Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Snelheid in de quest.
(22-Jan-2021, 08:11 PM)PietV* schreef: Bij een vierwielige velomobiel is zowel de achteras als de vooras prima uit te lijnen. Als de besturing onder bepaalde omstandigheden te wensen overlaat, ligt dat niet aan de besturing, maar aan onjuiste belading.
Onjuist of de enige mogelijke belading. Dat is de kwestie wat dit betreft een beetje.
M'n zoontje zit niet veiliger op m'n schoot.
Antwoord }
Bedankt door:
Het is weer zwaar off topic. Het heeft niets met de Quest te maken. Sorry.

Maar een kind van 5 is circa 20 kg. Dan zul je met de omstandigheden, dus met je snelheid rekening moeten houden. Met een onbeladen vrachtauto reed ik ook anders dan met aanhangwagen en de maximum toegestane massa aan lading.

Hoe groter het verschil tussen ledig voertuig en belading, inclusief bestuurder, hoe meer je rekening moet houden met het gedrag van het beladen voertuig. 35 kg + .........?  Tussen de assen, vóór de vooras en na de achteras? Soms is kind of lading in een aanhangwagen beter dan op of deels achter de achteras. Ligt dus niet aan de QuattroVelo.

Een kind vóór de bestuurder is onveilig en verboden. Beneden de 8 op een doelmatige en veilige zitplaats met voldoende steun aan rug, handen en voeten.
Antwoord }
Bedankt door:
Offtopic was het al even, daar draag ik zeker niet alleen de schuld van. Het is meer een algemeen topic over sporing geworden dan over de snelheid in de Quest.
En zo gaan die dingen op fora nou eenmaal. Eerlijk gezegd word ik soms wel een beetje moe van die lui die altijd met de offtopic kaart zwaaien - in een inhoudelijk gespek zeg je toch ook niet om de haverklap dat je terug wil naar het oorspronkelijke onderwerp?

In ons geval is een kind van 4 26 kg. Hij is groot, sterk en zwaar, net als z'n papa. En rekening houden met de snelheid is geen uitdaging, dan zou ik in principe ook gewoon de bakfiets kunnen pakken. De uitdaging is een velomobiel maken die ook met wisselende belading goed blijft sturen. Sterker nog, eigenlijk vind ik dat een eis aan fabrikanten die een vierwielige velomobiel met een extra zitplaats op de markt brengen.

Een kind vóór de bestuurder is daarnaast helemaal niet verboden of onveilig. Er is vrijwel geen bakfiets meer te vinden met laadbak en/of kinderzitjes achter.

V.w.b. veiligheid van een kind in een fiets heb ik twee standpunten:
1. Bekijk het eens andersom. Een kind een QuattroVelo is véle malen veiliger dan een kind een auto... voor alle andere kinderen op de weg. De kans dat ik met die QuattroVelo een kind doodrijd is vele malen kleiner dan dat ik dat met een auto doe.
2. Als de auto's een gevaar vormen, dan is dát wat we aan moeten pakken. De fietsinfra moet duidelijk beter. We gaan dit soort voertuigen (en spinoffs daarvan) nog hard nodig hebben in de toekomst - zoals we op dit moment omgaan met uitstoot (wereldwijd) is niet houdbaar, niet van deze tijd, totaal onrealistisch. Hoe langer we nú wachten met zo veel mogelijk auto's uitfaseren, hoe moeilijk die kinderen het in de toekomst gaan krijgen en hoe minder vrijheden mijn generatie na 2030-2040 zal hebben. M.a.w.: Let's make it happen!
Antwoord }
Bedankt door: Wim -de roetsende , Hoekie
(24-Jan-2021, 07:35 PM)365cycle schreef: En zo gaan die dingen op fora nou eenmaal. Eerlijk gezegd word ik soms wel een beetje moe van die lui die altijd met de offtopic kaart zwaaien



Een kind vóór de bestuurder is daarnaast helemaal niet verboden of onveilig.

Ik wordt nergens moe van. Alleen jammer voor degenen die zoeken op onderwerp en dat bepaalde onderwerpen niet gaan over het onderwerp zelf. Vind alles prima maar lezen buiten het onderwerp laat ik vaak voor wat het was. Behalve bij langdradige verhalen die ook nog onjuist zijn. Dat geeft "vervuiling" en is jammer voor de kwaliteit van dit forum.

Maar een kind vóór of op de bestuurder is bij de Nederlandse wet verboden. Zowel in het RVV 1990 als in de Regeling voertuigen. Het is geen veilige of doelmatige zitplaats en de bestuurder mag bij het besturen van het voertuig niet door passagiers, lading of op andere wijze worden gehinderd.
Antwoord }
Bedankt door:
Dus in kind in een stoeltje aan het stuur (van een gewone fiets) mag volgens jou niet? En in een bakfiets ook geen kinderen dus? Dat verbaast me.
Stop making sense
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle
(25-Jan-2021, 07:12 PM)voodoo schreef: Dus in kind in een stoeltje aan het stuur (van een gewone fiets) mag volgens jou niet? En in een bakfiets ook geen kinderen dus? Dat verbaast me.

De wet en de RVV lopen achter t.o.v. de werkelijkheid.

Er zijn vele varianten van bakfietsen te koop. Met 2 en met 3 wielen en bij alle soorten zitten de kinderen in de bak voor de bestuurder. Ook bij de Stint en alle varianten daarop zitten de kinderen voor de bestuurder.

Mijn ouders hadden ons al in een zitje aan het stuur en dat was in de jaren '60. Ach, blijkbaar mag het toch.
Wim -de roetsende

Thys 209 Carbon Rowingbike  -  Carbon DF 121  -  Challenge Taifun  -  GreenSpeed AERO

http://roeifietsen.blogspot.nl/
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle
Niet tussen de bestuurder en het stuurmechanisme. Dus niet liggend op de ligfietser. Beneden de 8 jaar in bagagebakken voor de bestuurder wel, maar dan op een doelmatige en veilige zitplaats met voldoende steun aan rug, handen en voeten. Uiteraard ook in een kinderzitje of op zitje voor de bestuurder met steun aan rug, handen en voeten.

Dat is al vanaf 1967 de regel. Herzien in het RVV 1990.
Antwoord }
Bedankt door:


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Even voorstellen
Hallo Walter, welkom...Fietsbennie — 03:35 PM
Voorvering Challenge Fujin of Hurricane
Aangezien dit topic ...Jeffrey Leeflang — 12:17 PM
Rotor Q-rings?
Hallo Jelle, kun je ...Peter de Rond — 09:54 PM
Nieuw hier
En daarbij is velomo...voodoo — 04:07 PM
Rotor Q-rings?
Hallo Jelle, ik wil...jellebakker83 — 12:54 PM
Ligfiets verticaal ophangen in de schuur
Kijk ook eens hier: ...Geboelders — 12:39 PM
Nieuw hier
Hi Hoekie, Zodra h...Hoekie — 12:02 PM
Zijn er ook halfopen velomobielen?
Ik moet zeggen dat t...Hoekie — 11:57 AM
Rotor Q-rings?
even een bijkomend s...Pmlucas — 11:31 AM
Zijn er ook halfopen velomobielen?
Een velomobiel...Pmlucas — 10:10 AM
Nieuw hier
Ai Ron,  Lastig zeg...Chepap — 07:47 AM
Zijn er ook halfopen velomobielen?
Op Cycle Vision heb ...Wim -de roetsende — 07:33 AM
Zijn er ook halfopen velomobielen?
Een velomobiel zie...365cycle — 12:11 AM
Nieuw hier
Het feit dat mijn w...365cycle — 11:46 PM
Rotor Q-rings?
Hallo Jelle, ik wil ...Peter de Rond — 10:21 PM
Nieuw hier
Welkom Ron,  Eens...Ron209 — 09:56 PM
Even voorstellen
Op ligfiets.net is t...Wim -de roetsende — 08:47 PM