Berichten: 650
Topics: 107
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 58
91 x bedankt in 71 berichten
Vorig week van het vrouwtje onder andere een nachtbril voor m'n verjaardag gekregen (overzet model, aangezien er standaard al een bil op sterkte op m'n snufferd staat).
Vandaag voor het eerst op de fiets uitgeprobeerd en ik moet zeggen dat het best wel een goede ervaring was.
Veel minder last van verblinding. Aangezien m'n zitje nu wat lager staat en m'n ogen meer richting koplamp hoogte komen komt dat dus goed van pas.
Ook de "zij schermpjes" bewezen hun nut aangezien koude wind nu minder makkelijk in m'n ogen komt. Scheelt ook behoorlijk.
Zijn er hier meer die in het donker een nachtbril opzetten bij het fietsen?
Huidige fietsen:
Trident Stowaway -/- Surly Disc Trucker -/- Speedliner (M5) 28/20
Berichten: 1.500
Topics: 45
Lid sinds: May 2017
Bedankt: 16
138 x bedankt in 118 berichten
Past dat goed met je gewone bril Frank? Ik ben ook al een tijdje op zoek naar een bril (of helm met vizier) voor regendagen en als zoiets ook wat helpt bij verblinding is dat mooi meegenomen. In de VM vind ik het serieus vervelend dat je op koplamphoogte van veel auto's zit...
Berichten: 650
Topics: 107
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 58
91 x bedankt in 71 berichten
(13-Feb-2019, 12:31 PM)ErikvanD schreef: Past dat goed met je gewone bril Frank? Ik ben ook al een tijdje op zoek naar een bril (of helm met vizier) voor regendagen en als zoiets ook wat helpt bij verblinding is dat mooi meegenomen. In de VM vind ik het serieus vervelend dat je op koplamphoogte van veel auto's zit...
Bij mij zit tie prima.
Ik heb een randloze bril, vrij breed uitgevoerd.
Een beetje als onderstaand model:
Geen last van drukpunten o.i.d.
M'n vrouw heeft die overzetbril bij Bol.com gekocht.
Excuses voor de reclame!
Huidige fietsen:
Trident Stowaway -/- Surly Disc Trucker -/- Speedliner (M5) 28/20
Berichten: 190
Topics: 7
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 4
17 x bedankt in 17 berichten
Ik heb een aantal jaren met een sport/fietsbril van Adidas gereden met verwisselbare glazen en een insert op sterkte. Ik had een set transparante, gele en spiegelende glazen. De gele waren eigenlijk bedoeld om mee in het donker te rijden, maar ik vond het niets. Ik had niet echt minder last van koplampen en het contrast werd er niet beter op. Voor mijn gevoel maakte de glazen het alleen maar donkerder en daar zat ik niet echt op te wachten.
In het donker reed ik daarom met de transparante glazen, bij zonnig weer met de spiegelende glazen en de gele gebruikte ik overdag als het niet zonnig was.
Nadeel van deze bril vond ik dat ik als brildrager er dus ook nog een insert op sterkte in had zitten. Het hoeft maar een beetje regenachtig of mistig te zijn en alles begint te beslaan. Ook is het lastiger op de glazen schoon te maken.
Sinds december vorig jaar rijd ik met een Oakley Flak 2.0 XL met transitieglazen op sterkte. In het donker zijn de glazen volkomen transparant en in daglicht kleuren ze grijs. Tot op heden ben ik heel erg blij met deze bril. Hij beslaat vrijwel nooit, enkel als ik voor het stoplicht sta in vochtig weer. En als hij beslaat dan is hij na een paar meter fietsen weer condensvrij. Ook vind ik dat de bril in regenachtigenachtig weer veel beter zijn zicht behoudt dan de Adidas deed of mijn gewone bril doet. De regendruppels lijken er makkelijker door de rijwind vanaf geblazen te worden.
Groet,
Johan
huidige fietsen: ICB dF-xl 118 - Thys 209 - Trek X500 || ooit gehad: Velomobiel.nl Quest 706 & 202 - M5 Lowracer - Optima Stinger || Strava
Berichten: 1.622
Topics: 38
Lid sinds: May 2018
Bedankt: 2014
1908 x bedankt in 743 berichten
Met mistig weer zie ik soms meer zonder bril als met.
Met regen heb ik daarom altijd een pet op, dan regent het lang niet altijd in de ogen.
Berichten: 287
Topics: 10
Lid sinds: Dec 2017
Bedankt: 0
39 x bedankt in 25 berichten
Ik heb zelf geen bril en rij 's nachts in de velomobiel vaak zonder bril. Voorheen had ik wel een nachtbril met doorzichtige glazen op. Maar ik heb er geen last van om zonder te rijden ook. Scheelt weer extra gewicht om mee te nemen en je kan je bril die je niet bij je hebt ook nergens vergeten. Ach, misschien komt er wel weer een nachtbril als het vliegenseizoen is gestart ;-).
Berichten: 650
Topics: 107
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 58
91 x bedankt in 71 berichten
(15-Feb-2019, 10:26 AM)Roef Veerman schreef: Ach, misschien komt er wel weer een nachtbril als het vliegenseizoen is gestart ;-).
Dat begint hier helaas al op gang te komen.
Akkers vol verse, warme mest maken de vliegen al aardig aktief heb ik gemerkt.
Huidige fietsen:
Trident Stowaway -/- Surly Disc Trucker -/- Speedliner (M5) 28/20
Berichten: 41
Topics: 7
Lid sinds: Oct 2020
Bedankt: 0
13 x bedankt in 7 berichten
Ik heb gewoon een nachtbril op sterkte. en eerlijk gezegd draag ik die ook overdag. Het kan helpen dat ik een beetje kleurenblind ben en mij er daarom niet aan erger, maar ik heb er wel heel veel baat bij omdat ik erg veel last had van de schittering van koplampen op een (vooral ) nat wegdek.
ik gebruik hem dus ook op de ligfiets en bij het kayakken. dat laatste doe ik ook regelmatig 's nachts en op het water heb je zeker bij veel maanlicht, gauw last van de schittering op het water.
Ik heb vroeger ook veel geschoten en toen heette het gewoon een schuttersbril:-)
Zelfbouw RVS Lowracer op basis van Danny Siepman, DIY Flevo bike, Std Flevotrike, Omgebouwde HP Velotechnik Gekko E-Bike
Berichten: 33
Topics: 4
Lid sinds: May 2017
Bedankt: 0
45 x bedankt in 17 berichten
Ik heb ervaring met een gele overzetbril in de auto. Ben het met Frank eens dat dit er prettig is in het donker.
Heb net als Johan. een Adidasbril met insert op sterkte.
Het is fijn dat je hierbij de zonnebrilglazen kunt vervangen, maar ik heb er ook last van dat het snel beslaat bij vochtig weer.