Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Elektrische ondersteuning op velomobiel
#27
(17-Jul-2022, 08:34 PM)baron062 schreef: Het zou best kunnen zijn dat de typegoedkeuring voor speed-pedelec ligfietsen niet hoeft. De europesche regels voorzien in een uitzondering dacht ik. Zie https://www.raivereniging.nl/site/binari...Europe.pdf
Dank voor de link baron062! zeer informatief.
Antwoord }
Bedankt door:
#28
(17-Jul-2022, 08:34 PM)baron062 schreef: Het zou best kunnen zijn dat de typegoedkeuring voor speed-pedelec ligfietsen niet hoeft. De europesche regels voorzien in een uitzondering dacht ik. Zie https://www.raivereniging.nl/site/binari...Europe.pdf

Ik blijf het een wazig verhaal vinden. Wel grappig dat wat we in de volksmond ebike noemen blijkbaar geen ebike maar pedelec is.

Volgens Allert (velomobiel.nl) zijn de eisen te streng voor een speedpedelec type goedkeuring velomobiel.

Dat HP Velotechnik een speedpedelec trike in het assortiment heeft (als ook sinds kort een speedpedelec ligfiets https://www.hpvelotechnik.com/de/pressem...s-pedelec/ ) zou je denken dat een velomobiel ook geen probleem is.

Sterker nog, er is al een speedpedelec velomobiel. De Alleweder A6 (in 500 en 2000 Watt uitvoering)
Alleweder A6 | VO10129 (velomobil.net)
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#29
Denk dat het vanaf hier een kwestie van een keer proberen is Hoekie. Als ik weer eens iets met schade tegenkom lees ik die handleiding door, plemp een 750W Bafang in de fiets en meld me 10 km verderop bij de RDW. Als het niet mag is die motor er ook zo weer uit.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#30
Kennelijk is er dus iets wat bij die Alleweder en HP wel lukt, om die goedkeuring te krijgen wat bij een Quest/QV etc van Velomobiel.nl niet kan, of niet eenvoudig te realiseren is. Geen idee wat het is, maar in die richting zou je verder kunnen kijken.

Het toepassen van speedpedelec goedgekeurde 20 inch bandjes zou moeten lukken. De voorrem is ook identiek.
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Willeke_IGKT , Hoekie
#31
(18-Jul-2022, 11:48 PM)Jeroen S schreef: Kennelijk is er dus iets wat bij die Alleweder en HP wel lukt, om die goedkeuring te krijgen wat bij een Quest/QV etc van Velomobiel.nl niet kan, of niet eenvoudig te realiseren is. Geen idee wat het is, maar in die richting zou je verder kunnen kijken.

Het toepassen van speedpedelec goedgekeurde 20 inch bandjes zou moeten lukken. De voorrem is ook identiek.
Als ik me niet vergis is de Continental Contact Urban E-50 goedgekeurd (maar ik kan me vergissen).

Volgens Allert heeft het te maken met de zithoogte in een Quest/QV; dat zijn namelijk fors lagere velomobielen dan bijvoorbeeld de Alleweder A4/A6.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hoekie
#32
(19-Jul-2022, 01:02 AM)365cycle schreef:
(18-Jul-2022, 11:48 PM)Jeroen S schreef: Kennelijk is er dus iets wat bij die Alleweder en HP wel lukt, om die goedkeuring te krijgen wat bij een Quest/QV etc van Velomobiel.nl niet kan, of niet eenvoudig te realiseren is. Geen idee wat het is, maar in die richting zou je verder kunnen kijken.

Het toepassen van speedpedelec goedgekeurde 20 inch bandjes zou moeten lukken. De voorrem is ook identiek.
Als ik me niet vergis is de Continental Contact Urban E-50 goedgekeurd (maar ik kan me vergissen).
[Afbeelding: Continental%20Contact%20Urban.jpeg]

Cool
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#33
Vanavond heb ik de coniferen water gegeven langs de straat, het is ook hier droog, komt iedere keer een man langs, met een Chinese scooter, 1000 watt, met minstens 40 km/uur door het dorp, schijnbaar pas gekocht, vrouw, dochter, iedereen doet mee, geen helm, geen kenteken, sandalen aan en korte broek, het is warm, het is zomer in Tsjechië, ook een E.U. land,      groet uit het Boheemse woud .
Antwoord }
Bedankt door: NielsKo
#34
OK, dat is een mooie afronder. Topic gesloten.
Ik ga alle relevante berichten in een nieuw topic onderbrengen en dit topic terug laten gaan naar wat de starter als onderwerp gekozen heeft.

De nu verdwenen berichten zijn te vinden in dit topic.

Er waren een paar opmerkingen in die berichten die wel hier thuishoren, die mogen herplaatst worden, maar opmerkingen/berichten die over de wettelijke toelating gaan zullen worden verwijderd, dat is niet het topic van dit draadje.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Hoekie
#35
Hoi Allen,

Ik vraag me af of iemand ervaring heeft met de pendix elektrische ondersteuning in een velomobiel.
Hoor er goede dingen over en kan op zowat elke "gewone: fiets worden gemonteerd.
Kan me voorstellen dat de cranks ingekort kunnen worden. De breedte zal wat groter zijn dan standaard lijkt me.
Ben benieuwd naar jullie ervaringen inzichten!
Strada
thys 222 revolver
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#36
Ik heb een paar kilometer op een pendix fiets gefietst. De ondersteuning voelde goed, gelijkmatig en soepel. Wel geeft het altijd een zetje na, als je stopt met trappen.
Veel pluspuntem vooral.

Maar, het systeem is zo breed dat mijn knieën protesteerden!
Die dag fietste ik ook een paar uur op mijn Brompton.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#37
Ik denk dat je het wel kan vergeten in de velomobiel. Er staat bij de technische gegevens iets van 292mm breed. Dat is best wel heel breed. In de meeste velomobielen zit de buitenkant van de schoen net een heel klein stukje naast de stroomlijnvorm. Zo weinig dat mensen met iets grotere voeten als gemiddeld, zeg boven maatje 43, echt moeten zoeken naar een velomobiel waarin je kan trappen zonder de body te raken.

Als je een E drive wil, is de Bafang waarschijnlijk beter geschikt en daarvan rijden er in ieder geval een stel rond. Dus dat kan zeker.

Ik kan me nog steeds niks voorstellen bij een E velomobiel met een motortje dat bij 25 km/h al weer afgeknepen wordt. Alhoewel 25km/h wel sneller is als de snellheid waarmee ik de Emmerichse Rijnbrug op rijdt. Ik zie het nut er niet van in.

Hier nog even een linkje wat berichten van iemand die een Bafang in z'n Strada gebouwd heeft; https://www.velomobilforum.de/forum/inde...st-1741346
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
#38
(15-Dec-2024, 07:56 PM)Pphaan34 schreef: Ik heb een paar kilometer op een pendix fiets gefietst. De ondersteuning voelde goed, gelijkmatig en soepel. Wel geeft het altijd een zetje na, als je stopt met trappen.
Veel pluspuntem vooral.

Maar, het systeem is zo breed dat mijn knieën protesteerden!
Die dag fietste ik ook een paar uur op mijn Brompton.

Bedankt voor je info, Het zal inderdaad niet lukken met deze breedte...
Strada
thys 222 revolver
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
OBT 2024 Rotterdam
Is er eigenlijk bij ...Boyd Maduro — 09:56 AM
XL Hotspot in 3d-print
Ik heb opgezocht @Ar...twilwel — 12:47 AM
Fietsreis Duinkerken - Straatsburg - Ei...
Op de vierde dag sto...Martin van Mourik — 12:21 AM
Stuurbuis M5 blueglide
Hey Ellert en Bram...Boyd Maduro — 12:01 AM
XL Hotspot in 3d-print
Nee, ik ga ḿ nie...Arend-Jan — 11:53 PM
XL Hotspot in 3d-print
Uhm, is die bulk d...twilwel — 11:08 PM
Spel M5 Carbon High racer
Welkom bendijkema, ...Willeke_IGKT — 10:37 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
En neem even een (ko...Willeke_IGKT — 10:33 PM
Spel M5 Carbon High racer
bendijkema — 10:10 PM
OBT 2024 Rotterdam
Bovenstaande brou...Martin van Mourik — 10:03 PM
XL Hotspot in 3d-print
De Bulk is standaard...Jeroen S — 10:01 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Die is vast nog wel ...Jeroen S — 09:55 PM
XL Hotspot in 3d-print
Uhm, is die bulk dan...blokdoorn — 09:54 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
..omdat het niet a...ZoefZoef — 09:36 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
..omdat het niet a...Hardloper — 09:04 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
..omdat het niet all...ZoefZoef — 08:57 PM
De Remcoreflex
Ja, als het vlak b...LigZeeuw — 08:04 PM