Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
"Velomobiel" voor luie mensen
#1
[Afbeelding: picture1543854526099.jpg]

Voor mijn werk stond vandaag deze "LEF" een soort elektrische velomobiel voor luie mensen Smile Dat kan toch niet stabiel zijn!
}
Bedankt door:
#2
Een max snelheid van 25 km/u; daar lachen de meeste velomobilisten om.
Om nog maar te zwijgen over de actieradius.
Onder zo' n glazen dakje is het bij de minste zonneschijn al broeien geblazen.

Oh en vlgs mij wil het oog ook wat...
Even an absolute beginner has to start somewhere.

}
Bedankt door:
#3
(03-Dec-2018, 08:34 PM)TvWijk schreef: Oh en vlgs mij wil het oog ook wat...

Big Grin Big Grin
}
Bedankt door:
#4
Ik heb ze ook gezien tijdens de Parade van de Elfwegentocht:
[Afbeelding: 360.jpg]

Het is een Deltatrike. Misschien is het geïnspireerd op de Sinclair C5

Groet.

Marco
}
Bedankt door:
#5
Ik heb afgelopen zomer in Katwijk een 80%-versie gezien. Dus dat is nog fietsen. Een beetje.
}
Bedankt door:
#6
De LEF is geen Velomobiel, maar een overdekte Scootmobiel. Met stroomlijn.

Voor het RVV 1990:
gehandicaptenvoertuig: voertuig dat is ingericht voor het vervoer van een gehandicapte, niet breder is dan 1,10 meter en niet is uitgerust met een motor, dan wel is uitgerust met een motor waarvan de door de constructie bepaalde maximumsnelheid niet meer dan 45 km per uur bedraagt, en geen bromfiets is.

Niet type goedgekeurd als bromfiets, dus geen bromfietskenteken, maar het bekende verzekeringsplaatje achterop.
}
Bedankt door:
#7
Toch  vraag ik mij af of de gemiddelde bestuurder van een scootmobiel wel zo gemakkelijk plaats kan nemen in een LEF.
}
Bedankt door:
#8
Ik vond het iig grappig om hem zo voor het kantoor van mijn werk aan te treffen Smile Al zou ik er nog niet dood in gevonden willen worden persoonlijk...

Die ANWB bakfiets vind ik wel stoer trouwens!
}
Bedankt door:
#9
(04-Dec-2018, 12:19 AM)Roepers schreef: Ik heb ze ook gezien tijdens de Parade van de Elfwegentocht:
[Afbeelding: 360.jpg]

Het is een Deltatrike. Misschien is het geïnspireerd op de Sinclair C5

Groet.

Marco

Ze rijden met de kap open, dat remt best aardig volgens mij.

Wat zou er gebeuren als die kap abusievelijk bij 25 km/u open gaat ??
Even an absolute beginner has to start somewhere.

}
Bedankt door:
#10
Beste onderwerp reageerders. Via google kwam ik jullie onderwerp tegen. Natuurlijk altijd leuk wanneer mijn product in het daglicht gesteld word maar ook jammer dat het op zo'n negatieve manier moet zoals dat hier gaat. Waar hebben wij dat aan verdiend vraag ik mij dan af. Ik bouwde voorheen ligfietsen voor eigen gebruik, maar zag dat maar voor een mini gezelschap was weggelegd. Heb mede daarom de LEF ontworpen . De reden daarvoor is dat de fietspaden bijna leeg zijn en de autowegen bijna helemaal vol. Ik snap jullie kant wel, onbekend maakt onbemind. En het "not van onze club is dus niks" gedrag is ook niet nieuw. Maar mag ik vragen wie er al eens in een LEF gereden heeft? Want schreeuwen vanaf de zijlijn is natuurlijk geen stijl. bvb: 1. "lachen om de snelheid van 25km/h" tsjah, als je niet weet waarom dat is zou je dat kunnen vragen. De regels stellen dat dit voertuig niet harder mag. En het meer dan snel genoeg is voor op de fietspaden. We moeten er wel met z'n allen gebruik van maken namelijk. 2. "Geïnspireerd op de deltatrike" ?. De LEF is helemaal niet geïnspireerd op een fiets. Het is een 100% elektrisch aangedreven voertuig. 3. "is een overdekte scootmobiel" ? Het is geen scootmobiel. Maar voor de wet een aangewezen of innovatieve bromfiets. Maar dan zonder te fietsen. 4. "ik zou er nog niet dood in gevonden willen worden". Waar zou jij wel dood in gevonden willen worden dan ? 5. En dan over de kap.. Ja die is zo ontworpen om ook als een cabrio te kunnen rijden. De weerstand bij 25km/h is niet groot en het kost maar een paar kilometer op een lading. Normale fietsers zitten toch ook rechtop op de fiets. Dus al met al een heel bijzonder verhaal wat jullie hier bij elkaar rapen samen. Erg jammer. Hebben wij nergens aan verdiend lijkt mij. Wij doen ons best om een betere wereld voor elkaar te krijgen. Dit door een alternatief voor vervuilende mobiliteit zoals auto en scooter en motorfiets en fiets te bedenken en te fabriceren. Meer echte info op www.ditisgeenfiets.nl En jullie zijn allemaal uitgenodigd om ons een bezoek te brengen. Ik zal dan uitleggen wat het wel is en waarom het zo goed werkt en verkoopt. Dit stukje is niet om lelijk te doen tegen jullie maar mogen wij dan vragen of jullie dat ook niet over ons doen aub. groet Erik
}
Bedankt door:
#11
Een paar jaar geleden zocht een Spaanse automaker advies onder velomobilisten. Je ontwerp is ongeveer waar ik op uitkwam, al vond ik de wens tot een passagier passend. Die kan er volgens mij achter de bestuurder; misschien iets meer rechtop zoals bij de Pino, zodat hij ook uitzicht heeft.
Er was veel kritiek op dit idee; een passagier moest naast de bestuurder zitten.
Mijn kritiek hierop is, dat dan het voertuig breed wordt en hierdoor veel ruimte in de stad gebruikt. Ruimte die schaars is.

Goed gemaakt dus, al blijf ik het raar vinden dat gemotoriseerd meer status heeft dan verplaatsing op menskracht.

Niels, bicicleta, van der Wal
}
Bedankt door: Willeke_IGKT
#12
Hallo Erik. Ik heb er goed over nagedacht of ik zou reageren. Dit soort topics ontaarden snel in een welles-nietes discussie. Maar omdat ik het topic gestart heb en je een paar van mijn uitspraken aanhaalt, heb ik besloten het toch te doen. Ik kan uiteraard alleen een reactie geven op mijn eigen commentaar. 

Dat betreft mijn vraagtekens bij de stabiliteit van de LEF. Gezien de niet zo hoge snelheid zal dat wellicht meevallen in de praktijk, maar ik weet dat zelfs mijn erg lage tadpole trike op zijn kant kan gaan bij erg snelle/scherpe bochten. Een delta design wordt over het algemeen als minder stabiel beschouwd bij snelle bochten.

Mijn andere uitdrukking was dat "ik er niet dood in gevonden zou willen worden". Zoals je uiteraard weet is dat niet letterlijk bedoeld maar gewoon een manier om te zeggen dat ik de LEF gewoon niet mooi vind. Net als dat ik bijvoorbeeld zo'n scooter met 3 voorwielen niet mooi vind, hoe stabiel zo'n ding ook schijnt te rijden. Smaak is, gelukkig maar, heel persoonlijk.

Ik heb inderdaad nooit in een LEF gereden en heb daar ook geen behoefte aan. Ik vraag me ook af of een voertuig als de LEF de oplossing is voor ons mobiliteitsprobleem maar aangezien ik geen verkeerskundige ben lijkt het me niet zinvol om daarover in discussie te gaan.

Wel vraag ik me af wat je bedoelt met je uitspraak "Dit door een alternatief voor vervuilende mobiliteit zoals auto en scooter en motorfiets en fiets te bedenken en te fabriceren." Hoezo valt de fiets onder "vervuilende mobiliteit"? De fiets lijkt me toch altijd nog vele malen schoner dan welk motor aangedreven voertuig dan ook!

Ik wens je in ieder geval veel succes met je product.

Groet,
Erik
}
Bedankt door: Willeke_IGKT
#13
(12-Mar-2019, 10:16 AM)ditisgeenfiets schreef:
Heb mede daarom de LEF ontworpen . De reden daarvoor is dat de fietspaden bijna leeg zijn en de autowegen bijna helemaal vol.


De realiteit. Onze fietspaden zijn in vele delen van Nederland ook overvol. Vele fietsers zitten niet te wachten op een 0.85 m brede bijzondere bromfiets, dan wel gehandicaptenvoertuig.

(12-Mar-2019, 10:16 AM)ditisgeenfiets schreef:
3. "is een overdekte scootmobiel" ? Het is geen scootmobiel. Maar voor de wet een aangewezen of innovatieve bromfiets. Maar dan zonder te fietsen.


De categorie bijzondere bromfiets en gehandicaptenvoertuig liggen in het geval van de LEF dicht bij elkaar.

(12-Mar-2019, 10:16 AM)ditisgeenfiets schreef:
5. En dan over de kap.. Ja die is zo ontworpen om ook als een cabrio te kunnen rijden. De weerstand bij 25km/h is niet groot en het kost maar een paar kilometer op een lading. Normale fietsers zitten toch ook rechtop op de fiets.


Bedoel je zonder of met open kap rijden. Met open kap levert bij 25 km/h redelijk veel luchtweerstand op. De stroomlijn wordt hierbij verstoord en het frontale oppervlak vergroot. Dat weet bijna elke ligfietser en zeker de velomobielrijders. 

(12-Mar-2019, 10:16 AM)ditisgeenfiets schreef:
Dus al met al een heel bijzonder verhaal wat jullie hier bij elkaar rapen samen. Erg jammer. 

Dit door een alternatief voor vervuilende mobiliteit zoals auto en scooter en motorfiets en fiets te bedenken en te fabriceren. Meer echte info op www.ditisgeenfiets.nl


Ik neem aan dat het woord fiets niet in dit rijtje thuis hoort. Ook vele scooters, snor- en brom, zijn elektrisch aangedreven. Net als auto’s en motoren. Je kan niet alle voertuigen over een kam scheren. Ook de fabricage van elektrisch aangedreven voertuigen is sterk milieu belastend. 

(12-Mar-2019, 10:16 AM)ditisgeenfiets schreef:
Dit stukje is niet om lelijk te doen tegen jullie maar mogen wij dan vragen of jullie dat ook niet over ons doen aub.
 

Ik ben mij van geen kwaad bewust. Ik ken de categorie “aangewezen bromfiets” die ook als gehandicaptenvoertuig mag worden gebruikt. Ik ken de bekende Segway en de overbekende Stint. De LEF is nieuw voor mij. Bedankt voor je uitleg.
}
Bedankt door:
#14
Zo zie je maar weer dat achter een toetsenbord iets de ether in rammen niet de juiste manier van communicatie is lijkt mij. Meten is weten is mijn idee. En tussen niet mooi vinden en er niet dood in gevonden willen worden is nogal een bijzondere manier van je gevoel over iets benadrukken.. Nuanceren moet je van te voren doen doen en niet achteraf lijkt mij. wbt vervuiling en productie en gebruik. Ja daar willen we natuurlijk met z'n allen niet aan. Ik ben eens aan het rekenen gegaan mbt energie gebruik van een menselijk lichaam en de uitstoot daarnaast. Dat is niet mals wanneer je harder gaat dan rustig fietsen en rustig lopen. Het rendement van een mensenlijf is dan gewoon slecht te noemen. En dan nog de productie van alles "voor de lol" om ons heen. Dat geeft enorme vervuiling. Als er dan ook nog eens polyester bij komt kijken gaat het helemaal mis. En nog dit, "veel fietsers zitten niet te wachten op..." geeft toch weer een behoorlijk humeur weer. Mijn insteek is dat de ruimte om ons heen van ons allemaal is. En wanneer wij ons met elkaar iets minder op zouden winden over alles er heel veel ruimte is voor alles. Want de fietsenpaden zijn ook voor mij. En het valt mij op dat wanneer ik een ligfietser tegenkom deze altijd hartelijk zwaait. Das toch leuk. gr Erik
}
Bedankt door:
#15
Ik weet eigenlijk niet of ik dit bovenstaande bericht nou zo positief vind.

Je meldt je op dit forum aan Erik en je begint meteen flink te blazen.
Misschien is even kennismaken de volgende keer een goed idee.

Jammer, vind ik wel een gemiste kans.

Zo negatief waren de andere verhalen nou ook weer niet.
Ach ja, dit is ook alleen maar mijn bescheiden mening.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

}
Bedankt door: ErikvanD
#16
De enige reden waarom “ditisgeenfiets” lid geworden is van het forum is dat hij, na zijn product gegoogled te hebben, vond dat hij bij “ons” wat recht te zetten had over zijn geesteskind en om ons te melden dat hij viel over gebezigde uitdrukkingen (alles mijn interpretatie). “Daar wil ik nog niet dood in gevonden worden” is in mijn ogen geen foute uitdrukking om aan te geven dat je iets niet echt mooi, praktisch, esthetisch of voor jou van waarde vindt. Het zal nooit letterlijk bedoeld zijn/worden. 
Ook ik voel me niet aangetrokken tot de LEF, maar hoop wel dat het voertuig vele automobilisten op kortere woon-werk afstanden uit de auto met verbrandingsmotor haalt als voor hen (lig)fietsen geen optie is. Want zelfs elektrisch fietsen is, zij het te weinig, bewegen. En was te weinig bewegen niet “het nieuwe roken”?
Flevobike en trike - Nazca Pioneer - Strada 58 - Challenge Alize - Quest 846 - Nazca Fiero - Brompton - Koga LightSpeed - bakfiets (voor de kleinkinderen)
}
Bedankt door: ditisgeenfiets


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
LINK: Flevobike 438 wielen te koop
Daar ik maar al te g...martinus — 11:14 PM
Hoeveel bar is genoeg voor vlot en comf...
Systeemgewicht; een ...TvWijk — 11:13 PM
Groot Brittannië: Tips voor fietsen in....
Ja, daar kom ik wel ...melle z — 10:20 PM
Groot Brittannië: Tips voor fietsen in....
Melle, ben je toeval...Fietsbennie — 10:01 PM
mods op mijn roeifiets
De "Roeifiets k...Merijn — 09:41 PM
Ongeduldige automobilisten.
Met " jakke...Tom Fekkes — 09:15 PM
Ongeduldige automobilisten.
Het hoofd van die au...Jeroen S — 08:27 PM
mods op mijn roeifiets
Vooral als de wi...Wim -de roetsende — 07:59 PM
Ongeduldige automobilisten.
Met " jakkere...Lopopodium — 07:12 PM
Ongeduldige automobilisten.
Het is echt ongekend...melle z — 06:07 PM
Groot Brittannië: Tips voor fietsen in....
Echter ik zou dan ee...melle z — 04:33 PM
Ongeduldige automobilisten.
Ben je niet je h...PieterTrapt — 02:12 PM
Ongeduldige automobilisten.
Ben je niet je hele ...Hardloper — 02:04 PM
Ongeduldige automobilisten.
Het kan inderdaad na...PieterTrapt — 02:02 PM
Groot Brittannië: Tips voor fietsen in....
Oef.. hier w...Arend-Jan — 12:27 PM
Groot Brittannië: Tips voor fietsen in....
Het onderscheid tuss...melle z — 12:26 PM
mods op mijn roeifiets
Oh,de roeifietskno...pieterz — 12:04 PM