Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Nieuw hier
#1
Hallo mede (lig)fietsers,

Ron is de naam en mijn ligfiets is een Thys209.
Een roeier dus.

Na vele jaren op een racefiets kreeg ik veel last van mijn nek door het voortdurend 'omhoog' moeten houden van m'n hoofd. (Je moet toch een beetje verder dan je voorwiel kijken he).
Ik had al eens een keer een roeifiets voorbij zien komen en, buitenom de 'looks' sprak vooral de vloeiende beweging me aan.
Ben gaan kijken op internet en heb na veel lezen en filmpjes kijken een 2-handsje gekocht, een 222.

Na een jaar roeien besloten om een nieuwe 209 aan te schaffen, die nu alweer 5 jaar in bezit is.

Ik ben wel een beetje een 'mooi' weer roeier en berg 'em op in de winter, maar wil eigenlijk (na de lockdown) woon-werk verkeer per fiets gaan doen.
Daar het niet altijd fijn weer kan zijn begon ik te denken aan een vm.
Hierdoor ook op dit forum terecht gekomen.
Antwoord }
Bedankt door: Cygnus , 365cycle , Hoekie
#2
Welkom Ron!
En leuk, nog een roeier erbij! Hier staat ook een Thys in de schuur, maar dan wel een 222. Verder een Challenge Focus en een Milan GT velomobiel. En er ligt nog een QuattroVelo in de achtertuin maar die heeft wat aandacht nodig :-)
Inderdaad, nu in de winter rijd ik vooral vm.

Heb je al een idee van wat je ongeveer wil?
Antwoord }
Bedankt door:
#3
Welkom Ron. Veel lees- en nog veel meer schrijfplezier gewenst.

Wim hier, ook een roeier op een 209 dus en het woon-werk-verkeer doe ik in een DF. Ik ken meerdere roeifietsers die een combi Roeifiets/vm hebben. Ken je Marloes? Woont op de Veluwe. Of Hans? De roeier met de prachtige baard. Ook zij rijden allebei met deze combi.

Heb je wel eens met de Roeifietstoertochten meegereden?
Zo ja, dan moeten we elkaar zijn tegengekomen.

In welk gedeelte van Nederland bij je aan het roeien?

Ik langs de IJssel en in de Achterhoek.
Wim -de roetsende

Thys 209 Carbon Rowingbike  -  Carbon DF 121  -  Challenge Taifun  -  GreenSpeed AERO

http://roeifietsen.blogspot.nl/
Antwoord }
Bedankt door:
#4
Citaat:Heb je al een idee van wat je ongeveer wil?

Hi 365,

In ieder geval leuk om te zien dat ik niet de enige ben die niet zo'n slecht weer roeier is.
Doordat ik de vm in de achtertuin zal moeten stallen en die alleen via een brandgang is te bereiken, gaan de gedachten uit naar, in ieder geval, een niet te lange, brede en/of hoge vm.
Zonder nog direct een echte voorkeur te hebben kom ik uit bij een Strada, Mango, Hilgo of een DF.

Doordat op mijn aanstaande route 2x een slagboom staat, die beide 92cm ruimte eronder hebben, kijk ik op dit moment voornamelijk naar een lage vm, dus DF of Hilgo.
Om de slagbomen is wel zo'n fietsersstrookje gemaakt, maar ik heb een beetje moeite me voor te stellen dat een vm daar doorheen past.
Van een DF lees ik dat het, door het lage gewicht en het stijve geheel, snelle beestjes zijn, wat wel fijn zou zijn, omdat ik ook nog op tijd moet rijden om de veerpont te halen.
Maar ik lees ook dat de in- en vooral uitstap best lastig kan zijn door het klein uitgevallen instapgat. Ik ben niet echt smal uitgevoerd, dus da's misschien een dingetje.

Ik heb ook over de Hilgo gelezen (inclusief de commentaren op dit forum betreffende prijs, breedte en tussenas) en vind 't eigenlijk een hele mooie vm.
De breedte is, net als bij de DF, niet echt een probleem daar de route veelal over mooie brede fietspaden dan wel landweggetjes gaat.

Ik zal een keer moeten gaan proefrijden om uit te vogelen welke mij het beste past.

En ja, dan nog dat ene kleine dingetje, het prijsje van een vm.
Direct een nieuwe is me nogal wat.
Wat als ik het niet volhoud, of ik krijg er toch niet de goede snelheid in om dat pontje te halen, of de vm past inderdaad niet langs/onder de slagbomen?
Man, ik droom er bijna eng van, haha.

Een roeifiets is wel lang, maar heeft een gewone breedte, dus daar hoefde ik niet over in te zitten.
En ik kon/mocht een roeifiets proberen van een fietsclub kennis (was dus verkocht na de eerste wiebelige kilometers met 1 voet vast en andere toch maar op de grond).
Uitproberen zou toch geen probleem zijn geweest, Derk woont zo'n beetje om de hoek.
Voor een vm is dat wel anders, Dronten en zeker Stadskanaal, is een aardig endje vanuit Middelburg.

Nou ja, ik ben nog veel aan 't denken en zal echt wel een keer de grote tocht aanvaarden.

Zo, dat is best nog een heel verhaal n.a.v. zo'n korte vraag. Smile

Ik zal met veel plezier het forum doorspitten, op zoek naar beetjes informatie die me kunnen helpen met m'n 'enge'  dromen. 
En ik kan bijna niet wachten totdat 'thuiswerken'  niet meer de norm is en m'n woon-werkverkeer weer op gang komt, in een vm hopelijk.

Hi Wim,

Heb je wel eens met de Roeifietstoertochten meegereden?
Zo ja, dan moeten we elkaar zijn tegengekomen.


- Ja, 2x nu. Eerste keer in de Flevo en 2e keer bij het 25-jarig jubileum van de roeier in Middelburg.
  Ongetwijfeld hebben we elkaar gezien, maar ik had in ieder geval geen naambordje op.


In welk gedeelte van Nederland bij je aan het roeien?
Ik langs de IJssel en in de Achterhoek.



- Ik woon in Middelburg, dus mijn domein is vooral de Zeeuwse eilanden
Antwoord }
Bedankt door:
#5
Hoi Ron, welkom hier.
Mooi fietsen op de Zeeuwse eilanden, ik heb 3 jaar op Walcheren gewoond, begin jaren '90, bewaar ik goede herinneringen aan.
Stop making sense
Antwoord }
Bedankt door:
#6
Hoi Ron,

We zijn elkaar dus tegengekomen op het 25-jarig jubileumfeest van Derk.

We mochten toen 's avonds allemaal vertellen wat de roeifiets voor onzelf betekende.
Ik mocht van Wim, de broer van Derk, als eerste iets vertellen.

Op welke termijn zoek je een vm? Zo nu en dan staat er toch echt wel een tweedehands DF te koop. Hilgo's heb ik nog nooit tweedehands gezien.
Wim -de roetsende

Thys 209 Carbon Rowingbike  -  Carbon DF 121  -  Challenge Taifun  -  GreenSpeed AERO

http://roeifietsen.blogspot.nl/
Antwoord }
Bedankt door:
#7
(22-Jan-2021, 10:51 PM)Ron209 schreef: Hi 365,



In ieder geval leuk om te zien dat ik niet de enige ben die niet zo'n slecht weer roeier is.
Haha, ik houd niet van koude vingers  Big Grin

(22-Jan-2021, 10:51 PM)Ron209 schreef: Doordat ik de vm in de achtertuin zal moeten stallen en die alleen via een brandgang is te bereiken, gaan de gedachten uit naar, in ieder geval, een niet te lange, brede en/of hoge vm.

Zonder nog direct een echte voorkeur te hebben kom ik uit bij een Strada, Mango, Hilgo of een DF.



Doordat op mijn aanstaande route 2x een slagboom staat, die beide 92cm ruimte eronder hebben, kijk ik op dit moment voornamelijk naar een lage vm, dus DF of Hilgo.

Om de slagbomen is wel zo'n fietsersstrookje gemaakt, maar ik heb een beetje moeite me voor te stellen dat een vm daar doorheen past.
https://youtu.be/KwZLkP36n30?t=339  Big Grin
(de rood-zwarte QuattroVelo is m'n vorige fiets)

(22-Jan-2021, 10:51 PM)Ron209 schreef: Van een DF lees ik dat het, door het lage gewicht en het stijve geheel, snelle beestjes zijn, wat wel fijn zou zijn, omdat ik ook nog op tijd moet rijden om de veerpont te halen.

Maar ik lees ook dat de in- en vooral uitstap best lastig kan zijn door het klein uitgevallen instapgat. Ik ben niet echt smal uitgevoerd, dus da's misschien een dingetje.
Klopt. Ik heb nog altijd een speciaal plekje in m'n hart voor de DF, je kan er enorm gek mee doen. Het is een hele fijne fiets om lange afstanden (200+ km) mee te rijden - juist doordat het accelereren zo makkelijk gaat rijd je niet snel "leeg". M'n huidige fiets, de Milan GT, is daarin veel minder goed, maar heeft door de betere stroomlijn wel weer een hogere topsnelheid. Al is de DF zeker geen stakker te noemen - ik heb daarmee weleens ongemerkt een leuke KOM op Strava binnen gehengeld, ruim 3 km vlakke weg @ 47,8 km/h gemiddeld, met reeds 180 km in de benen  Big Grin
Qua instappen: hangt een beetje af van je postuur. Ik ben 1.94m, schoenmaat 50, rond de 100 kilo. Niet dik, wel fors gebouwd. Paste prima in een DF XL. 

(22-Jan-2021, 10:51 PM)Ron209 schreef: Ik heb ook over de Hilgo gelezen (inclusief de commentaren op dit forum betreffende prijs, breedte en tussenas) en vind 't eigenlijk een hele mooie vm.

De breedte is, net als bij de DF, niet echt een probleem daar de route veelal over mooie brede fietspaden dan wel landweggetjes gaat.
Ik woon in vrij stedelijk gebied, hier is de "luxe" van het op de weg mogen rijden regelmatig heel fijn. Als je dat niet nodig hebt is een DF of Hilgo een fijne keuze.


(22-Jan-2021, 10:51 PM)Ron209 schreef: Ik zal een keer moeten gaan proefrijden om uit te vogelen welke mij het beste past.
Altijd doen! In Dronten gewoon even een rondje Ketelmeer doen. Zorg wel even dat ie goed afgesteld is, dat scheelt een hoop. Oh en ga niet direct te hard de bocht in - een velomobiel kan wel degelijk om  Wink


(22-Jan-2021, 10:51 PM)Ron209 schreef: En ja, dan nog dat ene kleine dingetje, het prijsje van een vm.

Direct een nieuwe is me nogal wat.

Wat als ik het niet volhoud, of ik krijg er toch niet de goede snelheid in om dat pontje te halen, of de vm past inderdaad niet langs/onder de slagbomen?

Man, ik droom er bijna eng van, haha.
Daar zou ik me eerlijk gezegd niet al te druk over maken. In 2019 kocht ik m'n Quest, daarna ben ik overgestapt in een splinternieuwe DF (stond op voorraad, dus kansje), daarna in een splinternieuwe QuattroVelo (stond op voorraad, dus kansje), en recent in een Milan GT.
Ik wissel dus vaker van VM dan van onderbroek, maar dat is zeker geen financiële zelfmoord. Als je genoeg spaargeld hebt is het waarschijnlijk lucratiever in velomobielen en horloges investeren dan het laten staan  Cool

Van al die fietsen is de (tweedehands) Quest eigenlijk nog het duurst geweest, want er ging best wel wat aan stuk (aan de QV ook wel, maar daar zat garantie op).

(22-Jan-2021, 10:51 PM)Ron209 schreef: Een roeifiets is wel lang, maar heeft een gewone breedte, dus daar hoefde ik niet over in te zitten.

En ik kon/mocht een roeifiets proberen van een fietsclub kennis (was dus verkocht na de eerste wiebelige kilometers met 1 voet vast en andere toch maar op de grond).

Uitproberen zou toch geen probleem zijn geweest, Derk woont zo'n beetje om de hoek.

Voor een vm is dat wel anders, Dronten en zeker Stadskanaal, is een aardig endje vanuit Middelburg.
Met een beetje geluk hoef je er maar twee keer heen  Tongue

(22-Jan-2021, 10:51 PM)Ron209 schreef: Nou ja, ik ben nog veel aan 't denken en zal echt wel een keer de grote tocht aanvaarden.



Zo, dat is best nog een heel verhaal n.a.v. zo'n korte vraag. Smile
dat kan ik beter, zie mijn voorsteltopic Angel


(22-Jan-2021, 10:51 PM)Ron209 schreef: Ik zal met veel plezier het forum doorspitten, op zoek naar beetjes informatie die me kunnen helpen met m'n 'enge'  dromen. 

En ik kan bijna niet wachten totdat 'thuiswerken'  niet meer de norm is en m'n woon-werkverkeer weer op gang komt, in een vm hopelijk.
Ja... ik wacht met je mee!
Antwoord }
Bedankt door:
#8
(22-Jan-2021, 11:02 PM)voodoo schreef: Hoi Ron, welkom hier.
Mooi fietsen op de Zeeuwse eilanden, ik heb 3 jaar op Walcheren gewoond, begin jaren '90, bewaar ik goede herinneringen aan.

Inderdaad. Met name op de Bevelanden en Schouwen. Lijkt wel gemaakt voor de velomobiel. Waar een fietser eerder last van wind dan van (kunstmatige) heuvels heeft.

(22-Jan-2021, 03:55 PM)Ron209 schreef: Hallo mede (lig)fietsers,

Ron is de naam en ...

Welkom Ron209, namens een mede Zeeuw uit Goes. Met een QuattroVelo .... 209  Smile

Waar staan die slagbomen waar je langs/onderdoor moet?
Antwoord }
Bedankt door:
#9
https://youtu.be/KwZLkP36n30?t=339
(de rood-zwarte QuattroVelo is m'n vorige fiets)

@365cycle: Rijden jullie allemaal met camera's? De ene keer film jij, dan zie ik jou en daarna meen ik nog weer een andere kleur fiets te zien.
Wim -de roetsende

Thys 209 Carbon Rowingbike  -  Carbon DF 121  -  Challenge Taifun  -  GreenSpeed AERO

http://roeifietsen.blogspot.nl/
Antwoord }
Bedankt door:
#10
[/quote]


Waar staan die slagbomen waar je langs/onderdoor moet?

[/quote]


Hallo Hoekie,

De slagbomen staan aan d'n overkant als je van de Scheldedijk richting Dow rijd (en vice versa natuurlijk).
Het pad om de slagboom heen is op smalste punt maar 1.05 mtr breed.

[Afbeelding: data=!3m1!1e3?hl=nl]

Er is wel een gravelpad als uitwijkmogelijkheid, maar die heeft een paar meer dan haakse hoeken, waar een vm normaal gesproken geen fan van is.

Ben je daar toevallig al eens geweest?
Antwoord }
Bedankt door:
#11
De meeste vm-en zijn maximaal 80cm. Past dus gemakkelijk. Houd je ruim 10cm aan iedere kant over.

Koop je een DF, dan heb je zelfs nog ruim 15 cm over.

Daar durf ik wel redelijk hard tussendoor te rijden.
Wim -de roetsende

Thys 209 Carbon Rowingbike  -  Carbon DF 121  -  Challenge Taifun  -  GreenSpeed AERO

http://roeifietsen.blogspot.nl/
Antwoord }
Bedankt door: Ron209
#12
(23-Jan-2021, 11:31 AM)Ron209 schreef: De slagbomen staan aan d'n overkant als je van de Scheldedijk richting Dow rijd (en vice versa natuurlijk).
Het pad om de slagboom heen is op smalste punt maar 1.05 mtr breed.

[Afbeelding: data=!3m1!1e3?hl=nl]

Er is wel een gravelpad als uitwijkmogelijkheid, maar die heeft een paar meer dan haakse hoeken, waar een vm normaal gesproken geen fan van is.

Ben je daar toevallig al eens geweest?

Ik zie de afbeelding niet. Ah, beter kijken en de url kopiëren

[Afbeelding: Biervliet-poort.jpg]

Zo te zien kan dat wel. Zeker de eerste helft. Op de 2de helft staat dat bord een beetje ongelukkig. Desnoods een stukje door het gras. Wat anderen zo te zien ook doen.
Heb je de Google maps link van de andere slagboom ook?  De andere staat waarschijnlijk aan de andere kant van de Wevelswaaldijk. Zover ik kan zien is dat bijna rechtdoor.

Eh nee, Zeeuws Vlaanderen moet er na 2.5 jaar velomobielen nog altijd van komen. Eens bij Joop in Philippine buurten.
Om een of andere reden komt het er niet van. Het kost toch tol en dat doe je niet zomaar even.
Gaat er dit jaar vast van komen. 

@Joop aka Ad Arts zal er vast al een keer geweest zijn. Als hij mee leest...

Edit: Ik heb net vanuit een andere hoek bekeken en met het bord lijkt het wel mee te vallen. Volgens mij zal het prima gaan.
Een Velomobiel lijkt wel breed door het volume, maar is dat niet veel alsook smaller als menig open fiets.
Ik ben nog nooit ergens niet door gekomen. Je vrees lijkt ongegrond.

[Afbeelding: Biervliet-poort-andere-hoek.jpg]
Antwoord }
Bedankt door: Ron209
#13
(23-Jan-2021, 11:21 AM)Wim -de roetsende schreef: @365cycle: Rijden jullie allemaal met camera's? De ene keer film jij, dan zie ik jou en daarna meen ik nog weer een andere kleur fiets te zien.
Eén van ons heeft een tijd terug een vrij zwaar ongeluk gehad, hij was buiten westen en heeft een nachtje in het ziekenhuis gelegen. De automobilist heeft van die situatie gebruik gemaakt door te beweren dat ze stil stond op de weg - zeer onwaarschijnlijk, want hoewel die velonaut zeker van hard rijden houdt en ook weleens wild en lomp kan zijn, is het een zeer kundig bestuurder, en een ervaren motorrijder. Er zijn er weinig die zo zorgvuldig anticiperen als hij. 

Dit was voor mij een inspiratie om een gat in de QV te boren en een dashcam te monteren. Heb er nu nog geen in de Milan zitten, maar dat gaat wel snel komen - ik werd gisteren weer bijna van links aangereden door iemand die me recht aankeek voor ze de weg op draaide. Ik had al gekeken naar uitwijk mogelijkheden en die waren er twee (of eigenlijk drie; links er voorbij als ze snel zou optrekken, of rechts als ze dat niet zou doen en dan zou ik eventueel ook nog een brede stoep op kunnen), maar ik moest dus wel luid vloekend en toeterend een bijzondere slinger maken met 50 km/h op de klok. Een cam is toch wel fijn bewijsmateriaal voor als het ooit tóch onverhoopt mis zou gaan.

Goed voorbeeld doet goed volgen, dus ook de oranje QV en de wit/blauwe Milan GT zijn uitgerust met camera's :-)

(23-Jan-2021, 08:33 PM)Hoekie schreef: Desnoods een stukje door het gras.
Big Grin  https://youtu.be/5bvtzWD2njI?t=24

Met dichte wielkasten moet dat wel vaker, haha. De QV draaide toch wat makkelijker dan de Milan...
Antwoord }
Bedankt door: Ron209
#14
Bedankt voor de reacties Wim, Hoekie en 365,


Als het pad naast de slagboom recht was geweest had ik me ook niet druk gemaakt over die 1.05m.
Maar doordat dit dus in een bocht is had (heb) ik m'n bedenkingen.

Ja, door 't gras rijden was niet direct bij mij opgekomen. Doh
Op de Thys is dat nu net iets wat je vermijdt.

De afmetingen van een vm zijn mij helaas niet vertrouwd, ergo, de bedenkingen.

Ik peins nog even verder, maar zal zeker laten weten of en/of wat het is geworden.
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Hoekie
#15
[Eerste stuk verwijderd]

Als je eens in Goes wil komen buurten ben je van harte welkom.

Edit: Zover je het nog niet wist. Hier kan je ook veel informatie vinden: Velomobil Desktopbild falls jemand eine Aufmunterung braucht | Velomobil-Forum Toevallig een post van iemand met een Thys209 en DFXL Wink
Antwoord }
Bedankt door: Ron209
#16
Welkom Ron, 
Eens je ww kilometers begint te doen, zal het enkel bij mooi weer rijden wel wegebben. Ik kleed me waterdicht genoeg zodat regen me niet deert. Zweten doe je wel wat meer in regentenue... Dus investeer ms in goed geventileerde kledij voor op de roeier. Hoeveel km's enkele rit doen je te overbruggen?
Antwoord }
Bedankt door: Ron209
#17
(26-Jan-2021, 09:18 AM)Chepap schreef: Zweten doe je wel wat meer in regentenue...
En of dat regentenue nou strak om je lijf zit, of wat ruimer, voorzien van verlichting en gemaakt van carbon maakt dan niet uit  Big Grin 
Rijd ik met maximaal zo'n 90 a 100 watt continue en trek ik heeeel rustig op, dan wordt alleen m'n rug een heel klein beetje vochtig op de plaatsen waar ik de zitting raak. In de QV reed ik dan net boven de 30, in een DF of Milan is dat vaak al 35 km/h, en gemiddeld werd het dan vaak ~27 km/h, dus je kan behoorlijk opschieten zonder te zweten (tenzij je op mij lijkt, want ik zweet al als ik te hard nadenk).
Wil ik flink tempo maken (~35 gemiddeld of harder), dan is het gewoon keihard zweten geblazen. Als ik dan ergens heen ga is het altijd naar een plaats waar ik wel even kan douchen of in sommige gevallen waar ik toch buiten moet zijn (dan wacht ik tot ik opgedroogd ben en daarna kleed ik even om).
Antwoord }
Bedankt door:
#18
(26-Jan-2021, 09:18 AM)Chepap schreef: Welkom Ron, 
Eens je ww kilometers begint te doen, zal het enkel bij mooi weer rijden wel wegebben. Ik kleed me waterdicht genoeg zodat regen me niet deert. Zweten doe je wel wat meer in regentenue... Dus investeer ms in goed geventileerde kledij voor op de roeier. Hoeveel km's enkele rit doen je te overbruggen?

Hi Chepap,

Ik heb al wat ww kilometers erop zitten hoor, ook met slecht weer en ik moet zeggen dat mijn voorkeur om te rijden bij mooi weer niet wegebt   Smile
Bij slecht, en zeker koud slecht, weer gaat mijn prestatie ver achteruit.
Het totaal aantal kilometers is het probleem niet, zo'n 30 enkele reis, waarvan 23 tussen de pont en mijn werkplek.
Het feit dat mijn werkdag om 16:30 eindigt en de veerpont om 17:18 afvaart (en de volgende maar een uurtje later Confused ) zorgt ervoor dat ik die 48 minuten minimaal 28,75 gemiddeld moet rijden om dat te halen.
Mijn werkgever vindt 't prima dat ik al omgekleed ben en om stipt 16:30 naar buiten kan stappen, maar het werk laat dat niet altijd toe en ik heb letterlijk maar een paar minuten speling voordat de gemiddelde snelheid zo hoog moet liggen dat ik zeker te laat aankom bij de pont.
Tel bij bovenstaande de voornamelijk tussen zuid en noordwest blazende wind die ik huiswaarts dan dus tegen heb, en die met slecht weer nog meer impact heeft, en 't is wel duidelijk (voor mij althans) dat de roeier zeker niet geschikt is voor dagelijks ww.

Ik kan douchen zowel op 't werk en, gelukkig Tongue , ook thuis, dus zweten is voor mij geen enkel probleem.

In een vm kan ik denk ik een hogere gemiddelde snelheid halen waardoor tijdig de pont halen zekerder wordt.

Maar bedankt voor je suggestie, die ik zeker op prijs stel.

(24-Jan-2021, 01:14 PM)Hoekie schreef: [Eerste stuk verwijderd]

Als je eens in Goes wil komen buurten ben je van harte welkom.

Edit: Zover je het nog niet wist. Hier kan je ook veel informatie vinden: Velomobil Desktopbild falls jemand eine Aufmunterung braucht | Velomobil-Forum Toevallig een post van iemand met een Thys209 en DFXL Wink

Hi Hoekie,

Zodra het leven weer wat losser wordt doe ik dat wellicht eens.
Bedankt voor de link, zal daar eens gaan rondstruinen.
Antwoord }
Bedankt door:
#19
(26-Jan-2021, 09:56 PM)Ron209 schreef: Het feit dat mijn werkdag om 16:30 eindigt en de veerpont om 17:18 afvaart (en de volgende maar een uurtje later Confused ) zorgt ervoor dat ik die 48 minuten minimaal 28,75 gemiddeld moet rijden om dat te halen.

In een vm kan ik denk ik een hogere gemiddelde snelheid halen waardoor tijdig de pont halen zekerder wordt.
Beetje afhankelijk van hoe sterk je bent. Als de route een beetje redelijk is kan ik 35 km/h gemiddeld op die afstand eigenlijk altijd wel halen (als het moet), tenzij het sneeuwt ofzo. Met een DF of Milan is 200 watt FTP dan meer dan genoeg.
Moet je echter veel door de stad, dan kan het wel flink pittig worden.
Antwoord }
Bedankt door:
#20
Ai Ron, 
Lastig zeg dat stipte vertrek uur van de veerboot... Vroeger nam ik veel de trein naar 't werk. Als je diende over te stappen op een andere trein, kon je bij vertraging vragen om de verbindingstrein te laten wachten op aankomst van jouw trein, zodat aansluiting verzekerd was. K weet niet of dit nu nog gebeuren kan...
Zou  het veer niet op je wachten als je dit voorstelt? 

Wat nog lastiger is: tegenwind bij 't naar huis rijden. Ik heb meestal de westenwind ook tegen huiswaarts en na shift van 12 u ga ik dikwijls het gevecht aan met de wind om te kijken wie er wint... Motiverend en zeker als er slagregen bij gemoeid is, dan trap ik al vloekende verder... Gelukkig waait het hier minder sterk dan bij jullie in Holland en jouw regenpak is ook nog es aerodynamisch Tongue
Op 30 km ww-afstand heb je vast mooie beelden/vergezichten onderweg.

wie alles geeft wat hij heeft,heeft op 't laatst niets meer.
Antwoord }
Bedankt door:
#21
(26-Jan-2021, 09:56 PM)Ron209 schreef: Hi Hoekie,

Zodra het leven weer wat losser wordt doe ik dat wellicht eens.
Bedankt voor de link, zal daar eens gaan rondstruinen.

Zeker doen!
Bij een velomobiel zijn er veel zaken die pas later logisch worden of eerder aan je verteld worden of je wijs wordt door in te lezen.
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle
#22
En daarbij is velomobiel rijden ook gewoon hartstikke leuk! :-)
Stop making sense
Antwoord }
Bedankt door: Hoekie


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Met een velomobiel op de rijbaan [spli...
Ik ben eigenlijk wel...voodoo — 10:48 AM
Met een velomobiel op de rijbaan [spli...
Ik ken de meeste pol...PietV* — 10:32 AM
Met een velomobiel op de rijbaan [spli...
Ik heb al gekeke...Niels van der Wal — 10:29 AM
Goede Challenge Hurricane bovenstuur. N...
Is een oudere Hurri....Wim -de roetsende — 11:39 PM
Goede Challenge Hurricane bovenstuur. N...
Goed plan ZoefZoef,...ZoefZoef — 10:32 PM
Goede Challenge Hurricane bovenstuur. N...
Goed plan ZoefZoef, ...365cycle — 09:10 PM
Met een velomobiel op de rijbaan [spli...
In mijn 'grote' stad...Hoekie — 09:06 PM
Met een velomobiel op de rijbaan [spli...
Het zou inderdaad fi...Jeroen S — 07:35 PM
Met een velomobiel op de rijbaan [spli...
En het lijkt er ...PietV* — 07:07 PM
Bericht van Maia/Gert Lunenborg
Onderstaand bericht ...Wim -de roetsende — 06:41 PM
Alpha 7
De Strada is nog wat...365cycle — 06:33 PM
Met een velomobiel op de rijbaan [spli...
En het lijkt er oo...365cycle — 06:23 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
een verzekering toch...Hoekie — 04:24 PM
Met een velomobiel op de rijbaan [spli...
En het lijkt er ook ...voodoo — 02:44 PM
Foto's Fietsbennie
Het is weer mooi &qu...voodoo — 02:35 PM
Bandendrukverschil 20 graden
Met dank aan de buit...Hoekie — 01:50 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
met mijn nieuwe Echo...gideon — 12:54 PM