een kruissnelheid tussen 35-40 km/h voor en dat vond ik ook prima.

Onderweg zijn we best veel fietsers tegengekomen. Net een groepje van drie ingehaald, hoorde ik iemand hijgen naast me. Eentje wilde niet lossen. Maar hij hield het niet lang vol en zakte naar achter. Na een minuut was hij terug, hijgend riep hij: “Ik trap 350 Watt en jij?” Mijn antwoord hoorde hij niet, hij was weer terug gezakt. Na paar minuten was hij terug. “Ik trap 120”, was mijn antwoord. Wij moesten allebei lachen.

...

Uit: 750 km in de Snoek in 2 dagen
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#26
(13 minuten geleden)datakneder schreef: Hij stelde een kruissnelheid tussen 35-40 km/h voor en dat vond ik ook prima.
“Ik trap 120”, was mijn antwoord. Wij moesten allebei lachen.

...

Uit: 750 km in de Snoek in 2 dagen
Misschien heb ik de getallen in mijn herinnering wat opgepoetst maar ik herinner me ook een quote waarin ze aangaf dat het gemiddeld was, en dat ze vaak voor bochten en dergelijke een heel end helemaal niet trapt. En ik ben heus een stuk zwaarder. Maar goed, als ik een velomobiel zou willen zou ik toch wel kiezen voor een snellere fiets, gewoon omdat je dan verder kunt.
Litespeed Siena, Koga FPM, Optima Stinger
Antwoord }
Bedankt door:


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: datakneder, Lopopodium, Tijanus, 3 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Kleinere velomobielen?
Hij stelde een krui...Bianca F — 11:47 PM
Kleinere velomobielen?
Als ik ooit een ve...datakneder — 11:38 PM
Kleinere velomobielen?
(...) De W9s is voo...Tijanus — 11:27 PM
Kleinere velomobielen?
Het scheelt ook hoev...Jeroen S — 11:27 PM
Kleinere velomobielen?
... en vooral omda...Boyd Maduro — 11:13 PM
Kleinere velomobielen?
op de w9s pagina van...Gideonaut — 11:01 PM
vm-en te koop
In de SL past geen 2...Jeroen S — 10:55 PM
vm-en te koop
Het is niet zozeer i...Gideonaut — 10:53 PM
Kleinere velomobielen?
Ja maar ook die SL i...Jeroen S — 10:47 PM
vm-en te koop
De Milan GT va...Arend-Jan — 10:47 PM
vm-en te koop
Wel of geen vering, ...Tijanus — 10:44 PM
Kleinere velomobielen?
Graag jullie ide...Bianca F — 10:43 PM
vm-en te koop
De Milan is bij Twil...Dharm2004 — 10:36 PM
vm-en te koop
Tja er zijn maar wei...Jeroen S — 10:31 PM
vm-en te koop
Tjonge, die MK3 Mila...TimSch — 08:41 PM
vm-en te koop
De Milan GT van ...Gideonaut — 07:12 PM
vm-en te koop
De Milan GT van Theo...Dharm2004 — 07:01 PM