Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
is er een Sunrider in de zaal?
#1
Goedemiddag,

Ik ben nieuw hier en zal mij even voorstellen...

Ik ben Remko
Ik heb jaren op een Flevobike(1992) gereden.

Sinds deze week ben ik eigenaar van een Sunrider (met 45km) om 'Corona-proof' naar mijn werk te rijden.

Ik heb de Corona eigenlijk als zetje gebruikt om uit de trein en in de Velomobiel te stappen.

Nu begin ik te snappen dat een Sunrider een aparte in Velomobiel-wereld is (welk merk eigenlijk niet)
Dus ik zoek mede Sunrider-fietsers om ervaring uit te wisselen.

Dus...
Zijn er Sunrider op dit forum???

Remko
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle
#2
Wel eentje die er één heeft gehad.

[Afbeelding: 5BvbrghisSnvU8eL8]

Ik snap het plaatsen van een link voor een foto nog niet, dus: https://photos.app.goo.gl/5BvbrghisSnvU8eL8
Antwoord }
Bedankt door:
#3
Welkom op dit forum Remko.

Ik wens je veel lees-, maar vooral ook veel schrijfplezier.

Ik heb wel een keer in de voorganger van een Sunrider gereden. Die ene met zo'n 'glazen' kap. De Aerorider heette die. Ik heb geen idee of er daar nog een paar van rondrijden.

Een Sunrider met een 45km/u motor is eigenlijk een bromfiets en geen fiets meer. 

Als je nou belooft om heel hard mee te trappen, dan mag je hier misschien blijven  Wink 
Gelukkig hoef ik daar niet over te beslissen  Big Grin 

Ach, een ex-Flevorijder heeft natuurlijk altijd het recht om hier te zijn  Cool 

Mooi dat je de overstap naar een vm hebt gemaakt. Wat is de dagelijkse afstand die je naar je werk moet rijden?
Wim -de roetsende

Thys 209 Carbon Rowingbike  -  Carbon DF 121  -  Challenge Taifun  -  GreenSpeed AERO

http://roeifietsen.blogspot.nl/
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle
#4
(12-Sep-2020, 12:53 PM)TheoZw schreef: ...ik snap het plaatsen van een link voor een foto nog niet...

Het plaatsen van foto’s via postimage.org is het gemakkelijks. Je foto’s worden dan direct zichtbaar in je bericht. Je upload ze vanaf je computer en kopieert de link (hotlines for fora) die ervan gemaakt wordt in je bericht. De site wijst zich verder vanzelf.
Flevobike en trike - Nazca Pioneer - Challenge Alize - Strada - Brompton - Koga LightSpeed
Antwoord }
Bedankt door: TheoZw
#5
Aangezien ik niet graag oude koeien uit de sloot haal verwijs ik graag naar een oude post.
Hier doe ik een poging tot het uitleggen hoe een foto te plaatsen hier.
Succes, en welkom op het forum Remco. Waar rij je ergens in de buurt rond?
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door: TheoZw
#6
(12-Sep-2020, 12:24 PM)Remko_Flevo-Sunrider schreef: Sinds deze week ben ik eigenaar van een Sunrider (met 45km) om 'Corona-proof' naar mijn werk te rijden.
Remko

Gaaf!

e-assist is niet erg geaccepteerd in de ligfietswereld, zo heb ik gemerkt op de diverse fora en op facebook.. Het wordt gedoogd, als je kunt aantonen dat je gehandicapt bent, maar het wordt niet bepaald omarmt. Hoewel dat laatste meestal niet wordt toegegeven. Ik wist niet dat er ook velomobielen waren met 45 km per uur. Ik was al op zoek naar een trike die die snelheid haalt. Want laten we wel wezen, die kant gaat het natuurlijk wel op!  Angel
De reis is het doel
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle
#7
(12-Sep-2020, 10:18 PM)Bart Verbeek schreef:
(12-Sep-2020, 12:24 PM)Remko_Flevo-Sunrider schreef: Sinds deze week ben ik eigenaar van een Sunrider (met 45km) om 'Corona-proof' naar mijn werk te rijden.
Remko

Gaaf!

e-assist is niet erg geaccepteerd in de ligfietswereld, zo heb ik gemerkt op de diverse fora en op facebook.. Het wordt gedoogd, als je kunt aantonen dat je gehandicapt bent, maar het wordt niet bepaald omarmt. Hoewel dat laatste meestal niet wordt toegegeven. Ik wist niet dat er ook velomobielen waren met 45 km per uur. Ik was al op zoek naar een trike die die snelheid haalt. Want laten we wel wezen, die kant gaat het natuurlijk wel op!  Angel

Een velomobiel is natuurlijk ook maar gewoon een trike met een jasje Big Grin 
Met een open trike wordt je vanzelf voor gehandicapt gehouden, ook zonder e-assist (Zeker als je met veel moeite een steil bruggetje over ploetert)
Antwoord }
Bedankt door:
#8
Wanneer is er nog sprake van een e-assist en wanneer van een elektrische bromfiets met trapondersteuning. Onder het gewone volk is bij een e-bike sprake elektrisch aangedreven ondersteuning tijdens het trappen en wordt de e-bike bij Wet als fiets beschouwd.

Dus fietsen die zijn voorzien van een elektrische hulpmotor met een nominaal continu vermogen van maximaal 0,25 kW en waarvan de aandrijfkracht geleidelijk vermindert en tenslotte wordt onderbroken wanneer het voertuig een snelheid van 25 km/h bereikt, of eerder, indien de bestuurder ophoudt met trappen.

Feitelijk een snorfiets, maar bij Wet als fiets beschouwd.

Omgekeerd is het bij elektrische bromfietsen met trapondersteuning. Bij Wet speedpedelecs genoemd, waarbij minimaal 20% van de trapenergie moet worden geleverd en maximaal 80% mag door de elektromotor worden geleverd. Dat de speedpedelec de vorm heeft van een velomobiel doet niet ter zake. Wel jammer dat de gele kentekenplaat haaks op de stroomlijn gemonteerd zit.

Deze speedpedelec valt niet onder door de mens aangedreven voertuigen volgens de WHPVA. De World Human Powered Vehicle Association.

Overigens ben ik geen tegenstander van elektrisch aangedreven bromfietsen.
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle
#9
Een Sunrider zonder ondersteuning is trouwens niet echt grappig.

De Sunrider weegt voor zover ik weet meer dan 45kg en dat is best veel.

Ik weet trouwens dat er ook een paar Questen rondrijden die toch zo'n 42kg wegen.
Veel herstelwerk en plamuur zorgt meestal voor een zwaardere vm.
Wim -de roetsende

Thys 209 Carbon Rowingbike  -  Carbon DF 121  -  Challenge Taifun  -  GreenSpeed AERO

http://roeifietsen.blogspot.nl/
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle
#10
Gha
Leuk er is in iedergeval reactie.

Ik snap dat een Sunrider(45km) niet op een HPV site  thuis hoort.
Ik heb zelf ook heel lang getwijfeld of ik een purist zou blijfen.
Met mn Flevo was ik dat wel.
Ik vindt het ontwerp van een Sunrider erg mooi (over smaak ...)
Het ontwerp van Quest3 wordt ook erg mooi en Quattro is ook erg mooi.
Ik was er snel achter dat een Sunrider zonder erg zwaar is. Vandaar.
En niet onbelangrijk... ik kan hem mijn achtertuin in krijgen (netaan)

Ik ben wel een erg actieve meetrapper. 1 standje hard/max.
Ik rij tussen Beverwijk en Adam-Sloterdijk.

Ik bevalt mij erg goed.
Ik zal (met gepaste 45-bescheidenheid) op het forum meedoen.
Antwoord }
Bedankt door:
#11
Ik ben ook lid van een e-bike groep en een psychedelic groep op facebook. Maar die moeten dan weer niets van ligfietsen hebben.
De reis is het doel
Antwoord }
Bedankt door:
#12
(13-Sep-2020, 10:53 AM)Remko_Flevo-Sunrider schreef: Gha
Leuk er is in ieder geval reactie. Ik snap dat een Sunrider(45km) niet op een HPV site  thuis hoort.

Ik zal (met gepaste 45-bescheidenheid) op het forum meedoen.

Je hoort zeker thuis op ligfietsen.nl. De term ligfietsen omvat alle fietsen waarbij de zithouding achterover is. Daar horen ook de roeifietsen en handbikes bij. Zelfs de voorover liggende fietsers horen daarbij.
https://www.youtube.com/watch?time_conti...reyBicycle

Bij elektrisch ondersteunde velomobielen wordt de ondersteuning voornamelijk gebruikt in het stadsverkeer en de rijbanen om ondersteund op snelheid te komen.

Je mag van mij met enthousiasme blijven schrijven.

Ik zou het toejuichen als er een apart onderwerp zou komen voor liggende speedpedelecs.
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle
#13
(13-Sep-2020, 11:09 AM)Bart Verbeek schreef: Ik ben ook lid van een e-bike groep en een psychedelic groep op facebook. Maar die moeten dan weer niets van ligfietsen hebben.

Dat lijkt mij niet de juiste wijze. Dan leg je jezelf beperkingen op en wordt je geest geremd.
Antwoord }
Bedankt door: Coen__
#14
Hartelijk welkom hier Remko! Vanuit (o.a.) een QuattroVelo+ zonder ondersteuning. Alleen elektriciteit voor verlichting, claxon, GPS-versterker, dashcams etcetera.

Klein verhaaltje: Eén van de redenen dat ik ben gaan fietsen is om m'n conditie te verbeteren. Een andere is dat ik me (als vader) nogal begon te storen aan mijn eigen negatieve impact op de wereld; voorheen dieselde ik half Europa door onderweg naar m'n klanten. In September 2019 begonnen aan een project bij een klant in Leiden (30 km verderop), en hoewel ik eerder ook al ligfietste heb ik daarvoor een Quest aangeschaft.
Vanaf dat moment ging het snel: Ik begrijp steeds minder waarom mensen (zoals de vroegere ik) 1375 kg (m'n dieseltje) of zelfs 2200 kg (de gemiddelde Tesla) verplaatsen om in hun ééntje op hun werk te komen. Als we deze wereld heel willen houden voor onze kinderen, zullen we simpelweg mínder energie moeten spenderen. Een niet-ondersteunde velomobiel vind ik het leukst en het mooist, maar is niet voor iedereen weggelegd en niet voor alle afstanden geschikt; mijn woon-werk bereik is nu zo'n 65 km enkele reis, en dat red ik geen 5 dagen in de week. Vanuit die visie juich ik dus alle alternatieven van harte toe: een brom-velomobiel (efficiënter wordt het niet!), speedpedelecs (zelfs al was het alleen maar om tegen te sprinten Tongue ), de LEF en alle andere vormen van energiezuinige, persoonlijke mobiliteit.

Daarnaast stoor ik me hoe langer hoe meer aan de hardnekkige autolobby, het nodeloos agressieve gedrag van sommige automobilisten tegen fietsers en het gebrek aan besef dat er een mens van vlees en bloed op/in onze voertuigen zit, die hun ook nog eens extra ruimte geeft; wij maken de file in ieder geval niet langer.

We gaan elkaar nodig hebben om onze positie binnen de maatschappij te behouden én verstevigen. Vanuit die hoedanigheid nogmaals: HARTELIJK WELKOM!  Big Grin
Antwoord }
Bedankt door:
#15
(13-Sep-2020, 04:17 PM)365cycle schreef: Hartelijk welkom hier Remko! Vanuit (o.a.) een QuattroVelo+ zonder ondersteuning. Alleen elektriciteit voor verlichting, claxon, GPS-versterker, dashcams etcetera.

......
....
Vanuit die visie juich ik dus alle alternatieven van harte toe: een brom-velomobiel (efficiënter wordt het niet!), speedpedelecs (zelfs al was het alleen maar om tegen te sprinten Tongue ), de LEF en alle andere vormen van energiezuinige, persoonlijke mobiliteit.

Daarnaast stoor ik me hoe langer hoe meer aan de hardnekkige autolobby, het nodeloos agressieve gedrag van sommige automobilisten tegen fietsers en het gebrek aan besef dat er een mens van vlees en bloed op/in onze voertuigen zit, die hun ook nog eens extra ruimte geeft; wij maken de file in ieder geval niet langer.

We gaan elkaar nodig hebben om onze positie binnen de maatschappij te behouden én verstevigen. Vanuit die hoedanigheid nogmaals: HARTELIJK WELKOM!  Big Grin

Bedankt voor je antwoordt
Heeft mij de afgelopen dagen aardig wat te denken gegeven. 
Ik ben ook in die modus aan het denken. (Ik heb zonnepanelen voor de stroom)
Voor een Quattrovelo wil ik ook wel mijn eSunrider omruilen. (De actieradius is wel jammer)
Iets om naartoe te werken. 
(Volg je op insta ✊️)
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle
#16
(13-Sep-2020, 01:01 PM)PietV* schreef:
(13-Sep-2020, 11:09 AM)Bart Verbeek schreef: Ik ben ook lid van een e-bike groep en een psychedelic groep op facebook. Maar die moeten dan weer niets van ligfietsen hebben.

Dat lijkt mij niet de juiste wijze. Dan leg je jezelf beperkingen op en wordt je geest geremd.

Er lopen er hier wel meer bij een speediator, volgens mij. GertBr klaagt ook al over een tic. Niets om je voor te schamen.
De reis is het doel
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle
#17
(19-Sep-2020, 07:55 PM)Bart Verbeek schreef: [....GertBr klaagt ook al over een tic....

Smile Smile Smile Smile Smile applause applause applause applause applause

Mijn tik is weg sinds ik mijn schoenplaatjes naar de binnenzijde van mijn schoenen heb verschoven!
Flevobike en trike - Nazca Pioneer - Challenge Alize - Strada - Brompton - Koga LightSpeed
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle
#18
(19-Sep-2020, 05:09 PM)Remko_Flevo-Sunrider schreef:
Bedankt voor je antwoordt
Heeft mij de afgelopen dagen aardig wat te denken gegeven. 
Ik ben ook in die modus aan het denken. (Ik heb zonnepanelen voor de stroom)

Lekker bezig! En zelfs al zou je op grijze stroom rijden... Stel dat je in 100 km 10 Ah @ 48V leeg rijdt (zal wel aan de lage kant gegokt zijn denk ik?), dan is dat 0,48 kWh.
Een Volkswagen e-Up zal op de helft van de ritten vermoedelijk niet noemenswaardig sneller zijn. Je kan er wél met 4 mensen in, en dan nog wat bagage meenemen.
Zo'n e-Up heeft een accu van 36,8 kWh, en heeft daarmee in de zomer een praktijk-actieradius van zo'n 225 km.
Reken je het aantal passagiers en de extra actieradius mee, dan is het stroomverbruik van de eSunrider 4,32 kWh op 225 km: 8,5x zo efficient als je inderdaad met z'n vieren op pad gaat. Rijd je vooral alleen, dan is het verschil dus een factor 34.

Volgens mij ben je met die eSunrider nog best wel goed bezig  Big Grin

(19-Sep-2020, 05:09 PM)Remko_Flevo-Sunrider schreef:
Voor een Quattrovelo wil ik ook wel mijn eSunrider omruilen. (De actieradius is wel jammer)
Iets om naartoe te werken. 

De QV is leuk, maar wel een heel ander type voertuig. Vandaag 78 km gereden, beetje koffiedrinken en gebak eten (met één van de Rotte Rijders, in een Quest), toeren over landweggetjes en een beetje rammen waar het kan; we waren hier en daar lekker belachelijk aan het doen, op de weg auto's proberen bij te houden @ 60 km/h enzo  Tongue . 

Soort intervaltraining dus. We hebben 36,0 km/h gemiddeld gereden, en hoewel daar met een zorgvuldig geplande route nog wel een paar km/h bij kunnen is dit echt wel zweten geblazen. Mij maakt het ook voor woon-werkverkeer niets uit - ik douche bij m'n klanten, maar het moet je ding zijn. 

(19-Sep-2020, 05:09 PM)Remko_Flevo-Sunrider schreef:
(Volg je op insta ✊️)

Leuk, thanks! Zal even kijken of ik jou ook kan vinden, volgens mij heb ik de afgelopen dagen wel een Remko voorbij zien komen.
edit: Volgens mij volg ik je al - mis wel een foto van de Sunrider!
Antwoord }
Bedankt door:
#19
(13-Sep-2020, 11:17 AM)PietV* schreef: Ik zou het toejuichen als er een apart onderwerp zou komen voor liggende speedpedelecs.

Dat is een HEEL goed idee!
De reis is het doel
Antwoord }
Bedankt door:
#20
(24-Sep-2020, 09:26 PM)Bart Verbeek schreef:
(13-Sep-2020, 11:17 AM)PietV* schreef: Ik zou het toejuichen als er een apart onderwerp zou komen voor liggende speedpedelecs.

Dat is een HEEL goed idee!

thumb
Ik ben voor
Antwoord }
Bedankt door:
#21
(24-Sep-2020, 09:26 PM)Bart Verbeek schreef:
(13-Sep-2020, 11:17 AM)PietV* schreef: Ik zou het toejuichen als er een apart onderwerp zou komen voor liggende speedpedelecs.

Dat is een HEEL goed idee!

thumb
Ik ben voor
Antwoord }
Bedankt door:
#22
He Remko, rijdt ie alweer?
Antwoord }
Bedankt door:
#23
(05-Oct-2020, 10:25 AM)365cycle schreef: He Remko, rijdt ie alweer?

Nop...
Ik had zelf een paar spaken gewisseld.
Maar de slag in het wiel is te groot.
Ik ga hem opsturen en er een expert naar laten kijken.
Ik moet dus nog even geduld hebben... Sick
Antwoord }
Bedankt door:


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ja dat kan, maar i...Roepers — 09:13 AM
voodoo's vietsen
De paar die ik erove...365cycle — 01:08 AM
Vandaag ben ik blij omdat.....
wanneer je het zo ku...sjefke — 01:03 AM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Veel mensen werken t...Lopopodium — 12:31 AM
Vandaag ben ik blij omdat.....
 Daarnaast vind ik...sjefke — 12:29 AM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ik heb helaas ni...Frutsel — 12:07 AM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Vandaag mijn 62e lan...Lopopodium — 11:01 PM
een nieuw tweedehandsje kopen
Een beetje dweilen i...kuŝbiciklo — 10:52 PM
een nieuw tweedehandsje kopen
Veel plezier met je ...gideon — 10:48 PM
een nieuw tweedehandsje kopen
Te weinig grip? Miss...kuŝbiciklo — 08:36 PM
een nieuw tweedehandsje kopen
Veel plezier met je ...ErikvanD — 08:16 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Dat heeft ie snel ge...ErikvanD — 08:14 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Bram mijn nieuwe M...Wim -de roetsende — 07:57 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ik heb helaas niet...sjefke — 06:44 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Bram mijn nieuwe M5 ...gideon — 05:41 PM
een nieuw tweedehandsje kopen
Mijn ligfiets had ik...Fietsbennie — 05:02 PM
ontwerpen van een velomobiel
Vermoedelijk 1 die h...Jeroen S — 04:29 PM