14-Apr-2019, 06:33 PM
Hallo allemaal,
Ik ben begin deze eeuw van Nederland naar Zweden verhuisd. In Nederland heb ik al verschillende ligfietsen 'verbruikt'.
O.a. 3 Alligt tweewielers (waarvan ik er 1 meegenomen heb naar Zweden.) Een Challenge Wing en Hurricane. Ojaa en een Batavus Relax, die was zo handig om m'n zoontje achterop te hebben. En last but not least een FlevoBike/Trike . In 't begin reed ik die als trike om aan de kantel besturing te wennen. Als tweewieler maar kort gereden, belande een keer spontaan ermee in de berm en toen vond ik het wel genoeg.
Voordat ik naar Zweden verhuisde had ik bij Leo Visscher van Alligt al het enkele blad voor al laten vervangen voor een met 3 bladen. Kleinste blad 28, wat nog te 'groot' was. In Zweden omgeruild voor een 22-32-42 . Maar het houdt nog niet over hier met al die soms pittige heuvels...En dan vooral op de vele gravelwegen hier... Plus dat de Alligt Modern inmiddels plus/minus 20 jaar oud is.
Dus daarom kocht ik vorige week een 'overjarige' nieuwe SunSeeker Eco-Tad. Een tadpole trike uit de USA, made in Taiwan.Omgerekend voor ongeveer 800 Euro gekocht,wat vergeleken met andere trikes behoorlijk goedkoop is.
Ik moest 'm wel zelf assembleren. Kreeg een grote doos mee... Was leerzaam dat assembleren,wat ik trouwens met een wat technischer vriend deed.
En hij heeft maar 7 versnellingen-een 11-32 cassette en een 38 tandjes blad voor.Volgens SunSeeker heeft de Eco-Tad een Gear Inch range van 22-55
En tot mijn verbazing kon ik bijna net zo 'klein' draaien als de Alligt. Omlaag houdt je het op gegeven moment niet meer bij .
Eigenlijk zat ik er aan te denken om de bladen voor van de Alligt om te ruilen, maar voorlopig houd ik het even zo en kijken hoe de trike zich houdt op de gravel/zandwegen die nu nog onder een laag sneeuw liggen.Het schakelen voor gebeurd op de Alligt met Bio shift-met de hand de geleidebuis op een ander blad leggen.Op de trike zoudt dat dan ook zo moeten.
Wordt vervolgd...
Groetjes uit Zweden
Fred
Ik ben begin deze eeuw van Nederland naar Zweden verhuisd. In Nederland heb ik al verschillende ligfietsen 'verbruikt'.
O.a. 3 Alligt tweewielers (waarvan ik er 1 meegenomen heb naar Zweden.) Een Challenge Wing en Hurricane. Ojaa en een Batavus Relax, die was zo handig om m'n zoontje achterop te hebben. En last but not least een FlevoBike/Trike . In 't begin reed ik die als trike om aan de kantel besturing te wennen. Als tweewieler maar kort gereden, belande een keer spontaan ermee in de berm en toen vond ik het wel genoeg.
Voordat ik naar Zweden verhuisde had ik bij Leo Visscher van Alligt al het enkele blad voor al laten vervangen voor een met 3 bladen. Kleinste blad 28, wat nog te 'groot' was. In Zweden omgeruild voor een 22-32-42 . Maar het houdt nog niet over hier met al die soms pittige heuvels...En dan vooral op de vele gravelwegen hier... Plus dat de Alligt Modern inmiddels plus/minus 20 jaar oud is.
Dus daarom kocht ik vorige week een 'overjarige' nieuwe SunSeeker Eco-Tad. Een tadpole trike uit de USA, made in Taiwan.Omgerekend voor ongeveer 800 Euro gekocht,wat vergeleken met andere trikes behoorlijk goedkoop is.
Ik moest 'm wel zelf assembleren. Kreeg een grote doos mee... Was leerzaam dat assembleren,wat ik trouwens met een wat technischer vriend deed.
En hij heeft maar 7 versnellingen-een 11-32 cassette en een 38 tandjes blad voor.Volgens SunSeeker heeft de Eco-Tad een Gear Inch range van 22-55
En tot mijn verbazing kon ik bijna net zo 'klein' draaien als de Alligt. Omlaag houdt je het op gegeven moment niet meer bij .
Eigenlijk zat ik er aan te denken om de bladen voor van de Alligt om te ruilen, maar voorlopig houd ik het even zo en kijken hoe de trike zich houdt op de gravel/zandwegen die nu nog onder een laag sneeuw liggen.Het schakelen voor gebeurd op de Alligt met Bio shift-met de hand de geleidebuis op een ander blad leggen.Op de trike zoudt dat dan ook zo moeten.
Wordt vervolgd...
Groetjes uit Zweden
Fred