24-Jun-2019, 06:12 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 24-Jun-2019, 06:14 PM door Kengstet.)
Hoi!
Ook ik hoor sinds kort bij het selecte groepje ligfietsers. Ik vindt het leuk om af en toe een fiets te kopen waar iets aan moet gebeuren . Een ligfiets stond nog altijd op mijn wensenlijstje én lijkt mij ideaal voor mijn 13km woon-werk. Aangezien ik geen zin heb om heel Nederland rond te rijden viel het eigenlijk nog best tegen. Het aanbod in Noord-Brabant bleek niet zo heel groot. Uiteindelijk iets gevonden dat er op de foto werkelijk niet uitzag. De vraagprijs van 250,- was in mijn ogen dan ook te hoog en vervolgens maar gewoon een gek bod gedaan van 100,- . Ondanks mijn lage bod liet de verkoper toch wat van zich horen..... dus maar eens gaan kijken. De foto's bevestigde mijn vermoeden, de fiets zag er idd niet uit. Bij een nadere inspectie bleek er echter geen roest aanwezig te zijn en nauwelijks beschadigingen. Het ding was gewoon jaren geleden in een hoek gezet. Uiteindelijk voor 175,- de fiets meegenomen, wat ik eigenlijk nog teveel vond. Maar in de overtuiging dat er wel wat van te maken viel toch maar gedaan. Thuis aangekomen eerst eens aan de schoonmaak gegaan. Dat maakte een verschil! Onder de vieze laag kwam iid een fiets tevoorschijn die er gewoon nog erg goed uitzag! Na de poetsbeurt alle draaiende delen van vet voorzien en nog 60,- geïnvesteerd en twee nieuwe banden, nieuwe remblokken, een voorlamp en een standaard. Overigens ook de oude lamp incl. dynamo en bedrading verwijderd .... ziet er ook al netter uit. Het resultaat is een prima en heerlijk rijdende ligfiets! De standaard was overigens een slechte investering want hij blijft er voor geen meter op staan, als iemand daar nog een oplossing voor heeft dan hoor ik dat graag!
Trouwens ook thuis opgezocht wát ik nu eigenlijk gekocht heb. Het blijkt een Speedliner M5 Street Legal te zijn. Al het nodige op internet over gevonden. Het goedkopere broertje van een échte M5? Ik merk vooralsnog weinig van de mindere kwaliteit. Ondanks zijn (waarschijnlijk?) hoge leeftijd werkt alles nog prima.
Ook ik hoor sinds kort bij het selecte groepje ligfietsers. Ik vindt het leuk om af en toe een fiets te kopen waar iets aan moet gebeuren . Een ligfiets stond nog altijd op mijn wensenlijstje én lijkt mij ideaal voor mijn 13km woon-werk. Aangezien ik geen zin heb om heel Nederland rond te rijden viel het eigenlijk nog best tegen. Het aanbod in Noord-Brabant bleek niet zo heel groot. Uiteindelijk iets gevonden dat er op de foto werkelijk niet uitzag. De vraagprijs van 250,- was in mijn ogen dan ook te hoog en vervolgens maar gewoon een gek bod gedaan van 100,- . Ondanks mijn lage bod liet de verkoper toch wat van zich horen..... dus maar eens gaan kijken. De foto's bevestigde mijn vermoeden, de fiets zag er idd niet uit. Bij een nadere inspectie bleek er echter geen roest aanwezig te zijn en nauwelijks beschadigingen. Het ding was gewoon jaren geleden in een hoek gezet. Uiteindelijk voor 175,- de fiets meegenomen, wat ik eigenlijk nog teveel vond. Maar in de overtuiging dat er wel wat van te maken viel toch maar gedaan. Thuis aangekomen eerst eens aan de schoonmaak gegaan. Dat maakte een verschil! Onder de vieze laag kwam iid een fiets tevoorschijn die er gewoon nog erg goed uitzag! Na de poetsbeurt alle draaiende delen van vet voorzien en nog 60,- geïnvesteerd en twee nieuwe banden, nieuwe remblokken, een voorlamp en een standaard. Overigens ook de oude lamp incl. dynamo en bedrading verwijderd .... ziet er ook al netter uit. Het resultaat is een prima en heerlijk rijdende ligfiets! De standaard was overigens een slechte investering want hij blijft er voor geen meter op staan, als iemand daar nog een oplossing voor heeft dan hoor ik dat graag!
Trouwens ook thuis opgezocht wát ik nu eigenlijk gekocht heb. Het blijkt een Speedliner M5 Street Legal te zijn. Al het nodige op internet over gevonden. Het goedkopere broertje van een échte M5? Ik merk vooralsnog weinig van de mindere kwaliteit. Ondanks zijn (waarschijnlijk?) hoge leeftijd werkt alles nog prima.