Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Alternative tech
Voor mensen die op zoek zijn naar alternatieven voor (Amerikaanse) big tech.
Mensen op alternatieve fietsen hebben immers bovengemiddeld veel interesse in alternatieve wegen op het internet.

Willen de mods de relevante vorige posts op het topic antipolarisatie hier plaatsen?

(, 03:11 AM)ZoefZoef schreef: Net wel een tuta-mailadres aangemaakt en het voordeel ervan is dat je niet tig mogelijke opties hoeft te controleren of die nog beschikbaar zijn itt hotmail en gmail.com  Maar pas over 48u kan ik er mails mee ontvangen en versturen, want er is kennelijk een soort van wachtperiode om misbruik te voorkomen. Eenmaal ingelogd lijkt het best veel op Gmail als ik even zo snel kijk qua opbouw.

Overigens schrikt dat van Proton me niet af dat Zwitserland hen gedwongen heeft een ip-adres door te geven.  Dat is wetgeving en/of de rechter die hen daartoe gedwongen heeft. Kun je Proton niet verwijten, denk ik dan.

Ik had maar direct een betaald account genomen -zo duur is dat niet- en ik kon er wel gelijk mee mailen.
De mails binnen Tuta worden versleuteld maar zodra je iets stuurt naar iemand erbuiten kan dat natuurlijk niet, ze moeten het wel kunnen lezen. Maar alle mails die binnenkomen worden wel direct versleuteld.

Wat betreft Proton: ik verwijt ze helemaal niets. En Google valt ook best mee als je de andere techreuzen bekijkt. Het probleem is alleen dat de Amerikaanse overheid uiteindelijk de baas is. En dat geldt in Zwitserland dus ook. Dat is helemaal prima, het is wel goed als criminaliteit kan worden aangepakt. Wanneer echter blijkt dat de enige die geslachtofferd werd een milieu-activist is, dan vraag ik me af of die nou echt de enig aanwezige 'crimineel' was.

Ik begreep dat er ook een Nederlands alternatief is, Soverin. Die doet niet aan gratis accounts, in tegenstelling tot Tuta. Ik denk dat daarmee de reikwijdte wat kleiner wordt.

Van een goede bekende kreeg ik dit mooie overzicht van alle alternatieven voor big tech:
https://european-alternatives.eu/alternatives-to
Litespeed Siena, Koga FPM, Optima Stinger
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Heb dit onderwerp al even met interesse mee zitten lezen. Ik herken wel al enkele dilemma's. Ik wil ook over naar Signal, maar niet iedereen gaat mee en dan doe ik het toch niet voor de volle 100%. Socials heb ik lang geleden al afgeschaft op LinkedIn na. 

Ik gebruik ook al een tijd Ecosia voor zoeken, browser mobiel en laptop is Vivaldi. 

Maar het lukt mij ook niet om er volledig aan te ontkomen: de Amerikaanse big tech. Natuurlijk is er wel een alternatief voor je mailadres van Gmail, maar niet voor de all-in-one suite van Google die ik echt heel veel gebruik. Android op de telefoon, mijn foto's in Photos, mijn bestanden in Drive die ik bewerk in Docs, Sheets etc (Chromebook). Ik beheer de schermtijd en apps op de tablet van mijn dochter via Family Link. Even snel route zoeken? Maps. Notitie maken, boodschappenlijstje? Keep. Agenda? Ook via Google. 

Er is vast voor al die diensten apart een alternatief te bedenken, maar Google heeft dat echt goed voor elkaar. En het kost je geen euro's (geloof me, ik weet heus dat gratis niet bestaat: ik geef daar natuurlijk wel een hoop data en privacy voor...). 

Ik zou heus wat willen betalen voor 1 account waar ik dat allemaal mee kan wat in Europa gehost wordt en privacy hoog in het vaandel heeft. Maar ik heb het nog niet gevonden.....
Milan SL Mk3 #039 - Challenge Hurricane - Thys 222 -  Ligfietsclub Noorderligt 
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: TimSch
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Nieuwe berichten
Remmerij
Gewoon bij tijd en...365cycle — 05:48 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Ja, het gebit is je ...Lopopodium — 04:28 PM
'In stock'-velomobielen
Mjah als die dinge...365cycle — 04:23 PM
Medeliggers onderweg
Ik kwam vanmiddag op...De tovenaar — 04:17 PM
Alternative tech