Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Nieuwe Quest 3.0
(, 09:55 AM)renevoorburg schreef: Een kritische vraag: er zijn heel veel velomobielen op de markt. Wat is de meerwaarde van deze tov bestaande modellen? Anders gesteld: is er een markt voor?

De fiets is vast voor velomobiel.nl een logische aanvulling, maar als je breder kijkt zie ik niet welk gat in de markt dit model opvult. 

Hoe zien jullie dat?

Velomobiel.nl heeft nog maar 1 model: de kleine en de grote Snoek. Het is een smalle vm en die is vooral gericht op snelheid.

Voor hen heeft het blijkbaar wel een meerwaarde om een vm in het programma te hebben die breder inzetbaar is.


De Quest, Strada, QuestXS en de Mango worden niet meer geproduceerd. Er zijn dus ook 4 vm-en verdwenen.

De Alpha serie wordt in Nederland heel weinig verkocht. Ik ken bijvoorbeeld maar 3 mensen met een Alpha en ik ken best veel mensen met een vm  Big Grin 

De Bülk lijkt een breed inzetbare vm met ondertussen 3 modellen en dan komt nummer 4 er ook al aan. 
Toch vind ik de Bülk ietwat vreemd qua model. Smal bij de heupen en bovenbenen en erg breed bij de schouders.

Ik denk dat vooral de Tuna de echte concurrent is van de Quest 3.0. 

Dan is er nog de oude vertrouwde Milan GT.


Mooi keuze dus voor grotere rijders.

Voor de kleinere medemens is er de Snoek  Cool
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - DF 282
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
De Quatrevelo ligt er maar tijdelijk uit, hij komt terug! Echt waar  Cry
Velayo #04? | Flevobike Versatile #58? | WAW #15 | DF XL 288? | Raptobike | Whike | ICE Trice QNT | Optima Baron (custom)
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Precies hetzelfde als op de automarkt. Wat is de meerwaarde van een Ford Focus als Kia ook een prima Ceed maakt en Volkswagen ook een prima Golf?
De productiekosten worden er niet hoger door. Veel meer dan op de automarkt hebben klanten in Nederland en Duitsland een persoonlijk band met hun dealer van keuze. Daarbij kijken de diverse fabrikanten goed naar elkaars innovaties; toen ik in 2019 voor het eerst in een DF gestapt was had ik het met de heren bij ICB al over wielkappen. Straks hebben beide modellen ze, en voor de Bülk passen de breithosen.
De gewelfde wielkast van vm.nl vindt zijn weg volgens mij ook naar steeds meer modellen en de veerbollen van de QV werden door de fabrikant in de Milan gepionierd.

Voor een Quest 3.0 is echt nog wel ruimte, er zitten gewoon mensen te wachten op dit model. Voor elk wat wils?
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(, 10:41 AM)Gideonaut schreef: De Quatrevelo ligt er maar tijdelijk uit, hij komt terug! Echt waar  Cry

Eerst de Quest 3.0 en dan worden aspecten daarvan meegenomen naar de nieuwe QV.

Duurt sowieso nog een jaar of 3 heb ik begrepen.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - DF 282
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Wat ik begreep, is dat de Quest 3 bedoelt is voor mensen die niet de behoefte hebben voor een snelle VM. Maar juist een heel praktische model. De doelgroep was een groep rijders met meer levenservaring, dan mijn leeftijdscategorie. Dus een hulpmotor zal een standaard optie zijn.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(, 12:43 PM)Hardloper schreef: Wat ik begreep, is dat de Quest 3 bedoelt is voor mensen die niet de behoefte hebben voor een snelle VM. Maar juist een heel praktische model. De doelgroep was een groep rijders met meer levenservaring, dan mijn leeftijdscategorie. Dus een hulpmotor zal een standaard optie zijn.
Als hoe jij het begrepen hebt klopt, dan is de naam Quest 3 misschien verkeerd gekozen. De Quest was altijd een snelle, comfortabele fiets, waarmee je lange afstanden kon afleggen maar ook wedstrijden kon winnen. Behalve de iets ruimere instap zie ik zo niet echt praktische voordelen ten opzichte van de Tuna, en ook de Tuna is nog altijd een echt snelle fiets. 
Aan de andere kant zie ik ook niet helemaal wat de Quest dan traag zou moeten maken.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: renevoorburg , Willeke_IGKT
@Wim / Willeke hoe hadden jullie het begrepen van Theo. Jullie waren erbij.

Voordelen van de Quest 3, eventueel de koplampen.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Minder extreem dan de Snoek, maar toch nog heel snel? Zou dat niet het de manier kunnen zijn om de Quest 3.0 te kunnen vermarkten?
Groet,
Marco
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(, 01:28 PM)Hardloper schreef: @Wim / Willeke hoe hadden jullie het begrepen van Theo. Jullie waren erbij.

Voordelen van de Quest 3, eventueel de koplampen.

Jouw verhaal klopt.

Voordelen: wielkappen, hogere koplampen, een groter instapgat en een echte motorkap die op dezelfde manier opengaat als die van de meeste auto's. Dat laatste vertelde Allert gisteren.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - DF 282
Antwoord }
Bedankt door: Hardloper , Willeke_IGKT , 365cycle
Een van de grootste voordelen van twee (of meer) bedrijven die vergelijkbare producten maken is dat je keuze hebt op andere punten dan alleen uiterlijk. Zeker als de productie op een andere plaats komt.
Tot op dit moment was het allemaal VM.RO, met alle goede dingen van een sterke productie fabriek komen ook nadelen.
Zoals de wachttijd wordt bepaald in Roemenië zonder dat Nederland er invloed op had.

Ik heb ook geklaag gelezen over kwaliteit, dat is voor sommige mensen ook een reden om voor een fiets van een ander merk, van een andere producent te gaan.
Voornaamste fietsen: B4M 041 - M5 Cmpct -  Whike  -  Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, 
Antwoord }
Bedankt door: Hardloper , 365cycle
En de draaicirkel en bodemvrijheid zal ook 'beter' zijn dan die van de SnoekL. En de bagageruimte ook. Service gemak idem. De balans gebruiksgemak/snelheid ligt gewoon anders.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hardloper , 365cycle
Ik vind de Q3 op de foto’s er geslaagd uitzien. Afwachten wat hij in de praktijk gaat brengen. De velomobiel evolueert verder. Dit ziet er praktisch uit ook voor een wat grotere en bredere mens…

Freek
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
VM.nl kennende, zal het wel in de praktijk een beest van een VM worden. Niet dat ICB dat niet kan, maar VM.nl heeft een prachtige Blog waar ze alles beschrijven.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Laatste post is echter van 1,5 jaar geleden. En over de hervatting van de productie van de Snoek(-L) is op website niets te vinden.

Groet,

Marco
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Tijanus
Laatste post is misschien wel van 1,5 jaar geleden. Maar het liet wel zien Allert niet zomaar een beslissing nam voor de QV, dat hij echt wel nadacht over de verschillende mogelijke oplossingen. En hier wel overwogen keuzes maakte, dit zal hij nu niet anders doen is mijn idee.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 3 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
24-uursuitdaging Jan Kranczoch 2025
Een paar berichtj...Tijanus — 07:32 PM
Fietsersbond
Als ik zeg rust in d...Willeke_IGKT — 06:21 PM
Fietsersbond
Maar zeggen omda...Niels van der Wal — 06:08 PM
24-uursuitdaging Jan Kranczoch 2025
Ik sta ingeschreve...365cycle — 04:23 PM
Fietsersbond
Niemand zegt dat wie...Willeke_IGKT — 04:12 PM
Medeliggers onderweg
Vandaag kwam ik een ...De tovenaar — 03:27 PM
Fietsersbond
Als iemand een speec...Snoek043 — 03:06 PM
24-uursuitdaging Jan Kranczoch 2025
Doe je dit jaar wee...Arend-Jan — 02:06 PM
Batterij Edge
Volgens mij op auto,...Bob Hagendijk — 01:03 PM
Nieuwe Quest 3.0
Laatste post is miss...Hardloper — 12:34 PM
24-uursuitdaging Jan Kranczoch 2025
Het is echter wel ...365cycle — 11:40 AM
Batterij Edge
Mijn Edge 830 was ...365cycle — 11:36 AM
Fietsersbond
Zelfs hier op een fi...365cycle — 11:33 AM
Achterderallieur Quest 2018 kromgetrokk...
Lijkt wat te maken...Niels van der Wal — 10:35 AM
24-uursuitdaging Jan Kranczoch 2025
Doe je dit jaar weer...Roepers — 10:06 AM
Batterij Edge
Mijn Edge 830 was vo...Bob Hagendijk — 09:22 AM
Nieuwe Quest 3.0
Laatste post is echt...Roepers — 08:44 AM