Koplamp op accupack met remote?
|
Berichten: 53
Topics: 5
Lid sinds: Aug 2017
Bedankt: 5
4 x bedankt in 4 berichten
De donkere dagen zijn er weer en zoal elk jaar bedenk ik me dan hoe ontevreden ik eigenlijk ben met mijn huidige verlichting op de Flevobike Trike. Achter op de deksel van de bak zijn twee gewone fietsachterlichten voor op bagagedrager gemonteerd en voor de voorkant een USB Lezyne 400 XL. Op zich geeft het allemaal genoeg zicht en licht om gezien te worden dus samen met een simpele hoofdlamp van Decathlon, werkt het wel.
Omdat ik ook regelmatig door de donkere polder rij waar vrijwel geen straatverlichting meer is, heb ik de hoogste stand van de Lezyne soms nodig maar omdat deze helemaal voor op de stang is gemonteerd, moet ik stoppen om van intensiteit te wisselen.
Het USB-laden van de Lezyne bevalt me goed en in de winter heb ik ook altijd een powerbank bij me om tijdens het bezoek bij te laden maar achter ben ik het gepriegel met die kleine schroefjes om achterlicht van nieuwe batterij te voorzien een beetje zat.
Het liefste zou ik zowel voor als achter een batterypack willen gebruiken om de lampen te voeden en een remote ergens op het stuurtje zodat ik in de polder met één druk van vol licht naar dimlicht kan bij een tegenligger.
Het lijkt me dat dit voor velomobielen al lang bestaat maar online kan ik zo niets vinden. In de bak achter is er ruimte genoeg om een accupack en eventuele elektronica te stallen.
Ik kijk nu op Chineze sites naar CREE lampen waarvan sommigen zijn uitgerust met een draadloze remote control maar hier op het forum zijn er vast mensen die dit pad al zijn gegaan en hun ervaring willen delen.
Berichten: 1.500
Topics: 45
Lid sinds: May 2017
Bedankt: 16
139 x bedankt in 119 berichten
Een paar Lezyne koplampen zijn ook met een remote bediening te koop. Bijvoorbeeld deze. Wellicht is dat snoer ook los te koop. Daarnaast heb je ook Lezyne lampen waar je aanvullend een accupack kunt aansluiten zoals deze. Of het ook gecombineerd met remote kan (en ook met je achterlichten) weet ik niet.
Ik denk idd dat het antwoord vanuit de VM kant zou kunnen komen...
Berichten: 1.646
Topics: 38
Lid sinds: May 2018
Bedankt: 2083
1967 x bedankt in 767 berichten
Hoeveel uur brandt die Lezyne 400 XL. op volle licht ?
Berichten: 53
Topics: 5
Lid sinds: Aug 2017
Bedankt: 5
4 x bedankt in 4 berichten
13-Dec-2018, 02:44 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 13-Dec-2018, 03:00 PM door MarkNieuw.)
(13-Dec-2018, 02:40 PM)Fietsbennie schreef: Hoeveel uur brandt die Lezyne 400 XL. op volle licht ?
Heb ‘m zelden hele tijd vol staan dus durf dat niet met zekerheid te stellen maar mijn inschatting is dat deze na een uur toch wel leeg is
(13-Dec-2018, 02:40 PM)Fietsbennie schreef: Hoeveel uur brandt die Lezyne 400 XL. op volle licht ?
Heb ‘m zelden hele tijd vol staan dus durf dat niet met zekerheid te stellen maar mijn inschatting is dat deze na een uur toch wel leeg is
Berichten: 1.646
Topics: 38
Lid sinds: May 2018
Bedankt: 2083
1967 x bedankt in 767 berichten
13-Dec-2018, 03:32 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 13-Dec-2018, 03:33 PM door Fietsbennie.)
Ik ben namelijk op zoek naar een goede voorlamp die 's nachts redelijk goed zicht geeft, het langer dan een uur of 6/7 volhoudt, en niet al te veel kost. Ik heb nu een van bol.com maar na een keer de batterijen vervangen, ging het blikken lipje binnenin kapot.
Berichten: 53
Topics: 5
Lid sinds: Aug 2017
Bedankt: 5
4 x bedankt in 4 berichten
(13-Dec-2018, 03:32 PM)Fietsbennie schreef: Ik ben namelijk op zoek naar een goede voorlamp die 's nachts redelijk goed zicht geeft, het langer dan een uur of 6/7 volhoudt, en niet al te veel kost. Ik heb nu een van bol.com maar na een keer de batterijen vervangen, ging het blikken lipje binnenin kapot.
Lastige combinatie waar ik, gezien mijn vraag hier, ook niet helemaal uit kom. Nu lipje toch kapot is kijken of je er draadjes aan kan solderen om een verbinding met een los accupack te maken of (via een andere post) deze aan een USB-powerbank te koppelen?
Berichten: 53
Topics: 5
Lid sinds: Aug 2017
Bedankt: 5
4 x bedankt in 4 berichten
Voor de koplamp ben ik er nog niet uit maar even zitten praten met een fietsenmaker die vooral electrische fietsen doet. Zijn suggesties was achterlichten voor electrische fietsen die normaal vanuit de fietsaccu worden aangestuurd en dan verbinden met een makkelijk mee naar binnen te nemen accupack. Zal daar eens wat verder induiken want reed van de week door donkere polder toen achterlicht zonder stroom kwam te zitten. Gelukkig had ik ook nog zo’n goedkoop ding van de Action als backup
Berichten: 1.646
Topics: 38
Lid sinds: May 2018
Bedankt: 2083
1967 x bedankt in 767 berichten
(21-Dec-2018, 07:52 PM)MarkNieuw schreef: want reed van de week door donkere polder toen achterlicht zonder stroom kwam te zitten. Gelukkig had ik ook nog zo’n goedkoop ding van de Action als backup
Tja, alles beter dan niets. De verlichting aan de straat laat nog wel eens de wensen over op sommige plekken. Soms wordt je in de winter al bruin van die felle verlichting, en soms is het pikkedonker. Welke polder was dat dan? Ik zat te denken de Spanninga Axendo 600 uit de test te kopen. Want deze brandt normaal 9 uur, ruim genoeg als je bij tijds weg wilt.
Berichten: 53
Topics: 5
Lid sinds: Aug 2017
Bedankt: 5
4 x bedankt in 4 berichten
(22-Dec-2018, 04:03 AM)Fietsbennie schreef: Tja, alles beter dan niets. De verlichting aan de straat laat nog wel eens de wensen over op sommige plekken. Soms wordt je in de winter al bruin van die felle verlichting, en soms is het pikkedonker. Welke polder was dat dan? Ik zat te denken de Spanninga Axendo 600 uit de test te kopen. Want deze brandt normaal 9 uur, ruim genoeg als je bij tijds weg wilt.
De polder hier in de buurt van de Wieringermeer is op veel plekken volkomen donker zonder noemenswaardige wegverlichting. Voor achterlicht ook vaak met mist of grijze dagen.
De Axendo zou als koplamp dan redelijk zijn ware het niet dat deze dan altijd in één stand staat en juist in de donkere polder of een volkomen donker fietspad dat vlak bij mij huis meandert, is ook wel wat extra licht gewenst; daarom de behoefte om met een remote te werken om op de bochtige stukken beter te kunnen zien maar vast op hoge stand trekt accu te snel leeg.
Berichten: 45
Topics: 3
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 0
7 x bedankt in 4 berichten
03-Jan-2019, 02:18 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 03-Jan-2019, 02:31 AM door Victorrinia.)
Hey MarkNieuw,
N.a.v. jouw laatste bericht heb ik net mijn Axendo open gemaakt en geleerd, dat je, door het aan/uit knopje op de grote print kort te sluiten, je een remote zou kunnen maken en dus de lamp op afstand zou kunnen bedienen. (aan, dim, dim en weer uit)
Nu op zoek naar een kabeltje met aangegoten drukknop voor montage op fiets.
Gaatje boren in de behuizing, draadje erdoor en deze vast solderen aan de zijkant van de aan-uit knop.
lamp in elkaar zetten en geboorde gaatje waterdicht maken.
Lamp en remote op fiets monteren.
Met mijn eigen lamp ga ik dit niet doen omdat:
-ik de koplamploze fiets niet veel in het donker en alléén maar binnen het dorp gebruik.
-ik de tour/vakantiefiets heb uitgerust met een B&M Luxus mét remote.
-ik de Axendo ook als zaklamp gebruik en dat dan het snoer in de weg zit.
Groet, Victor.
Berichten: 53
Topics: 5
Lid sinds: Aug 2017
Bedankt: 5
4 x bedankt in 4 berichten
(03-Jan-2019, 02:18 AM)Victorrinia schreef: Hey MarkNieuw,
N.a.v. jouw laatste bericht heb ik net mijn Axendo open gemaakt en geleerd, dat je, door het aan/uit knopje op de grote print kort te sluiten, je een remote zou kunnen maken en dus de lamp op afstand zou kunnen bedienen. (aan, dim, dim en weer uit)
Groet, Victor. Victor,
Ga ik een naar kijken. Dank!
Mark
|
Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
|
Welkom
|
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.
|
|